Gázképződés nem mindig azt jelenti, hogy forrni kezd. Ha kicsi az áramerősség, akkor nem kezd forrni. Viszont úgynevezett gyorstöltésnél, a rá alkalmas akkuknál a kapacitás értékével töltünk, szal kap az 55ös akku 55ampert, és akkor bize elkezd forrni a bele az akkunak, hiába van benne alig 14V... szóval lehet nem látványosan, de tuti durranógázt fejleszt. 14,4V a gázfejlődési határ. Hacsak nem a műszer a rossz, megeshet azis hogy a pulzáló feszültségtől pontatlan.
csááóó
Beszéltem egy szakival azt mondta,hogy ezeknek a motoroknak a folytását mint a DT125R-ben az hogy lehúz nullába a gyújtás úgy szokták kiiktatni,hogy a CDI-t megfúrják egy adott helyen ahol csak egy vezetéket kell elvágni és ezzel ki lehet iktatni a folytást.Elvileg valahol meg vannak adva hozzá adatok hol kell belefúrni és hányas fúróval.Mielött lehurrognátok én is csak hallottam,de tudni kell,hogy ez az ember nagyon ott van elektronikában
Sajna akkor meg van rá az esély, hogy a töltő tekercsed túlhevült ,zárlatos lett, majd leégett. Meg kell nézni milyen. EGy új fesszabot felelőtlen lenne rátenni. A fesszab meg kinyiffanna mint a mostani. Korábban már jól túltöltött a gép, néztem a videón. Még amit érdemes megnéznek, hogy a lendkerék nem-e elnyírt egy + kábelt. Jártam már úgy.
És még annyi, hogy mikor benn volt az akku, és 11,37V-ot mértem váltakozóban rajta, gázhúzásra, pörgetve sem ment feljebb a feszültség mint azelőtt. Stabilan annyi maradt, fordulattól függetlenül.
Az a bizonyos ék semmit nem tart....csupán pozicionálásra szolgál.... azért kúpos a főtengely, hogy rászoruljon a lendkerék...2 simóm van..egyiken sincs fent ék
Bocs. Elbactam a előbb. Nem világító, hanem töltő tekercsből mérve a kábelen váltakozó 1,5V. A motor állt, pihent 1 órája úgy mértem ellenállást. ilyen mérővel 200k-ra tekerve fekete a fekete piros a piros kábelhez nyomva.
0? nem -1? szal nem úgy mutat a műszer mintha rá se lenne kötve? Ott szakadásnak kell lennie vagy nagy ellenállásnak. Ha 0, akkor ott átmegy az áram egyenesen.
Az akku töltés egyenáramú. Ha mondjuk 13 és 13,9 között ugrál, akkor váltakozóban 0,9et mérsz. Fogjukrá. Egyenben meg 13,6-ot. Ha a töltőtekercsed behalt és kivágta a fesszabot, akkor visszamehet az akku árama a tekercsre. Azért az áramfelvétel és a feszültségleesés. Ha meg beindul, akkor a mágnesek basztathatják. Ha testzárlatos lenne valahol, az nem csak járó motornál lenne. Ha jó a fesszab, akkor ameddig az akku feszültsége nagyobb mint a töltés, addig mindenképp szétválaszt, egy dióda kb és annyi ez a funkció. Amit még talán érdemes lehet kipróbálni tanulság miatt, hogy lekötött gyújtással sebességben megtolni a motort, kiszedett gyertyával, hogy ne legyen nehéz. Ha rajta a gyújtás és világít a műszerfal, mit csinál, amint elkezdenek pörögni a mágnesek.
Jól raktam be az akkut. Mikor lement 11V-ra, rámértem az akkura megint, 12,1V volt csak. Aztán pihent egy 20 percet és visszament 12,4V-ra.
Kimértem a töltést. A fesszabályzóból jön a piros vezeték, ami az akkura menne, kivett aksinál, járó motornál lekapcsolt piláccsal 0,9 váltakozó áramot mérve. A kábel ami feljön a világító tekercsből , alapjáraton 1,5 váltakozó áramot mérve.
A világításnál meg csak annyit csináltál valszeg, hogy a szabályzást kivetted, és túlment a feszültség, azért erősödött. Mérj rá a töltésre akku nélkül, meg a világításra is. Ezután egy ellenállásmérést akku nélkül, indítás nélkül az akku + kábel és a - kábel között.
Volt egy kis gondom a hőfokmérő órával. Az megoldódott, de most újabb gond adódott.
Szóval, beraktam az akksit és érdekes dolog történt. Ráadtam a gyújtást, minden ok, majd beindítottam és az üresvisszajelzőm elhalványodott. Kimértem az akksit és járó motornál 11,37V a feszültsége. Lehúztam a sarut(+), majd mikor dugtam vissza, szikrázott kicsit. Álló motornál tökéletes az akku, minden műszer, visszajelző, index, kürt jó, de ha beindítom, nagyon leesik a feszültsége. Nem hogy töltést kapna, még lefogja valami. Fesszabályzóra gondolok, hogy totál tönkrement mostmár, de elég drága móka, nem akarom rögtön megvenni potyára.
Ha lehúztam a sárga piros vezetéket a fesszabályzóból, a világításom erősödött. Amúgy elég gyenge.
Járt már így valaki? Szerintetek mit nézzek még meg, hol lehet a hiba?
ŐŐő első körben dugattyút A motor akkor is prüszköl , ha nem jó a keverék. Vagy a keverékképző szerv. Volt egy szimó nálam, aminek az olajfelöli szimeringet nyomta ki a sors... az is prüszkölt. A polini hengerem is, amikor hosszában kettétört a dugó benne. De ha lezabál, akkor is.
Beszéltem egy szakival azt mondta,hogy ezeknek a motoroknak a folytását mint a DT125R-ben az hogy lehúz nullába a gyújtás úgy szokták kiiktatni,hogy a CDI-t megfúrják egy adott helyen ahol csak egy vezetéket kell elvágni és ezzel ki lehet iktatni a folytást.Elvileg valahol meg vannak adva hozzá adatok hol kell belefúrni és hányas fúróval.Mielött lehurrognátok én is csak hallottam,de tudni kell,hogy ez az ember nagyon ott van elektronikában
Kimértem a töltést. A fesszabályzóból jön a piros vezeték, ami az akkura menne, kivett aksinál, járó motornál lekapcsolt piláccsal 0,9 váltakozó áramot mérve. A kábel ami feljön a világító tekercsből , alapjáraton 1,5 váltakozó áramot mérve.
Volt egy kis gondom a hőfokmérő órával. Az megoldódott, de most újabb gond adódott.
Szóval, beraktam az akksit és érdekes dolog történt. Ráadtam a gyújtást, minden ok, majd beindítottam és az üresvisszajelzőm elhalványodott. Kimértem az akksit és járó motornál 11,37V a feszültsége. Lehúztam a sarut(+), majd mikor dugtam vissza, szikrázott kicsit. Álló motornál tökéletes az akku, minden műszer, visszajelző, index, kürt jó, de ha beindítom, nagyon leesik a feszültsége. Nem hogy töltést kapna, még lefogja valami. Fesszabályzóra gondolok, hogy totál tönkrement mostmár, de elég drága móka, nem akarom rögtön megvenni potyára.
Ha lehúztam a sárga piros vezetéket a fesszabályzóból, a világításom erősödött. Amúgy elég gyenge.
Járt már így valaki? Szerintetek mit nézzek még meg, hol lehet a hiba?
üzembiztos technikák ezek...