Én GM fagyállóval járok egész évbe...persze keverve van,nem csak natúr.
Maradhat nyugodtan szerintem,mivel ha jól tudom,a vízpumpát is keni a fagyálló.
dehogy is desztilált viz volt benne. de akkor a hengerben sem maradhat ha le akarom engedni? vagy ha bele rakok fagyállót és ha egész télen beinditás nélkül van a hidegben akkor nem fog semmi tönkre menni bene?(bocsi hogy ilyen hülyeségeket kérdezek de nem szeretném a hütőmet is fel ujjítani van épp így is vele elég gondom)
A jó és a rossz szubjektív fogalom.
Az tuti, hogy valamelyest sokat kaptak alúlra, ha így indultak. Nekem is sokat kap a morini és indul is.
Ezt lehet jónak is minősíteni, de az én olvasatomban nem az.
Az már más kérdés, hogy Magyarországon motoros körökben az már szinte státuszszimbólum, hogy micsoda fasza, mert az ám az igazán jó, sőt csakis kizárólag az is a jó, ha szivató nélkül elsőre indul.
Nem beszólni akarok, de meg kellene nézni a yamaha dt owners manualjat, sőt mitöbb nem megnézni, hanem el is olvasni, hogy hogyan indul egy yamaha dt.
De belátom, biztos én vagyok a fasz, mert nálam úgy működnek a motorok, ahogy a manual szerint le van írva:
5.1-es fejezet szól a cold és a warm startról is. A choke jelenti a szivatót.
3.8-as fejezet is érdekes a szivatóról.
Az a baj, hogy nincs hőfokmérő óra, pedig ott azt is leírnák, hogy a yamaha gyár szerint mit jelent a warm (meleg) szó.
Akk ezek szerint mindent összevetve kb 20 motorunk volt egész kicsi yamaha mint től drz 400ig és mindnek rosz volt az alapjárati rendeszere,mert 5-30fokos hőmérsékletig gond nélkül indultak szivató nélkül hidegen!
Annyit kifelejtettem, hogy keverékállító csavarból általában csak 1 van. Van ahol a súber mögött van ahol elött. Karbija válogatja.
A súber elött a légszűrőház felöli részt jelenti.
Egy jól beállított motornak fordulat! után el kell indulnia.
Esetleg több napos állás után kérhet 1-2 rugást szivatóval, gyújtás nélkül. Majd szivatóval indulnia illik.
Egy hideg motornál az ÜZEMSZERŰ, ha szivatóval indul.
Hideg nem -10 fokot jelent, hanem a NEM üzemi hőmérsékletet. Tehát lerakod fél órára és már hideg.
Amennyiben szivató nélkül hidegen elindul az azt jelenti, hogy sokat kap alúlra, rossz az alajárati rendszer beállítása. Vagy valamilyen hiba folytán kap sokat (pl átenged a szivató).
sziasztok!
az lenne a kérdésem hogy most állni fog szerintem egész télen a dt-m . és hátul a kertben van 1 fészer és abban van és hát ugyanolyan idő van ott mint kint, szerintetek a vizet le engedjem belöle? meg olajat? vagy az nagyban lenne ha az olajat nem engedném le?mert meg van szakadva a blokkba a menet és hát elég cumi azt ki szedni onnan mert pasztával van fel kenve h ne csöpögjön :D
fagyállót deszt vízzel kell hígitani, csak fagyállót nehogy tegyél bele , de a fagyálló csomagolásán rajta van hogy milyen arányban kell higitani pl -20ig vagy -10ig. amugy persze lehet vele menni
csak fagyállót tegyek bele? vizet meg engedjem le?
Köszönöm szépen, remélem lesz jó időnk azért, elő lehet venni párszor És fagyállóval közlekedhetek esetleg ha úgy gondolom,hogy télen megyek pár karikát?! (gondolom igen..)
fel kell tölteni fagyállóval a motort, és ha sokat áll akkor középsztenderen vagy bakon kell tárolni, karbiból a benzint le kell engedni és a teli tankal kell elrakni a bringát télire. hirtelenbe ennyi
sziasztok! Első télen van nálam a moci, ilyenkor mi a teendő például a vízzel? sajnos fűtött helyre nem tudom vinni, így egy helységben lesz de ott sincs jó idő! Köszi a válaszokat!sziasztok!
Súber elött lévő keverékcsavarral kifele szegényítessz.
Súber mögött lévővel kifele dúsítassz.
Meleg a motor. Üzemmeleg.
