Nem a "hogyant" kérdeztem, hanem, hogy mennyiért. Ha lenne hozzá szerszámom, helyem, emelőm stb. akkor én is meg tudnám csinálni. Elvégre gépész vagyok vagy mi a szösz, szereltem már motort, amit elbírtam, felemeltem haver megtartotta stb. De egy számomra drága gépet nem fogok elkezdeni szétszedni kezdetleges szerszámokkal. Azért kérdeztem egy szakszervizt, mert remélem, hogy ott odafigyelnek, de ki tudja...
Reméltem van itt egy Yamahánál dolgozó fórumos, de ezek szerint tévedtem.
Berber az 5.-et kihagytad : (tipp) nyomkövető-dzsípíesz amit a motorosoknak saját pénzen kell felszerelni,hitelesítetni és ha később kiiktatod,jelet küld a központba és 5000.- illeték bélyegért kell megmagyaráznod hogy miért is!? Amint hazaérsz a mocizásból előre kiírja az 5 nap múlva érkező csekk tartalmát!
Ez fantázia,de szerintem(ha így folytatják) 5 év és megvalósúl!
Még csak a vételi stádiumban járok ! Először is a típus hibáira lennék kíváncsi. Ezeknek a régi motoroknak az alkatrész ellátottsága milyen, anyagilag mennyire vészes a pl. 2002 r6 hoz viszonyítva ? 15-20 éves motorok vásárlásánál mire érdemes figyelni ? Előre is kösz
Nem,ne lakjon a "nemkőműves" híd alatt!
De! A többieket tisztelné meg ha az új márkatárs ha venné a fáradtságot és visszaolvasna, s látná hogy ha freemailpeternek(aki érti a témát,mi visszaolvasók-régiek tudjuk) írna egy emilt és megtudna mindent! Tuti válaszol a pali!
....és hogy ne rontsam a bizniszét nem,nem írom le a hűtőfolyadék csere 4 lépését, a féfolyadékcsere kb 5 lépését, a telóolajcsere max 10 szórakoztató lépését!
Valóban elfér,az amúgy is pangó fórumon,de unalmas a rendszeresen (vissza)olvasóknak ugyanazokat a kérdéseket látni amit 5 olldallal korábban kiveséztünk!
....és most meg lehet kérdezni a melyik gumi a legjobb esőben-t!
Van megoldás mindenre. Létre kell hozni egy Wikipédia szerű oldalt, ahol a rendszeresen felmerülő kérdésekre vannak a jól kidolgozott válaszok, esetleg aktualizálva. Amikor a fórumban elhangzik egy kérdés lehetne számokkal hivatkozni, mint a hülye gyerekek a viccekre..
Pl. Olaj 15, Gumi 4, Sör 3, Nők 1
A későbbiekben lehetne dumcsizni: 15? ÁÁÁ 3!... Mit teszel bele? 1-be?...
Hát ez nagyon tetszik... Akkor mégis mire való ez a fórum? Lehet, hogy én nem látom jól, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez egy MOTOROS fórum. Emellett tényleg, aki nem tud autót szerelni, az ne vezessen, aki nem tud motort szerelni, az nem is motoros, aki nem tud főzni az ne egyen, és valóban, ha nem vagy kőműves, lakj a híd alatt.
Egyszóval, nem hinném, hogy helyes dolog ilyen hozzászólásokkal demoralizálni a fórumot annak ellenére sem, hogy tényleg sok az ismétlődő kérdés. De ez csak az én véleményem...
Az Európai Bizottság legújabb motorosokra vonatkozó törvénytervezete:
1. 2014-től kötelező lenne a láthatósági ruházat, minden Motoroson.
2. A 7 évnél öregebb motorkerékpárok nem vehetnének részt a belvárosok közlekedésében.
3. Tiltanák a járművek házilagos karbantartását, illetve bármilyen olyan berendezés felszerelését, ami nem a gyári felszereltség része,függetlenül attól, hogy az a motoros biztonságát befolyásolja-e.
