Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát elég érdekesen látod a témát... sajnos ki kell ábrándítsalak. Maradjunk az autóknál, mert motoron nekem sincs még tapasztalatom.
A fekút úgy a legrövidebb ha a kerekek folyamatosan a csúszás határán vannak, de még nem csúsznak meg és pont ez az amit az ABS-el könnyedén el tudsz érni. Ha a kerekek megcsúsznak az azt jelenti hogy nincs tapadás és a fékező hatást már nem a fékek hanem a csúszó gumi adja, ami miatt a fekút bizony hosszabb lesz. Az hogy ABS-el nem tudod blokkolni a kereket és közben irányítható marad az autó az csak egy mellékes plussz.
Hm...

Nekem spec most januárban történt a 2 hetes kocsimmal. :S Nem kicsit vert le a víz. Havas-jeges volt az út, amit fel is mértem észben és igyekeztem is a kereszteződés előtt 10 méterrel már lassítani, hogy tuti meg is tudjak állni. Csak épp az ABS nem úgy gondolta ahogy én, lögdöste a pedált és gurultam tovább. :S persze a főúton jobbról, balról kocsisor. Már láttam ahogy belémjönnek két oldalról. Elég szar érzés volt, de végül sikerült megállnom szerencsére. :)

Ami pedig rendszeres, ha kicsit rosszabb minőségű úton mész (huplis pl.) és fékezni kezdesz, bekapcsol az ABS és gurul a kocsi tovább (hisz ez a lényege az ABSnek, hogy nem blokkol a kerék, legalábbis asszem ). Ez mondjuk a Gábor Áron úti lejtőn elég izgi tud lenni, főleg hogy a piroslámpánál meg kéne állni és állnak előtted.
Te vezettél már ABS-es autót, úgy hogy be is kapcsolt az a szar?
Mert az ABS-el egyszerüen nem lehet normálisan megállni. Sokkal nagyobb a fékút, mint az ABS nélküli autókon, ahol tud blokkolni a kerék. Azt mondják az a frankó benne, hogy irányítható marad a kocsi, de ez egy baromság: feldughatod magadnak az irányíthatóságot, ha meg kéne állni egy kocsi mögött, és jobbra-balra is vannak melletted!
Egyébként ha az ABS-től várja valaki a megváltást (bár inkább meg kéne tanulni fékezni, azt bezzeg nem oktatják), az vegyen, de azt pofátlanságnak tartom hogy már nem lehet enélkül a szar nélkül kapni új autót!
Télen több olyan szituáció is volt, amikor az ABS-es 307-esünket hajszál híján sikerült összetörni, az ABS nélküli Yaris-sal meg semmi probléma nem volt!
Ha emiatt egyszer lezúzok egy autót, tuti beperelem a gyártót!
Motoroknál nem tudom hogy van, nem vezettem még ABS-est, de azt hiszem (itt is) sokkal célravezetőbb megtanulni fékezni, mint mindenféle ilyen "hasznos" kütyüt rátenni a motorra...
Mesélj... komolyan nem tudom elképzelni, hogy rosszabb lenne autoban (vagy motoron) ABS-el mint anélkül...homályosítsatok föl.
Nem tudom mik voltak azok az érdekes szituk ABS-el, de szerintem ABS nélkül még érdekesebb lett volna.
Hát kocsival már nekem is volt érdekes szitum az ABS miatt... Nem is egyszer sajna.
Jaja, összes túraendúrón kikapcsolhatós, mert terepen ABS el hosszabb a fékút.
Sztem viszont közútra baromi jó és nem veszélyes. Volt, hogy vészfékeznem kellett, de jött a csatorna fedél és megcsúszott a motor, vagy esőben ismeretlen aszfalton erőset fékezni is jó lehet. Jól jött volna, kisebb a baleset veszély, bár szerencsére nem estem még ilyen okból.
Kevesebb telebarnított alsógatyás emlékem lenne, ha lenne, az tuti.
Miért lenne életveszélyes? Erre kíváncsi vagyok, fejtsd ki egy kicsit bővebben, kérlek.

