Üdv mindenkinek!Látom még mindig érdekel valakit a 49ccm-es táblácska.Készítettem is pár darabot.Később írok egy msn címet ott majd megbeszéljük a részleteket.
Hát nekem 15.000(bontott) be fájt a tudatlanságom vezérlés(sárga fekete színű vezeték) nélkül kötöttem rá a szervómotort hogy kicsit megjárassam aztán egyre gyorsabban forgott végül már csak egyirányba forgott és lesült...
és ahogy speedshop79 irta ha szerencséd van akkor kontakt hiba vagy esetleg már annyira bekormolódott a szelep hogy nem tudja mozgatni a szervomotor ha nem akkor lehet a szervomotor ment tönkre vagy a vezérlőelektronikája vagy esetleg még a gyújtáselektronika azon része elszállhatott bár ez nem jellemző...
hát az 50. km után fokozatosan egyre kevesebbet keverj bele 1-2tank 1:60-as utána 1-2 tank 1:70 és szerintem a 5-6.tank benzin után mehet tisztán de akkor se huzasd 100-ig csak óvatosan
Hát nagy tapasztalatom nincs, mert az enyém még nem poweros. De ha a vezérlő kap áramot, és a motor felé nem megy áram, akkor nagy valószínűséggel a vezérlő rossz. Ha szerencséd van, akkor meg kontakt hiba.
Ha jó a szivattyúd, sztem 7-800 km után már nem kell bele plussz olaj.
Most így folyamatossan nyitva van a powerod, ha működne, akkor alacsonyabb fordulaton nyomatékossabb lenne, tehát jobban húzna.
Akkor a motor különolajzása mellé még keverjem be 1:50-be?Mikor álljak le a + olaj hozzáadagolásával?Ha nem megy a power szelep motor akkor hol kell keresni a hibát?Igy hogy nem megy a szelep van valami hátránya?Mert 6ezertől rendesen dolgozik csak nemtom ha működne miben lenne másabb.Nagyon köszi
A viszkozitás kenéstechnikai fontosságát mutatja, hogy az első - 1926-ból származó - motorolaj-osztályozási rendszer, amely kisebb-nagyobb módosításokkal még ma is érvényben van, a viszkozitáson alapszik. Ez az SAE-rendszer az egész világon elterjedt, sőt a csoportosítás elvét és mértékszámait - bizonyos módosításokkal - a KGST szabványajánlás is átvette (2. táblázat).
Továbbiakban a szakirodalomban (de nálunk is) jobban elterjedt SAE-osztályozást alkalmazzuk, de az összefüggések természetesen a KGST viszkozitási rendszerben is érvényesek. Az SAE 20, 30, 40 és 50 jelzésű osztályt az üzemeltetési hőmérséklethez közel eső 98,9 C°-os viszkozitási határ jellemzi. A W-vel (angolul és németül a Winter = tél kezdőbetűje) jelzett téli olajok viszkozitása a hidegindíthatóság végett a -17,8 C°-on is határok közé van szorítva. Mindezek az osztályok ún. egyfokozatú (monograde) olajat jelölnek, ahol az osztályba sorolás szempontjából közömbös, hogy az olaj viszkozitása hogyan változik a hőmérséklet függvényében, más szóval a viszkozitási indexszel szemben nem merül fel követelmény.
Emellett vannak többfokozatú (multigrade) olajok, amelyek egyidejűleg két osztály viszkozitási előírásait is kielégítik. A többfokozatú olajat két SAE-számmal jelölik, pl.: SAE 10W/30. Ez azt jelenti, hogy a példának hozott olaj viszkozitása eleget tesz a 10W kategória hideg oldali (-17,8 C°-on 1300-2600 cSt), valamint az SAE 30 kategória meleg oldali (98,9 C°-on 9,612,9 cSt) követelményeinek. A többfokozatú olajok viszkozitási indexe száz fölött van. A 3. táblázat a multigrade olajok minimális viszkozitási indexét mutatja.
