Mi van má te is okoskodsz?
Ki leszünk innen tiltva, ha nem süllyedünk szintre.
Érdekes, hogy a 80-as DT-hez meg nem is gyárt a Prox dugattyút.
Én hülye tényleg.....valszeg megjártam a For Yamaha dugattyúval, mert Eszterláncnak régóta muzsikál a 80-asban, pedig nem egy Prox.
Basszus lehet mi csinálunk valamit rosszul....
biztos fater kezébe tán tönkremegy mi? még + olajat is lőt a tankba, csak dolgozni járt vele 45éves léttére majd egykerekezik meg cső gázzal megy mi? nállam kb 5x6x volt amikor az enyémet csináltam a fateréval mentem dolgozni! na még mindig híres?!
hónolás kimaradt még fasza a henger 2908km van benne csak a híres prox dugó adta meg magát pedig nem is vertem neki.
na mind1 dugócsere + tömités megúztam 16e.
de megszopattam magam a gázt szarul raktam össze ahol az olajszívatyú bovden csatlakozik.rugásra indult viszont sebességben csak pörgött nem ment sehova :)
Én mindenképp javasolnám a hónolást, mert az új gyűrűknek is be kell kopniuk, illetve ha a dugót is cseréled, akkor meg főleg. Ja és ajánlott dúsítani a keverési arányt is és pár száz kilóméteren át járatni a gépet.
ezaz kedvencem reggeli gyűrű törés!
Henger nem sérült viszont a dugó igen + 1gyűrű szarrá ment, de a másik jó.
Beletettem vissza a hengerbe a dugót nagyon kicsit kotyog de tényleg kicsi, hajtókar oldalra kb 2-2mm kotyog de lefele semmi így a blokkot nem bontom!
Szerintetek elég neki egy dugócsere majd vissza és mehet továb, vagy hónolás dugó és mehet továb?
Igen, igen, visznt ha az átlag usernek azt mondjuk, hogy "mérjé ellenállatot, és ha joe, akkor a trafó büfé" akkor a csórikám jól becsapja magát esetleg, és mondjuk elkezd visszavenni a főfúvókából, mint az a fószer, akinek az úszója volt lukas, de már úgy halálra szegényítette a motort, hog az csuda.
Pont a múlt héten javítottam egy Peugeot robogót.
Több éve nem indul, úgy hozták ide.
Az új tulaj, aki megvenné, olcsón jutna hozzá, de a vétel előtt megcsináltatta volna.
És hogy miért állt meg?
A vákumos benzincsapnak kirepedt a vákumcsöve.
Namost a tudományos userek elkezdték keresni a hibát.
Olyan hibákat rejtettek el még plusszba, amitől végleg megadta magát.
A szívatóról eltüntették a tömítőgyűrűt, szénné állítgattak mindent, nem ódzkodtak kivenni a CDI-t sem, s kicserélni valami másik motoréra, amitől máshová került a gyújtása.
Karburátort rendberaktam, mégsem indult.
Annyit rugdosták akku hiányában, hogy a berúgó fogasívet szarrá gyalulták.
Nekem sikerült elindítanom, viszont még CDi cserére is szükség lett volna, és a motorja is eszméletlenül csörgött.
Felvázoltam a leendő tulajnak a felmerülő költségeket, ekkor meggondolta magát a további vétel iránt.
Ha hiba van, és nem találod, érdemes szerelőt megkeresni vele, mert ő azt cseréli csak, amit kell.
Ha belenyúlkálsz, több hibát rejtesz, és vagy így vagy úgy ezt te fogod megfizetni.
Vagy elbontod a végén a motort, vagy olcsón odaadod egy hozzáértőnek.
Javítottam én már jópár motort, akár fórumosoknak is, és elég nagy mutatványok tudnak azért belekerülni egyes motorokba.
Ha nem szakmád, vagy nincs rálátásod, nehezen jutsz egyről a kettőre.
Sok sikert!
Több hónapja nem írok sehova.
Itt is az áttételekkel generáltátok a feszültséget.
Direkt nem írtam, de azért olvastam.
Nem veszem fel többet a kesztyűt.
Nektek segíteni is felesleges.
Csak tudnám hová akkor ez a sok kérdés.
Megrázhatod te is a haverod kezét, mert ugyanolyan vagy mint ő.