Amúgy az hogy kikapcsolható-e nem tudom, nagy valószínűséggel nem, bár pont most olvastam, hogy pl a KTM 990 Adventure-ön pont kikapcsolható
Hát ABS-es motorral még nem mentem, de ha olyan mint az autón, az életveszélyes...
Üdv,

ABS, vagy nem ABS? Ez itt a kérdés... Ha kikapcsolható lenne, akkor vennék olyan motort. Utcára bekapcs, pályára kikapcs.
Szia bogika! Látom környékbeli vagy. Szoktál a pannónia ringre járni? Egyet motorozhatnánk valamikor ha tudsz lassan is menni
Na szió
Richie, nem fórumozok túl régóta. Megmondanád melyik szervízben dolgozol?
Én is grat az új mocchoz!

ajándék ötlet Fazer kedvelőknek.
Jaja, pár hét és meglesz. aug végén esetleg már "lígölben" gurulhatsz.
Sok sikert!
Ez látod jó kérdés .
Dolgozom rajta.... szombaton megyek rutinvizsgára.

Utána remélem már gyorsan megy.
Gratula! Újabb Fazeres...
Mikor lesz meg a jogsid?
Hi.

Majd ha lesz róla tapasztalatom írok, egyelőre csak a hátsó féken próbáltam az ABS-t. Kb 50-es tempónál aszfalton hátsóval satuztam, közben finoman húztam az elsőt. Érezni lehetett ahogy a lábféknél dolgozik az ABS és egy picit sem csúszott meg a motor. Első fékkél nem mertem satuzni, nem szeretnék fejre állni, bár lehet ABS-el nem is lehetne könnyen.

Egyelőre ennyi.
Gratula!!! Balesetmentes szágúldozást kívánok
Ha jól tudom ez nem a robogó topic...igaz????
Nekem még egyszer sem blokkolt az első kerék, még mikor a traki miatt fékeztem mint az őrült akkor sem. Nem tudom van-e értelme erre a fékre ABS-t tenni. Aszfalton le lehet blokkolni? Ha R1-es fékek lennének akkor biztos lehetne satuzni, de ezt???? Esetleg rossz úton..nem tudom, van valakinek valami tapasztalata motoron az ABS-ről?? Kocsinál is csak télen hallom hogy kerreg.
Zsebpiszok!

Gratulálok az új bringádhoz, jól választottál Egy hiba csúszott be csak, hogy nem nálam vetted Á csak tréfa Használd sokat, gyorsan, jól. Az ABS-ről érdekelne nagyon majd a véleményed. Sztopizni lehet vele??? Cascot pl. tudok kötni én is neked de van a neten összehasonlítási lehetőségek. Bár nálunk két cég közül lehet választani. Jó gurulást, széles utat, gumifákat
Sziasztok!

Hétfőn végre én is egy Fazer tulajdonos lettem. Igaz még csak kb 20 km-t mentem a motorral, de nagyon beleszerettem, alig váriom már, hogy legyen jogsim és minden nap motorozhassak.

Már jóideje olvastam a topic-ot és a napokban végére is értem az egésznek, és első kérdésem az lenne, hogy hol érdemes casco-t kötni ill. hol tudok az egyes biztosítókról véleményeket, tapasztalatokat olvasni? Itt a biztosításos topicban nem igazán találtam használható infokat, de lehet, hogy csak elkerülte a figyelmem.

Az én szépségem egyébként bordó (lava red) FZ6-S és ABS-el szerelt amit a szalonból elhozva rögtön teszteltem is és tökéletesen működik. Majd ha lesz időm teszek föl az adatlapomhoz képeket is.

Mindenkinek jó motorozást kívánok, és remélem mielőbb aktív tagja leszek én is a Fazer-esek táborának.
Azért ragasztom