"ezt a szinkron dolgot nem kell túlgondolni"
Ez mondjuk tökéletesen igaz. Bármelyik gépemre is gondolok vissza (legyen az két vagy négyhengeres) általában ugyanott állt a műszer sok ezer km után is mint eredetileg.
Mikor a GTR-en a higanyossal néztem, az is ugyanazt mutatta mint Sanya gyári műszere. (tehát az is ismerte a fizikát)
Akkor lesz még dolgod azzal a motorral. Én is most vettem és próbálom eredeti állapotára vissza állítani. Megnéztem ma és szét tudtam pattintani a kis fekete szűrőt. Majd teszek szivacsot a két rács közé mert az teljesen elporladt.
Én már többx írtam, hogy sztem ezt a szinkron dolgot nem kell túlgondolni - műanyag csöves-olajos 500 Ft-ból pont elég.
A xenon - hát vakít, valszeg, de nem is jönnek ki elém állandóan a vaklegyek, így élve maradok. Az osztrák meg megzsanettoz, ezt kell mérlegelni
Hát eddig elment ezzel a lánccal az előző tulajnál az biztos, de szakaszosan megnyúlt és a láncfeszességen sem lehet már állítani, a csavarok maxra kitekerve a kopó elkopott a lengőkarba ott a lánc nyoma egyszóval 95 ösön meg olajon kívül sok törődést nem kapott szegény. A fékolajak sötét méz színűek a kuplung tartályában konkrétan ujjnyi sár.. A tank üza jeladója tőben levágva, csapról a záró bütyök eltűnt, kilátszott a fém a rugóval
De ahogy mondják innen szép nyerni
"dövill-ben is talált hibát" Na ebből látszik hogy hiteles kritikus. (ugyanitt K1600GTL alkatrészek eladók)
".. arra ott van EKO...." aki hivatalból kell tagadnia, hogy..... Te meg nem a kivétel, hanem a kitagadott vagy.
"mindegyik karbi toroknál két fekete csík volt egyik a levegő csavartól..." Az van szinte mindegyiknél, a keverékcsavar alól jövő benzinből rakódik le valami retyó az évek folyamán és barnára színezi az aluöntvényt. (nincs jelentősége)
"volt egy 2mm-es kavicsdarab..." Igen, amikor talál az ember a szétszedett blokkban egy legót meg egy fél diót, akkor feltételezi a szakmai hozzáállást. Ez egyébként emlékeztet a 90-es évek elejére, amikor itthon kezdtek megjelenni a komolyabb gépek és szinte mindenki csak kísérletezett velük, mikroszkóppal lehetett csak olyat találni aki (többnyire némi külföldi tapasztalattal) valóban tudta hogy mit hogyan kéne csinálni. (nekem sem sikerült, magát szakembernek állított vakmerő kísérletezőt annál többet) Az alkatrész beszerzés szintén eléggé kérdéses küldetés volt akkoriban. (és akkor jött a "megoldjuk valahogy")
"a gyári japán műszert az egy órás volt, kiegészítve....." Láttál már (a service manualon kívül) bárhol olyan műszert? Nos azért nem, mert egy ötletes, bár eléggé komplikált dolog. (a pontos fordulatszámmérő szintén érdekes)
A 4 bejövő vákumcsövet kell egy forgókapcsolóval váltani a műszer felé. Én a gáziparban dolgozom, ahol az analitikai műszerek százféle fajtájával találkozom a 70-es évektől a legújabbakig, így biztosan állíthatom hogy olyan forgókapcsolót találni (elfogadható áron) amelyik minden szükséges irányban tökéletesen tömít (pláne gázlengések terhelése mellett) nem lesz könnyű. (ha meg nem az akkor értelmetlen a mérés) Ezért használják szinte mindenhol a 4 manométeres különválasztott rendszerűt, vagy a folyadékoszlopost. (szándékosan nem higanyoszlopost írtam, mert az csak a kiválasztottaknak lehet) (de ha mégis megcsinálod akkor persze hogy tedd fel ide)
"xenon szettről...." hát, nekem nincs egyik gépen sem és nem is tervezem. (engem ne b&sztassanak miatta az út szélén)
Mlasnak van a boxeren utángyártott, ő azt mondja jól lát vele, én meg azt hogy mikor együtt túrázunk akkor még nappal is vakít ha a tükörbe vagy hátra nézek. (de legalább mindig tudom hogy ő az)
"A hőskorból nem lesz egyszerű választanod" Nem is akarok, ezért nem is keresgélek. Ha esetleg jön szembe valamelyik (CBR,ZXR,FZR,GSXR max.96-ig) akkor . (ezzel az FZR-rel könnyű dolgom volt mert 2010-ben szóltam Sanyának hogy van itt egy ezres, most jött Svájcból, aztán 16-ban meg megvettem tőle, mielőtt látványos tábortüzet csinált volna belőle hogy együtt szalonnázzanak felette a garázsszomszédokkal)
Sokszám nevű barátod nem ér, annak még nem volt olyan motorja, ami ne lenne "rossz" még a (Uram, bocsáss meg!) dövill-ben is talált hibát. Ő állandóan szerel, és semmi sem jó
A többiek meg semennyit, arra ott van EKO. Én meg vagyok ugye a kivétel
Nem szétszedhetős, csak ki lehet húzni belőle a szivacsot. (mármint annak a maradékát, ha még van benne)
Valójában csak annyi a jelentősége hogy a membrán alatti tér ahogy "lélegzik" oda ne kerüljön be por.