Alapjárati csavart kitekered teljesen. Úgy hogy ne legyen. És neked kellő alapjáraton tartod kézzel. (nagyon kis gázon értelem szerűen)
Alapból nézd egy dús alapjárattal. Elkezded szegényíteni a keveréket közben nézed hogy veszi a tüzet, és lesz egy pillanat, amikor kezd megszaladni a fordulat a szegény keveréktől. Ekkor visszaállítassz egy picit dúsabbra, majd kész.
A súbert meg a másik csavarral oda emeled ahol tartottad kézzel a fordulatot.
Gondolom mivel hidegebb van, ez természetes hogy nehezebben indul...
Szerintem nem az számít, hogy hanyadikra tudod beindítani....
10 rúgás alatt legyen az fix...
Amúgy meg visszakeresel előzményekben, le van írva a karbi beállítása.
A keverékcsavart állítod üzemmeleg motoron, lehetőleg ha már motoroztál vele, és tiszta a rendszer.
Ne sokalljon, és ne is keveseljen lent.
Utánamész az alapjárattal ha végeztél.
Maradhat nyugodtan szerintem,mivel ha jól tudom,a vízpumpát is keni a fagyálló.
Az tuti, hogy valamelyest sokat kaptak alúlra, ha így indultak. Nekem is sokat kap a morini és indul is.
Ezt lehet jónak is minősíteni, de az én olvasatomban nem az.
Az már más kérdés, hogy Magyarországon motoros körökben az már szinte státuszszimbólum, hogy micsoda fasza, mert az ám az igazán jó, sőt csakis kizárólag az is a jó, ha szivató nélkül elsőre indul.
Nem beszólni akarok, de meg kellene nézni a yamaha dt owners manualjat, sőt mitöbb nem megnézni, hanem el is olvasni, hogy hogyan indul egy yamaha dt.
De belátom, biztos én vagyok a fasz, mert nálam úgy működnek a motorok, ahogy a manual szerint le van írva:
Yamaha DT 125 R owners manual
5.1-es fejezet szól a cold és a warm startról is. A choke jelenti a szivatót.
3.8-as fejezet is érdekes a szivatóról.
Az a baj, hogy nincs hőfokmérő óra, pedig ott azt is leírnák, hogy a yamaha gyár szerint mit jelent a warm (meleg) szó.
A súber elött a légszűrőház felöli részt jelenti.
Egy jól beállított motornak fordulat! után el kell indulnia.
Esetleg több napos állás után kérhet 1-2 rugást szivatóval, gyújtás nélkül. Majd szivatóval indulnia illik.
Egy hideg motornál az ÜZEMSZERŰ, ha szivatóval indul.
Hideg nem -10 fokot jelent, hanem a NEM üzemi hőmérsékletet. Tehát lerakod fél órára és már hideg.
Amennyiben szivató nélkül hidegen elindul az azt jelenti, hogy sokat kap alúlra, rossz az alajárati rendszer beállítása. Vagy valamilyen hiba folytán kap sokat (pl átenged a szivató).
az lenne a kérdésem hogy most állni fog szerintem egész télen a dt-m . és hátul a kertben van 1 fészer és abban van és hát ugyanolyan idő van ott mint kint, szerintetek a vizet le engedjem belöle? meg olajat? vagy az nagyban lenne ha az olajat nem engedném le?mert meg van szakadva a blokkba a menet és hát elég cumi azt ki szedni onnan mert pasztával van fel kenve h ne csöpögjön :D
Köszönöm szépen, remélem lesz jó időnk azért, elő lehet venni párszor És fagyállóval közlekedhetek esetleg ha úgy gondolom,hogy télen megyek pár karikát?! (gondolom igen..)
Súber mögött lévővel kifele dúsítassz.
Meleg a motor. Üzemmeleg.
Alapjárati csavart kitekered teljesen. Úgy hogy ne legyen. És neked kellő alapjáraton tartod kézzel. (nagyon kis gázon értelem szerűen)
Alapból nézd egy dús alapjárattal. Elkezded szegényíteni a keveréket közben nézed hogy veszi a tüzet, és lesz egy pillanat, amikor kezd megszaladni a fordulat a szegény keveréktől. Ekkor visszaállítassz egy picit dúsabbra, majd kész.
A súbert meg a másik csavarral oda emeled ahol tartottad kézzel a fordulatot.
Így minden motort egyedileg kell beállítani.
Akkor is ha ugyanaz a típus.
Szerintem nem az számít, hogy hanyadikra tudod beindítani....
10 rúgás alatt legyen az fix...
Amúgy meg visszakeresel előzményekben, le van írva a karbi beállítása.
A keverékcsavart állítod üzemmeleg motoron, lehetőleg ha már motoroztál vele, és tiszta a rendszer.
Ne sokalljon, és ne is keveseljen lent.
Utánamész az alapjárattal ha végeztél.