Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kösz szépen a segítséget hát asszem akkor marad így ahogy van, ezt neméri meg megcsinálni egy ~200.000 Ft-os motornál, meg a fél életet bekell bizonyítani hogy nem lopott adásvételik sincsenek meg szal így bukó, anélkül nemis lehet gondolom.
sziasztok srácok, valaki meg tzudná nekem mondani a DT125R kuplungbowdenének a hosszát pontosan. Légyszi kéne mert rendelnék, de pesten vok és nem tudom, h milyen hosszú. mindenkinek köszi aki segít
RÁ VAN ÍRVA
húúúú, ez kemény történet. én tuti ,hogy nem csinálnám ezt mert egyáltalán nem bírom elviselni ezeket az említett hivatalokat. bár az eddigi okmányok megszerzése-intézése tapasztalataimból kiindulva amit leírtál vagy fél év és kötél idegek a sok őrölt, ellentmondásos dolgok miatt. pl amikor tavaly volt a rendőrségi ügyem, akkor a jogsimal kapcsolatban az okmányiroda és a yard pontosan az ellenkezőjét állította és végül úgy intéztem a dologot ahogyan tudtam, elég jelentősen számított a törvény álltal meghatározott büntetés végrehajtatása az én akaratomtól
SENKI SE SZABÁLYTALANKODJON nem is a büntetés miatt ,mert az eltörpül az ügyek elintézése mellett ami borzalmas

visszatérve az a témára köszi ,hogy ezt a rettenetet ide feltetted!
repsol 15w50 4t ez is jó bele mert ilyet adott a srác akitöl vettem és azt mondta ez jó bele.szerintetek?
Megnéztem, 750 ml. 10W30-as motorolajat ír elő a gyár. Sokan négyütemű motorolajat használnak gond nélkül, néhányunk direkt 2T-nek gyártott váltóolajat tettünk bele. Nekem ilyen van benne.
750 rémlik, de ha haza érek megnézem neked pontosan.
hali milyen olajat tegyek a motoromba? yamaha dt 80 1983lc1es ? most volt furva és a fele blokk fel ujjítva a fötengellyel nem lett semmi csinálva csak szimering lamellámés pár csapágy milyen olajat tegyek bele? és mennyit? sürüség arány szám... amit csak tudni kell hogy menni kell a blokkba?amugy külön olajozású,és vizes ha számít valamit
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek okozhatja-e ritkán a gép leállását a folyamatosan nyitott power szelep?
Sziasztok! olyan problémával küzdök hogy van 1 yamaha dt 1983mas 80cm3-s vizes lc1-es motorom és nem tudom mennyi olaj kell a blokkba valaki segítsen pls! irhattok erre az email cimre is : lordk@citromail.hu köszi
sziasztok srácok, valaki meg tzudná nekem mondani a DT125R kuplungbowdenének a hosszát pontosan. Légyszi kéne mert rendelnék, de pesten vok és nem tudom, h milyen hosszú. mindenkinek köszi aki segít
Srácok DT80 főtengely csapágy mérete 6204 és egy C3 elég neki,úgyis fojtott a kicsike.
ezt én is neten találtam valahol, szerintem elég korrektül le van írva, az árak nem tudom mennyire naprakészek.

Első körben, amik mindenképp kellenek:
- A motor kinti forgalmi engedélye
- A kinti adásvételi /a német eladó, és a magyar vevő közötti/
- valamint az összes további adásvételi, amennyiben Magyarországon több tulajdonosa is volt a rendszámtalan motorkerékpárnak, tehát nem attól vásároljuk a gépet, aki No-ban megvásárolta.
HA AZ ADÁS-VÉTELIK LÁNCOLATÁBÓL BÁRMELYIK SZEM IS HIÁNYZIK, NE VEGYÜK MEG A MOTORT, MERT AZ ÉLETBEN NEM FOGJUK TUDNI FORGALOMBA HELYEZTETNI!

