Sziasztok!Problémám a következő:a motort elindítottam tegnap, pöfögött egy darabig alapjáraton, majd mint amikor dugulás van megállt. Ma már el sem tudtam sem tolásra, sem önindítóval indítani. Szikra volt kint a levegőn, nedves volt a gyertya. 3 tiszta gyertyát próbáltam ki, egyikkel sem indul. Karbit szétszedtem, volt az úszóházban benzin, nem volt látható kosz sehol,kifújkáltam.Előzmények még: kicsit melegedett még augusztusban, ezért múlt héten levettem a hengerfejet, ellenőrizni a tömítést. Karbi adatok:dellorto vhsa 32, 162 főfuvi, 38 alapjárati, tű alulról a második. Gyertyák: ngk b10egv, b9es, br9ecm. Az önellenőrző rendszer nem mutat elektronikai hibát. Minden tanácsot szívesen veszek, mivel 3 napom van még idén használni a motort!
de melyik karbison? mert nekem az van bennem hogy kifelé kap több levegőt befelé kevesebbet de egyik haverom azt mondta hogy befelé kap több levegőt neki keihin karbija van nekem meg dellorto (most nagy szégyen de megtorpantam, ugye dellorto van rajtuk? )
Üdv:
Az a majdnem teljesen bent van a keverék állító csavar....
Azzal teljesen elszegényíted a keveréket, és azért valszeg hadar.
Magyarul összefolynak az ütemek.
(Gondolom 125R-ről van szó, mert adatlapon semmit sem találtam)
Kifelé dúsítod az alapi keveréket a levegőcsavarral.
Minél jobban dúsítod, az ütemek annál jobban elkülönülnek egymástól.
És utánamész alapjárattal.
Ha nem tudsz, érdemes a bovden feszességén lazítani.
Karbi teteje, vagy gázcsutkánál.
Mindíg hozzájuk járok, (cigányoktól nem veszek, nem elvből, hanem mert inkább az erdélyieknél hagyom a lét, még ha trükközen is.)
Nemtom, mi a náthát csinálhatnak vele, de én onnan még nem vettem fát, aminek a kérge ne szottyogott volna a viztől, és nem a természetes fa-nedvességre gondolok.
(egyszer el is sütöttem, hogy "ártérről hozzátok" de nem vették a poént)
Sziasztok!Kellene egy kis szakmai tanács mert már elakadtam rendesen.Az a baj hogy nincs a motoromnak rendes alapjárata.Nagyon hadar.Tipikusan mint mikor sok a levegő neki.Már majdnem teljesen bent van a keverék állító csavar.Háromnegyedet van csak kitekerve.Másfél körül volt régebben jó, körülbelül 1 hét alatt alakult ki ez az állapot.Karburátor tuti tiszta.6X ellenőriztem.Mindkét főtengely szimeringet kicseréltem már.Mi lehet a baj szerintetek.Ha lehet nem tippeket várok, hanem olyat aki már belefutott ilyen rejtélyes alapjárati problémába és meg is oldotta.Mert akkor az ő konkrét helyzetét kipróbálnám.Tippelgetni én is tudok de megoldani kellene mert nagyon kellemetlen.
Amúgy meg, mindenhol vannak "paraszt" emberek, nem lehet faji vagy nemzetiségi hovatartozás szintjén megítélni őket.
Pont az amit írtál az előítéletről.
Én ezt úgy kivitelezem, hogy mindenkinek adok először, és mindenkivel nyitott vagyok.
Akiről rájövök hogy ezt nem érdemli meg, azok előtt a kapuk bezárulnak.
Hidd el, ez sokkal jobb stratégia, mint bezárkózottan élni, és csak azokat engedni közelebb, akikről azt hiszed hogy lehet....
Ezért tart itt az emberiség......el vagyunk vadulva egymástól.
"Tudom, hogy minden alkalommal átvernek, (locsolják a fát, hogy nehezebb legyen) "
Ezt nem hiszem el, hogy Te írtad.
Mivel én is tüzépen dolgozom, így tudom hogy teljességgel felesleges, amúgy GI szavaival élve, ez is Urban legend. :))
Mivel ősszel kezdődik a fakitermelés, mikor a fa elkezdi lleveleit lehullatni, mert nem táplálja nedvességgel, ezáltal megakadályozva hogy tartós mínuszokban szétfagyjon.
A gyökerétől, az évgyűrűkön felfelé a törzsön keresztül táplálja az ágakat, és leveleket.
Teljességgel lehetetlen, hogy kívülről áztatod, és megszívja magát, főleg ezzel a 600.-forint / m3-es olcsó vízzel....:))
Ezt valaki régen kitalálta, és azóta az emberek ezzel kábítják egymást.
Tényleg jobb romáktól venni fát, ami nincs locsolva, olcsón adják, és egy 1,5 tonnás kisteherautóra, simán beforgatnak 4 tonnát....:))
Mi spec kalodás import fát tartunk, és kalodára adjuk, amibe 1 erdei m3 van.
Ha száraz 10, ha nedves benne a fa 13q-át nyom.
Ennyi, és így kikerülhető eme urban legend.
Amúgy kint tároljuk a fát, esik rá az eső, és a száraz 10q-át nyomó kaloda, 3 nap eső után is csak 10q, max 20 kilóval nehezebb....:))
Sziasztok !