4. Minden újonnan gyártott motorkerékpárt fel kell szerelni úgynevezett fedélzeti diagnosztikai rendszerrel,amely figyelmeztető fénnyel jelzi,ha nem szabványos alkatrészt szerelnek a motorra,és a hibajelzést csak a márkaszervizek tudják orvosolni. Hasonlóan a rutinhibák kódját is csak így lehetne kiolvasni, illetve törölni,ezzel akadályozva az esetleges házi karbantartást.
fz6 cuccok (az alján a bukócső már túlságosan is olcsó link
ma reggel mi felhívtuk ezt a fickót (bécsi) de azt mondta már eladta ezt a gyönyörűséget :( link 258 euro az új ára !
Szerintem meg épp azért van a forum,hogy a motoros kérdéseit fel tudja tenni ide!
Aki nem tud házat épiteni az vegyen sátrat azt lakjon a pusztán?
Attól még motoros,mert nem szerel
Azt meg tudom érteni, hogy nincs kedved olyan kérdéseket olvasni, amikre még a user manual is választ ad. A service manual-ről nem is beszélve, amit szintén nem nagy művészet beszerezni.
Lehet, hogy félreértettem a 'mindenki jobban jár' írásod, de úgy tűnt, mintha szerinted aki nem szerel az nem is tud motorozni, vagy csak divatmotoros.
Végülis mindegy, hogy mire gondoltál, ezzel sehogyan sem tudok egyetérteni. Én magam is csak nagyon minimál dolgokat csinálok meg a motoron (azt is csak azóta, hogy van garázsom), az autón meg még annyit sem. Mégsem hiszem, hogy bármelyiket divatból csinálnám, vagy le kéne tennem.
Szerintem túl könnyen általánosítasz és törsz pálcát mások felett.
Hagyni hagyhatjuk,mert tény hogy aki egy csavart sem tud meghúzni, azok általában 1-2 motoros szezon után be is fejezik,mennek vissza a "zselézett haj a kocsiban nem kócolódik ,meg fészbúkozni is lehet benne amúgy tiptopról"....kategóriába!
Unalmas hogy aki vesz egy fz6-ot az azonnal ide ömleszti a sok h..ye kérdést! (bát tény hogy elfér)Én is vettem a fáradságot és visszalapoztam akkoriban pár 100 oldalt és sok hasznos dolgot találtam.
Pl Ákos "szerviz-gépkönyv" stb oldalát!
Aki ilyeneket kérdez-csináltat szervízben az pont olyan mint az egyik jó példa haverom:
1500-km-t ! megy egy szezonban,de minden 2. télen elbuszoztatja a motorját az 50km-re lévő maszekhoz hogy NÉZZE ÁT, majd ilyenkor mindig fizet 50 000.- a nagy semmiért! ....és panaszkodik nyáron hogy drága a benzin és neki nem jut már rá pénz!
Persze, ez nem injektor függő hisz ugyanúgy mükszik mint a többi csak ez elektronyosan számolgat a vákuumból és ezért tud több adatot megjeleníteni.....ezért vettem én is ilyet és itt a fórumban is volt akinek jelezte a szelep(vagy más) hibát.....
Van benne valami. Egy bizonyos szintű műszaki érzék, na meg elméleti tudás kell a dologhoz. Na meg szerszámok otthon. Ezek magához a motorozáshoz se ártanak...
Viszont ha valakinek van pénze, és szervízben csináltatja, az nem azt jelenti, hogy hülye is hozzá. Én, ha lenne rá pénzem, akkor is magam csinálnám, mert egyrészt, másrészt meg.
A telóolaj csere, a fékfolyadék csere, a hűtővíz csere bagatel,aki ezt nem tudja megcsinálni az ne motorozzon! Mindenkinek jobb lenne! Irány a jó meleg szoba és a fészbúk!
A gyertyák lettek cserélve 2011-ben, a 20.000-es szerviznél. Az olajakkal és zsírral van probléma, amihez szét kell bontani a futóművet. Ettől félek, hogy drága, valamint rosszul rakják össze.
Természetesen én sem állok neki a szelep állításnak vagy vez.lánc cserének mert az már meghaladja a képességeimet!
Eddig a "legrosszabb" a gyertya csere volt,de az is inkább csak a babrás helyhiány miatt!
Reméltem van itt egy Yamahánál dolgozó fórumos, de ezek szerint tévedtem.
Ez fantázia,de szerintem(ha így folytatják) 5 év és megvalósúl!