1. Ha már miénk a motor, akkor első körben az ocsmányirodát célozzuk meg, és kérnünk kell egy SZÁRMAZÁSI ELLENŐRZÉSI VIZSGÁLATOT, hogy a megvásárolt motorkerékpárt nem körözik-e külföldön?! Ez a procedúra kb 1-2 hetet vesz igénybe, s a költségvonzata 8.400 forint. A határozatnak lejárati ideje NINCS, bármikor a jövőben felhasználható, ha nem rögtön kívánjuk forgalomba helyeztetni a külföldről behozott kedvencünket.

2. Ha ezzel megvagyunk, akkor jelentkezzünk be a motorral EREDETISÉG VIZSGÁLATRA / 17.000 forint/ valamelyik műszaki vizsgaállomáson. Ez azért fontos, mert ha előbb csináltatjuk meg az eredetiség vizsgálatot, mint az EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSI ENGEDÉLYT, és a MŰSZAKI VIZSGÁT, akkor nem kell integrált vizsgát tennie a motornak a Közlekedési Felügyeletnél, és megspórolhatunk kb. 7.000 forintot.

3. Ha szerencsénk van, és túljutunk az eredetiség vizsgálaton, és nem csöngetnek be a rendőrök délután, hogy gáz van a motorral, akkor kérhetünk egy vizsgaidőpontot a Közlekedési Felügyelettől EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSHEZ /Kb 23.000 forint/, és MŰSZAKI VIZSGÁHOZ /3.940 forint/. Amennyiben nem akarunk mi szöszmötölni a motor vizsgáztatásával, megbízhatunk egy külsős céget, aki ezt a 3940 forintos vizsgadíjat mindjárt 10e-re hízlalja, viszont nem kell nekünk intéznünk a forgalomba helyezés ezen részét.
Ha neadjisten már van Egyedi forgalomba helyezési engedélyünk /pl. előző tulaj megcsináltatta/, akkor az megint csak nem kell újra megcsináltatni, feltéve, hogy nincs az engedély második oldalán leírva, hogy a határozat 6 hónapig érvényes, és az már letelt. Ez esetben értelemszerűen eddig használható, ha lejárt, akkor újat kell készíttetni. Ha olyan régi a határozatunk, hogy még NEM írták bele, hogy 6 hónapig érvényes, akkor mázlink van, mert nem évül el, bármikor felhasználható. Újabban már csak olyat állítanak ki, ami megfelel a jogszabályban meghatározottaknak, vagyis bele van vésve, hogy 6 hónapig érvényes.

Műszaki vizsgához szükségesek a következő papírok:
- külföldi forgalmi
- az összes adásvételi szerződés /külföldi is!/
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya

Ha van, akkor:
- Egyedi forgalomba helyezési engedély /ha nincs, akkor itt megcsinálják, kb 23e-ért/

HA MÉG NEM VOLT FORGALOMBA HELYEZVE A GÉPJÁRMŰVÜNK, AKKOR AZ ELSŐ MŰSZAKI VIZSGÁT CSAK A KÖZLEKEDÉSI FELÜGYELET VIZSGAÁLLOMÁSAIN LEHET TENNI. /Mozaik u., Vas Gereben u., Szigetszentmiklós 06/24-367-007, stb./ Semmilyen más vizsgaállomás NEM vizsgáztathatja a motorkerékpárunkat!

4. Miután mindezzel megvagyunk, és kezünkben az összes fent említett papír, akkor szépen lefénymásoljuk a következőket, és az EREDETIKKEL együtt ezeket is magunkkal visszük:

- külföldi forgalmit /összes oldalát/
- műszaki vizsgalapot
- az összes adás-vételi szerződést /külföldit is!/

És már mehetünk is a VPOP Magánforgalmi Fővámhivatalába /pl Bp., Csepel, Petróleum u. 4. tel: 06/1-425-2734 /, hogy befizethessük a REGISZTRÁCIÓS ADÓT. Ehhez szükségünk lesz még a következőkre:

- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
Mind csak eredetiben, másolatot nem fogadnak el!

