Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egyébként a dízel nyomatékos kérdést is érdemes megvizsgálni. Be kell ülni egy szívódízelbe, ami mondjuk 2000-es, az éppen olyan mint egy csak felül valamit fingó 1.4-es 16 szelpes, amit nem tudsz 4000 fölé forgatni.
Nomeg amíg nincs töltőnyomás addig siralmas a produkció.

De egyébként én is hülye vagyok, mert pl a tdízelt azért utálom, amiért éppen a 2t- t szeretem. Csak éppen a 2t az a saját választásom a vpályára, a tdízel meg a gyártók eröltetése utcára.
Ha a teljesítményt nézzük, akkor benzines. Ez egyértelmű. Ott a dízel annak tetszhet aki hülye, vagy annak aki még nem ment egy turbós benzinessel :)
Bár mondjuk a tdízel vs tbenya összehasonlítás sem mindig fair, mert pl a dízeleket ma már gyárilag is atom megtöltik, míg a benzineseknél éppen csak elbüzölög a feltöltő.
Jó mondjuk nem mérvadó, mert a nagy töltést a benya sem bírja.
De azért az irányadó, hogy annó az f1-es kocsik a szabályosáig edzésen 6 baron 1400Le-k voltak, tán 86-tól 4 baron olyan 1000 környékén, késöbb a 2.5 baros limittel már "csak" 750Le-sek. Mindezt 1500ccm-ből.
Ezek után nekem senki se recskázzon, hogy a tüdőrákot okádó kormosa 2 baron tud 200 ló plusszot 1.9-ből :) :)
hú ,régi körlámpás.
nekem meg az, amikor ismerős szimós szerelős videóján láttam:

-rakd bele ezt a hosszabb menetűt, ezzel az én robogóm is jobban megy, mint a simával.
-de az vízhűtéses.
-nem számít, de látod mennyivel jobban megy.
-végülis igazad lehet.
.....
-na próba...
rúg... RECCS!
Figy, írjunk levelet az NGK/NTK-nak hogy szerintük jó-e?
Vállalom a fordítást.
Nem mondom, akár attól is lehet a hiba, amit te írsz. De az egyrészt látszódik a gyertyán is. Bár ha belűl a kerámiánál áthúz, avagy nem a helyén és azért áll le, akkor annak már úgyis édesmindegy, a tisztítás csak tüneti kezelés.
Mert sokkal jobb, sokkal erősebb. Először dízel volt. Csak azzal több probléma is van. Oké, hogy nyomatékosabb. Csak alapvetően sz.rt se ér a nyomaték, mert siratófalra nem nyomaték kell, hanem padlógáz. A dízel meg egy darabig nyomatékos, aztán hiába taposod neki, nem csinál semmit. A benzinesnek meg ráállsz a gázpedálra, és had szokja, amit szól, nincs baja tőle. Elég sokan mondják, hogy jobb a benzines motor terepjáróba is. Idáig nincs vele gond.
Ez. Túl sok mindent nem tudok róla. LPG-vel üzemel, annyit igen, meg hogy elég jó helyeken elmegy. Voltam benne navigátor, de igazából mentünk, amerre láttunk. Követtük a nyomokat. Én sose voltam még navigátor akkor, a srác meg sosem volt még versenyen. :D
Tipus szerint nem olyan gyertya mint amit ő írt,de ezt bizonyíthatom,hogy tuti jó....Am remélem nem dobáltad ki a gyertyákat,mert azokat még ki lehet égetni és utána tökéletesek lesznek....Egyébként nekem is így kezdődött,hogy nem nagyon hiányzott a váltómból olaj.Csak mivel fúratva lett kicsit tovább hagytam szívatón és utána hiába vettem le nem pörgött ki és egy idő múlva már teljesen megállt.Ezt betudtam annak,de bejáratás után nem sokkal még egy gyertyát kinyírt kb ugyan így pedig akkor már nem volt sokáig szívatón utána pedig óránként lehetett cserélni gyertyát....
úúú...

