Hát elég érdekesen látod a témát... sajnos ki kell ábrándítsalak. Maradjunk az autóknál, mert motoron nekem sincs még tapasztalatom.
A fekút úgy a legrövidebb ha a kerekek folyamatosan a csúszás határán vannak, de még nem csúsznak meg és pont ez az amit az ABS-el könnyedén el tudsz érni. Ha a kerekek megcsúsznak az azt jelenti hogy nincs tapadás és a fékező hatást már nem a fékek hanem a csúszó gumi adja, ami miatt a fekút bizony hosszabb lesz. Az hogy ABS-el nem tudod blokkolni a kereket és közben irányítható marad az autó az csak egy mellékes plussz.
Nekem spec most januárban történt a 2 hetes kocsimmal. :S Nem kicsit vert le a víz. Havas-jeges volt az út, amit fel is mértem észben és igyekeztem is a kereszteződés előtt 10 méterrel már lassítani, hogy tuti meg is tudjak állni. Csak épp az ABS nem úgy gondolta ahogy én, lögdöste a pedált és gurultam tovább. :S persze a főúton jobbról, balról kocsisor. Már láttam ahogy belémjönnek két oldalról. Elég szar érzés volt, de végül sikerült megállnom szerencsére. :)
Ami pedig rendszeres, ha kicsit rosszabb minőségű úton mész (huplis pl.) és fékezni kezdesz, bekapcsol az ABS és gurul a kocsi tovább (hisz ez a lényege az ABSnek, hogy nem blokkol a kerék, legalábbis asszem ). Ez mondjuk a Gábor Áron úti lejtőn elég izgi tud lenni, főleg hogy a piroslámpánál meg kéne állni és állnak előtted.
Mert az ABS-el egyszerüen nem lehet normálisan megállni. Sokkal nagyobb a fékút, mint az ABS nélküli autókon, ahol tud blokkolni a kerék. Azt mondják az a frankó benne, hogy irányítható marad a kocsi, de ez egy baromság: feldughatod magadnak az irányíthatóságot, ha meg kéne állni egy kocsi mögött, és jobbra-balra is vannak melletted!
Egyébként ha az ABS-től várja valaki a megváltást (bár inkább meg kéne tanulni fékezni, azt bezzeg nem oktatják), az vegyen, de azt pofátlanságnak tartom hogy már nem lehet enélkül a szar nélkül kapni új autót!
Télen több olyan szituáció is volt, amikor az ABS-es 307-esünket hajszál híján sikerült összetörni, az ABS nélküli Yaris-sal meg semmi probléma nem volt!
Ha emiatt egyszer lezúzok egy autót, tuti beperelem a gyártót!
Motoroknál nem tudom hogy van, nem vezettem még ABS-est, de azt hiszem (itt is) sokkal célravezetőbb megtanulni fékezni, mint mindenféle ilyen "hasznos" kütyüt rátenni a motorra...
Mesélj... komolyan nem tudom elképzelni, hogy rosszabb lenne autoban (vagy motoron) ABS-el mint anélkül...homályosítsatok föl.
Nem tudom mik voltak azok az érdekes szituk ABS-el, de szerintem ABS nélkül még érdekesebb lett volna.
Jaja, összes túraendúrón kikapcsolhatós, mert terepen ABS el hosszabb a fékút.
Sztem viszont közútra baromi jó és nem veszélyes. Volt, hogy vészfékeznem kellett, de jött a csatorna fedél és megcsúszott a motor, vagy esőben ismeretlen aszfalton erőset fékezni is jó lehet. Jól jött volna, kisebb a baleset veszély, bár szerencsére nem estem még ilyen okból.
Kevesebb telebarnított alsógatyás emlékem lenne, ha lenne, az tuti.
Majd ha lesz róla tapasztalatom írok, egyelőre csak a hátsó féken próbáltam az ABS-t. Kb 50-es tempónál aszfalton hátsóval satuztam, közben finoman húztam az elsőt. Érezni lehetett ahogy a lábféknél dolgozik az ABS és egy picit sem csúszott meg a motor. Első fékkél nem mertem satuzni, nem szeretnék fejre állni, bár lehet ABS-el nem is lehetne könnyen.
Nekem még egyszer sem blokkolt az első kerék, még mikor a traki miatt fékeztem mint az őrült akkor sem. Nem tudom van-e értelme erre a fékre ABS-t tenni. Aszfalton le lehet blokkolni? Ha R1-es fékek lennének akkor biztos lehetne satuzni, de ezt???? Esetleg rossz úton..nem tudom, van valakinek valami tapasztalata motoron az ABS-ről?? Kocsinál is csak télen hallom hogy kerreg.
Gratulálok az új bringádhoz, jól választottál Egy hiba csúszott be csak, hogy nem nálam vetted Á csak tréfa Használd sokat, gyorsan, jól. Az ABS-ről érdekelne nagyon majd a véleményed. Sztopizni lehet vele??? Cascot pl. tudok kötni én is neked de van a neten összehasonlítási lehetőségek. Bár nálunk két cég közül lehet választani. Jó gurulást, széles utat, gumifákat
Hétfőn végre én is egy Fazer tulajdonos lettem. Igaz még csak kb 20 km-t mentem a motorral, de nagyon beleszerettem, alig váriom már, hogy legyen jogsim és minden nap motorozhassak.
Már jóideje olvastam a topic-ot és a napokban végére is értem az egésznek, és első kérdésem az lenne, hogy hol érdemes casco-t kötni ill. hol tudok az egyes biztosítókról véleményeket, tapasztalatokat olvasni? Itt a biztosításos topicban nem igazán találtam használható infokat, de lehet, hogy csak elkerülte a figyelmem.
Az én szépségem egyébként bordó (lava red) FZ6-S és ABS-el szerelt amit a szalonból elhozva rögtön teszteltem is és tökéletesen működik. Majd ha lesz időm teszek föl az adatlapomhoz képeket is.
Mindenkinek jó motorozást kívánok, és remélem mielőbb aktív tagja leszek én is a Fazer-esek táborának.
A fekút úgy a legrövidebb ha a kerekek folyamatosan a csúszás határán vannak, de még nem csúsznak meg és pont ez az amit az ABS-el könnyedén el tudsz érni. Ha a kerekek megcsúsznak az azt jelenti hogy nincs tapadás és a fékező hatást már nem a fékek hanem a csúszó gumi adja, ami miatt a fekút bizony hosszabb lesz. Az hogy ABS-el nem tudod blokkolni a kereket és közben irányítható marad az autó az csak egy mellékes plussz.