én is júniusban vettem meg a motoromat
Ami az érdekes, hogy nálam már a 4000-es tartományban rezeg, de csak nagyon rövid ideig.
Az elején kicsit megijedtem, de ahogy olvasom a hozzászólásaitokat, kiderült, ez majdhogynem természetes dolog!?
Ez is konnyen meglehet. De velemenyem szerint akkor sem jo egy motort agyonfojtani, foloslegesen erolkodik. Mintha elmennel gyurni, egy legmentes terembe.
Nincs még öszekopva azért ráz. Mikor messzire megyünk és már vagy 2-3 órát toltam neki autópályán 140-150-el akkor simul ki nagyon a motor járása. Mintha kocsiban ülnék, szinte lebegve suhan.
En Juniusban vettem meg uezt. Nekem 6-7e-ret mondtak porgetni 1000km-ig. Amit mashol is olvastam mar. Zorogni az enyem abszolut nem zorog 5000-nel , viszint elkezd rezonalni 5-6000 korul(remeg kezem, labam, seggem:)) es ezt tartja. Ez biztos, hogy csak ebben a tartomanyban van, es ahogy tovabbprogethetjuk elmulik. Bar szamomra mar ez is meglepo. Ezelott egy "94es CBR-m volt, es az sehol nem rezonalt. Azt kotve hiszem, h 2006ban ilyen motort merne gyartani a yamaha, ami igy raz. Szinte biztos, hogy a ku. nagy folytas, es a katalizator miatt van ez (ezek meg az eloirasok miatt kotelezoek gyartasnal). Ezert is teszek ra sportkipufot 1000kmnel rogton. Egyik kollegam egy Suzuki 1000DL-t vett (szinten katalizatoros), ahogy ratette az uj kipufot, visszaesett a fogyasztas 1-1.5L-t, es persze tobbet megy 20-30val:). Persze teljesen mas a ket motor, de ha a tenybol indulsz ki, h agyonfolytanak minden motort, szerintem csak segitesz a motornak ezzel, na meg az izuleteidnek.
Szerintem a rutinvizsga nem nagyon vágja földhöz, a 3 pályával 10 perc alatt lehet végezni, az pedig betudható egy hétfő reggeli dugóval is Utána pedig úgyis mész ki a forgalomba. Hazáig meg persze tol6od engedély hiányában. A maradék két hétig ne menj ki semmi esetre se motrozgatni, mert a rossz dolgok is mindig váratlanul történnek (mert ha tudom hogy elesek előtte leülök), és ha baj lesz, egy db-ig nagy eséllyel indulhatsz vezetéstől eltiltással. Az a 2 hét mégsem annyi mint néhány hónap/év.
Igyekszem majd nem gyötörni. Nem szeretném ha később vmi baja lenne emiatt.
Most jó éjszakát kívánok mindenkinek!
Megyek aludni, mert reggel menni kell dolgozóba.
Csak érdeklődés szintjén...
Én G-n csináltam a Homokinál, a Vasútállomás mellett csináltuk a rutint , aztán egy 2. pályán plussz gyakorlás, és a 3.-on vizsga.
Ha ezzel kezdted el a rutint, akkor már ne változtass rajta. Sztem.
Ha megkapom a jogsit első dolgom lesz azzal menni dolgozni!
Már így is alig bírok magammal. Idegesítő, hogy csak a garázsban nézegethetem a mocit.
(Na jó egyszer kétszer azért gurulok is vele)
Rutinra már csak kétszer megyek. Tegnap volt az első okítás, de hála a jó Istennek olyan jól ment, hogy tegnap le is vizsgázhattam volna.
Pénteken megyek még, hogy megmutassák a műszaki részét, szombaton megcsinálom mindegyiket mégegyszer aztán 22-én vizsga.
Szóval nagyon nem fogom már nyüstölni a rutinon a motort.
Így se használjam?
Ne menj bejáratos motorral rutinra. Több okból se...
Egyébként a rutinon sztem nem melegedne túl (mondjuk elérné az üzemi hőfokot), ott úgysem húzod ~4000-5000 fordulatnál magasabbra, azt is csak a 3. pályán.
Hát igen.
Elég szépen átalakította az eredeti szöveget.
A kérdésem amire még szeretnék választ kapni, hogy a gépkönyv szerint minden olyan üzemeltetést kerülni kell ami túlmelegedést okozhat.
A rutinoktatás ilyen üzemmód?
Én az első napon 300km-t mentem 70-80-al. Második napon 90-100-al 300km-t, harmadik napon 110-130-al 300 km-t. 3 napos hosszú hétvége volt. Másnap vittem olajcserére.
a fordulatszám tartományok a gépkönyvben le vannak írva, tessék elolvasni. majd a hatodik új motorodnál nem lesz szükség az olvasásra.
egyébként 1000 km-ig max 7 1600 ig max 9 ezer
a zaj normális, a rolls royce mérnökei hülyét kapnának tőle az biztos, viszont itt ér a szél
üdv a tulajok körében.
nyugodj meg jó döntés volt a hatszázas mindaddig amíg normálisan kezeled a gázgart. bár mindenki másként gondolkozik és sajnos az anyagiak nagymértékben befojásolják a döntéseinket én mégis azt mondom, hogy kezdő motornak még ez is túlzás, az ezredesről végkép nem is szólva.
tudd, hogy hol vannak a határaid, minél több tréningen vegyél részt és lehetőség szerint pályázzál annyit, amennyit csak elbír a pénztárcád. gyakorlat teszi a mestert, mondja a töröttszárnyú madár
én is júniusban vettem meg a motoromat
Ami az érdekes, hogy nálam már a 4000-es tartományban rezeg, de csak nagyon rövid ideig.
Az elején kicsit megijedtem, de ahogy olvasom a hozzászólásaitokat, kiderült, ez majdhogynem természetes dolog!?