Saját? Nem semmi járgány. Én a magam kis szintjén javítgatom a gépeimet, ha valamit olcsón tudok venni (a piacon uralkodó viszonyokhoz képest), akkor veszek, amit lehet, azt magam csinálom.
De ez tényleg Fazeres topik, éljen a Fazer!
Hallott valaki már a Corbin nyergekről? Majdnem nyertem egy jó állapotút az USA-ból, de nem jött össze. Jó drága, újonnan 400 $ fölötti , de nagyon pöpecnek tűnik.
Félreérthető voltam. 4 motor van a nevemen, meg egy autó, de nem mind veterán.
A 4 motorból 2 régi Pannónia, egy Honda robogó és a Fazer. Az autó is "csak" 6 éves.
Én is szeretem az ilyen "öreg" gépeket, van egy pár darab amit őrizgetek. Öreg autóm nincs, azokat a feleségem öccse őrizgeti. Volt sok olyan motorom is, amiket kár volt eladni....már bánom. Most már inkább csak veszek....
Szeretem a veteránokat: van egy 67-es P10 és egy 70-es dobozolt vázas P20-asom. Meg egy robogóm, megy egy autóm és mindre fizetem az adót. De tényleg...
Mi sokszor motorozunk a haverokkal arra Veszprém felé. Csesznek......Zirc.......Balatonalmádi..... Ha Te is odavagy a veterán gépekért, szerintem mi sokáig tudnánk beszélgetni.....
Nekem is voltamikor még 1500km volt amotorban ilyen kuplung remegés induláskor rángatott.
Lecseréltem az olajat Motul 300V re a hiba azóta sem jött elő.
Ne aggodj annyira! Innen is szoktak járni a Balaton felvidékére motorozni. Meg Ausztria felé is arra kell menni. Igaz nem mindig csak Fazerrel.
Kérdések? Senki nem ugy született, hogy tudott mindent.
Apropó, van fazer fórumos, aki Veszprém/Fejér megyei? Szívesen gurulnék fórumosokkal (ígérem nem nyaggatok senkit a kérdéseimmel), de az Északi-középhegység és környéke kiesik.
Mint az imént írtam nem kuplunghangról van szó! A váltó hangos kicsit! Ha a kuplunggal lenne baj, épp behúzott állapotban zörögne.
A lánccal, és a leömlővel kapcsolatban nincs még tapasztalatom, 1000 körül van még csak benne.
A kuplunghang ezek szerint természetes velejárója a blokknak. Annak idején Simsonnál akkor adott a kuplung ilyen hangot, amikor tengelyirányú holtjátéka volt a kosárnak. De a te meglátásod is logikusnak hangzik.
A leömlők sajnos pontszerűen rozsdásodnak, erről már más is írt korábban, sőt képet is rakott fel. Beleakad a körmöm a pontszerű "gödrök"be, valahogy olyan, mint amikor fényezés után kikaparsz egy pici koszt a fényezésből és ott ugye szabadon marad a fém (oda nem ért a festék).
Szia!
Azt írod zörög a kuplung.
Nem hinném, hogy bármi is fellazult volna, főleg nem a kuplung. Behúzott állapotban azért nem zörög, mert akkor áll a váltója! Üresben pedig, kiengedett kuplungkarral a zörgés teljesen természetes, a váltója zörög! Az enyém is, de szerintem mindenkié ilyen.
A leömlők szerintem nem krómozottak, hanem rozsdamentes anyagból vannak. Nem tudom, hogy rozsdásodhat?!
Rendben.
leömlő kérdés: OK
kuplung kérdés: OK
lánckérdés: majdnem. Éppen csak elérje a lengővilla alját, vagy felfeküdjön egy szem akár?
egyenesfutás: gyári rovátkák megbízhatóak?
Rozsdamentes cucc? Érdekes, szerintem addig az, amíg egy felverődő kő ki nem kezdi. Vagy különleges példány az enyém, netán limitált? Biztosan limitált!
A láncos témán -ha kinevetted magad- akár beszélgethetnénk is, netán ha erre jársz, akkor prezentálhatnám is a meglátásomat. Vagy ez csak a limitált modellek tulajdonsága?
"Ha \"lazára\" hagyom, akkor jobban pörög-gyengébb gyorsulással, ha szorosra állítom, akkor hamarabb gyorsul, de érződik, hogy feszes. Meg mi van két személlyel? Megőrülök... " Na ettől az észrevételtől én is majd megőrültem, haver!
Könyök nem rozsdásodik, rozsdamentes cucc, használj hideg zsíroldó tűzhelytisztítót.
Kuplung zörög, ez ilyen szar Yamaha. Ez van, meg kell szokni.
A nyáron végigolvastam a fórum teljes termését, sok jó tanácsot, tapasztalatot mentettem ki. De pár dolog egyszerűen nem smafu, ezért állásfoglalást szeretnék tőletek kérni.
1. láncbeállítás -olvastam, hogy ti hogyan állítjátok be a láncot és egyenesfutást (spárgás beállítás pl.), én is csináltam, de nem vagyok elégedett az eredménnyel. Milyen feszes legyen? 45-55mm ír a könyv. Ha \"lazára\" hagyom, akkor jobban pörög-gyengébb gyorsulással, ha szorosra állítom, akkor hamarabb gyorsul, de érződik, hogy feszes. Meg mi van két személlyel? Megőrülök...
Továbbá egyenesfutás. én a gyári rovátkákat használom, a spárgával nem ment, mert egyszerűen nem tudtam tök egyenesbe állítani az első kereket. Lehet hagyatkozni a gyári rovátkákra?
2. blokkzaj - 6000km sincs a blokkban, (mintha hímes tojással bánnék, úgy vezetem), de jól hallható a kuplung jelenléte. Üresben behúzom a kuplungot, eltűnik a zaj, kiengedem, akkor darálós. Mi lehet az oka? Lelazulhatott a kuplungkosár? Utoljára ilyet simsonnál tapasztaltam. De kérem, azért más a kategória...
3. leömlők - egyszerűen rozsdásodik. Gyönyörű fényes, spéci pasztával tisztítom, dörzsi szivacsról szó sem lehet, csak rongy meg paszta, és mégis pár ponton már kikezdte a rozsda. Gombostűfejnyi pontok, de ott röhejes. Milyen krómozás ez? Hát nem orosz, az biztos. Most úgy csinálom, hogy vastagon bekenem polírpasztával, az szépen rászáradt, aztán így marad.
Ezeken kívül naggggyon jó fazeresnek lenni, bár a blokk nem éppen pincéből húzós (ezt azért sajnálom).
Apropó, van fórumos Veszprém/Fejér megyéből? Én várpalotai vagyok, Székesfehérváron dolgozom, azok a tájak, amerre ti jártok nagyon kiesnek.
De ez tényleg Fazeres topik, éljen a Fazer!
Hallott valaki már a Corbin nyergekről? Majdnem nyertem egy jó állapotút az USA-ból, de nem jött össze. Jó drága, újonnan 400 $ fölötti , de nagyon pöpecnek tűnik.
R.