Nekem 25 ös yz volt 36 le. Ne haragudjatok de attól 1 dt nagyon messze áll. De ez csak az én véleményem. Ja és igen ha a 80 as dt 9egész pár le akkor egy 25 ös hogy lenne 3szorosa?
japán belpiaci 27ről már keressetek nekem valamit.
Én csak annyit találtam, hogy az a blokk, amit a minarelli a japán piacra gyártott (ezt hívják japán belpiacosnak) azt rakták R-es DT-kbe, 27Le meg nem kicsit urban legend szerintem.
(mami csinált egy cikksorozatot a benyákról, gyakorlati mérésekkel, ellentétes a tapasztalataiddal, gondold ki az általad legjobban szídott magyarországon kapható benzint, annak is 95 fölött volt az oktánszáma, de hogy az oktánszámát miből tapasztalod, hát nem tudom, ezer dolgotól kopoghat be még a motor)
szia ernő. nekem is 125r em van.hogy mennyit megy az attól is függ a blokk kopottságán kivül hogy: 1 hány lovas (12-27- ig), 2 milyen az áttételed(a gyári 16/58 általában), 3 milyen gumi van rajt(a terp gumi minusz 15-20 km). az enyém japán belpiac 27le áttétel 15/58, elől enduró hátul terep gumi végseb betonon 11okm.) gyári beállitással 120 volt. ne keseredj el mert erősen függ a benzintől is. ha sok vizet tesz be a kutas rosszabbul megy. gyári előirás min 95 okt.mentes, de amit a 95-őn tankolsz tapasztalatom szerint gyakran nincs annyi....meg ha sok benn a szesz akkor is rosszabbul megy... szóval 1 ilyen kicsi 2 ütemü teljesitménye sok sok kivülálló tényezőtől is erősen függ. de sztem jól választottál motort, mert a dt az dt.....nem véletlenül gyártották 1988-tol 2007 ig gyakorlatilag csaknem változatlanul.... üdv.
szia DTX. nekem van 1 dt 125 lcII hátsó kerekem. van rajt 1 még használható terepgumi is. elcserélném 1 dt 125 R hátsó kerékre. ha esetleg érdekel.....(na asszem most hülyeséget irtam....mert ha lcII-őd van miért lenne R es kereked...nade nekem meg r em van oszt mégis van lcII es kerekem....hátha....)üdv.
Konkrétan milyen motornál?
Szerintem szívókával kapcsolatban a dugó lehetett, de végülis mindegy. Így tippre, felömlők időkeresztmettszete szerintem rendben lehet, nagy. De találgatni nem akarok.
Viszont jövő héten, hétvégén lehet lesz egy LC hengerentyű a kezemben, aztán megnézem mik a lehetőségek.
Bár legjobb lenne egy R-eset pontosan lesasolni.
Egyébként nem akarok én ebből semmi komolyat, mert nálam a megbízhatóság /ami eddig 5*/ a legfontosabb, mert nálam ez nem hobby gép, hanem fontos jármű. Minden nap sulibajárós, intézkedős, jármű. néha hosszabb távok is mint Balaton meg ilyenek. pl. ezért fogok bele drága minőségi dugattyút venni mert nem szeretném ,hogy a spórolás miatt valahol bekakáljon...
És általában az újkori nyugati motorkerékpárgyártás arról szól (éppen emiatt nem döglöttek éhen, hanem életben vannak), hogy ahova nem szükséges anyag, oda nem öntünk, ahova jó a műanyag fogaskerék oda véletlenül sem teszünk acélt és társai.
Nagyon kicsik a falvastagságok blokkban, hengerben egyaránt.
Köszönööm, természetesen nem veled szeretném megcsináltatni, hanem kis szellemi útbaigazításra lenne szükség, ha úgy alakul. Még régebben említetted ,hogy a perselyen lévő szívónyílást érdemes ezen tágítani mert nagyon apró. De ez még a jövő zenéje...
