Menj el gyakorolni valahova, nem a forgalomban kell a rutint megszerezni! És amikor vészhelyzetben szükséged lesz rá, akkor lehet hogy az életed (meg a motorodé) múlhat ezen a kis gyakorláson!
Persze, hogy az lenne a legjobb ha mindenki "tökéletesen" tudna fékezni, de szerintem nagyon hasznos az ABS. Senki nem úgy születik, hogy ő a legjobb sofőr. Ahhoz, hogy tényleg megtanulj jól fékezni több éves rutin kell. És bizony sok olyan szituációt tudnék mondani amikor bizony csak a vészfékezés segít (még az is lehet hogy kerülni sincs lehetőséged) és ilyenkor ha nincs kellő rutinod könnyen nagy bajba kerülhetsz, amit mondjuk ABS-el elkerülnél. Természetesen ha valakinek van elég tapasztalata az játszva el tudja maga is érni azt amit az ABS produkál.
Danny!
beszéltem Andrással. a hírlevél technikai okok miatt nem ment, megy 6-a után. de lesz.
szuper kedvezménnyel jöhettek a pályára Emőddel :o))
Zsu-t nem tom. majd megduma...
Hát még te, kis kuki!
Egyébként a legtöbb eséllyel tényleg tükörjégen indulsz ABS-es autóval, ez való igaz.
Gondolj bele, hogy hányszor mész a mindennapokban tükörjégen. Ugye?
Szólj az Andrisnak, hogy a parkoló felét jegezzék fel 11-ére!
Nem jó egyáltalán az ABS, nekem nem tetszik. Mindenki tanuljon meg fékezni és elkerülni. Le az ABS-szel! Ja és sokkal hosszabb lesz a fékút, és a 10 évem alatt nem kellett még úgy fékeznem hogy blokkoljanak a kerekek. Ha már úgy kell fékezni akkor baj van, és azon már abs sem segit.
Nos, fékerőt kifejteni csak forgó keréken lehet. Ha a kerék áll és csúszik, akkor sokkal kevésbé fékeződik és még irányítani sem lehet. Gondolj az ellenkezőjére, mikor hirtelen nagy gázt húzol. A kerék kipörög, megcsúszik, pörgetheted ezerrel, mégsem gyorsulsz, mert megszűnt a tapadás a gumi és az aszfalt közt. Fékezésnél hasonló a helyzet. A kerék blokkol, megszűnik a tapadás a gumi és az aszfalt közt. Csúszol, de nem fékezel. Főleg nem irányítasz. Az ABS és a kipörgésgátló ezeken próbál segíteni. (Ami persze nagyban függ az elektronika beállításától) Ha érzékeli, hogy megcsúszott a kerék, akkor csökkenti a fékerőt, hogy a kerék ismét forogjon és legyen tapadás.
Szerintem... :)
Légy erős, nem így van.
Egyébként abból amit írtál, látszik hogy nem kapcsolt be neked az ABS autóban.
Az ABS kontra normál fékes autók összehasonlításánál gyakorlatilag bármilyen útfelületen SOKKAL nagyobb volt az ABS-sel felszerelt autók fékútja!
Ezt a gyártók is elismerik, ezért egyedül annyi előnyt tulajdonítanak neki, hogy irányítható marad az autó, miközben nem fékez. Hú de jó.
A fékút tényleg rövidebb, ha nem blokkol a kerék, és az ABS az ELMÉLETBEN tényleg a határon kéne tartsa a kerekeket - csakhogy az ABS-sel ennek a közelébe sem kerülsz! Nem tudom hogy nem tudják-e megoldani, vagy nem akarják, de eredmény szempontjából tökmindegy.
Legalább 10 (legkülönbözőbb márkák és évjáratok) autónál volt szerencsém már kipróbálni ezt a "remek" szerkezetet, és nyugodtan állíthatom, a márkaszervízek kedvéért van benne a kocsikban!
Motoroknál lehet hogy jobbban működik, ki fogom próbálni majd egyszer.
Megnyugodhattok mindketten, hogy bizony télen is jobb az ABS-es auto.
Nekem pár éve az volt a hobbim, hogy Zalaegerszegen télen beultem egy Lada-ba, amiben köztudottan nincs ABS és hajtottam, farolgattam és amit ilyenkor mindenki megtapasztalhat: ha az auto jégen csúszik nem csak hogy megállni nem lehet de irányitani sem. Mindenkinek ajánlom egyéábként hogy menjen el és próbálja ki. A rendőrség is többször szervez ilyen eseményeket, amikor ki lehet próbálni mi van jégen, vízen. Mi történik ha csúszik az autó.
A 307 vs Yaris esetben pedig szerintem anak is nagy szerepe van hogy a 307-es egy kicsit nagyobb.
fürdőruhát hozz!
medence lesz.
Danny!
beszéltem Andrással. a hírlevél technikai okok miatt nem ment, megy 6-a után. de lesz.
szuper kedvezménnyel jöhettek a pályára Emőddel :o))
Zsu-t nem tom. majd megduma...
link
link
hülye.
Egyébként a legtöbb eséllyel tényleg tükörjégen indulsz ABS-es autóval, ez való igaz.
Gondolj bele, hogy hányszor mész a mindennapokban tükörjégen. Ugye?
Szólj az Andrisnak, hogy a parkoló felét jegezzék fel 11-ére!
én abs autó, ő meg nem
Szerintem... :)
Egyébként abból amit írtál, látszik hogy nem kapcsolt be neked az ABS autóban.
Az ABS kontra normál fékes autók összehasonlításánál gyakorlatilag bármilyen útfelületen SOKKAL nagyobb volt az ABS-sel felszerelt autók fékútja!
Ezt a gyártók is elismerik, ezért egyedül annyi előnyt tulajdonítanak neki, hogy irányítható marad az autó, miközben nem fékez. Hú de jó.
A fékút tényleg rövidebb, ha nem blokkol a kerék, és az ABS az ELMÉLETBEN tényleg a határon kéne tartsa a kerekeket - csakhogy az ABS-sel ennek a közelébe sem kerülsz! Nem tudom hogy nem tudják-e megoldani, vagy nem akarják, de eredmény szempontjából tökmindegy.
Legalább 10 (legkülönbözőbb márkák és évjáratok) autónál volt szerencsém már kipróbálni ezt a "remek" szerkezetet, és nyugodtan állíthatom, a márkaszervízek kedvéért van benne a kocsikban!
Motoroknál lehet hogy jobbban működik, ki fogom próbálni majd egyszer.
Nekem pár éve az volt a hobbim, hogy Zalaegerszegen télen beultem egy Lada-ba, amiben köztudottan nincs ABS és hajtottam, farolgattam és amit ilyenkor mindenki megtapasztalhat: ha az auto jégen csúszik nem csak hogy megállni nem lehet de irányitani sem. Mindenkinek ajánlom egyéábként hogy menjen el és próbálja ki. A rendőrség is többször szervez ilyen eseményeket, amikor ki lehet próbálni mi van jégen, vízen. Mi történik ha csúszik az autó.
A 307 vs Yaris esetben pedig szerintem anak is nagy szerepe van hogy a 307-es egy kicsit nagyobb.