Oké, akkor már csak a forralás a kérdés.
Ehhez kell vagy egy 100 wattnál nagyobb páka, vagy egy gázos balhé.
A bowenvéget, és a ráforralalndó bigyót zsírtalalnítani kell, utána fűtésszerelő boltban kapható rézcső forrasztó nyálba a leg egyszerűbb bemártani, megmelegíteni, kis ónci, és kék is.
Van fogó, vágtam már bowdent vele, nem nyammogja, szépen elcsípi, annak idején még a villanyosok felejtették az oszlopon amikor lecserélték a villanyvezetéket az utcában, összepakoltak, elmentek, ez meg ott figyelt az oszlopon. Inkább még csak magamnak szervizelem a motorokat:) .
Szerzel belet. Motorosboltokban lehet kapni bowden végére ilyen ksi hegner alkú valamit amibe beletudod dugni a bowdent majd a tetején egy csavar és rászorítod a bowdent. Én igy szoktam. Vagy ha ez sincs, akkor egy 6 os anyát ráütök a bowden végére.
Helló az lenne az én bajom hogy a váltó karnál folyik a váltó olajam vízzel keveredve gondolom a hűtő víz és nem tudom hogy miért? lehet csak egy szimering lenne? vagy mi? segítségetek előre is köszönöm:)
De azt a fogót máskor is tudja használni legalább
Szar szerszámmal csak szar munkát lehet végezni. Meg szerintem amúgy is alapvető követelmény hogy legyenek olyan szerszámaink otthon amik nem esnek szét ha ránézünk.
Lehet, de kell hozzá bizonyos techniki felkészültség, szerszámok anyagok.
Ha nem javatasz motorokat, hanem csak a sajátodat szervizeled, kérdéses, hogy mennyire érdemes ezekbe beruházni, mivel egy normlis csípő fogó, amivel e bowdent el tudod vágni, már önmagában többe kerül, mint a bowden megcsináltatása szakemberrel.
Üdv.
Olyan problémám van , hogy a ford.szám mérő óra amikor elindítom a motort , nem azonnal mér hanem amikor már jár a motor utánna kis idővel egyet gondol és elkezd mérni , lehetséges hogy az óra spirálbefogadója van megkopva ?elég lassan mozog a mutatója
A spirálom új ,ha kiveszem az órából , akkor már a berugáskor is forog a spirálom vége.
Zoli! Ha már teszkó gazdaságos mód, akkor bowdent lehet javítani valahogy házilagosan? A belét kellene csak kicserélnem, mert a külső része az még patent:)
nem a kibővítés a gond, hanem, hogy miképpen méred meg.
Fagsz kapni sok okso tanácsot, fúróról, huzalról, damilról varrótűről, mifenéről egyik sem jó.
Talán, ha mikróval mérnél, és folyamatosan elcsizsolnál fúróban egy réz tüskét...
megmérni, hogy mekkora amikor pont belemegy, akkor már tudod hyány századdal nagyobbnak kell belemenni, hogy jólegyen.
Kissé macerás:)
Nem tudsz kalibert köülcsönkérni?
Ótóreszelő vagy iylesmi
Valakinek van tippje, hogy célszerszám nélkül "házilag" tesco gazdaságos módon hogyan lehetne egy alapjárati fúvit kibővíteni úgy 4-5 századmilliméterrel?
elég kevés ember ismerek,aki tisztességesen él jobban mint az átlag.
mondok példát...XY munkahely 10-ből 2 fő van bejelentve,srác levágta 3 úját,a 4. roncsolta...
mi volt a főnök legnagyobb gondja? telefonált le föl valami szaros meccs miatt(focira ment ki angliába)
ha ott hal meg,az se gond,van 250 másik ember a helyére...
és ezt megteheti...
itt pl falván elég durva cumókat őriznek...(katonaság)
így kapnak az ottani emberek MAXIMUM 100-120.000ft-ot fegyveres szolgálatra.
durva nem? és még emelnek mindent,de a fizetés marad.
na ez nem volt a komunizmusba tudtommal.
nem,nekem se tetszik egyik rendszer sem,de nehogy már dicsérd a mostanit,mert valaki bemeséli,hogy ez hű de jó....
jöttél ugye a példával,nézd csak meg hol tart most Franciaország.