Perselyből meg legalább 3mm falvastagságot preferálj, de minima 2.5-öt. Mind az aluban, mind a perselynél köszörült felülettel, ne csak eszergálva legyen.
Bár van egy tippem, hogy ezek után a 80asból 125-ös motor nem lett éppen a vágyálmod.
Győr közelében lakom, én speciell nem vállalok munkát, sem tervezést sem kivitelezést másnak. Ha szoktam is azt inkább baráti alapon, nem felkérésre. De természetesen nagyon szívesen segítek benne.
Megkellene nézni a Dt-nél tűzetesen, hogy a tőcsavarok és az alu hagyja-e a segédkipuk belevarázsolását.
Nincs elöttem, hogy néz ki a dt80. mármint pontosan. Maga a blokkja.
De egyrészt, egy ilyen átalakításhoz kelleni fog nagyobb löket, tehát egyedi főtengely. Fingom sincs mit ad ki a gyári blokk, illetve mennyit lehet még a karterből kivenni anélkül, hogy átszakadjon a marógép, vagy túlságosan elgyengítsed.
A másik a furat, nyilván ezzel nyersz legtöbbet.
Itt már eleve az új persely játszik, de nem tudom a hengertest mit enged meg, hol vannak a tőcsavarok. Illetve, hogy maga a blokkfél elbírná-e az új persely belógását.
Meg meglehet csinálni, fel lehet hegesztetni a blokkot, áttőcsavarozni, más főtengelyt beletenni, de azért ez nem kis munka. Pl Simson is kiad még olyan 50-52-es löketet, áttőcsavarozva olyan 125ös körül szokták megcsinálni a németek, ott ccm mánia van, de elvileg van 180as blokkjuk is egyik tuningcégnek.
De igazán jó sosem lesz, akármit is csinálsz a felhegesztés elhúzza a blokkfeleket, csapágyfészkeket újra kell igazítani, stb.
SKM tag voltam / vagyok, tehát ismerem az olajrendelős témát.
Olaj vásárláson folyamatosan rajta vagyok. Haverom benzinkúton dolgozik, és időnként szokott lenni "akciós" olaj. Anno így vettem Mol Dynamic Moto 2T olajat, 800 ft/ literes áron. Egyből vettem 6 dobozzal.
Castrol power 1-ből van GPS, TTS, Racing, meg még kitudja hány féle :)
Egyébként használd el jól, hogy már alig maradjon, értelemszerűen maradjon azért és utána nyugodtan felöntheted.
Ár/teljesítményben az Elf moto2xt talán a legjobb, jó szaga is van.
formula3000.hu-nál szoktam venni, pontosabban rendelni a dolgot. Pl normálisabb helyeken ez úgy megy, hogy haverokkal összeírjuk kinek mennyi kell és akkor egy 12-18-as pakkot szét lehet osztani.
Aztán akkor a 1 littyó nem 2k-ra jön ki, hanem 1800-ra. Vagy legalábbis kb a posta így grátisz.
Bár a napokban kicsit elkezdett csattogni a szekér /sír már a generálért/ ,de még egy hónapot el kell mennie, mert a franc fog a motorozható időjárásban bkv-zni. Ezért ma vettem favorit márkájú olajat fél liter 460 ft . és ezt úgy ötvenesben rakom mától a tankba, hogy növeljem szerencsétlen élettartamát, hátha. Majd a téli álom alatt úgy is nagygenerál, Vertex vagy Wössner vagy milyen dugattyú meg mittomén mit kap még a kis erőmű
GI , tervezek egy minimális henger tuningot ,ha ilyen őrült céljaim lennének ezzel fordulhatnék hozzád? pesti vagy ugye?
sziazstok, azt szeretném kérdezni, hogy dt 80asom van, szeretnék 125öst csinálni belőle, de nemtudom hogy elbirná-e a főtengelyem,
tudtok rá mondani valamit?
köszi
Én csak annyit találtam, hogy az a blokk, amit a minarelli a japán piacra gyártott (ezt hívják japán belpiacosnak) azt rakták R-es DT-kbe, 27Le meg nem kicsit urban legend szerintem.