miért benzinmotor van benne? miben jobb terepre mint a dizel?
Direkt versenyre építettük. Nem kevés pénze van benne haveromnak.
Először már majdnem teljesen kész lett a gép, 3.0 V6 24V AlfaRomeo benzines motorral, Unimog váltóval, és hidakkal, GAZ kerekekkel, Pajero kasztnival...
Aztán leégett a műhely, amiben állt.
Újrakezdtük. Minden cucc homokszórva lett, ami cserés, azt cseréltük, és az Alfa blokk helyett egy 2.8 V6-os Audi motort kapott. Természetesen ez is benzines. Jól esik látni, hogy újra megy a gép. És off téma, nem ide tartozik, de mindig mindenki legyen óvatos szerelés közben! Ez a műhely, és a benne lévő kb. 3 milliós terepjáró, meg a több millió ft-nyi szerszám, és gép nem lett volna oda, ha van rendesen működő poroltó a helyszínen, ill. figyelmesebb a srác, aki épp bent dolgozott...
a kedvencem amikor valaki azt mondja, hogy azért jó a 3 elektródás gyertya mert egyszerre 3 szikra van
Boschban a 6-os hőérték, az egy kb 175-200-as régi számozásnak felel meg. Ilyet olyan literteljesítményű kétütemű motorokhoz ajánlanak, mint a Babetta.
Széria Simson is kéri a 4-es Bosch hőértéket, ez kb a 260-as régi Bosch számozásnak felel meg. (Vagy NKG-ból a 8-as)
De igazából ez egy tökéletes gyertya, semmi gond sincs vele. Nekem is ilyen van az autómban, ami egy lényegesen alacsonyabb literteljesítményű hűvösebben járó 4 ütemű motor.
Ezt persze hogy leköpi, sőt tönkrevágja a gyújtótrafót. Mert egyrészt 4t motorba való hosszúélettartamú gyertya (negyede elektródakopás, egyszerre ugye csak eggyen húz át)
Sajnos nem látom milyen hőértékű, de talán van belőle 3-4-es. 5-6-os 4t motorokba való, alacsonyabb hőmérsékletekre.
És a legfontosabb, nem tudsz megfelelő gyertyahézagot állítani és ezeknek a gyertyáknak jellemzően nagy gyertyahézagjuk van, akár többszöröse, amit egy dt gyújtása stabilan visz akár pillanatnyilag, akár hosszútávon. Trafóhibához vezethet.

Ilyen gyertyákkal tipikusan nem fog fordulaton menni a motor. Illetve ha istenigazából meghajtanád az alacsony hőérték miatt enyhe detonálástól kezdve akár dugólyukadásig is mehet a dolog. De te tudod.
ezt nem szép lassan beköpi, hanem egyszer csak a délutáni hűs szellők hatására tönkrement a gyertya. nem eszi az olajat, mert annyi szokott lejönni mint amennyit belerakok, meg szerintem a autómata váltó olajnak elég buta szaga lenne. ez olyan gyertya mint amit GI írt?
hello van pár elado cucom dt lcII-höz van egy olajtartály viszajelzövel ,viztartály ,feszszabájzo,meg egy delorto 28 as karbim ha érdekel valakit vegyetek fel msnre szilveszter59@hotmail.com
kétpólusú Bosch R6.Nemtudom lehet-e még kapni,én is úgy kaptam mástól....
értem, a leírást megnéztem és azszerint eredetinek tűnnek.
Ha beköpdösi a gyertyát ilyen időközönként akkor csak olaj oldali főtengelyszimering lehet hacsak nem állítgattál a különolajzáson illetve a karbin,de hidd el én ezt már végigjártam most a nyáron.....ugyan ez volt nekem is ledadogott egy bizonyos fordulaton---új gyertya és megint és megint.De ha nem hiszel nekem legegyszerűbb ha leengeded a váltó olajat és megnézed mennyi maradt belőle.......
Am az én gépem most ilyen gyertyával megy és iszonyatosan forog,de ezt is szép lassan beköpte mikor szimeringes volt.....
Nemtom, annó széria motorokba volt egy időszak amikor vettem őket, némelyik volt amelyik 2-3km-t bír. Neten van is írás honnan lehet megismerni a hamisítványokat, sokféle van sajnos.
Egzotikus darabjaikkal nincs gond. Széria motoroknál meg áttértem boschra.
köszönöm ,megnézem. gondolod az álltalam ,használt ngk nem oké? ez a 4-5000 km kevés?
Próbálj ki egy Bosch W3C-s gyertyát, abból nincs annyi hamisítvány a piacon.
olaj oldali főtengelysimmering
Képzeljétek ma ,hogy jártam... Hazaérek suliból , dötö lerak minden ok. Majd 4-5 óra elteltével dötö elő, erre szaggat, durrog, 4 ezer fölé nem pörög ,sarkon megáll. Haza rollereztem , gyertya ki, be egy használt és újra minden jó. állásába bekaksizott a gyertya. Olyan 4-5000 km enként megeszik egy NGK B9ES-t.
Bocs de nekem sem kell a gumi mert ma szereztem ingyen
baromira örülök hogy sikerült két használt,de jó állapotú cross gumit szereznem .Ma voltam amúgy is motoros boltban ahol mellesleg javítanak is és kérdeztem a srácot hogy van-e eladó használt gumijuk.Erre a válasz:"nincs...........de várjál csak ott vannak az udvar szélén a lecseréltek,hátha találsz valami használhatót"Na mind 1 az a lényege az egésznek,hogy sikerült egy 21-es és egy 18-as alig használt gumit szereznem "ingyéé" Majd teszek fel képet hogy elhiggyétek,hogy valaki teljesen jó gumikat kidob......
mundjuk nem tűnik okos dolognak, 4*4 zár vagy speer nélkül. mintha slick el mennék endurozni

egyébként a mi 2.8 td-nk városba országútun 9-10 litert eszik normális használat mellett, télen 12. szoval nem veszélyes, viszont van benne hely ,mindenen átmegy, egyszerűen javítható és jó érzés ezzel járni