Nekem tavasszal első indításkor mindig össze vannak ragadva a lamellák. Sebességbe rakva egyből lefullad, járó motor nélkül sebességben behúzott kuplungal kell szétlökdösni, hogy jó legyen.
Azzal úgy nincs baj, ha viszont ennyi állás után beteszed sebességbe induláskor és behúzott kuplunggal leáll az nem természetes. (hidegebb időben még mondjuk megeshet)
Jut eszembe! Az jelent valamit, hogy ha áll a motor másfél-2 hetet legalább, akkor sebességbe rakva, kuplungozva és megtolva érződik hogy össze vannak tapadva a lamellák, és lökés után esnek csak szét? (tudom, hogy ez a jelenség természetes, csak azt nem, hogy mennyi állás után kell/szabad ennek jelentkeznie)
Rendben. Haynes-féle szervizkönyvem van, azzal eddig bármit meg tudtam csinálni. Köszi a segítséget. Ha bárkinek bármi ötlete, észrevétele, hozzászólása van, szívesen veszem. Üdv
Ez is jó.
Akadály nemigen lehet, arra figyelj hogy a k.rugó csavarjait tényleg 10Nm-rel húzd meg (ha jól emlékszem annyi) mert könnyű megszakítani a menetet a kosárban. (és persze a lamella sorrendre, középen szokott lenni egy lamella ami egy kicsit nagyobb belül, abban van egy lemez gyűrű)
Egyébként kb. 20 perc megcsinálni.
Hát ebay-en ezt találtam, ez szállítva 10-ből megvan. De nem célom a végletekig spórolni, viszont ha azt állítod, hogy aki már gyárt ilyet, az szar nem lehet (én a mikroelektronikára szoktam ezt mondani, hogy ha valaki le tudja gyártani, sufni nem lehet) akkor elhiszem. Gondolom rugókkal és tömítéssel együtt kéne a cseréhez hozzáfogni. Esetleg ütközhetek még valamibe a bontás során?
Abból is mindegy, én a legolcsóbbat szoktam. (ezen a szinten nemigen lehet sz&r minőséget kapni)
Megnéztem neked a Pinknél is de ott sem olcsóbb.
Még az ebayen lehetne keresgélni de azzal sem jönnél ki olcsóbban. (mindenhol 14-15e körül szokott lenni)
Én legutóbb Tourmax-et vettem az ezresbe de tökmindegy hogy melyiket választod.
(a képeken látom hogy neked is van segítséged ha elakadsz valahol )
Nem friss olajjal is volt, hogy elforgott. Nem volt kellemes érzés amikor egy előzést gázelvétellel kellett végrehajtanom... Rugókból gondolom mindegy, de lamellákból melyik márkát kéne választani?
Ha csak a friss olajjal csúszik meg akkor először a kuplungrugókat javaslom kicserélni, az 3e körüli tétel és ha az sem segít akkor vegyél 15e körül lamellaszettet.
Persze, jó az olaj, ezzel járok 3 éve. Azért mondom, hogy csinálta ezt már régebben is, de ritkán. Tipikus elkopós folyamatnak érzem én ezt. Kösz a tippet, akkor biztos a 91 elé tett aposztróf volt a baj
Na úgy látom, sikerült. Bocsi, hogy 3 sorba került a kérdés. A rizsa része: Lecseréltem az olajat, és elmentem motorozni. Tapasztalat: nyélgázon megcsúszik a kuplung 8000/min felett. Tavaly is tapasztaltam pár alkalommal, de most - gondolom az új olaj után - már folyton érzem.
link
Akadály nemigen lehet, arra figyelj hogy a k.rugó csavarjait tényleg 10Nm-rel húzd meg (ha jól emlékszem annyi) mert könnyű megszakítani a menetet a kosárban. (és persze a lamella sorrendre, középen szokott lenni egy lamella ami egy kicsit nagyobb belül, abban van egy lemez gyűrű)
Egyébként kb. 20 perc megcsinálni.
Megnéztem neked a Pinknél is de ott sem olcsóbb.
Még az ebayen lehetne keresgélni de azzal sem jönnél ki olcsóbban. (mindenhol 14-15e körül szokott lenni)
Én legutóbb Tourmax-et vettem az ezresbe de tökmindegy hogy melyiket választod.
(a képeken látom hogy neked is van segítséged ha elakadsz valahol