Amennyiben még nincs VPID számunk, akkor a 15-ös ablaknál kell kezdenünk. Elmeséljük mi járatban vagyunk, majd egy adatlap 2 példányban való kitöltése után már lesz. Ezzel kell folytatni a procedúrát. Az útbaigazítás szerinti következő ablakhoz fáradunk, ahol átnézik az összes fentebb felsorolt, nélkülözhetetlen papírt /eredetit ÉS másolatot/, igazolványt, akármit, majd kapunk egy lapot, amin végre szerepel egy nagyobbacska összeg, ami maga a REGISZTRÁCIÓS ADÓ. Ezt persze nem tudjuk itt befizetni, mert pénztár az egy szál sincs, viszont van a közelben /kb 1km/ egy szobányi OTP /Szabadkikötő u. 5-7./, ahol némi plusz költség fejében leróhatjuk a Regisztrációs Adónkat, majd vonulhatunk vissza a Petróleum utcába. Ugyanahhoz az ablakhoz megyünk, ahonnan a befizetésről szóló papirost kaptuk, majd azt összefirkálják, és adnak egy másikat, amely lapnak egy nagy zöld paca van középen. Ez a hivatalos igazolásunk arról, hogy megfizettük a regisztrációs adót. Úgy is hívják, hogy IGAZOLÁS motorkerékpár, illetve a 87.03 vámtarifaszám alá tartozó személygépkocsi után regisztrációs adó megfizetéséről. Kész is vagyunk a VPOP-val. Ha péntek délelőtt megyünk és nincsenek sokan, akkor kb. 2 órát vesz igénybe a teljes procedúra. /H-K: 7.30-15.30, Sz-Cs: 7.30-15.00, P: 8.00-13.00/
Időközben tudomásomra jutott, hogy VAN pénztár a vámhivatalban is, csak nem szeretik, ha az ügyfelek ott fizetik be a regisztrációs adót, így inkább mindenkit elküldenek az OTP-be, hogy ők szarakodjanak velünk, és fizessünk még kezelési költséget is. Szóval a harcosabb lelkületű motorosok nekiállhatnak asztalt borogatni a VPOP-nál, ha nem engedik, hogy ott fizessék meg a regadót, mert LEHET náluk fizetni, csak nem reklámozzák!

5. Kiválasztunk egy szimpatikus biztosítót /leginkább azt, amelyik a legolcsóbb/, és kötünk egy Kötelező Gépjármű Felelősség-biztosítást. Mivel rendszáma még nincs a motornak, így az alvázszámot fogják a kötvényre írni. Külön szemétség a biztosító részéről, hogy a biztosítást nem a szerződéskötés, vagy a forgalomba helyezés napjától fizettetik meg a kuncsaftokkal, hanem az ADÁS-VÉTELIN szereplő dátumtól. Kérdéseimre, miszerint hogy okozhatnék balesetet, ha nem közlekedhetek a motorral, mert nincs rendszáma, forgalmija, valamint mi van akkor, ha a vásárlást követően 2 évig áll a garázsban, és utána jut eszembe forgalomba helyeztetni, akkor vajon két évre visszamenőleg ki kell fizetnem a KGFB-t, azt tudta válaszolni az ügyintéző, hogy: - Akkor most akarok biztosítást kötni, vagy sem!?
No comment.

6. Irány az ocsmányiroda megint. Az összes létező papírral, amit eddig kaptunk az előző helyeken, de ezekre biztos mindegyikre szükség lesz:
- Kötelező gépjármű felelősség-biztosítás
- Származási ellenőrzési vizsgálatról szóló határozat
- Külföldi forgalmi
- Összes adás-vételi szerződés /a miénkből még az eredetit is az ocsmányiroda tartja meg!/
- Igazolás a regisztrációs adó megfizetéséről /zöld pacás papír/
- Műszaki vizsgalap
- Egyedi forgalomba helyezési engedély

Valamint szükség van a SZEMÉLYI IGAZOLVÁNYRA, LAKCÍMKÁRTYÁRA, és az ADÓKÁRTYÁRA.

