Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A motoromban 6 számjegyet mutat a kilométerszámláló, és felfelé mindig kuplung nélkül. Ha egyszer rá érzel akkor semmi féle gond nincs belőle, már egészen kis fordulaton is simán megy. A vissza felé egy kicsit nehézkesebb a dolog azt annyira nem ajánlanám.
Szia!
Én is beállnék a sorba képekért...
Lenne arra lehetőség ,hogy amit aznap fotóztál azt egy packban átküldenéd email-en vagy feltöltenéd ide a sportmotorra?
Nagyon köszi előre is!
Mikor én vettem a Fészert, akkor a Yamaha World ben mondták, hogy lehet kuplungnélkül váltani felfelé, csak nagyobb fordulaton.
Tudomásom szerint minden a fordulatszámon múlik a kuplung nélküli váltásnál! Próbáld meg 3-ból 4-be kuplung nélkül vagy nagyobb sebességfokozatba amíg rá nem érzel a dologra. Azért inkább magasabb seb.-ben mert akkor kissebb terheléssel (persze ne rögtön nyélgázzal gyorsíts ki az első próbánál, szerintem) nyúzhatod a váltót, hosszabban tudsz kigyorsítani, könnyebb megtalálni az potimális fordulatszámot a váltáshoz. Az újabb masinák inkább alkalmasak az ilyen váltásra,mint az idősebbek, azért csak van pár év technikai előnyük ezen a téren a régebbekkel szemben! A misének vége! Mondjuk kíváncsi leszek a reakciókra, ki mit tud, ill. én jól tudtam-e ezeket a dolgokat, pár nap és rákukkantok ismét a fórumra. Szevasztok!
Helló! Ezzel szerintem darázsfészekbe nyúltál, mert ha felvetődik a kérdés motoros körökben, egyből nagy viták vannak. Az én véleményem; vannak motorok, amiknél a váltófogaskerék körmeinek a széle olyan szögben van, hogy szinte lehetetlen vele kuplung nélkül váltani, ezeknél kár erőltetni. De gyakoribb, hogy a váltó maga engedi, csak a motoros nem elég tapasztalt hozzá. Szerintem max akkor működik a dolog, ha egy olcsóbb kezdőmotoron megtanulod, nem a 2-3 M forintos műszaki remekművekkel kell kísérletezni. Mentem már utasként olyan motorossal, aki bármilyen észrevehető különbség nélkül váltott kuplunggal vagy anélkül, de ő vagy 15 éve sportmotorokkal közlekedik és versenyez. Egyszóval, ha eléggé érzed már a motorozást, meg lehet próbálni, de ha nem jól csinálod, nagy károkat okozhatsz. A profik még visszaváltani is tudnak kuplung nélkül, nem csak felfelé.
Rendben, mégegyszer köszi.
Ha találnál képeket, akkor küld már át erre az e-mail címre: robert.vida@eon-hungaria.com
Te probáltál valamilyen mocit, vagy mentél a sajátoddal?
A motoroknál a váltó konstrukciója miatt lehet ezt megteni, elvile lefele is működik. Mindenesetre a kopó-fogyó alkatrészeket (kumplunglamellák ebben az esetben) kicsit jobban fogyatja (kellő gyakorlat nélkül).
Hali! Ok délután megnézem, amúgy emlékszek rátok, figyeltem azt a menetet is :D. A célegyenes előtti visszafordítónál ültem, onnan fényképezgettem.
Szia Olivér!
Látom készítettél egy pár fotót tegnap a Yamahás napon.
Az első képeden is rajta vagyunk mind a ketten a haverommal (4 motorosból a középső 2)
15.00 és 15.20 közt véletlenül nem készítettél képeket a saját motorral menő emberkékről?
Abban a csoportban voltunk egy Sárga R1-el (piros bőrruha) és egy kék R6R-el (kék bőrruha).
Nézd már át a képeidet hátha rajta vagyunk még valahol.
Előre is köszi
Hülye kérdés lehet, de csak ellövöm! Felfelé váltásnál nem gond ha nem használok kuplungot? A Hungaroringen voltam motorossuliba és ott mondta a srác hogy nem kell a kuplungot nyúzni mert kíméletesen és simán lehet váltani nélküle is felfelé! Néztem mint a vett malac és utána csak kipróbáltam. Minden gond nélkül vette a sebességet. Kérdés hogy hosszú távon lesz e bármi baja emiatt?
ne higyj neki... add el a motort gyorsan (nekem)... az egy rakás sz*r...
basszus jobb lenne megnyugodnál mert lehet mondják, hogy ez van vele az van vele, de minden motorra mondanak valamit.... ha téged pl. nem nyugtat meg, hogy itt van xtremist aki a Yamahánál szerel és FZ1-e van akkor nem tom mi kellhet még...
Ok, délután megnézem a motoron mit hogy lehet. Maga a jelenség szerintem hasonló a tiédhez, néha nem akarta betenni 3-ba. De utána meg minden szuperul működik, szépen vált.
Ja roppant bonyolult, kell hozzá két villáskulcs. Mondjuk előszőr berosáltam én is és elgurultam vele szervízbe... Bár nekem kicsit durvább volt a kép, olyan volt, mintha megragadt volna 5-ben a váltó.
Ha tényleg ua a gond, akkor rövidebre kell venni a váltóutat, hogy legyen elég hely a pedál mozgatásához (indirekt a tolóvillák mozgatásához).
öszi szépen, végre egy kicsit nyugtató szavak...
Asszem régebbi CBR volt, csak a teherautó platóján láttam, mikor hozták le a pályáról. Kormánya ment szét, meg a hátsó farok rész csavarodott fel a kerékre.
Kösz a segítséget! És merre kell állítani? Úgy, hogy jobban betolja sebességbe? Mennyit fordítsak az anyán? Vagy ez annyira bonyolult művelet, hogy vigyem szervízbe?
Igen utána vette a sebességet! Csak néha nem akarta visszaváltani.
Ne aggódj!
Ezt csak az irigyek irják...... Mentem én már SV 1000 ellen is, két személlyel is legyaláztam! Nem kicsit!Az enyém is 2006-os, nincs semmi tuning és meg vagyok vele elégedve. Nem is áll szándékomban lecserélni. Hidd el, szeretni fogod! Mikor másodikban 165-öt mutat az óra, akkor el kell gondolkodni, hogy ez valóban kevés neked?
Be vagyok fürgülve remélem nem vetted a szivedre.
Nem bírsz aludni kiscsákó?
Jawa Mustang K7
Milyen motort törtek meg?
Kösz, Tídzséj!
Látod, már itt is a megoldás. Eddig nem hallottam erről, de most már legalább én is tudni fogok róla.