Hát az nem eccerű de kilógó dróttal meg lehet kerülni a problémát. Gyárilag létezik olyan önindító, aminek az oldalán van egy nagyáramú csatlakozási pont kifelé, (az enyém sajna nem olyan) ott nem kell variálni, ott lehet bikázni, ha kell.
Egyébként jobban belegondolva: ülés le, két oldali idomszett le (20 csavar) majd tank le, és máris kezedben az akku! nem kell hozzá fél óra se
532 és 530 lánckerék szélessége közt 0,062 mm van, emiatt annyira ne aggódj. A többi mérete meg ugyanaz. Én nem kenném ki semmivel a benzintankot, hosszú távon minden leoldódik, még a gyári spec. műgyanta bevonatok is. Ha van benne benzin, elvileg nem rozsdásodik meg, a cinkspré tartóssága meg köszönő viszonyban sincs az elektrolitikusan felvitt cink bevonattal.
A szivacsok már nincsenek benne és a levegő bevezetőbe kötötte bele kb annak 3/4-ig, felére csökkentve a bevezető nyílásokat . Lehet túlnyomást akart a kelyhekbe vezetni, de hogy miért, azt most sem értem. Az biztos, hogy mindegyik karbi toroknál két fekete csík volt egyik a levegő csavartól, mint a taknyos gyereknek mikor folyik az orra. Hogy ez mennyire normális, én nem tudom megítélni és alig lehetett letakarítani őket, mintha beleégtek volna a torkokba.
Visszakötöm a gyári helyére a szellőző csöveket, vettem hozzá odavaló szövetes gumit, szivacsot meg vágok bele. A négyes karbiba meg volt egy 2mm-es kavicsdarab a membrán mellett, gondolom jót buliztak javítva is volt az a membrán, inkább kicseréltem. A 2 filléres gumigyűrű helyett, ami a membrántérnél van belevágott egy gumidarabot valami lapból na azt is cseréltem. A kuplungtárcsákat valaki elrakta, a vastagot 2-vel, az egyik fém meg fordítva volt benne, szóval működött a buhera mátrix Az, hogy az 532-es szerintem még gyári meghajtó lánckerékhez - ezt az anya biztosító lemezéből gondolom, az nagyon originál állapotban van - felrakott egy 530-as láncot meg hátsó lánckereket már csak hab a tortán.
Felénk lehet jobban menne a bolt, mert igazán olyan szerelőt aki még dolgozna és bátran elvinném hozzá a műszert még a haverok sem tudtak mondani, így inkább elviszik 100-150 km-re, én meg úgy döntöttem belemászok magam. Most a karbiszinkron műszerének projektje fut, ahogy megnéztem a gyári japán műszert az egy órás volt, kiegészítve egy fordulatszámmérővel természetesen és egy tárcsával váltott rajta a szerelő hengert, és én is ilyen elvűt csinálok, ha kész lesz és esetleg érdekel valakit akkor felteszem.
Mi a véleményed a xenon szettről, van-e létjogosultsága egy ilyen gépen, mert most rajta van egy és én nem látok mérföldnyi különbséget, most azon gondolkozom visszaalakítom gyárira egy jó h4-el.
