Hát még a gogle előtti időkből (mikor még fiatalon könyvekből tanultuk a tuningot) az volt az első, hogy minden tuning alapja az erős, pontos szikra, ezért a mexakítós rencerek le lettek cserélve (akkor még) tirisztoros-tranyósakra, és már ettől javult a reagálás, fogyasztás, indítás...
Igaz, az én motoromon már nem kell javítani de hát esetleg mégis
Mit remélsz? Erősebb lesz és kevesebbet fog fogyasztani? Csak nehogy lyukat égessen a dugattyú tetejébe. Inkább szikraforgácsolót kellene csinálni belőle.
Új akksival nekem is feltűnt, mintha erősebb lenne. És melegben pirosnál sem fullad be induláskor. Lehet, hogy a régi akksi azért bírta 5 évig mert gyengébb savat öntöttem bele...
Ez még itt is hasznos lehet az FZR-eken:
Arról beszél hogy a (GTR-en) gyújtáselektronikához menő fekete-sárga vezeték a test, amit elvágva célszerű egy másik vezetékkel közvetlenül az akksi negatívra kötni, mert így gyakorlatilag kiiktatjuk az összes eddig évek alatt kialakulhatott ellenállást a csatlakozásoknál.
Ennek eredményeképp jóval erősebb és megbízhatóbb szikra lesz a gyertyákon amit a teljesítményen is észre lehet venni.
Tudom hogy nem olyan egyszerű de azzal előbb látszana az eredmény.
Kicsit takarítsd le őket és ha van szikra akkor azzal próbáld mert:
1:nem a gyertyák a rosszak hanem az eddigi keverék volt túl dús
2: mire az újakra felrakódik némi égéstermék addig elmész párszáz km-t.
Elvileg 40-50 km után már reális képet ad az égési folyamatról a hengerben. Ha minden a jó irányba mutat akkor az eddigi kormos fekete gyertyák ehhez fognak hasonlítani és nem lesz több gyertyacsere és rángatás. (a gyertyákban kb 3e km van és az elsőtől eltekintve ami túlfolyás miatt olyan fekete, nem nevezném dúsnak a keveréket )
Én hagytam volna a régi gyertyákat mert azon láthatsz gyertyaképet (ha kormos akkor elkezd kiégni, ha meg nem akkor még mindig sok neki a nafta) az újakon meg majd egyszer valamikor.
Az 1800-ig bénán járás a szinkron hiánya miatt van, azzal valószínűleg helyreállna a dolog. (mivel a pillangószelepek állása jelen esetben teljesen esetleges)
Jó reggelt.
Este összeraktam a karbit,uj gyertyát tettem a paripába.
Ma kiprobáltam,jol megy,nem fullad de 1800 fordulatig össze-vissza megy a motor mint egy traktor,de indulás után szépen huz.
Remélem igy is marad és nem csak egy két motorozás erejéig,ahogy szokott.Uj gyertyával mindig jol megy egy két alkalomig.
Köszönet Üminek a karbiért és Ábrusnak a munkájáért
Olcsó 600-as? Alkatrésznek/donornak...