Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Magyar nyelvű kezelési leírást keresek DT 125 R-hez, 2003-2005 körüli évjárathoz.
Valaki tud segíteni?
Nagyon köszönöm a segítőkészséget! :) A lamellák, rugók, valamint a kuplung bowden is teljesen új, 1 hónapja vettem kb, viszont a múltkori szétszerelésnél csináltam 1-2 képet, amit most elnézve valóban látszik a beverődés. Remélhetőleg a mai napon lesz időm szétszedni újra, és megpróbálom megcsinálni az írásod szerint! Hamarosan jelentkezem a fejleményekkel.
Üdv.
Látom megy a sötétbe tapizás.
Első körben ha kuplungot javítok, vagy ilyen probléma áll fent mint a Te esetedben, kivágom a kuplungbovden belét, majd egy új belet húzok bele, jól megzsírozva.
Kap egy oldható csavaros diót a végére, amit be is forrasztok.
Kuplugkar a helyzetelő csavar környéke alaposan megzsírozva!, meg ahol alul beleül a dió a furatba, ott is.
Így mindenhol nyersz erőt, magyarul puhul a kuplung.
Ha ez nem vezet jóra oldaldekli le, szerkezet szétborít.
A beverődéseket ki kell reszelni, (manual szerint is!) a lamellákat elmosni.
Lehetőleg keverve összerakni, hogy az eddigi bekopások máshová kerüljenek, ha esetleg félrekopott volna a kuplung.
A nyomólapon lévő csavar beállítása a következő.
(Bár ez nem állítódik el, de mint egyes userek, mint Te is előszeretettel állítgatják, bár azt sem tudják mi az, meg hogy hogy is kéne......bár manuál ezt is írja...:)
A kuplungbovdent kiakasztod az erőkarból, amit a blokkon működtet.
Ekkor a kart visszahúzod alap állásba, amíg visszafordul.
Természetesen már összerakott kuplungnál.
Itt a holtjáték a kar végénél mérve, 2-4 mm lehet bár a lényeg hogy legyen, és ne sok.
A nyomólapon lévő csavarral tudod csökkenteni a holtjátékot.
Bár lehet érdemes lenne szemrevételezni a kar alsó részét is, lehet meg van kopva.
Ha leveszed a nyomólapot, s fordítasz a tengelyen kiemelési irányba, a tolórudakat kintebb tolja, majd visszafordítva alap helyzetbe, felfelé kihúzható.
Ha valami nem tiszta hívj fel nyugodtan, elmagyarázom.
Adatlapomon az elérhetőségem.
Sziasztok!

125R-hez hol lehet kapni újon első féktárcsát? Egy helyen találtam, de ott kis híján 20 000 Ft.. Olcsóbb nem létezik? Esetleg nincs valakinek jó állapotú eladó?
Attól, hogy beverődik, még könnyen a helyére megy minden lamella.
De mikor forgás közben beleül az árokba, akkor már akadályozva van az oldalirányú mozgása. Meg se nézted, de jó. Vicces gyerek vagy. Várod a csodát.
"Nos, ilyen beverődés nincs, habár nem néztem meg"
Nos, ilyen beverődés nincs, habár nem néztem meg, de akkor a lamellák sem mentek volna a helyükre olyan könnyen, és ez elég szembetűnő lett volna. Rendeltem egy kuplungkart, hátha nagyobb tartományba húz a bowdenen. Ha ez sem jön össze, akkor kénytelen leszek szerelőhöz vinni :(
Nem, nem kellene elmozdulnia, mert nem belülről nyomja.

A kuplung alaphelyzete, hogy a külső nyomólap a rugók által, a kosárhoz és egymáshoz szorítja a lamellákat.
Amikor a kuplungkart behúzod, ezt a rugóerő, tehát az összeszorító erő ellenében teszed.

A fém lamella a belső agy fogazásába,a kopó lamella, meg a külső kosár fogazásába kapaszkodik, amkor a külső nyomólapot kifelé tolod a tengelyben lévő pálcával, akor a két fajta lamella EGYMÁSHOZ KÉPES fordul el, így jön létre a kuplung "kiemelése"

Magyarul: voltaképpen a külső nyomólapot mozgatod a kuplungkarral.
Ezt.
Ha behúzom a kuplungot, akkor gondolom az összes lamellának el kellene mozdulnia egymástól, de ebben a legbelső mozdul csak el a többitől. A beverődès konkrètan mit takar?
Univerzális Kézvédők ENDURO/KROSSZ motorokhoz!

Minőségi, erős, rugalmas anyagból!

PIROS, KÉK, FEKETE SZÍNEKBEN!

ELÉRHETŐ ÁRON!

LINK.:
http://olx.hu/hirdetes/univerz...
Kosarad nincs beverodve ? Ha nagyon be van verodve be akadnak a lamellak....
Ha szétszedsz egy motort, hogy lássad menynit mozognak a lamellák, látszik, hogy ténylegesen csak tizedeket, amikor a kuplungot már kézzel tudod forgatni,tehát nyomatékot már nem visz át.


ezen felül már felsleges elmozdulnia, hiszen nagyobbat már nem tud kimeln, mint az összekapcsolatlan állapot:)

Az olaj jónak tűnik, tehát mechanikus gond lesz
A motorba kb 2 hónapja Motul 10w40es olajat töltöttem, azt hallottam az a legjobb választás. A lemezek szerintem teljesen jó állapotban vannak. Esetleg ha tudnál mondani egy èrtèket amit a lamellák normál esetben elmozdulnak, azt megköszönnèm. :)
Ha már néhány tizedet elmozdulnak a lamellák akkor ki kell emelnie.
Ha mégsem, akkor pölö: görbék a fémlapok és összeérnek kiemelve is, iylenkor kicsit viszik a motor mindenképpen.
Vagy csak túl vastag az olaj a blokkkban.
Szétszedtem a kuplungot, minden a helyén.. két pálca, csapágygolyó megvan. Valakinek bármi ötlet, hogy miért emel ki nagyon minimálisat a kuplung? Ha a bowdent alul-felül megfeszítem teljesen, akkor sem emel ki rendesen, sőt, már csúszik is, arról nem is beszélve, hogy leszakad a kezem, mert annyira nehéz behúzni.
Kinek mennyit eszik a Dt 80 ? Nekem az lc2 ha huzgalom neki de nagyrészt hosszú távon(60km) 70km/h val mentem. Igy kijott kb 4-4,5 Literes fogyasztas.
Sziasztok!
1 db ilyen képen látható gyári irányjelzőt keresnék megvételre
Más módszerről nem tudok sajnos...
Nekem nem all meg benne.....
Igen egyet tekertem én is, viszont nehéz megállítani abban a kis lukban, ezt rontottam el, mikor nem váltott felfelé a dt. mert jól bele kell nyomni, és ha szerencséd van nem jön ki belőle, gyorsan rá a deknit és az már tartani fogja. Vagyis én így csináltam, külön technikáról nem tudok :)
Eddig oke. De ugyebar a rugon tekerni kell en egyet tekertem rajta es beakasztottam de mindig kiakadt. Hajlitottam a rugon hatha... de megse . Van vmi teknikaja?
Én is így jártam, kijött a deknivel :)