és pedig ott is volt kommuniznus ....
így már érted mi is a gond kis országunkban? segítek,nem a rendszer...
szerintem a beállításod utcára is csak határeset, egy lucernáson átmenés még nem kéne, hogy ledobja. Amúgy az is lehet, hogy amikor a kereket felraktátok, valami hézagoló alátét a másik oldalra került, nem egy síkban mennek a lánckerekek,
mindig ezt mondják hogy nem lehet érteni amit beszélek meg össze-vissza Én tudom hogy mit akartam leírni de lehet csak én értem
Nem volt ezzel baj csak mióta terepen megyek, pl lucerna földön a nyomokra merőlegesen, vagy ha ugratok. Jó oké olyankor földet érek leül és meglazul a lánc, de mér dobja le oldalra? Vagy terepre túl laza lenne az feszesség amivel utcán semmi bajom sem volt de igen gurulok és rángatom a gázt, egyböl megrántja a kereket. Feszesnek nem feszes, csak úgy tűnik terepre laza, vagy én már nem tudom. De a megoldás megvan ha jó idő van leveszem a cross gumit így is az endurozásomnak annyi előnye lett hogy eltörtek a hátsó indexeim
JA, hogy az csak egy vezető keret? Azt hittem van rajta egy rugós fogaskerék. Szerintem feszíts a láncon. Van egy trükk, amivel gyorsan megnézheted, hogy jó-e a lánc feszítése, ha egyesben mész, egyenletesen, enyhén motorfékezel, majd odarántod neki, ha sokáig gondolkozik (miközben a motor már pörög, akkor laza) Vagy ha gáz után motorfék nagy rántással kezdi megfogni. De ha feszítesz rajta egy kicsit fokozatosan és kipróbálod, nem fog szétesni semmi. Ha nagyon túlfeszíted csörög és érződik, hogy fogja a motort a lánc, kereket is nehezebb megforgatni bakon jóval, illetve nincs semmilyen kis ugrás amit az előbb leírtam, egy minimálisnak lennie kell szerintem
de most nem kurvamindegy? ha megteheti akkor mért ne tegye meg mért ne éljen jobban mint a másik? mért kel a másikat nézni. És igenis kapcsolatok nélkül egy senki az ember. Ezzel meg hogy itt vitázunk ugyse tudjuk megváltani az országot...Ha Hitler élt volna még 3 évet lehet hogy most mi is máshogy állnánk... vagy épp már nem is léteznénk
Az akkor volt most meg most van. És ebböl a helyzetböl kéne továbblépnie az országnak és ugy ha elkezdik oszt5ogatni a pénzt akkor csak még szarabb lesz, inkább vigyék fel még pár forintal 1-2 évig aztán utána emelhetik a fizetéseket meg csinálhatnak mindent ha nemlesz enyi adóságunk...
mikor szokta ledobni? Kanyarban gázfröccsre, vagy egyeneseben ha se nem húzod neki, se nem motorfékezel? Nekem ha túl laza a láncom, akkor kanyarban dobálja le, és mindig arra, amerre a föld közelebb van. Amikor keresztben volt (elszakadt a feszítő) akkor mindig egy oldalra dobta, és inkább akkor amikor nem volt erő ami felfeszítse a láncot a kerekekre. Arra is figyelj a beállításnál, hogyha megnézed a lánckerekek tengelyét, a lánc csak addig feszül, ameddig a villa tengelye pont a képzeletbeli összekötő egyenesre(lánckerekek) esik, he a villa feljebb hajlik akkor újra lazul. ha Te rajta ülsz és pont az egyenesre esik, akkor ha húzod neki, akkor lazulni fog a lánc, és akkor is, ha repülsz kicsit. Nem tudom a feszítő milyen rendszerrel van megoldva, de ha rugó van benne, egyet tekernék rajta még.
Ehhez kell vagy egy 100 wattnál nagyobb páka, vagy egy gázos balhé.
A bowenvéget, és a ráforralalndó bigyót zsírtalalnítani kell, utána fűtésszerelő boltban kapható rézcső forrasztó nyálba a leg egyszerűbb bemártani, megmelegíteni, kis ónci, és kék is.