Próbáltam egyszerűen fogalmazni mert nem gondoltam hogy van futóműfejlesztő mérnök az olvasók között aki kétszer is részletesen leírja a hatásmechanizmust. (és nem tudja a motorja szimeringméretét )
A kormányszitálás pedig, valamely káros rezgés felerősödéséből lesz. köztudott, hogy a honda azért nem szerelte szériában csillapítóval a motorjait, mert a gyári álláspont az volt, hogy az csak rossz vázhoz kell, az ő vázaik pedig jók. és nem kell.
Valójában az utánfutást nem a villaszög adja, hanem a stucni által a földre vetített pont, és az hogy mennyivel emögöt vetül a földre a keréktengely függőlegesen. ez az utánfutás. a villaszög a villakiflik eltérő síkjától szokott más lenni mint a két kormánycsapágy szöge, ebből szokott lenni a ciki mikor csopperéknél nem profi módon, hanem csak a hidakkal változtatják a villaszöget, mivel minnél közelebb van a két talajra vetített pont egymástól annál rosszabb lesz az egyenesfutás, sőt, ha a keréktengely vetülete a stucni vetített pontjába vagy az elé kerül, megszűnik az egyenesfutás, mert a váz már nem húzza, hanem tolja a kereket.
Valójában az utánfutást nem a villaszög adja, hanem a stucni által a földre vetített pont, és az hogy mennyivel emögöt vetül a földre a keréktengely függőlegesen. ez az utánfutás. a villaszög a villakiflik eltérő síkjától szokott más lenni mint a két kormánycsapágy szöge, ebből szokott lenni a ciki mikor csopperéknél nem profi módon, hanem csak a hidakkal változtatják a villaszöget, mivel minnél közelebb van a két talajra vetített pont egymástól annál rosszabb lesz az egyenesfutás, sőt, ha a keréktengely vetülete a stucni vetített pontjába vagy az elé kerül, megszűnik az egyenesfutás, mert a váz már nem húzza, hanem tolja a kereket.
86-ban 2 féle gumit lehetett rá venni: az eredetit, meg a cetkáét ami bütykösebb volt, és később szólt a yard miatta... mint csóró iskolásnak, ez döntő szempont volt.
Könnyű eleje - biztos, akkor nem volt összehasonlítási alapunk, a cetka még xarabb volt, a P21 meg ritka, és mindig motorhibás (ezek voltak a haveri körben) nyugati motort csak képen láttunk.
Az ETZ-nek legendásan könnyű az eleje(és kevesen vettek rá Michelin Hi-Sport kategóriájú gumit) valamint az akkori Barum,Pneumant "tapadókorongok" miatt ez könnyen megeshetett!
Ez nem csak villaszög kérdése hanem útminőség-é is.
Sanyi barátunk a sebességtől elvakultan bent száguld pécsen. Miközben az általa vezetett 50t busz nyomvájújában el kezd táncolni a motor alatta azért jó ha van. Nem súly és és nem is összeg.
Általában a szar kopott (kagylósra vert és/vagy bakelit) gumik,a szar minőségű utak és a rider agytérfogatának alacsonyszintű kihasználtsága együttesen okozhat általában szitálást,azt meg egy keresztben felszerelt első teleszkóp sem fogná meg. (normálisan közlekedve nem lesz semmi gond az úttartással)
Én az ETZ-vel átéltem, úgy, hogy akkor még azt se tudtam, mi az. Csak befostam. 100 felett kiocsivel elvetem a gázt, olyan oldal-haránt szél volt, meg bordás út. Elkezdett lengeni, erre én fékeztem, amitől felerősödött, és a sáv alig volt elég a kacsázáshoz (akkor még mentem vagy 60-80-al)
Xar volt, félelmetes, és mivel akkor még nem voltam olyan professzionálisan művelt, mint most ( ), azt hittem, valami eltört a futóműben. Lenyugodtam, rángattam 10 percig, de semmi hiba, és soha nem ismétlődött meg később sem.
Én olyat vettem, amit 3/8" és 1/2" crova kulcsba lehet rakni (ill. annak a szárait lehet hozzá használni) Bambusz, lyukas torx, meg az a 12 szögű 1 készletben 5ezer volt. Nem teszkós. Ezek az L alakúak gyengék voltak, meg némely csavart nem tudod akkora erőkarral kicsavarni - akkor jön a rádugott hosszabbítás, meg a törés
Könnyű eleje - biztos, akkor nem volt összehasonlítási alapunk, a cetka még xarabb volt, a P21 meg ritka, és mindig motorhibás (ezek voltak a haveri körben) nyugati motort csak képen láttunk.
Sanyi barátunk a sebességtől elvakultan bent száguld pécsen. Miközben az általa vezetett 50t busz nyomvájújában el kezd táncolni a motor alatta azért jó ha van. Nem súly és és nem is összeg.
Xar volt, félelmetes, és mivel akkor még nem voltam olyan professzionálisan művelt, mint most ( ), azt hittem, valami eltört a futóműben. Lenyugodtam, rángattam 10 percig, de semmi hiba, és soha nem ismétlődött meg később sem.