Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ítt nyíregyen is kibaszott hideg van és pont kint melózom csak bejöttem melegedni
először is kupufogó téren olvass visza vagy 5-oldalt és máris okosabb lettél amúgy meg én még mielöt megvettem a motoromat már azelöt olvasgatam az oldalt és nagyon sokmindent lehet tanulni az olvasásbol!
a másik meg hogy a 125-ösnek van vagy 4 fajtálya de szerintem neked lc2-ő lesza korbol tippelve és én azt mondom hogy a márkaszervízbe kérdezd meg az alvázszám alapjn elmondják vagy motorszám már nem tom.hát így kapásbol enyi
Gyerkőcök itt olyan hideg van hogy a fika befagy az orrba.Elég intenziven fúj a szél is de jól felöltözök és megyek dagonyázni a retekbe meg viszem a fényképezőt is és csinálok pár képet amit majd feltöltök ha jól sikerülnek.Addigis széles utat
Sziasztok!
Egy új tag vagyok ezen az oldalon, és nem rég lettem motor tulajdonos :) egy 88-as DT 125-ösöm van, és lenne még mit csinálni rajta. Motorikusan teljesen jól müködik, de a műanyag elemeket és legfőképpen a kiput kellene kicserélni. Talán tudnátok nekem segíteni, hogy mit hol, és hogy milyen alkatrészeket cseréljek ki. Egy hátsó lámpára lenne szükségem, mert mikor szétszedtem, sajnos kicsúszott a kezemből és eltörött :) a hátsó sárvédőm el van törve, és a kipum több helyen is kifúj. Megcsináltatni már felesleges, szét van rohadva, de ha újat raknék rá, minden képpen valami sport kiput szeretnék, ha létezik rá. Egy új kormány se lenne rossz, bár az nem annyira fontos. Ha tudnátok segíteni, hogy mit hogy és milyen fajta alkatrészt cseréljek ki rajta, nagyon örülnék neki. Sajnos teljesen tapasztalatlan vagyok e téren. Nagyvárosból vidékre költöztünk, és nem messze van tőlünk a cross pálya, mindig hallgattam hogy küldik a mociknak, és csak ezután jött meg a kedvem, és gondoltam hogy ez nem is lehet olyan rossz. És igen, nagyon jó motorozni! :) de mint írtam, fogalmam sincs az alkatrészekhez, és a motor egészséges üzemeltetéséhez. Szabadbattyánban lakok, Kőszárhegyen van a pálya, és mindenhol jó kis utak. Sajnos még nem kötöttem senkivel barátságot, és egyedül azért mégse az igazi. Ha valaki ezen a vidéken motorozik, és úgy döntene hogy felvenne havernak-barátnak, annak is nagyon örülnék. :)
Köszönöm hogy végig olvastátok, és remélem kapok pár jó tanácsot.
Üdv.: István.
Igen furfangos figurák ezek a friccek.Nem hiába jó a német gyártmány
Van valahol egy ősrégi leírásom, hogy hogyan készítettek német mérnökök versenymotort egy utcaiból(2T). A kipufogó elkészítéséhez egy nagyon bonyolult, precíz számítással készítettek tervet, ami alapján 10-12(már nem emlékszem pontosan) változatot gyártottak. A fékpadon legjobb teljesítményt nyújtó darab a versenypályán nem hozta a megfelelő teljesítményt, hanem egy (a fékpadon kevésbé jó) kipufogó lett a nyertes. Hát ilyen sokat számít a rezó.
Ezt én sosem vitattam, sőt tudod, hogy vettem Giannelli rendszert. De te azt állítod, hogy kipufogó nélkül nem működik a motor, mert az a szelep helyettese. Ezt írtad, nézd vissza!
Csak annyit hogy a kipufogónak igenis nagyon nagy szerepe van a 2T-knél...
az szerintem zajcsökkentés céljából van benne. fojtani max.annyit fojthat amennyivel a kis gödröcskék befolyásolják a gáz áramlását. egyébként a régi yamaha robogók dobja is ki van bélelve ilyennel. ha kiveszed könnyebb lesz/-2kg/.
viszont a golf labda is attól repül olyan jól és attól kicsi az ellánállása, hogy kis gödröcskék vannak az egész felületén, tehát lehet hogy ez nem hogy fojt hanem még jót is tesz
én is kb így tudtam, de sztem jó ,hogy beírtad! csak kicsit most elgondolkoztam rajta. amikor a friss keverék egy kis időre kikerül a kipufogó elejeébe, /gondolom ez pár cm lehet/ akkor ott az a finomra porlasztott benzin-levegő mit reagálhat az igen forró környezetre. mert ha így belegondolok szerintem az abban a pillanatban elég amint érintekezik a kipufógóban uralkodó hőmérséklettel. vagy nem?