Miután minden papírt rendben találtak, és semmi sem hiányzik, akkor kapunk egy rahedli csekket, amit aztán szépen be is fizethetünk a legközelebbi postán. Ezek a következők:
- Érvényesítő címke a rendszámra /matrica/ 450 forint
- Rendszámtábla 4.200 forint
- Forgalmi engedély és Törzskönyv /6e + 6e/ 12.000 forint
- Vagyonszerzési illeték /vagyis az átírás költsége... ezt abban az esetben nem kell megfizetni, ha a külföldi adás-vételin a mi nevünk szerepel/
Motoroknál: 500cc alatt 18 forint köbcentinként
500cc fölött 24 forint köbcentinként

A befizetett csekkekkel vissza az ocsmányirodába, ahol megkapjuk a rendszámot /feltéve, ha van éppen raktáron/, valamint a forgalmi engedélyt. Érdemes átnézni, hogy minden adat pontosan szerepel-e rajta, mert nálam például a Műszaki érvényességhez „véletlenül” a műszaki vizsga időpontja került, nem pedig a két éves műszaki érvényesség végének az időpontja.
A Jármű törzskönyvet postán, ajánlva fogják küldeni.

7. Alkalomadtán visszaballaghatunk a biztosítóhoz, és kérvényezhetjük, hogy a szerződésünkbe vezessék fel a forgalmi rendszámot, ami eddig ugye hiányzott, és már végeztünk is a külföldről vásárolt motorkerékpár ELSŐ, MAGYARORSZÁGI FORGALOMBA HELYEZÉSÉVEL.
itt a neten, de sajnos már nem emlékszem, hogy hol találtam...és a papírokra sem :S...de sztem nem éri meg.
Sziasztok! Valaki esetleg nem tudja megmondani hogy gyárilag mekkora fúvókák vannak a 2004-es DT50r-be? Még mindig olyan probléma van hogy kiesett a hangtompító a rezoból és nem pörög amotor 8000-nél többet és nem is húz úgy mint rég :S
milyen papírok kellenek ahhoz hogy rendszámoztatni tudjam?az enyémhez vannak papírok egy adásvételi, meg gyári könyv adatokkal pl.elöző tulajok neve címe ilyesmik, meg talán a kinti forgalminak a másolata(német).te hol jártál utánna?
Nem akarok senkit fikázni, ....de azért kezdhetnél valamit a magyar nyelvtan tudásoddal!
ha olyan kell mint az enyém /kb 10 hozzászólással lejebb láthatod/ azt a motormatricak.hu-n tudod megrendelni. nekem a tankra való jobbos-balos összesen 5600 ftb a került. kevesebb mint 1 hét alatt került hozzám a megrendeléstől számítva.
Helló lehetne egy kérdésem hol lehet dt matricát venni?
És mennyiért?
köszi
martin
Hello valaki tudna segíteni nekem a yamaha dt-men kellene a gyujtást beálítani azt hol kell meg milyen gyujtás van rajta küldök képet a motoromról de annyi hogy nem nagyon értek hozzá de én újítottam fel meg volt szerőrnél csak még nem volt ilyen motorom de már kezdek érteni hozzá.
Postai utánvéttel már küldheted is.
E-mailedre elküldtem a címem meg a nevem.
Akkor 2000 ft a pár ugye?
137ezer lenne az enyémre a rendszám, már utána néztem. Ja csak, ilyen 100rongyért nem adom senkinek, az embereknek viszont nincs mostanában pénzük, annyit fizetni egy motorért, amennyit ér.
sima metál autófesték+hozzá való lakk. kis koszok valóban vannak benne mivel a festőkamra nem a legtutibb, és a nyomás is sok volt ,de ez a kompresszor nem szabályozható. viszont az egész full ingyen volt a matricán kívül, ezért nekem tökéletes. és valszeg holnap a kis koszok is ki lesznek polírozva belőle:)
Nem értelek! Ha marad a DT akkor marad a probléma is. Viszont ha pénzre cserélnéd, akkor tudnál választani "1-2" 50es gép közül
Vagy rendszám ami mindenestől 120ezer tudtommal.
Minél előbb annál jobb