Jaja na most már látom. Igaz két kép közöt is vannak külömbségek. De mind1. Most már megrendeltem, a gépkönyve SAE minősítésü 10W30ast ír bele. Olyat rendeltem most. Hát ugyis jön a tél most biztos nem lesz vele bajom, nyáron meg csak észreveszem h. mi van vele. Talán nem megy tönkre csak úgy. Majd fígyelek rá. Az is igaz hogy a 4T-k töbsége még olajfűrdős kuplungal van szerelve de mint montad vannak kívételek, és mikor én járok aljboltba akkor nekem mindig a kivételt akarják adni :D Azért is írtam.
Ja igen a 4T-knél is általában egybe van a váltó a kuplunggal (kivétel van:Ducatik).
Van egy nagyon fontos dolog váltóolajnál az pedig az adalékok , és a minősítés, ez talán még fontosabb mint a viszkozitás, pl: API-minősítés, ezt konkrétan tartalmaznia kell különben megcsúszik a kuplung, a többi ilyen hülyeség meg a gyári könyvbe biztos bennt van! Erre nagyon oda kell figyelni!
Na jó feladom, az első kép amit beraktam netről szedtem és azt hittem pontos, de jobban megnézve szar.Nagyon szar. Bocs érte nem akartam senkit megtéveszteni.
Na másik dolog, hidd el a 4T- váltójának is ugyn úgy szüksége van arra h. finoman járjon akár csak a 2T-nél.
Valszeg azért érzed finomabbnak 10W30-al a váltást mert az egy fokkal higabb olaj mint a 10W40 ezért persze finomabb lesz a váltás. Én is megéreztem váltásba amikor a 10W40 ot lecseréltem 10w50-es szintetikusra, sokkal darabosabb lett (sajnos)
Itt van egy amit a gyári hondás könyvemből szedtem, ez már csak jó:
Meg mégegy autós:
Hát azért van hozá köze. Mert a 4T gépekben az olaj a hengert is keni és azért az teljesen más. 4T ben a váltomü és a henger kenése egybe van. 2T ben meg keverékolajzás keni a hengert. Valamitn a váltomü egybe van a kuplungal és olajos kuplung van benne. És azért nem úgyan az. Elemgy 4T vel is persze, csak lehet hogy 2T vel finomabb lesz hosszabb lesz az életartama. az ábrádon úgy nézem hogy 45celziuszig bírja a 10W30as. azért olyan meleg nem szokott nálunk lenni.
A háromlábú relé csak annyit jelent h. +kis visszajelzőt lehet rákötni attól még működni kellene.
Ha a gyári 21w-os izzóid vannak az indexbe akkor bemész akármeik "keleti" motorosboltba vagy autósba és kérsz 2*21w-os meg ?volt-os indexrelét. Kb 700ft és biztos működni fog, nekem 3-évig volt ilyen a mociba, fölösleges anyonbonyolítani, meg szórakozni használttal.
igen egy kis fekete két lábú relé. múltkor elvittem autóvillamossági szerelőhöz, azok három lábút raktak rá. két napig működött. ennyit a szakértelmükről....
Most őszintén, az ütemek számának mi köze van a váltóhoz?
Ez csak akkor lehet gond max ha főtengelyszimering tönkremegy és beszívja az olajat a forgattyústérbe, de akkor szimeringcsere és kész.
W elötti és utáni szám az un. viszkozitási index, 40°-ban már nem lesz jó 10W30-as olaj, mert elveszti a viszkozitását.Amien nyarak vannak mostanába bőven szokott felmenni az hőm. 30 fölé
Egy jó kis szemléltető ábra:
Nehogy a végdobot égesd, az baromság! Voltam ma soproni olajdepoban és kerestem 10W30as olajat és azt mondta a csávó hogy nincs csak 10w40es és hogy az jelemző erre az éghajlatra ráadásul abol is 4T-set akart adni. Na mondom kösz de nem, montam neki ezt a Repsol Moto Transmission 2T és rákereset és talált is, úgyhogy rendeltem. Remélem jó lesz. Jövő hét elejére igérte... (890Ft)
Ezzel a lánc kerék szettel nagyobb lessz a végsebességed és lasabban fogsz gyorsulni. De mivel a hátsóban van eltérés és nem is túl nagy, ezért sztem nem lessz olyan nagy a változás.
sziasztok!
egy kérdés!nekem idáig elől 16os hátul 57es lánckerék volt a 125ös dt-n és most előre 16ost hátulra pedig csak 53mast kaptam mennyivel lesz gyengébb a motor?mennyire lehet ezt majd észrevenni a tejesítménybe?vagy nem lesz különbség a fogaskerék miatt?
Hali gagathepunk!
Nekem is annó gajjra ment a relém. Én egy simson relét raktam a hejére mivel az én Dt-ém is 6V-os rendszerű. Sztem nem kell pont yamahára való relé, ha 12V-os a tied akkor próbálkozz mondjuk MZ-vel. Az index relék 98% ugyanazon az elven működnek, szval tök nyolc csak az értékek passzoljanak. Csak a vasad csatlakozóját kel kicsit megfrablikálni és kész. Ja meg valami felfogatási helyet kell neki csinálni.
A másik lehetőség,hogy megfabrikálod a relét. Gondolom a tied is kicsi fekete és szét pattintható. Ha az a baja hogy folyamatossan világít az index akkor valszeg a kondi ment ki illetve a vékonyszálú tekercs forrasztása adhatta meg magát. Annó egy haver kavájának reléjét csináltam meg és ott is a kondi meg a vezeték forrasztása adta meg magát.
