Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szevasztok !
A cimborámnak van egy FZ750 Genesis (1985) mocija . Panaszkodik hogy állandóan lemerül az akksija . Tegnap kimértük a töltést , hááát enyhén szólva túltölt , még terheléssel is . Gondolom fesz.szabályzós , de valakinek volt-e ilyen problémája ? Mert ahogy néztük a generátorban van a feszszab.
Tud esetleg segíteni valaki , mit , honnan , mennyiért szerezhető be , vagy valaki csináltatott esetleg hozzá ?
Köszönöm válaszotokat !
Jó motor a 600-as olajat nem eszi normál használat mellett ha húzod neki akkor valószínűleg enni fogja. Amire érdemes figyelni hidegen melegen jól induljon hosszabb állás után is akkor nagy baj nem lehet. Ha rendesen karban volt tartva akkor még sokáig jó lehet. Alkatrész van hozzá, bontott is elég sok szokott lenni. Rakjál fel képet róla hátha úgy többet látunk....
[#5279054]-re valaki?
Egy fa vagy vas páca is jó odanyomod a helyekhez másik végét a füledhez. Ahol hangosodik a morgás ott lesz a bibi.
Esetleg próbáld ki generátor nélkül.
A 750-es blokkon nekem is generátor csapágy volt a tippem... Csak az a fura hogy összeraktam az 1000-es blokkot és 500km után ugyan az előjött rajta, és egyre hangosabb, kb 100 km alatt majdnem ugyan olyan hangos mint a 750-en.
Sajnos a környéken nincsen olyan bolt ahol lehet ilyet kapni, de majd rendelek ha nem oldódik meg a dolog. Igaz nem biztos hogy sokra megyek vele, botfülem van.
Valami csapágyra tippelek talán generátor csapágy.
Nekem van egy ilyen műszerem ezzel egész jól be lehet határolni dolgokat teljesen más dimenzióban hallani a motor működését.
https://www.uni-max.hu/szerviz...
Adott egy probléma. Hidegen indítva szépen duruzsol a blokkom, viszont ha bemelegszik akkor egy kis morgó hang jön elő. Alapjáratonés menet közben nem hallani, csak akkor ha motorféken, alacsonyabb fordulaton forog a motor, vagy ha űresbe ejti a fordulatot... Olyan fura morgás, egyenlőre még elég halk, de egyre hangosabb.... FZR 1000 blokk (sima, nem Exup) régebben FZ 750 blokknál is csinált ilyet, annál a végére nagyon hangos volt, nem tudtam akkor sem hogy mi okozza.
Valakinek ötlet?
Ez alapján nem csodálom, hogy ellenszenvvel vagy irányukba. Ahogy ábrus is írta, a mindennapokra nekem se kellene ilyen öreg jármű. A 2-es Golf (84-es, nagyon szerettem, sokáig megvolt, nagyon sokba volt) eladását is erősen befolyásolta az, hogy olyan autónk legyen, ami nem gondolkodik hogy elinduljon-e (télen) és sokkal inkább bízok benne, hogy oda is érünk, ha majd benne ül a teljes család.

A Pannonia családi becsípődés (Apai ágon a felmenőim között mindenkinek volt/van). Amióta az eszemet tudom ott állt a garázsban letámasztva az a motor ami most van. (Vagyis nem egészen az:kellett vennem egy másikat aminek a papírjai rendben voltak, és a papíros váz és blokk lett körbeöltöztetve annak az alkatrészeivel). A mindennapokban én sem használnám ezt: féke 0 a mai viszonyokhoz, városon kívül pedig nem lehet vele a 90-et tartani. Illetve szeretném minél tovább életben tartani. 14 év átlaga kb 1000km/év. Ez idő alatt csak egyszer kellett utánfutón hazavinni, mert beállt a hajtókar (kitudja mennyit és milyen körülmények között futott blokk, amihez azért nem nyúltam az elején, hogy ha széthullik teljesen rendberakjam). Egyszer alaposan rendbe kell tenni, aztán csak időnként kell babrálni vele, de ez hozzá tartozik. Sosem jutott eszembe az, hogy eladjam, mert valami nem jó rajta. Mindig is volt mellette másik "normális" motorom, de most csak ez van. Amikor megszületett az első gyermekünk eladtuk az xj-t. Minek álljon 2 motor a garázsban.

Trabantom volt nekem is, na abba nem vágyok vissza :)
Jó reggelt sziasztok! Józsi jó pihenést
Jó pihenést nektek
Nem vagyok mágus, még csak szerelő sem, annyi az egész hogy láttam már szétszedve fzr-t.
Én reggeltől nyaralni vagyok és net sem lesz, szóval legkorábban a jövő héten leszek elérhető. De szerintem a többiek is tudnak segíteni, a többség képben van az fz/fzr családdal.