Pedig az olaj sűrűségére gondolna először az ember:
Castrol Fork Oil 10W
0,5 l
Szintetikus lengéscsillapító olaj
A Castrol Fork Oil teljesen szintetikus lengéscsillapító folyadék, amely elsősorban a motorkerékpárok teleszkópos villáinak és lengéscsillapítóinak követelményei alapján került kifejlesztésre.
A teleszkópos villákban és lengéscsillapítókban használt olajok nagy nyomásnak és hőterhelésnek vannak kitéve. A Castrol Fork Oil nagyon széles hőmérsékleti határok között majdnem állandó jelleggörbével tartja meg hidraulikus terhelésfelvevő tulajdonságait.
A Fork Oil különleges adalékokat tartalmaz, amelyek biztosítják a kopás és korrózió elleni magasfokú védelmet valamint a folyadék habzásgátlását.
A kiváló minőségű alapolajok és az extrém nyírási stabilitású viszkozitási-index fokozó adalékok a teljes üzemi hőfok tartományon belül optimális működési tulajdonságokat garantálnak.
A Fork Oil kiváló kenési tulajdonsággal rendelkezik és minden tömítőanyaggal jól összefér, így pl. a motokrossznál jelentkező extrém igényeknek is kitűnően megfelel.
Tulajdonságai és előnyei
* Nagyon széles hőmérsékleti tartományban kiegyenlített csillapítási jellemzők
* Határozott és gyors levegőkiválás
* Kiemelkedő védelem a kopással szemben
* A csillapító rendszer belső részeinek teljes szintű védelme a korrózióval szemben
Tényleg!
Nem rég volt valaki aki elkészítette a 49ccm feliratot,mondta ha lesz több ideje csinál még,de azóta nem nagyon aktív itt!
:S
Pedig nagyon jól jönne!
?
Ezt raktad be pluszban belülre?
Én is gondolkodtam épp ma hasonlón,mert két újjal be tudom tekerni a csavart a tetején,úgy hogy a kitámasztón van a motor,szal van súly valamennyi rajta.
Az a kis számítógép hang a power szelepet mozgató motor valszeg nem megy azért nincs az a hang a bejáratás az minimum 500km addig ne is pörgesd 5ezer fölé és a gyári olajzás mellé használj olyan 1:50(1l olaj 50l benzinhez)-es keveréket inkább füstöljön minthogy megragadjon. és az 500. km után már fokozatosan egyre kevesebb olajat adj neki...
Hali!Van egy 1998-as 4bl-es 125-ös DTR-em.Azt szeretném kérdezni hogy amikor a gyújtást ráteszem akkor miért nem adja azt a kis számitógép hangot?Most lesz a dugó kicserélve prox dugóra.Hány km kb a bejáratás?Kb mennyi olajat kell még hozzákeverni a benzinbe?Nagyon köszi
akkor nekem mégis mitől adhatta meg magát a teleszkópszimering?én egyből erre gondoltam, vagy még arra hogy szar szimeringet adtak(minőségre)ez az egyféle volt ezt is rendelte.
Most így folyamatossan nyitva van a powerod, ha működne, akkor alacsonyabb fordulaton nyomatékossabb lenne, tehát jobban húzna.
Fizikai-kémiai tulajdonságok
* SAE besorolás: 10W-60
* Viszkozitás 40°C-on: 174.0 mm2/s
* Viszkozitás 100°C-on: 23.5 mm2/s
* Viszkozitási index (VI): 174
* Sűrűség: 838 kg/m3
* Semlegesítési szám (TBN): 10.2 mgKOH/g
* Dermedéspont: –39°C
* Szulfáthamu tartalom: 1.20 tömeg%
Érdekes még,hogy Castrolnál átlag autóolajak 5w,10w,15w30-40-esek, az EDGE SPORT olajnál meg már helyből nagyobb a második szám,azaz 0w40,10w60!
A viszkozitás kenéstechnikai fontosságát mutatja, hogy az első - 1926-ból származó - motorolaj-osztályozási rendszer, amely kisebb-nagyobb módosításokkal még ma is érvényben van, a viszkozitáson alapszik. Ez az SAE-rendszer az egész világon elterjedt, sőt a csoportosítás elvét és mértékszámait - bizonyos módosításokkal - a KGST szabványajánlás is átvette (2. táblázat).