Amit a súberttűvel csináltál multkorába.
És akkor sem én oltottalak le.
Nethuszárok.
Már vártam, hogy mikor írod le újra. Nem felejtettem el, viszont átlag user úgysem tud szekunder vagy primer képet elemezni, még ha van is épp egy oszci kapacitív fogóval mondjuk a garázsban.... miért zavarjunk bárkit is össze...
Igazából lenyitottam a fejet...és jött egy kábel a gyújtásból és össze kötődött a gyújtáskapcsolóval na azt meg piszkáltam szét szedtem mert elég kokány volt és volt szikra majd kiugrottam a bőrömből ,hogy megspóroltam a szerelőt erre megyek-megyek és elkezd rángatni majd utána már nem is volt szikra hiába próbálgattam újra azt megpiszkálni....a másik meg valami tuti elektronika szar van mert ahogy rá teszem gyújtásra világit a hátsó lámpa úgy ,hogy be sincs kapcsolva.....na mind1 meg próbálok valamit holnap még ha lesz időm ha nem akkor marad a szerelő bár az baj úgy érzem ez az ő hibája sajnos ő van csak szerelő a közelbe de szerintem nem végez valami jó munkát de sajnos nem tudok mit csinálni.....
Uram isten dehogy baszkuráltam a karburátort csak a levegőt illetve a alapjáratot állítgattam mert el szált az alapjárat kérlek azért mert itt felhúznak ne rajtam töltsd úgy ,hogy csak segítséget szeretnék kérni....Illetve isten ments amihez nem értek nem nyúlok hozzá nem nyúltam bele a gyújtásba....és senkit nem küldök ez sehova és nem hiszem azt ,hogy azért tudományos vagyok mert megpróbálom megoldani a problémát nem egyből mint valami idióta szerelőhöz rohanok és kifizetek neki egy csomó pénzt!
Ha átüt a trafó, az bátran eleht vszonylag nagy hibának nevezni, mert működésképtelené teszi a motrot.
na ezt PONT nem méred meg multival.
(Aszittem ezt már megbeszéltük)
Mindössze oylan műszerre van szükséged, amivel 50 ezer voltos impuzusszerű fezsültséget lehet mérni, tehát csúcsérték rügzítős, lehetőlag nagyon nagyon kicsi kapacitással és induktivitással:)
Pindurit egyszerűbb a trafó kisfesz oldalán mérni, de ahhoz is peak holdot tudó műszer kell.
Otthoni eszközökkel nem, de még a műszerekből is speckó kell hozzá. Nagyon magas feszültség és nagyon kicsi áramerősség(15000V fölötti feszültség akár) Ezért egyszerű a próbagyertya. Ha a trafóból kiszedhető a gyertyakábel (DT-n gyárilag nem az!), akkor annak az ellenállását lehet mérni, illetve a gyertyapipáért egy mezei multiméterrel. Ha szakadást mutat, vagy nagyon nagy ellenállást, akkor meg is lehet a hiba oka, de ezt kizárnám, mert fejidom baszkurálásra jó lett, majd megint rossz. Ez kontakthiba, vagy zárlat lesz! Ott kell keresni a hibát, ahol a piszkálásra reagál valamit! Ha a füled fáj, te se a lábadat mutatod az orvosnak.
Na meg a karbit azért volt még baj piszkálni, mert ha nagyon rossz lett a keverék, akkor beköphette a gyertyát, lehet azért nincs szikra. Érdemes egy olcsó, de nem használandó gyertyát tartani otthon, csak arra, hogy megnézze az ember, hogy a gyújtásteljesítmény tűnt-e el, vagy a gyertyával van a gond. 500Ft és sok szívástól megóv. Amikor megveszi az ember, ki kell próbálni, menni vele egy nagyobb kört, hogy tudja, jó-e a gyertya. Ha jó, kivenni és megtartani próbának. Dobozában.
Ki leszünk innen tiltva, ha nem süllyedünk szintre.
Érdekes, hogy a 80-as DT-hez meg nem is gyárt a Prox dugattyút.
Én hülye tényleg.....valszeg megjártam a For Yamaha dugattyúval, mert Eszterláncnak régóta muzsikál a 80-asban, pedig nem egy Prox.
Basszus lehet mi csinálunk valamit rosszul....