Biztos ezekből is elhagyták már a gumi terelőket, ha van benne, vagy egyszer megjáratták olaj nélkül. Jön a réz persely a bronz helyett... Utána már mindegy neki...
A dolgot ezért nem értem, mert a simson (s51) berugófogasa az állandóan forog, nincsen semmi módon csapágyazva, edzett tengelyen forog az edzett fogaskerék, de én még soha nem láttam iylet elkopni.
(az enyém is 65 ezerrel a belében teljesen büfé, pedig nem hszem, hogy valami nagyon szuper anyaból volna:)
Monnyuk az tény, hogy az olajban forog..
Nem vállt be a doboztetős tömítés a DT-nél. Reggel még tökéletes volt, elsőre indúlt, a 3-ik indításnál délután ki is lőtte alóla úgyhogy valami jobb megoldást kell keresnem pl ahogy mondtad vékony alulemezből, vagy marad a gyári.
a fogaskerék, a zégerrel "érintkezik" ,jobb helyeken azért egy vékony acél alátétet tesznek közé ,de ennyi. Van róla egy csomó képem ,csak az az otthoni gépen van, otthon meg mostanában nem netezegetek így mint "munkában" ,de majd teszek be képt
Ügyi, akkor legalább meg van ,hogy kit kell keresni ha az itthoni eszterga már kevés:) :) :)
Van ez a közlő kerék, ami a lánckerék tengely túlvégén forog, egy bronzcspággyal /12mm a trengely/ megcsapágyazva és egy tengelyre való külső zégerrel rögzítve. A probléma ott van ,hogy elkopik a bronz és a tengely is azon a részen ahol érintkeznek. Ezzel az a baj ,hogy esztergálni nem nagy művészet új bronzot bele, csak mivel a tengely végén még a bronz felfekvő felülete után van olyan 5mm ahol a zéger nutja is van itt ugye a tengely nem kopik és 12.0000000000000000000 mm. Ahoo kopik ott meg 11.8 kb, és az is egyenetlenül hordósra kopva. Tehát ha készül új persely azt a tengely végének vékonyítása nélkül nem csinálhatod 12 nél kisebb furattal mert nem tudod rátenni. A másik mellékahtás ,hogy ahogyan megkopik a téma, a fogaskerék el kezd a létező összes irányba táncolni így kb. a 2. gyengébb rárúgásnál leveri a zégert. Az egész ott beteg konstrukiciósan, hogy a fogaskerék átmérője olyan 4-5 cm, a szélessége pedig ahol felfekszik olyan 8 mm vagy még annyi sem...
De a fő gond nem a tántorgás hanem hogy leveri a zégert. Ezért lett nekem egy alátét rápöttyintve a tengelyre mert azt aztán nem veri le + az mx fogaskerék jóval szélesebb ,így kevésbé táncol, és még a furata is 12-es így persely nélkül megy acélon mint a vonat ,csak itt ugye van oel
Közlő kerék szokott elkopni,vagyis a bronz persely.
Nekem már a 3dikat eszi meg!
Jó lenne valami megoldást keresni rá.
Ez a yamaha mx (5 sebességes) kerék lehet jó megoldás de eddig nem találtam sehol normálisat, ami meg van 1-2fog hiányzik belőle
ezen agyalok ,hogy meg van e nekem a gyári ,de valakinek egyszer ócóért eladtam ,mert szintén kisérleti célból javítani akarzt rajta...
De van lenn a pincében annyi sz@r ,holnap reggel megyek le meglesem.
De ha kicsit ráfekszik a témára az akinek baja van vele, és szerez egy MX /régi levegős 5 gangos/ közlőkerket ,akkor onnantól a berúgókarral hajtva balatonig lemehet mert tökéletes lesz.
De mondom, hogy ha bekerül az mx fogaskerék akkor onnantól acélacélon és pattent
Egyébként nem Ti írtátok még régen ,hogy a simson belső acél alkatrészek /a gyáriak!/ jó minőségű anyagból vannak, és bőven vannak méretezve?
a 80assal én is szoptam, az új réz persely kb 2 hónapot bírt benne
A dolgot ezért nem értem, mert a simson (s51) berugófogasa az állandóan forog, nincsen semmi módon csapágyazva, edzett tengelyen forog az edzett fogaskerék, de én még soha nem láttam iylet elkopni.
(az enyém is 65 ezerrel a belében teljesen büfé, pedig nem hszem, hogy valami nagyon szuper anyaból volna:)
Monnyuk az tény, hogy az olajban forog..
Van ez a közlő kerék, ami a lánckerék tengely túlvégén forog, egy bronzcspággyal /12mm a trengely/ megcsapágyazva és egy tengelyre való külső zégerrel rögzítve. A probléma ott van ,hogy elkopik a bronz és a tengely is azon a részen ahol érintkeznek. Ezzel az a baj ,hogy esztergálni nem nagy művészet új bronzot bele, csak mivel a tengely végén még a bronz felfekvő felülete után van olyan 5mm ahol a zéger nutja is van itt ugye a tengely nem kopik és 12.0000000000000000000 mm. Ahoo kopik ott meg 11.8 kb, és az is egyenetlenül hordósra kopva. Tehát ha készül új persely azt a tengely végének vékonyítása nélkül nem csinálhatod 12 nél kisebb furattal mert nem tudod rátenni. A másik mellékahtás ,hogy ahogyan megkopik a téma, a fogaskerék el kezd a létező összes irányba táncolni így kb. a 2. gyengébb rárúgásnál leveri a zégert. Az egész ott beteg konstrukiciósan, hogy a fogaskerék átmérője olyan 4-5 cm, a szélessége pedig ahol felfekszik olyan 8 mm vagy még annyi sem...
De a fő gond nem a tántorgás hanem hogy leveri a zégert. Ezért lett nekem egy alátét rápöttyintve a tengelyre mert azt aztán nem veri le + az mx fogaskerék jóval szélesebb ,így kevésbé táncol, és még a furata is 12-es így persely nélkül megy acélon mint a vonat ,csak itt ugye van oel
Nekem már a 3dikat eszi meg!
Jó lenne valami megoldást keresni rá.
Ez a yamaha mx (5 sebességes) kerék lehet jó megoldás de eddig nem találtam sehol normálisat, ami meg van 1-2fog hiányzik belőle
Vagy
A fogas a berugótengelyen?
Szombat reggel meglesem az ügyet, bár hétvégén szerintem nem nagyon leszek onlályn
H a nagyon sokat túráztatom magam szerintem kukázn is tudok egy dt blokkot, csak gondoltam egyszerűbb volna első kézből a probléma meg a rossz darab.
De van lenn a pincében annyi sz@r ,holnap reggel megyek le meglesem.
De ha kicsit ráfekszik a témára az akinek baja van vele, és szerez egy MX /régi levegős 5 gangos/ közlőkerket ,akkor onnantól a berúgókarral hajtva balatonig lemehet mert tökéletes lesz.
Az lehet a jó minőségű benzin miatt ?
Úgy emlékszem, mintha valami síktömítés lenne benne mint az rg80 és hasonlókban, oszt vagy nem:)
Nem kaphatnék én ebből egy rosszat vlakitől?
Esetleg megpróbálnám rendesebben megoldani, mindenki jól járhatna.