Talán nem elhanyagolható, de én 17.000ft-ot fizetek baleseti adóval(K&h)és kb. fél évet motorozok, máj.-okt. végéig.
Nekem jobban megéri azt gondolom ebben a formában.
Viszont az idén miután kivonattam ideiglenesen, a biztosító automatikusan küldte a levelet, hogy felmondta a biztosítást! Ez eddig nem így volt, hanem nekem kellet kérnem a megszüntetését. Tehát jelen állás szerint nem kivitelezhető a folyamatos biztosítás ha kivonatom a motort...
Megfordult a fejemben, de csak azért, hogy megőrizzem a karcmentességüket!
De, nem. Végül úgy döntöttem, hogy azokat hagyom gyári színükben pompázni.
A bukógombák, a hűtő oldalán található fém részek, a láncvédő, a váltón illetve a hátsó féknél az a két leszerelhető kis "lemez háromszög".
A CBF-en pedig a láncvédő, a két oldali műanyag idom (az akku oldali és a túloldali, ami a comboknál van), és a utas lábtartónál van egy kis leszerelhető fém rész.
Vissza is szereltem őket, aztán betakargattam, had várják nyugodtan az új évet! :)
Elhanyagolhato-e? Az evek alatt 22-rol indulva jovore 9800-ra csokken. Es ez meg csak B4 szint lesz.
Raadasul a teli kivonatas is relativ. En 11. honapban raktam le vegleg a motort.
Sziasztok.
Amennyiben nem használod a téli hónapokban mindenképp.
Az éves biztosításom kb.: 18.000, a telj.adó: kb.: 23.000. Na most ez feleződik azaz spórolsz kb: 17.000-t mert az ideiglenes kivonás 2300ft-ba kerül. Viszont a biztosításod bonus 0 marad, mivel nemfolyamatos a díjfizetés, de ez elhanyagolható szerintem.
Nagyon szépen köszönöm Korrekt válaszodat. Ez tökéletesen kielégítette a kíváncsiságomat. Sajnos még nem áll módomban motort vásárolni, de mindenképp szeretnék valamit. Nyáron szabadabb mint a kocsi és élvezetesebb.
Lenne még 1 kérdésem. Megérheti télire ideiglenessen kivonatni? vagy azt az összeget úgy is kifizetném a biztosítással?
Motorra elvileg nincs megyematrica, csak és kizárólag a 10 napos. Kerestem volna róla infókat, mert a csongrád megyeit akkor megvettem volna, de azt írták, a motorosokat ez a rendelet nem érinti.
Ha máshogy van, csipogjatok róla nekem.
Pár hónapja unatkozásból és kíváncsiságból készítettem egy kalkulátort: GDrive-ről letölthető. Másokkal is teszteltettem, de nem végleges, biztos van mit javítani rajta. A dolog nagyon alapos, nyilván senki nem így számol költségeket, de ha kíváncsi vagy, mennyibe kerül ténylegesen 1 km-nyi megtett út, itt megtudhatod.
Most csak durván számolok egyet. Egy évre, 10 ezer km-es futással a kiadásaim.
Adó, biztosítás, műszaki: 20000
Tankolás: 160000
Olajcsere: 5000
Gumikopás: 20000
Lánckopás: 10000
Többi kopóalkatrész és karbantartás, amortizálódás: 20000
Én viszonylag keveset költök a motorra, és ez így is közel negyedmillió forint, amibe még nincs beleszámolva egy motoros túra alkalmával az esetleges útdíj, komphasználat, MEGYEI MATRICA , stb stb.
Egy szó mint száz, a motorozás költséges luxushobbi. Persze, lehet kevesebbet motorozni: ha ezt a futásteljesítményt elfelezed és csak 5000-t mész, akkor is rámegy egy bő havi átlagkereset.
Új típusoknál ehhez még hozzájön az életkorral és a kilométerrel járó még súlyosabb értékvesztés is.
Köszönöm Neked a választ. Igen erre lettem volna kíváncsi, mert a járulékos költségek azok "ha motorozni akarsz akkor muszáj megvenni" kategóriába tartoznak. - gondolom én -
Szerencsés Boldog Új Évet!
A 2015-ben sok napos és száraz élményekben gazdag km-ert Mindenkinek!
Nekem jobban megéri azt gondolom ebben a formában.
Viszont az idén miután kivonattam ideiglenesen, a biztosító automatikusan küldte a levelet, hogy felmondta a biztosítást! Ez eddig nem így volt, hanem nekem kellet kérnem a megszüntetését. Tehát jelen állás szerint nem kivitelezhető a folyamatos biztosítás ha kivonatom a motort...
De, nem. Végül úgy döntöttem, hogy azokat hagyom gyári színükben pompázni.
A bukógombák, a hűtő oldalán található fém részek, a láncvédő, a váltón illetve a hátsó féknél az a két leszerelhető kis "lemez háromszög".
A CBF-en pedig a láncvédő, a két oldali műanyag idom (az akku oldali és a túloldali, ami a comboknál van), és a utas lábtartónál van egy kis leszerelhető fém rész.
Vissza is szereltem őket, aztán betakargattam, had várják nyugodtan az új évet! :)
Fénykép nem készült, de egész jól sikerült.
Boldog Új Évet és jövőre széles utat, gumifákat!
Holnap azt hiszem előveszem a motorom, hátha több km -t tudok falni 2015 ben
Mindenkinek boldog új évet!
Raadasul a teli kivonatas is relativ. En 11. honapban raktam le vegleg a motort.
Amennyiben nem használod a téli hónapokban mindenképp.
Az éves biztosításom kb.: 18.000, a telj.adó: kb.: 23.000. Na most ez feleződik azaz spórolsz kb: 17.000-t mert az ideiglenes kivonás 2300ft-ba kerül. Viszont a biztosításod bonus 0 marad, mivel nemfolyamatos a díjfizetés, de ez elhanyagolható szerintem.
Lenne még 1 kérdésem. Megérheti télire ideiglenessen kivonatni? vagy azt az összeget úgy is kifizetném a biztosítással?
Ha máshogy van, csipogjatok róla nekem.
GDrive-ről letölthető. Másokkal is teszteltettem, de nem végleges, biztos van mit javítani rajta. A dolog nagyon alapos, nyilván senki nem így számol költségeket, de ha kíváncsi vagy, mennyibe kerül ténylegesen 1 km-nyi megtett út, itt megtudhatod.
Adó, biztosítás, műszaki: 20000
Tankolás: 160000
Olajcsere: 5000
Gumikopás: 20000
Lánckopás: 10000
Többi kopóalkatrész és karbantartás, amortizálódás: 20000
Én viszonylag keveset költök a motorra, és ez így is közel negyedmillió forint, amibe még nincs beleszámolva egy motoros túra alkalmával az esetleges útdíj, komphasználat, MEGYEI MATRICA , stb stb.
Egy szó mint száz, a motorozás költséges luxushobbi. Persze, lehet kevesebbet motorozni: ha ezt a futásteljesítményt elfelezed és csak 5000-t mész, akkor is rámegy egy bő havi átlagkereset.
Új típusoknál ehhez még hozzájön az életkorral és a kilométerrel járó még súlyosabb értékvesztés is.