Én nem copyztam, hanem séróból írtam. A rezó működését is ismerem, felesleges bemásolni, de ráadásul ezzel egyáltalán nem bizonyítottad azt, hogy neked van igazad. Tovább nem érvelek, mert látom, hogy felesleges.
Tudom hogy működik.
"A rezonátor működésének fizikai alapja röviden a következő: ahogy a hengerteret elhagyó kipufogógázok nyomáshulláma a diffúzorhoz (a gázok áramlási irányához képest táguló kúphoz) ér, egy negatív nyomáshullám, azaz erőteljes szívás indul el a hengertér felé, ami gyorsítja a kipufogógázok távozását. Ez eddig nagyon kedvező a számunkra, hiszen gyorsan és hatásosan kiürítjük a hengerből az elégett gázokat. Kellő pillanatban azonban véget kell vetnünk ennek a szívási folyamatnak, hiszen az átömlőkön érkező friss keverék is a kipufogógázok után zúdulna, és nem kis részük kihasználatlanul távozna a kipufogón. A nyomáshullámok hangsebességgel közlekednek, és miután a középrészen áthaladtak, a konfúzornak (a szűkűlő kúp) ütköznek, visszaverődnek onnan, és a hengertér felé veszik irányukat. (A hang is nyomáshullámok sorozata, amelyek, mint ismeretes, ha falba ütköznek, visszaverődnek. Visszhang-hatás). Ez a pozitív nyomáshullám egy rövid időre megfordítja az áramlás irányát, és a könyökcsőbe kiszökött friss keverék visszaáramlik a hengertérbe, nem hagyjuk tehát veszendőbe menni a már könyökben utazó friss keveréket, hanem - jó hossz megválasztása esetén - visszatöltjük a hengerbe. Ez a pozitív nyomáshullám ideális esetben az átömlőcsatorna zárása környékén ér vissza, ekkor még a kipufogócsatorna nyitva van."
Max fordulaton is néztem, de csak kb 2/3-ig nyit.
Muhaha, ez jó
Hmmm..... Értem én a viccet
Szerintem szedd szét, és heggeszgesd be villannyal a kis lukakat, hogy ne pirickázzon benn az a nyavaja...
Tavaszra készen leszel vele biztosan.....de melyik tavaszra?
Havi előjövő téma!
hát igen ez a tákolás átka
Jelenleg jó, csak el fog égni az a gumi.
Sziasztok.
Most értem haza a DT-vel, és azt tapasztaltam, hogy ha indulok egyesböl, a váltó körül furcsa hang szólal meg. nem tudom mihez hasonlítani, olyan nyekergéshez talán. de csak 1esbe csinálja.
Valaki nem tudja mi lehet az oka? én sejtésem szerint lamella, de kiváncsi volnék más véleményére.
Köszi!
jó az megy nem? ha igen és nincs semmi különöseb baja csak az hogyb tákolt akor? amúgy a dob elöttitbtéleg ösze kéne hegesztened és akkor olyan lenne mint az enyém anyi hogy nekem házi dob van valamék ügyes elöző gazdályának köszönhetően de téleg szép munka lenne csakhát nem tgnep csinálták
Jól emlékszel, csak én vettem egy olyan dobot, ami nem csak DT-re csináltak, így elégé kis csonk van rajta. Így van összetákolva jelenleg:
Gyerekkoromban mennyit baromkodtunk kipu nélkül Cserkőbányán kisjáwákkal, meg simsonokkal 1délelőtt 1 tank benzin
A munkaütem után a lefelé mozgó dugattyú megnyitja a kipufogó nyílást amin az elégett gázok a terjeszkedéskor kifelé áramlanak. A felömlőkön beáramló friss keverék ( a felömlő kialakításának köszönhetően) pedig kitolja a maradékot az égéstérből. A kipufogót elsősorban nem teljesítmény növelésre találták ki, hanem a gázok elvezetésére.
Tanultad (illetve érted) a 2tmotor működési elvét? Szerepel abban a kipufogó(pláne a vákuumdob)?