Ez a "beégés" nagyon jó szó a motorokra, nem mintha nem tetszenének a mostani gépek, de lehet 50 fele szentimentálissá válik kicsit az ember és ragaszkodik az emlékekhez
A hőskorból nem lesz egyszerű választanod, de lehet hogy egy svájci vagy német garázsban ott lapul már a motorod Érdekes, hogy most mikor motort kerestem az volt az első "szabály" mindent, csak nem sport gépet... aztán megláttam és hazajött.
A cinkről azt írják védi a felületet a benzin ellen is, kérdés meddig. Csinálok egy merítéses próbát, meglátom hogy viseli.
Nem is tudtam, hogy azt a két hengert szét lehet szedni és cserélhető benne a szivacs. Nekem is tele volt a membrán alatt sok fekete kosszal. El nem tudtam képzelni mitől. De így már világos. Ki is fogom cserélni benne a szivacsot.
Ön elfogult japó fan, kedves Józsi. Meséljen már arról, melyikben könnyebb szelepet állítani, önindítót felújítani, sebváltót szétszedni, FZR-ben, vagy nálam? (a 4 karburátor állandó baxtatása és a soha el nem állítódó két injektor közti különbséget és a hűtési rendszert sportszerűségből nem hoztam fel)
Ja, a cinksprét elfelejtettem. Szerintem a tank belsejében nem jó ötlet mert leoldja a benzin. (de ezt nem tapasztalat, nem merem 1000%-ra kijelenteni)
A sárga csöves bekötés nem tuning akart lenni, hanem arra gondolt az elkövető hogy a membrántér ne a szabadból "lélegezzen" (mert megrettent az első képen látott "kosztól" ami egyébként a kerek fekete műanyag házban lévő szivacs közel 30 éves porladó darabjai) hanem a légszűrőházból tiszta levegőt. (viszont oda a légszűrőház vákumja nem kell, szóval az úgy nem igazán jó megoldás)
Szerintem kösd vissza csöveket a gyári helyükre (második kép) és cseréld ki a szivacs szűrőket a két fekete hengerben.
Itt mindenki lelkes amatőr, bár mostanra eléggé megfogyatkozott már aki ilyen géppel akar foglalkozni. (a korosztályunkon viszont valahogy egyre inkább látom hogy előkerülnek azok akiknek "beragadt" a 90-es évekbeli emlék ezekről a vasakról és szeretnének egyet úgy, ahogy az gyárilag volt)
Ahogy látom a fórum maradék eszenciája lassan már helyreállító-veteránkedvelő tagokból kezd állni, nem pedig napi felhasználókból. (aminek én, és biztosan ide sorolhatom Csövit is, nem kevésbé örülünk)
Nekem (egyebek mellett) van egy 87-es piros-fehér Genesis, de reális esélyét látom hogy még egy(??) 90-es évek eleji (kizárólag gyári állapotú) "superbike-ot" venni fogok. (a típus még nem eldöntött, több is van ami "beégett" akkorról)
Köszönöm a bíztatást, egy lelkes amatőr vagyok, aki szeretné "egyben" látni azt amit 93-ban olyan szépen összeraktak. Még csak pótlom a hiányzó apróságokat, amik időközben az előző tulajoknál "lekoptak" úgymint láncvédő, kopó, taposó gumi, gázbowden toló része ilyen apróságok. A tankot már kitakarítottam, most azon gondolkodom, hogy megfújjam-e cinkspray-el. Aki szerelte belekötötte a kelyhek levegő csövét sárga slaggal a légbeömlőbe, gondolom ez valami tuning akart lenni, hogy mit javított vagy rontott nem tudom, de a japán mérnökök biztos vakarnák a kobakjukat ha látnák "hogy ez nem jutott eszünkbe" dobok róla képet. De nem ez volt az egyedüli ötlet, a 3-as levegő csavarja alatt egy tollrugó erősségű valami volt, szegény csavar meg 8-ra volt kitekerve alapról. Jó ötlet a szilikonzsír, felvettem a listára. Ha az általad írt értékek jönnek és a lánc is ok akkor nem nyektetem tovább, elkezdem összerakni.
Ez mondjuk tökéletesen igaz. Bármelyik gépemre is gondolok vissza (legyen az két vagy négyhengeres) általában ugyanott állt a műszer sok ezer km után is mint eredetileg.
Mikor a GTR-en a higanyossal néztem, az is ugyanazt mutatta mint Sanya gyári műszere. (tehát az is ismerte a fizikát)