Szia Ábrus!
Több embertől hallottam már hogyte vagy a nagy FZR mágus a csapatban. Esetleg tudnánk valahol kommunikálni? FZ 750 és FZR 1000 téma lenne, vannak kissebb nagyobb gondjaim és Hurja Feri bátyám is téged javasolt, én meg hiszek neki! :D
Neten loptam :-)
ez az én béluskám még az Andi csinálta nekem
Sziasztok, lehet veszek egy FZR600-at, mire érdemes figyelni vételnél? Olaj fogyasztás az csak urban legend normál használat mellet ? Alkatrészek milyen árban vannak / Yamaha szerviz vállal javítást? Összességében milyen a moci?
Akkor mondjuk úgy hogy sok mindenben nem értünk egyet, de ez sem baj.
Elindult egy lommal egy 3000 km-es nehéz útra.... ami szétesett 100 km után, de nem baj, ő úgyis blogger, majd ebből lesz a jó cikk, meg a "mekkorakirálycsikós" kommentek. Sose teccett, de ez nem baj, jól megvagyunk egymás nélkül
Azt te honnan látod bele hogy megmutatott bármit is?
Igen, ez remek példa az önként vállalt xopásra de legalább megmutatta, kiakeménycsávó
Persze, ha valakinek csak ilyen járműre telik, azzal semmi bajom, de aki hobbyból xopatja magát ezekkel, azt sajnálni tudom csak
Ez egy remek példa arra amire te gondolsz, ennek ellenére nem az a végeredmény hogy "eladom a g.cibe és veszek egy injektoros Hondát" hanem már kész a terv a javításra és akkor is menni fog mert nem rossz ez csak most épp nem jött össze.
http://totalcar.hu/belsoseg/20...
Nem...fogod...fel...hogy...NEM...szükségből...mindennapi...használatra...kell.
Arra ott a bevált, modern megbízható mindennapi unalmas kacat. Egyszerűen más vezetni, nem a megszokott mindennapi rutin. Alkalomszerűen érdekességképp szereti néha kipróbálni az emberek egy része (akikhez te nyilván nem tartozol mert nem érdekel) senki sem mondta hogy ezek jók vagy hasznosak valami helyett.
Van benne egy nagy adag "ezzel is meg tudom csinálni" érzés, te ezt nem látod benne. A BMW-vel vagy akár a GTR-rel elmenni Finnországba utazás, Danuviával vagy bármi hasonlóval ugyanezt megcsinálni kihívás.
Ú bazz 8km-ről ugrott ki ernyő nélkül...
Haverom apjának volt egy nagypolákja amit nekünk adott. Úgy hoztuk ki Pestről talán még rendszám sem volt rajta. Rögtön neki is álltunk szerelni tunningolni. Gépháztető le hajolt bele mindenki csinált amit tudott voltunk vagy 6-8-an. Jött a szomszéd látta mit művelünk aztmondta van neki 40 benzinje nekünk adja mert az orosz katonáktól vette de a zsigája nem megy vele állandóan eldugul. Sárga színű benzin volt és ki.bszott büdös. Átszűrtük harisnyán olyan volt mintha valaki sósmogyorót összerágta és belehányta volna. Polákba jó lesz. Amint kész lett beindult ugrot bele mindenki senki nem akart kimaradni aztán úgy géptető nélkül be az edőbe ezerrel. Nagy szerencsénk volt nem jött szembe senki. Hátsó hajtás laprugóval nagyon jó volt menni vele. Később levittük a Duna partra is ott farolgattunk meg írtuk a nyolcasokat. Gondoltuk álljunk meg pihenni egy kicsit szívjunk el egy cigit. Kinyitottuk a géptetőt a kipu leömlő pirosan izzott arról gyújtottunk a cigire. Esténként meg krúzolgattunk vele ki volt lyukadva a kipufogó vagy talán hátsó dob sem volt rajta de olyan mély öblös hangja volt szinte mint egy V8-nak. Benne egy csajjal nagy király voltam enyém volt a világ... Ürömön bontottuk el végül a műszerfala még megvan szívesen vezetném még egyszer jóvolt nagyon....
Az első autóm trabi volt 6ezerért vettem egy év műszakival. Mivel így már mobilisak voltunk haverral fogtuk a csajokat beültettük és lementünk télen hozzájuk a nyaralóba. Félúton persze elszakadt az ékszíj. Valahol hallottuk, hogy harisnyával lehet helyettesíteni így levettük az egyik csajról és feltettük. Szopás volt télen szerelni az út szélén de végig röhögtük az egészet és nagyon jól sikerült a hétvége. Szívesen mennék mégegyszer trabival is jó volt vezetni. Elhiszem, hogy ha bent ül egy gyerek úgy nem annyira jó móka és a hátadra sem kívánod a púpot wartburgot...