(mami csinált egy cikksorozatot a benyákról, gyakorlati mérésekkel, ellentétes a tapasztalataiddal, gondold ki az általad legjobban szídott magyarországon kapható benzint, annak is 95 fölött volt az oktánszáma, de hogy az oktánszámát miből tapasztalod, hát nem tudom, ezer dolgotól kopoghat be még a motor)
,de értem én...
Szerintem szívókával kapcsolatban a dugó lehetett, de végülis mindegy. Így tippre, felömlők időkeresztmettszete szerintem rendben lehet, nagy. De találgatni nem akarok.
Viszont jövő héten, hétvégén lehet lesz egy LC hengerentyű a kezemben, aztán megnézem mik a lehetőségek.
Bár legjobb lenne egy R-eset pontosan lesasolni.
Nagyon kicsik a falvastagságok blokkban, hengerben egyaránt.
Bár van egy tippem, hogy ezek után a 80asból 125-ös motor nem lett éppen a vágyálmod.
köszönöm az infokat, még jo hogy nem vettem semmit :)
Megkellene nézni a Dt-nél tűzetesen, hogy a tőcsavarok és az alu hagyja-e a segédkipuk belevarázsolását.
De egyrészt, egy ilyen átalakításhoz kelleni fog nagyobb löket, tehát egyedi főtengely. Fingom sincs mit ad ki a gyári blokk, illetve mennyit lehet még a karterből kivenni anélkül, hogy átszakadjon a marógép, vagy túlságosan elgyengítsed.
A másik a furat, nyilván ezzel nyersz legtöbbet.
Itt már eleve az új persely játszik, de nem tudom a hengertest mit enged meg, hol vannak a tőcsavarok. Illetve, hogy maga a blokkfél elbírná-e az új persely belógását.
Meg meglehet csinálni, fel lehet hegesztetni a blokkot, áttőcsavarozni, más főtengelyt beletenni, de azért ez nem kis munka. Pl Simson is kiad még olyan 50-52-es löketet, áttőcsavarozva olyan 125ös körül szokták megcsinálni a németek, ott ccm mánia van, de elvileg van 180as blokkjuk is egyik tuningcégnek.
De igazán jó sosem lesz, akármit is csinálsz a felhegesztés elhúzza a blokkfeleket, csapágyfészkeket újra kell igazítani, stb.
Olaj vásárláson folyamatosan rajta vagyok. Haverom benzinkúton dolgozik, és időnként szokott lenni "akciós" olaj. Anno így vettem Mol Dynamic Moto 2T olajat, 800 ft/ literes áron. Egyből vettem 6 dobozzal.
Egyébként használd el jól, hogy már alig maradjon, értelemszerűen maradjon azért és utána nyugodtan felöntheted.
Ár/teljesítményben az Elf moto2xt talán a legjobb, jó szaga is van.
formula3000.hu-nál szoktam venni, pontosabban rendelni a dolgot. Pl normálisabb helyeken ez úgy megy, hogy haverokkal összeírjuk kinek mennyi kell és akkor egy 12-18-as pakkot szét lehet osztani.
Aztán akkor a 1 littyó nem 2k-ra jön ki, hanem 1800-ra. Vagy legalábbis kb a posta így grátisz.
Bár a napokban kicsit elkezdett csattogni a szekér /sír már a generálért/ ,de még egy hónapot el kell mennie, mert a franc fog a motorozható időjárásban bkv-zni. Ezért ma vettem favorit márkájú olajat fél liter 460 ft . és ezt úgy ötvenesben rakom mától a tankba, hogy növeljem szerencsétlen élettartamát, hátha. Majd a téli álom alatt úgy is nagygenerál, Vertex vagy Wössner vagy milyen dugattyú meg mittomén mit kap még a kis erőmű
GI , tervezek egy minimális henger tuningot ,ha ilyen őrült céljaim lennének ezzel fordulhatnék hozzád? pesti vagy ugye?
tudtok rá mondani valamit?
köszi