Kérdésem lenne: kellene vennem egy relét a vashoz, de nem igazán találok. illetve abszolút nem. anélkül viszont nincs irányjelzőm ami elég bajos dolog.(legalább is műúton). nem tudnátok segíteni hol lehet ilyen kis szutykot kapni?
ELkezdett lassulni a motorom. Nem akart kiforogni végre + elgyengült. Kicseréltem gyertyát karbit kitakarítottam semmi. 130 helyett már 95öt ment. MEghalgattam egy barátom tanácsát. ELballagtam, kértem kölcsön disznópörkölőt egy palack gázt
elkezdtem kiégetni
izzásra felmelegítettem a fémet, egyik oldalt fujni kell be a levegőt hogy égjen a parázs. Aztán kihült. Ezt emgcsinltam 3szor. Most ujra kell tanulni egykerekezni emrt 2esbe ha fentvan az eleje és nyit a power eldobna:D ja és 130at ujra kiforogja, és sokkal dinamikusabb. Akinek ilyen problémája van probálja ki, egy probát megér.
Van egy nagyon fontos dolog váltóolajnál az pedig az adalékok , és a minősítés, ez talán még fontosabb mint a viszkozitás, pl: API-minősítés, ezt konkrétan tartalmaznia kell különben megcsúszik a kuplung, a többi ilyen hülyeség meg a gyári könyvbe biztos bennt van! Erre nagyon oda kell figyelni!
Na másik dolog, hidd el a 4T- váltójának is ugyn úgy szüksége van arra h. finoman járjon akár csak a 2T-nél.
Valszeg azért érzed finomabbnak 10W30-al a váltást mert az egy fokkal higabb olaj mint a 10W40 ezért persze finomabb lesz a váltás. Én is megéreztem váltásba amikor a 10W40 ot lecseréltem 10w50-es szintetikusra, sokkal darabosabb lett (sajnos)
Itt van egy amit a gyári hondás könyvemből szedtem, ez már csak jó:
Meg mégegy autós:
Ha a gyári 21w-os izzóid vannak az indexbe akkor bemész akármeik "keleti" motorosboltba vagy autósba és kérsz 2*21w-os meg ?volt-os indexrelét. Kb 700ft és biztos működni fog, nekem 3-évig volt ilyen a mociba, fölösleges anyonbonyolítani, meg szórakozni használttal.
Ez csak akkor lehet gond max ha főtengelyszimering tönkremegy és beszívja az olajat a forgattyústérbe, de akkor szimeringcsere és kész.
W elötti és utáni szám az un. viszkozitási index, 40°-ban már nem lesz jó 10W30-as olaj, mert elveszti a viszkozitását.Amien nyarak vannak mostanába bőven szokott felmenni az hőm. 30 fölé
Egy jó kis szemléltető ábra:
ha hurka a motor akkor nem fog jobban menni.....
12v-s?kis fekete kocka?mert nállunk az 1400ft itt monorron
egy kérdés!nekem idáig elől 16os hátul 57es lánckerék volt a 125ös dt-n és most előre 16ost hátulra pedig csak 53mast kaptam mennyivel lesz gyengébb a motor?mennyire lehet ezt majd észrevenni a tejesítménybe?vagy nem lesz különbség a fogaskerék miatt?
Nekem is annó gajjra ment a relém. Én egy simson relét raktam a hejére mivel az én Dt-ém is 6V-os rendszerű. Sztem nem kell pont yamahára való relé, ha 12V-os a tied akkor próbálkozz mondjuk MZ-vel. Az index relék 98% ugyanazon az elven működnek, szval tök nyolc csak az értékek passzoljanak. Csak a vasad csatlakozóját kel kicsit megfrablikálni és kész. Ja meg valami felfogatási helyet kell neki csinálni.
A másik lehetőség,hogy megfabrikálod a relét. Gondolom a tied is kicsi fekete és szét pattintható. Ha az a baja hogy folyamatossan világít az index akkor valszeg a kondi ment ki illetve a vékonyszálú tekercs forrasztása adhatta meg magát. Annó egy haver kavájának reléjét csináltam meg és ott is a kondi meg a vezeték forrasztása adta meg magát.
Kérdésem lenne: kellene vennem egy relét a vashoz, de nem igazán találok. illetve abszolút nem. anélkül viszont nincs irányjelzőm ami elég bajos dolog.(legalább is műúton). nem tudnátok segíteni hol lehet ilyen kis szutykot kapni?
elkezdtem kiégetni
izzásra felmelegítettem a fémet, egyik oldalt fujni kell be a levegőt hogy égjen a parázs. Aztán kihült. Ezt emgcsinltam 3szor. Most ujra kell tanulni egykerekezni emrt 2esbe ha fentvan az eleje és nyit a power eldobna:D ja és 130at ujra kiforogja, és sokkal dinamikusabb. Akinek ilyen problémája van probálja ki, egy probát megér.
ilyen nincs a 80-ashoz?
mert a német verza van, de nagyon töröm a sváb nyelvet.....
Köszönöm szépen a segítséget!
Remélem tudnak majd segíteni, mert már nagyon visszaülnék a DT-re! :D
http://moto.tt.free.fr/explore...
http://www.jednastopa.wz.cz/DT...