De! A többieket tisztelné meg ha az új márkatárs ha venné a fáradtságot és visszaolvasna, s látná hogy ha freemailpeternek(aki érti a témát,mi visszaolvasók-régiek tudjuk) írna egy emilt és megtudna mindent! Tuti válaszol a pali!
....és hogy ne rontsam a bizniszét nem,nem írom le a hűtőfolyadék csere 4 lépését, a féfolyadékcsere kb 5 lépését, a telóolajcsere max 10 szórakoztató lépését!
Valóban elfér,az amúgy is pangó fórumon,de unalmas a rendszeresen (vissza)olvasóknak ugyanazokat a kérdéseket látni amit 5 olldallal korábban kiveséztünk!
....és most meg lehet kérdezni a melyik gumi a legjobb esőben-t!
Pl. Olaj 15, Gumi 4, Sör 3, Nők 1
A későbbiekben lehetne dumcsizni: 15? ÁÁÁ 3!... Mit teszel bele? 1-be?...
Egyszóval, nem hinném, hogy helyes dolog ilyen hozzászólásokkal demoralizálni a fórumot annak ellenére sem, hogy tényleg sok az ismétlődő kérdés. De ez csak az én véleményem...
1. 2014-től kötelező lenne a láthatósági ruházat, minden Motoroson.
2. A 7 évnél öregebb motorkerékpárok nem vehetnének részt a belvárosok közlekedésében.
3. Tiltanák a járművek házilagos karbantartását, illetve bármilyen olyan berendezés felszerelését, ami nem a gyári felszereltség része,függetlenül attól, hogy az a motoros biztonságát befolyásolja-e.
4. Minden újonnan gyártott motorkerékpárt fel kell szerelni úgynevezett fedélzeti diagnosztikai rendszerrel,amely figyelmeztető fénnyel jelzi,ha nem szabványos alkatrészt szerelnek a motorra,és a hibajelzést csak a márkaszervizek tudják orvosolni. Hasonlóan a rutinhibák kódját is csak így lehetne kiolvasni, illetve törölni,ezzel akadályozva az esetleges házi karbantartást.
ma reggel mi felhívtuk ezt a fickót (bécsi) de azt mondta már eladta ezt a gyönyörűséget :( link 258 euro az új ára !
Aki nem tud házat épiteni az vegyen sátrat azt lakjon a pusztán?
Attól még motoros,mert nem szerel
gondoltam talán valakit érdekel egy FZ1 hasidom elérhető áron !
link
Lehet, hogy félreértettem a 'mindenki jobban jár' írásod, de úgy tűnt, mintha szerinted aki nem szerel az nem is tud motorozni, vagy csak divatmotoros.
Végülis mindegy, hogy mire gondoltál, ezzel sehogyan sem tudok egyetérteni. Én magam is csak nagyon minimál dolgokat csinálok meg a motoron (azt is csak azóta, hogy van garázsom), az autón meg még annyit sem. Mégsem hiszem, hogy bármelyiket divatból csinálnám, vagy le kéne tennem.
Szerintem túl könnyen általánosítasz és törsz pálcát mások felett.
Unalmas hogy aki vesz egy fz6-ot az azonnal ide ömleszti a sok h..ye kérdést! (bát tény hogy elfér)Én is vettem a fáradságot és visszalapoztam akkoriban pár 100 oldalt és sok hasznos dolgot találtam.
Pl Ákos "szerviz-gépkönyv" stb oldalát!
Aki ilyeneket kérdez-csináltat szervízben az pont olyan mint az egyik jó példa haverom:
1500-km-t ! megy egy szezonban,de minden 2. télen elbuszoztatja a motorját az 50km-re lévő maszekhoz hogy NÉZZE ÁT, majd ilyenkor mindig fizet 50 000.- a nagy semmiért! ....és panaszkodik nyáron hogy drága a benzin és neki nem jut már rá pénz!
Viszont ha valakinek van pénze, és szervízben csináltatja, az nem azt jelenti, hogy hülye is hozzá. Én, ha lenne rá pénzem, akkor is magam csinálnám, mert egyrészt, másrészt meg.
Telóolaj:
http://www.youtube.com/user/ca...