Ez a fajta tömítésem van,1et vettem ki belőle,a többi érintetlen,mert nem volt rá szükségem....Igazi képet csak holnaop délután-v este tudok küldeni....
Sziasztok! egy kérdés, vettem tömítés szettet, utángyártottat mivel sajnos a yamaha márkakereskedésben sem tudtak rendelni hengerfejtömítést. már eleve azért vettem a tömítést, mert eddig is forralta a vizet. termosztátot kivettem, hűtő rendben van, dugulás sincsen sehol. most összeraktam mégegyszer az utángyártott tömítést valami AKfix csodaragasztóval:) hátha jó lesz de semmi javulás, sőt még elöbb felforralja( alapjáraton 10-15 perc) esetleg valakinek nincs feleslegesen egy gyári tömítés? vevő lennék rá, vagy esetleg nem lehetne ilyet csináltatni? fontos lenne, előre is köszönöm!
Töltsd fel olajjal a tartály.
Kicsiket húzogass rajta, sok aprót.
A csavar, és a dugattyú között legyen hézag, a fékkarnál!
El fog indulni lefelé, kitartás.
Addig lazítsd meg alul a légtelenítőt.
Sziasztok lehet, hogy nem ide kéne feltenni de hátha valamelyik DT-s társat érdekel.Cserélném Yamaha DT LC2 alkatrészekre ezeket 4CoreDual-VSTA alaplapomat, csak a lap és hozzá egy Galaxy 7600 GT 256 DDR3-as videokártya AGP-s.Ami érdekelhet hátsó sárvédő lámpával,műszerfal,powermotor+powervezérlő kb ezek érdekelnének.
Sziasztok! Olyan problémám lenne,hogy 3éve van meg a motorom és gondoltam itt az idelye egy fékolaj cserének.A hátsó féket gondnélkül megcsináltam lelégtelenítettem fasza lett. De jött az első fék! Leengedtem az olajat (meglepően kevés jött le belőle).Ami a kormányon van munkahenger abból le sem jött én öntöttem ki belőle! Kezdtem összerakni ,fentről töltöm fel és nem akart menni benne lefelé az olaj:S Szétszedtem ezt a munkahengert és olyat tapasztaltam hogy ha behúzom a fékkart akkor sem enged át olajat:S és ,hogy nem tulja az olajat hanem szívja magába vissza abba a kis tartályba ami a kormányon van:S Ilyenkor mi a baj? vagy hogy kell ezt lelégteleníteni? Vagy egyáltalán feltölten ia rendszert? Válaszokat előre is köszönöm:)
A rugó progresszivitásán lehet növelni, de ez kb a rugó újragyártatását jelenti.
Az ilyen kis endurók rugózása nagyon puha, hajóhinta szerű, bőven lehet keményíteni rajta az előfeszítés növelésével és még mindíg nem kezd el pattogni.
A gond viszont az, hogy a csillapítással nem tudsz utánamenni csak az olajvastagság növelésével.
azzal mit lehetne csinálni hogy amikor fékezek akkor ne üljön össze az eleje, nincs elfáradva a rugó van benne olaj. Ennyi lenne csak a kérdésem hogy mit lehetne vele csinálni hogy fékezéskor ne üljön össze? nem Öhlinset akarok én csinálni
Őő, ja igen, a Döglött Tehén elejében tutira van egy ultraprimitív csillapítás, ami uygan vélhetően nem szelepes, hanem sima csöves-dugattyús, mint ez MZ ben, de ez is másként csillapít kifelé mint belefé.
(igazság szerint az MZ ben van szelep, de az kb semmit nem csinál:)
Nehari, de ez nem így van.
Monnyuk simonnál, ami elöl egy teljesen csillapítatlan rugózó elem, ott igen, de csillpított telónál nem úgy van ahogy írtad.
A csillapítás lényegében egy kontrollált mozgás kifelé, de befelé is.
Első körben tényleg annyi kifelé, hogy a rugó ne tudja hirtelen szétrugni a szárat, ha a nyomóerő megszűnik, mert akkor a rugó szükségszerűen "túlrugja" a kereket, ileltve a motor elejét.
Befelé is ugyan ez van, csak ott a fellépő összenyomó erő "szalad túl"
Lényegilek mindkét irányban le kell lassítani valamelyest a mozgást.
Az viszont igaz, hogy a befelé túlcsillapított (túl lassított) teleszkóp nem uygan úgy viselkedik int ha túl kemény volna a rugó.
Ugyan mindkét esetben beton kemény lesz az eleje és pattogn fog, de tényleg nagy különbség, hogy azért kemény e, mert lassú, vagy azért mert több erő kellene az összenyomáshoz.
Pl túl kemény rugó, a ksiebb egyenetlenségeket leköveti, a túllassított meg nem,ott levegőben lesz konkrétan a kerék.
Kicsiket húzogass rajta, sok aprót.
A csavar, és a dugattyú között legyen hézag, a fékkarnál!
El fog indulni lefelé, kitartás.
Addig lazítsd meg alul a légtelenítőt.
Az ilyen kis endurók rugózása nagyon puha, hajóhinta szerű, bőven lehet keményíteni rajta az előfeszítés növelésével és még mindíg nem kezd el pattogni.
A gond viszont az, hogy a csillapítással nem tudsz utánamenni csak az olajvastagság növelésével.
"Ha vágnád, úgy ahogy mcadwee is írta, hogy befelé toláskor a rugó ellennyomása csillapít, meg némileg az olaj."
DT 125R-hez keresek a blokk jobb oldalara valo power fedelet!
Surgos lenne...
(igazság szerint az MZ ben van szelep, de az kb semmit nem csinál:)
Monnyuk simonnál, ami elöl egy teljesen csillapítatlan rugózó elem, ott igen, de csillpított telónál nem úgy van ahogy írtad.
A csillapítás lényegében egy kontrollált mozgás kifelé, de befelé is.
Első körben tényleg annyi kifelé, hogy a rugó ne tudja hirtelen szétrugni a szárat, ha a nyomóerő megszűnik, mert akkor a rugó szükségszerűen "túlrugja" a kereket, ileltve a motor elejét.
Befelé is ugyan ez van, csak ott a fellépő összenyomó erő "szalad túl"
Lényegilek mindkét irányban le kell lassítani valamelyest a mozgást.
Az viszont igaz, hogy a befelé túlcsillapított (túl lassított) teleszkóp nem uygan úgy viselkedik int ha túl kemény volna a rugó.
Ugyan mindkét esetben beton kemény lesz az eleje és pattogn fog, de tényleg nagy különbség, hogy azért kemény e, mert lassú, vagy azért mert több erő kellene az összenyomáshoz.
Pl túl kemény rugó, a ksiebb egyenetlenségeket leköveti, a túllassított meg nem,ott levegőben lesz konkrétan a kerék.