Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

milyen olaj van benne?
Tisztelt Motoros társak!
2005 fz6s,mocim van.Érdekelne, hogy fel váltásoknál csattog a váltó kis fordulaton de teszi a dolgát,5-6000ford. felett viszont hangtalan. Másnak produkált-e ilyet a típus. Valamint megállást követően nem engedi a vissza kapcsolgatást csak a kuplung fogás határán mozgatva a kuplungkart.
Esetleges probléma megoldás is érdekelne?
Jelzéseitek előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek! akit érdekel:http://www.kepesmotor.hu/yamah... nagyon szép! Sajnos meg kell válnom tőle.
Köszi, ez tényleg hasznos!
Sziasztok,valaki esetleg nem-e tudna 2008-as fz-6-hoz eladó jó,hűtő ventilátort. köszi...
Sziasztok! Korábban írtam ide hogy az fz1 em ki ki hagy 2000 és 3000 között. Sokan mondtátok h a tps cseréljem ki. addig nem jutottam el h kicseréljem, viszont a motor tegnap meg makacsolta magát és csak 3 henger járt, mikor egy pihenő után beindítottam. szépen a gyertyapipáról egyesével kezdtem lehúzni a csatlakozókat meg lett melyik henger nem járt. kicseréltem a rossz pipát arra amelyik henger járt és akkor a jóval ment. szóval úgy néz ki h hogy a gyertyapipa , vagyis a gyújtótrafó adta meg magát. Remélem hogy tényleg csak ennyi lesz. azért köszönöm a segítséget
Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy mitől 78 Le az újabb fz6-n és, hogy lehet-e valamit tenni ellene könnyedén! Válaszokat előre is köszönöm!
A nyomás nem egyenlő kenés című fejezet a lényeg számunkra mert itt van a legtöbb tévhit.
Olajválasztás előtt akár elolvasható: link
Áhh, bele azért nem zavarodok!
Értem, hogy a 10W40 a legjobb választás, az előírás...de így közel a 100e-hez, elfér benne a 20-as is, pláne, hogy többnyire nyáron használom - na jó, nem, mert dec.20 volt az utolsó nap 2014-ben, mikor még használtam, januárban 6-7 fokban már mennem kellett vele
Lényeg a lényeg...kenés legyen! Azt meg ad a 20-as is eleget.
20w-vel addig kopik jobban, amíg hideg a motor. Az 50-es pedig nem biztos, hogy felmelegszik arra hőmérsékletre, amire kellene. Ha csak nyáron használod és hajtod rendesen, akkor végül is jó lehet bele a 20w-50. Én többnyire 10w-40-es ajánlást olvastam, és mindig azt használok (igaz csak szűk 47 ezernél járok), de talán a gyár is engedi az 50-es olajat.
Most legalább jól összezavartalak, hogy beleokoskodtam az olajügyedbe
Rendben. Lehet megnézném majd a motorodat. Most egy hirdetett 2002-es FZS600 ast néztem meg élőben.
nullhírdetés
Nagyon jó állapotban van, abszolút szezon és menetkész.
Viszont nem próbáltam ki , mert nem volt még tesztpilótám. Én egy cb500 -ast tekerek ami nem ennyire erős és a fékei is fényévekre vannak ettől. Szóval az én lehet nem tudnám megítélni rendesen az állapotát, plusz egy szakavatott/ szerelő a hibák megtalálásával még az árból is tud akár lefaragni.
Melegen tök mindegy, hogy 10 vagy 20W. Próbálj 50W-st.
Úgy a csereperiódus közepe felé egy erősebb gyorsításnál már kivillant a vészjósló piros lámpa....
A 20W szerinted / szerintetek rosszabb, nem jó neki? Kb 1000 km óta van benne...

Mennyire csipegeti? Én maradnék a 10w-40-nél, főleg, ha nem vészes.
Már beraktam volna, de egy "zégergyűrű" biztosítja az a lemezt amit le kell venni , hogy az új rugót feltegyem.
Megyek szakemberhez ( Sanyihoz ) , neki van ilyen fogója .
annyit megér várjuk a fejleményeket
Megvettem a gyári kuplungbovden visszahúzó rugót !
Ára 500.- Ft
Remélem ér is valamit a csere !
FZ6 S2-re van...FZS 600-ra még nem találtam (legalábbis magyar nyelvűt).
De ha közelebbről megnéznél egy közel 100e-s példányt, szólj
Van itthon kínai endoszkópom, de nem jó a képe.

A szelephézag nem ment el, a főtengelyt csavargatva, érzetre egyforma a kopmpót. Hogy görbült-e el szelep, vagy szeleptányér, ez itt a kérdés. Azt szerintem az endoszkóp se mutatná meg.
A gumi szívócsonkokat pont alaposabban megnéztem mert a 99-es cb500 asomon is pont ezeket kellett cserélnem első körben. A két szélső kívülről biztos jó.
A gyártási minőséggel nen voltak gondok 2002 körül Yamahájéknál? Használtteszt szetszerelèssel nincs fent valahol pl 50e km után, 100e km után.
Endoszkópos vvizsgálata gyertya nyilason?
Típushiba az elöregedő és megrepedező gumi szívócsonkok a karbiknál ami miatt falsot tud szívni. Tudtommal olyan 30ezer+ munkadíj a cseréjük (összesen a négy darabé) manapság (az összeg nem tuti, de majd megmondja valaki innen aki már csináltatta mostanában).
Hali!

Típushibával a vele eltöltött 15-16e km alatt nem találkoztam(lekopogom: kopp-kopp). Úgy vettem meg, hogy a km óra állását meg sem néztem, csak hazafelé láttam, hogy 89e van benne.
Most 95e felett járok és (már megint lekopogom) gyönyörűen teszi a dolgát!
Két apró hiba: az olajat csipegeti, így legutóbb 20W50-est kapott, azóta no problem, valamit indításnál egy minimális gázfröccsel meg kell támogassam...de ezek nem típushibák
XIX. Ker. Kispest környékén tudnátok ajánlani egy jó markaszervizet, ahol bevizsgálnának egy 2002 es FZS 600 as Fazert? Mik egyébként ennek a régi Fazernek a típushibái, mire kell fokozottan odafigyelni.
Kívülről laikus szemmek megtekintve nagyon egyben van a gép, érdemes lenne megvenni.