Legyen szíves valaki segítsen!
Van egy DT 80-om, ilyenkor szezon elött milyen karbantartásokat kell elvégezni, ill. olajcseréhez milyen olajat használjak?!
Előre is köszönöm !
Ebbe nem kell persely mert 12 es a belselye. Ezt nem tudtam... ezért nem nagyon foglalkoztam azzal amit mondtál, h tegyek bele én is ilyet, mert monddom az is ugyan ugy kikopik.
Nem sokára /konkrét időpont még nincs/, csinálunk velencén egy dötö találkozót, majd jöhetél, csak figyeld a fórumot!
Talán nem nagyképűség azt állítanom ,hogy a típus berúgószerkezete konstrukciósan rossz. Elég sokat sz@aroztunk már az enyémmel, szóval sajnos már van egy kis tapasztalatom ebben. Egy vékony közlőfogaskerék bronzperselye szeret elkopni és lehetetlenné tenni az indítást. Meg lehet perselyezni ,de szerintem felesleges időpocsékolás. Mivel a tenegly is kisssé meg szokott kopni ezért lehetetlen olyan precíz perselyt készíteni ami jó lenne, mert mivel a tengely utolsó 4mm én nincs semmi csak egy zéger ezért ott 12.00mm kicsivel beljebb ahol fut a fogaskerék ott 12.00 alatt van, tehát csak olyan perselyt esztergálhatsz ami a 12.00 án átmegy ,de bejjebb már lóg . Ezért érdemes a gyári közlő fogaskereket eldobni és szerezni egy DT MX 50/80 /régebbi légűtéses megszakítós/ közlőfogaskereket. Ez szélesebb jóval a mienknél ezért kicsit le kell venni "flexxel" vagy köszörűvel a vastagságából ,így kapunk az eredetinél szélesebb fogakereket. Ebbe nem kell persely mert 12 es a belselye. Szépen ki kell hézagolni és a zégergyűrűt ami eredetileg tartja szintén érdemes elfelejteni. Gánynak tűnhet ,de egy 12 es laposalátátet javaslok felhegeszteni a tengely végére alatta acél hézagolókkal ,hogy ez tartsa tengely irányban a fogaskereket. Ez nálam kb 10.000 km óta működik eddig 100%os.
Sziasztok! Bejelentkeznék a fórumba, mint újdonsült DT tulajdonos, egy kilencvenvalahányas DT80-al. Ha esetleg van még valaki Székesfehérvár környékéről, szervezhetünk majd valami hétvégi motoros programot. De előtte még dolgozni kell a gépemen egy kicsit.
Pl. most a gyújtást javítgatnám, jó eséllyel a nagyfesz tekercs eresztette el magát, a lendkerékleszedő még csak úton van, úgyhogy akkor tudok továbblépni az ügyben, ha meglesz. Elektromos problémákban tudok is segíteni, ha kell valakinek.
Aztán most veszek egy tartalék motort is, szintén DT80, blokk nélkül, egy pár alkatrészt felhasználok róla, de ha valakinek kell valami, szóljatok, elboltolhatjuk.
Enduro gumikra lenne most éppen igényem, mit ajánlotok, ami olcsó és jó is? :)
Na, és a berúgó szokásosan el van sz@ródva, erre mi a legkorrektebb megoldás? (nem szedtem még szét, nem tudom, van-e perselyezve, csapágyazva, vagy mi ment szét benne. De néha elkapja, és akkor működik pár rúgás erejéig)
Remélem pár hét múlva már vidáman gurulhatok vele, és nem kell már az olajban turkálni. :D
Ok megegyeztünk szent a BÉKE :) Amúgy én is Budapesten végeztem az egyetemet , meg ott éltem a családommal 6 évet majd itthon Erdélyben építettem házat és még most is gyakran járok Bp-re mivel a munkám odaköt. :) Szeretem azokat az embereket akivel el tudok olykor vitázni dolgokról és jó vitapartnernek bizonyulnak :)
Aki Erdélyországban jár, nemigen találkozik problematikus székelyekkel, az emberek kedvesek, segítőkészek.
Viszont, akik az elmúlt 20 évben Magyarországra jöttek dolgozni, azok közül nagyon sokkal volt problémája a magyarországi magyaroknak.
Nincs olyan ismerősöm, aki ha építkezett, vagy más módon erdélyi magyarokat foglalkoztatott volna, ne lett volna problémája valamelyikükkel.
Az ember iylen, abból ítél, amit lát, és ebből következtet alkalmasint hibásan, és ezt követően általánosít.
Persze, ebből aztán levonódik a következtetés, és kezdődik az általánosítás, minden Székely-Magyarra.
Én is végigcsináltam 4 lakásfelújítást, házépítést, jelenleg egy Erdélyiek által üzemeltetett fatelepre járok tüzifáért.
Tudom, hogy minden alkalommal átvernek, (locsolják a fát, hogy nehezebb legyen)
Volt üzleti kapcsolatom is Erdélyi magyarral nem rég derült ki, hogy több mint 10 év alatt folyamatosan átvert a károm milliókra rúg, pesze bizonyathatatlan.
Emberünk, és családja eltűnt MAygarországról, több 10 károsultat , és több 10 milliós kárt hagyva maga utána.
Mindezek ellenére nem gondolom, hogy minden székely tróger.
válasz erre