Továbbiakban a szakirodalomban (de nálunk is) jobban elterjedt SAE-osztályozást alkalmazzuk, de az összefüggések természetesen a KGST viszkozitási rendszerben is érvényesek. Az SAE 20, 30, 40 és 50 jelzésű osztályt az üzemeltetési hőmérséklethez közel eső 98,9 C°-os viszkozitási határ jellemzi. A W-vel (angolul és németül a Winter = tél kezdőbetűje) jelzett téli olajok viszkozitása a hidegindíthatóság végett a -17,8 C°-on is határok közé van szorítva. Mindezek az osztályok ún. egyfokozatú (monograde) olajat jelölnek, ahol az osztályba sorolás szempontjából közömbös, hogy az olaj viszkozitása hogyan változik a hőmérséklet függvényében, más szóval a viszkozitási indexszel szemben nem merül fel követelmény.
Emellett vannak többfokozatú (multigrade) olajok, amelyek egyidejűleg két osztály viszkozitási előírásait is kielégítik. A többfokozatú olajat két SAE-számmal jelölik, pl.: SAE 10W/30. Ez azt jelenti, hogy a példának hozott olaj viszkozitása eleget tesz a 10W kategória hideg oldali (-17,8 C°-on 1300-2600 cSt), valamint az SAE 30 kategória meleg oldali (98,9 C°-on 9,612,9 cSt) követelményeinek. A többfokozatú olajok viszkozitási indexe száz fölött van. A 3. táblázat a multigrade olajok minimális viszkozitási indexét mutatja.
Castrol Fork Oil 10W
0,5 l
Szintetikus lengéscsillapító olaj
A Castrol Fork Oil teljesen szintetikus lengéscsillapító folyadék, amely elsősorban a motorkerékpárok teleszkópos villáinak és lengéscsillapítóinak követelményei alapján került kifejlesztésre.
A teleszkópos villákban és lengéscsillapítókban használt olajok nagy nyomásnak és hőterhelésnek vannak kitéve. A Castrol Fork Oil nagyon széles hőmérsékleti határok között majdnem állandó jelleggörbével tartja meg hidraulikus terhelésfelvevő tulajdonságait.
A Fork Oil különleges adalékokat tartalmaz, amelyek biztosítják a kopás és korrózió elleni magasfokú védelmet valamint a folyadék habzásgátlását.
A kiváló minőségű alapolajok és az extrém nyírási stabilitású viszkozitási-index fokozó adalékok a teljes üzemi hőfok tartományon belül optimális működési tulajdonságokat garantálnak.
A Fork Oil kiváló kenési tulajdonsággal rendelkezik és minden tömítőanyaggal jól összefér, így pl. a motokrossznál jelentkező extrém igényeknek is kitűnően megfelel.
Tulajdonságai és előnyei
* Nagyon széles hőmérsékleti tartományban kiegyenlített csillapítási jellemzők
* Határozott és gyors levegőkiválás
* Kiemelkedő védelem a kopással szemben
* A csillapító rendszer belső részeinek teljes szintű védelme a korrózióval szemben
Fizikai-kémiai tulajdonságok
* SAE osztály: 10W
* Viszkozitás 40°C-on: 42 mm2/s
* Viszkozitás 100°C-on: 7,5 mm2/s
* Viszkozitási index: 150
* Dermedéspont: –57°C
* Sűrűség 20°C-on: 835 kg/m3
Nem rég volt valaki aki elkészítette a 49ccm feliratot,mondta ha lesz több ideje csinál még,de azóta nem nagyon aktív itt!
:S
Pedig nagyon jól jönne!
Ezt raktad be pluszban belülre?
Én is gondolkodtam épp ma hasonlón,mert két újjal be tudom tekerni a csavart a tetején,úgy hogy a kitámasztón van a motor,szal van súly valamennyi rajta.
Ennek mennyi a mérete?
13 vastag x .....átmérő ?