Mert mostanában nem megy senki sehova - egy belföldi találkozóra se jön el senki a régi csapatból, meg persze szervezni se akar senki. Szétesett a társaság, mondjuk ki.
Mi hárman idén is motoroztunk 3000+ km-t együtt, csodás helyekre eljutva.
Az okokról sokféle elmélet van, nem tudom melyiket lehetne elfogadni...
A durva az, hogy a szakközepes éveit (és feltehetőleg az általános nagy részét is) sokan matek felmentettként élik, aztán amikor szakmai vizsgát tesznek nem tudnak mit kezdeni a szakmai számításokkal. A vizsgán pedig semmi engedmény nincs számukra sem...
Sokszor van olyan, hogy a diák leérettségizik, mert ott kap ilyen olyan könnyítést, aztán utána szakmát szeretne, de az írásbelin nem tud túljutni... :(
Sajnos nagyon kevés diák kap igazán jó fejlesztést...
Tanulási nehézség középiskolában - ezt elhiszem. Csak az okoban nem biztos, hogy egyetértünk, mert szerintem nem mind "beteg" hanem inkább az alapok nem szilárdak, hála az alapfokú közoktatás minőségének - magyarul: hogyan tanulnának 2 ismeretlenes egyenletet, ha sokan olvasni nem tudnak biztosan?
Ezt tökéletesen félreértetted.
A barátom (jány egyébként, alsósokat tanít 15éve egy elég jó iskolában) jól meg tudja ítélni, mikor lusta a gyerek, hülye a gyerek, vagy beteg a gyerek... az első kettővel találkozik többet.
... és pont ezek szülei azok, akik balhéznak, ha Lajcsika rossz jegyet kap - mert a gyerek nem buta, hanem "diszkúliás" hisz ők olvasták a neten, hogy ilyen is van...
Ui: sajna az ő fia is kicsit "lassúbb" mint az átlag, szóval jól látja a helyzetet. Épp most képzi magát, hogy foglalkozhasson lemaradt gyerekekkel...
Nem reprezentatív számok: kb 330 tanulószerződéssel külső cégnél levő szakközépiskolai tanulóból 46 aki valamilyen tanulási nehézséggel küzd. Biztos vagyok benne, hogy nem is tudunk mindenkiről. A héten kb egy napom ment rá, hogy tájékoztassam az oktatókat...
Annak én is ellene vagyok ,hogy a tanár ne taníthasson és a szülő fel van háborodva ha az ő tökéletes gyereke rossz jegyet kap. De a te barátod elég bunkó pedagógus létére ha kigúnyolja az ilyen gyerekeket. Gondolom egy autista gyerekről is az a véleménye, hogy nyamvadt kis kripli, mert nem tud játszani a normális gyerekekkel, ugyanis a ti időtökben ilyen sem volt igazán. És tényleg nagy szerencse és komolyan örülök neki, hogy a ti családotokban nincs ilyen gyerek, de én látom, hogy a nővérem mennyit küzd vele megpróbálja segíteni mindenben és milyen lelki fájdalmat jelent ez egy anyának, hogy ő kisfia ilyen problémával küzd nap mint nap. Egyébbként a keresztfiam matekból szín ötös, csak a hosszabb szöveges feladatok elolvasása jelent neki nehézséget.
Nyilván van ilyen... de az én időmben ismeretlen volt, 15 évvel ezelőtt alig pár, most meg a gyerekek fele? ne már.... csak ezzel a fene nagy jogokkal van baj, mert a tanár már tanítani se mer. Van jó barátom, ált. iskolás tanár, azt mondja, ha 2-est ad a gyereknek, másnap ott van anyja-apja, és verik az asztalt... így nem lehet tanítani!
Eredménye persze az lesz, hogy hülye marad a gyerek - ill. bocs, nem hülye, hanem "disgráfiás meg dislexiás" ja meg "diszkalkulia" ez a barátom kedvence, mert matektanár
Szombaton lesz nálunk a szezonzáró összejövetel. Nagyon jó kis móka szokott lenni,bemutatókkal,mindenféle dolgokkal. Jön le ati is a Hayabusásokkal,kimentem volna dumálni egy kicsit velük,utána mennek Orfűre,meg egy két jobb helyre gondolom.
Szombatot becumiztam. Tegnap szóltak,hogy egész napos meló van. Reggel 7-től délután 18.20-ig. Pedig jó lett volna találkozni atival a fórumról. Azért írtam kisbetűvel és egy t-vel mert Ő is így írja.
A Vicus is fejlesztő pedagógus diszlexia,diszgráfia,diszkalkulia,hiperaktivitás,és értelmileg akadályozottak pedagógiájával foglalkozik. Plusz alapozó terápiát (mozgásfejlesztés ami pozitív hatással van ezekre) is tart. Sajnos elég sok gyerek szenved ezektől a dolgoktól,épp értelmű,jó képességű gyerekek. Nem feltétlenül hülye a gyerek.
Mi hárman idén is motoroztunk 3000+ km-t együtt, csodás helyekre eljutva.