Remélem ezt kollégáim nem olvassák.
Ügyfélszolgálaton dolgozom, ami 07.30-tól este 8-ig van. Namost összevissza műszakokban dolgozunk egyszer 7-15, egyszer 8-16, van hogy 10-18, de akár 12-20 is lehet. Namost mivel le vagyok sérülve mehetek fix 7-15 között (merhogy nemtom a garázskaput egyedül nyitogatni, meg kiállni a kocsival, stb), mint Kinga, így 6 rongyot spórolunk 1 buszbérleten, mert így hozom-viszem kocsival.
Ma elmentem hugyálni mankóval, és elindultam vissza nélküle.
Már kiléptem mikor rájöttem, hoppá valami lemaradt. GO vissza. Nem látták.
A régi ezredesünk is kb. olyan nehéz, mint egy újabb Busa, ~220 kg, a gumik is kb. olyan szélesek, persze az ereje kevesebb, de ez a különbség kis fordulatnál (elindulás) nem jáccik.
Én is Busáztam Szuszuki nyílt napon, nekem az tűnt fel, hogy hosszú, persze meghajtani nem lehetett nagyon.
Szerintetek? link
Voltunk ma egy kereskedésben, ahol szinte csak előzőleg törött kocsik voltak vagy legalábbis amik nekünk bejöttek) 2004-es ignis. hót karc, belső lelakva. G-s astra 2002-es eleje fújva. Fabia 2003-as az egyik első lámpa fölött 1 újnyi rés, másik fölött 1 körömnyi. Nem néztem tovább.
Nehét dolog az eladás, de a vétel se könnyű.
Motorból inkább szabad régit venni, mint autóból, ennek több oka van.
* egyszerűbb a fékrendszer
* szabad szemmel jobban észreveszik a tulajok a hibákat, mert pőre a tárgy, emiatt szemet szúr minden, ami autónál rejtve marad
* nincs karosszéria, vagy csak minimális, a szerkezeti korrózió szinte ismeretlen
* a futóművek általában jobb állapotban vannak, mert egy közepesen rossz futóművel egy motor már hajmeresztő, egy teljesen gatya futóművel az igénytelen tulaj sokszor még évekig eljárkál - lassan
* a motorokba általában jóval kevesebb kilométer megy bele (igaz, kevesebben is bírnak - 50-200 ezer kilométert, míg az autók 150-600-at). De az arány még ezt a tényezőt figyelembe véve is kicsivel jobb
* a motoroknál szinte teljesen hiányzik az a legalsó minőségi szegmens, ami az autóknál részleges gyors tönkremenéshez vezet (leeső műanyag csatlakozók, széthulló beltér, hosszú, komplikált kipufogórendszer)
Száz szónak is egy a vége, a motorok öreg korukban általában jobb állapotban vannak (illetve még egyáltalán megvannak), mint az autók. Léteznek kivételek, de ez a gyakoribb.
Ennek ellenére, aber doch: a motor rettentő érzékeny pár dologra.
* gyakori olajcsere (léghűtés kisebb gépeknél akár 250 km is lehet a ciklus, de az öt számjegy ritka a nagyobbaknál is)
* az olaj minősége és tisztasága (szűrő!)
* a karburátorok hangolása, azok gumialkatrészei
* az első futómű állapota
* ha láncos, a lánc, lánckerekek kenése, állapota (cserélni a legkisebb gyanúnál!)
* a tankban hagyott benzinre télen (főleg a régebbi japán motoroknál általában nagyon vékony lemezből készül a tank, és ennyi idős korban általában már hajlamos rohadni, akár a festék alatt is, láthatatlanul
* a töltés gyakran meg tud hibásodni ennyi idős korban, de az esetek 99 százalékában egy későbbi motorról származó feszültségszabályzóval ez orvosolható
Ügyfélszolgálaton dolgozom, ami 07.30-tól este 8-ig van. Namost összevissza műszakokban dolgozunk egyszer 7-15, egyszer 8-16, van hogy 10-18, de akár 12-20 is lehet. Namost mivel le vagyok sérülve mehetek fix 7-15 között (merhogy nemtom a garázskaput egyedül nyitogatni, meg kiállni a kocsival, stb), mint Kinga, így 6 rongyot spórolunk 1 buszbérleten, mert így hozom-viszem kocsival.
Ma elmentem hugyálni mankóval, és elindultam vissza nélküle.
Már kiléptem mikor rájöttem, hoppá valami lemaradt. GO vissza. Nem látták.