Ez a papír a dob kiadott hivatalos minősítése? Pecsétes tanusítvány?
Akkor el kell fogadniuk. Az más kérdés, hogy a te dobod legalább minőségi darab, fékpadon tesztelt jó márka. Sajnos sok "gagyi" van, ami csak zajos és nem is tesz jót a motornak sem...
OK! A középső, 10-es számú cső az, benne kell hogy legyen a csillapító, sajnos a kézikönyv külön nem tárgyalja, pont amiatt hogy elvileg soha nem kéne hozzányúlni. Legfeljebb kimosni ha eltömődött. FZ-6-os telót még nem kellett szétszednem, de a többi hagyományos telón mindig így van Yamaháknál.
Igen, és szeretik házilag "módosítani" a csillapítást. Egyébként a cső a rugó fölött amit táknak gondolt, gyári alkatrész, nem házituning. Volna róla képem a szerelési kézikönyvemből, megpróbáltam betenni a hozzászólásomhoz, de nem működik. Mi lehet a gond?
Pedig sajnos előfordul. Kaotikus állapotok vannak ezen a téren. Tavaly összeraktam egy új 2007-es R1-et, elvittem műszakira, és a gyári dobbal kültéri zajszintet akartak mérni, mert "túl hangosnak hallották". Pedig az egy gyári dob volt, magyar típusbizonyítvánnyal.
Ja, igen! Jó lenne, ha Tomeeka röviden leírná újra a problémáját, van egy-két sejtésem, de elég zavaros amit ott leír. Amit tapasztal, az inkább a csillapítóegység hibájának tűnik. Az egy kis fémhenger pár furattal, aminek az egyik végére fémlamella-sorozat van nyitolva, abban a csőben van, amit a kép mutat, a végébe van csavarozva. Szoktak vele tákolni, és ha elrontják, vagy kiveszik, pont ilyen tüneteket okoz. A képen a középső cső. Sajnos gyárilag nincs méret megadva, de nem hinném, hogy nem bele valót szereltek bele, legfeljebb rosszul rakták össze.
Én nem adnám el a gyári dobot, mert több esetben találkoztam motorossal, aki eladta, aztán kétségbeesetten keresett egy kölcsön darabot, ugyanis az E jelzéses sportdobot nem fogadták el a csendőrök, és műszakira kellett volna vinni a motort.
Az akkumulátor ideális tárolási hőmérséklete fagypont fölött pár fokkal van, az alatt az elektrolitból kicsapódó víz megfagyhat, afölött pedig az önkisülési folyamat gyorsul fel, 20 fokon kétszer olyan gyors, mint 5 fokon. Ha a motor egy hétnél tovább van fagypont alatt, mindenképp ajánlatos száraz, hűvös helyen tárolni az akkumulátort, mert a kicsapódó párarétegben meginduló kúszóáram is lemerítheti az akksit. És fontos, hogy ha mégis lemerült, csak szakaszos csepptöltővel tölthető. Pár ezer forintért már lehet venni. A hagyományos töltő a Fazerek gondozásmentes akksiját egyből tönkreteheti.
Akkor el kell fogadniuk. Az más kérdés, hogy a te dobod legalább minőségi darab, fékpadon tesztelt jó márka. Sajnos sok "gagyi" van, ami csak zajos és nem is tesz jót a motornak sem...