A motoromban 6 számjegyet mutat a kilométerszámláló, és felfelé mindig kuplung nélkül. Ha egyszer rá érzel akkor semmi féle gond nincs belőle, már egészen kis fordulaton is simán megy. A vissza felé egy kicsit nehézkesebb a dolog azt annyira nem ajánlanám.
Szia!
Én is beállnék a sorba képekért...
Lenne arra lehetőség ,hogy amit aznap fotóztál azt egy packban átküldenéd email-en vagy feltöltenéd ide a sportmotorra?
Nagyon köszi előre is!
Tudomásom szerint minden a fordulatszámon múlik a kuplung nélküli váltásnál! Próbáld meg 3-ból 4-be kuplung nélkül vagy nagyobb sebességfokozatba amíg rá nem érzel a dologra. Azért inkább magasabb seb.-ben mert akkor kissebb terheléssel (persze ne rögtön nyélgázzal gyorsíts ki az első próbánál, szerintem) nyúzhatod a váltót, hosszabban tudsz kigyorsítani, könnyebb megtalálni az potimális fordulatszámot a váltáshoz. Az újabb masinák inkább alkalmasak az ilyen váltásra,mint az idősebbek, azért csak van pár év technikai előnyük ezen a téren a régebbekkel szemben! A misének vége! Mondjuk kíváncsi leszek a reakciókra, ki mit tud, ill. én jól tudtam-e ezeket a dolgokat, pár nap és rákukkantok ismét a fórumra. Szevasztok!
Helló! Ezzel szerintem darázsfészekbe nyúltál, mert ha felvetődik a kérdés motoros körökben, egyből nagy viták vannak. Az én véleményem; vannak motorok, amiknél a váltófogaskerék körmeinek a széle olyan szögben van, hogy szinte lehetetlen vele kuplung nélkül váltani, ezeknél kár erőltetni. De gyakoribb, hogy a váltó maga engedi, csak a motoros nem elég tapasztalt hozzá. Szerintem max akkor működik a dolog, ha egy olcsóbb kezdőmotoron megtanulod, nem a 2-3 M forintos műszaki remekművekkel kell kísérletezni. Mentem már utasként olyan motorossal, aki bármilyen észrevehető különbség nélkül váltott kuplunggal vagy anélkül, de ő vagy 15 éve sportmotorokkal közlekedik és versenyez. Egyszóval, ha eléggé érzed már a motorozást, meg lehet próbálni, de ha nem jól csinálod, nagy károkat okozhatsz. A profik még visszaváltani is tudnak kuplung nélkül, nem csak felfelé.
Rendben, mégegyszer köszi.
Ha találnál képeket, akkor küld már át erre az e-mail címre: robert.vida@eon-hungaria.com
Te probáltál valamilyen mocit, vagy mentél a sajátoddal?
A motoroknál a váltó konstrukciója miatt lehet ezt megteni, elvile lefele is működik. Mindenesetre a kopó-fogyó alkatrészeket (kumplunglamellák ebben az esetben) kicsit jobban fogyatja (kellő gyakorlat nélkül).
Szia Olivér!
Látom készítettél egy pár fotót tegnap a Yamahás napon.
Az első képeden is rajta vagyunk mind a ketten a haverommal (4 motorosból a középső 2)
15.00 és 15.20 közt véletlenül nem készítettél képeket a saját motorral menő emberkékről?
Abban a csoportban voltunk egy Sárga R1-el (piros bőrruha) és egy kék R6R-el (kék bőrruha).
Nézd már át a képeidet hátha rajta vagyunk még valahol.
Előre is köszi
Hülye kérdés lehet, de csak ellövöm! Felfelé váltásnál nem gond ha nem használok kuplungot? A Hungaroringen voltam motorossuliba és ott mondta a srác hogy nem kell a kuplungot nyúzni mert kíméletesen és simán lehet váltani nélküle is felfelé! Néztem mint a vett malac és utána csak kipróbáltam. Minden gond nélkül vette a sebességet. Kérdés hogy hosszú távon lesz e bármi baja emiatt?
ne higyj neki... add el a motort gyorsan (nekem)... az egy rakás sz*r...
basszus jobb lenne megnyugodnál mert lehet mondják, hogy ez van vele az van vele, de minden motorra mondanak valamit.... ha téged pl. nem nyugtat meg, hogy itt van xtremist aki a Yamahánál szerel és FZ1-e van akkor nem tom mi kellhet még...
Ok, délután megnézem a motoron mit hogy lehet. Maga a jelenség szerintem hasonló a tiédhez, néha nem akarta betenni 3-ba. De utána meg minden szuperul működik, szépen vált.
Ja roppant bonyolult, kell hozzá két villáskulcs. Mondjuk előszőr berosáltam én is és elgurultam vele szervízbe... Bár nekem kicsit durvább volt a kép, olyan volt, mintha megragadt volna 5-ben a váltó.
Ha tényleg ua a gond, akkor rövidebre kell venni a váltóutat, hogy legyen elég hely a pedál mozgatásához (indirekt a tolóvillák mozgatásához).
Asszem régebbi CBR volt, csak a teherautó platóján láttam, mikor hozták le a pályáról. Kormánya ment szét, meg a hátsó farok rész csavarodott fel a kerékre.
Kösz a segítséget! És merre kell állítani? Úgy, hogy jobban betolja sebességbe? Mennyit fordítsak az anyán? Vagy ez annyira bonyolult művelet, hogy vigyem szervízbe?
Ezt csak az irigyek irják...... Mentem én már SV 1000 ellen is, két személlyel is legyaláztam! Nem kicsit!Az enyém is 2006-os, nincs semmi tuning és meg vagyok vele elégedve. Nem is áll szándékomban lecserélni. Hidd el, szeretni fogod! Mikor másodikban 165-öt mutat az óra, akkor el kell gondolkodni, hogy ez valóban kevés neked?
Én is beállnék a sorba képekért...
Lenne arra lehetőség ,hogy amit aznap fotóztál azt egy packban átküldenéd email-en vagy feltöltenéd ide a sportmotorra?
Nagyon köszi előre is!
Ha találnál képeket, akkor küld már át erre az e-mail címre: robert.vida@eon-hungaria.com
Te probáltál valamilyen mocit, vagy mentél a sajátoddal?
Látom készítettél egy pár fotót tegnap a Yamahás napon.
Az első képeden is rajta vagyunk mind a ketten a haverommal (4 motorosból a középső 2)
15.00 és 15.20 közt véletlenül nem készítettél képeket a saját motorral menő emberkékről?
Abban a csoportban voltunk egy Sárga R1-el (piros bőrruha) és egy kék R6R-el (kék bőrruha).
Nézd már át a képeidet hátha rajta vagyunk még valahol.
Előre is köszi
basszus jobb lenne megnyugodnál mert lehet mondják, hogy ez van vele az van vele, de minden motorra mondanak valamit.... ha téged pl. nem nyugtat meg, hogy itt van xtremist aki a Yamahánál szerel és FZ1-e van akkor nem tom mi kellhet még...
Ha tényleg ua a gond, akkor rövidebre kell venni a váltóutat, hogy legyen elég hely a pedál mozgatásához (indirekt a tolóvillák mozgatásához).