És ha a ragadást olajhiány okozza, akkor még a ragadás pillanata előtti kenéshiányból adódó károk sem elhanyagolhatóak szerintem. Csapágyak, csapok, szimeringek, hangerfal-dugó hézag, gyűrű stb
A ragadás az, amikor a dugó beleszorul a hengerbe, a nagy hőtől beletágul. Na most ezt fizikai károsodás nélkül nehéz lenne túlélni, ha minimális is, de van.
Persze beállhat a görgős kosár is, szolidan, hátha feljönnek a darabok károkozás nélkül, akkor sem fordul át. Vagy bármi más.
Ő dolga, én is hallottam ilyenről, sőt ismerek is pár embert, aki használta, múkodik tényleg. De őket a kényszer vitte rá egyrészt. Megkellene nézni egy adatlapot az olajokhoz.
Modnjuk ha annyira jó lenne a motornak, akkor minden bizonnyal versenysportban csak azt használnák :)
Figy, nem kell feltétlenül fél dugónak felkenődnie a hengerfalra, de ha megragadt, akkor annak mindkét alanyon látható nyomai vannak, főleg ragadás után közvetlen.
egyébként meg kicsit ellentmondásos az írásod mert a megszorulás=baja lett a dugónak, hengernek is. :)
Kérdés az ,hogy mekkora. Egyébként tipikusan deformálódik is, hogy utána még könnyebben lehessen komoly terhelésnél megakasztani.
szerencsére nekem még sosem ragadt meg ,remélem nem is fog. egyik haverom 125 ös 2t aprillia robogójába 4t olajat rak /különolajzásos/ és tökéletesen műküdik neki. végül is mi a különbség a 2 és 4 ütemű be való motorolaj közt? /autós 4t re gondolok/
A jobb oldali gyűrű alatt az mi lenne? Mert a robogónkban cseréltem dugattyút régebben és adtak olyat hozzá, de viszont mikor a régit kiszedtem akkor nem volt olyan benne! jobb gyűrű alatt
Talma hányszor ment végig verseny közben megragasztott motorral 125-ben? :) Úgy is megy, jóesetben majdnem ugyanúgy, persze ugyanolyan sosem lesz, de attól még megakadt. :)
Ahhoz, hogy ragasztás után konkrét felújítás következzen, ahhoz nagyon keményet kell, iszonyatosat akasztani.
Persze átlagban ez jön le az embereknek:
"néha elmegy a gyújtás, megáll, nem indul, ha kicsit várok, akkor újra eltudom indítani, néha gyenge, megy egy darabig, aztán megint megáll. Már a 4. gyertyát vettem francia gyártású ngk-t, nem gondoltam volna, hogy ilyen szart gyártanak, azóta vettem bele japán densot, de azóta is néha ezt csinálja. Már ők is szart gyártanak? :)
Persze beállhat a görgős kosár is, szolidan, hátha feljönnek a darabok károkozás nélkül, akkor sem fordul át. Vagy bármi más.
megragadt dugó
Modnjuk ha annyira jó lenne a motornak, akkor minden bizonnyal versenysportban csak azt használnák :)
Gyakorlati haszna talán annyi, hogy jobban öblösödik a henger? (kérdőjel!)
Kérdés az ,hogy mekkora. Egyébként tipikusan deformálódik is, hogy utána még könnyebben lehessen komoly terhelésnél megakasztani.
Nekem megesett, hogy megragadás után egy hónappal egy alsó tűgörgős kosár szakadt szét és rendezett le mindent.
Nekem még bajom nem volt a külön olajzással, viszont elfelejtett olajcsővel igen.
Ahhoz, hogy ragasztás után konkrét felújítás következzen, ahhoz nagyon keményet kell, iszonyatosat akasztani.
Persze átlagban ez jön le az embereknek:
"néha elmegy a gyújtás, megáll, nem indul, ha kicsit várok, akkor újra eltudom indítani, néha gyenge, megy egy darabig, aztán megint megáll. Már a 4. gyertyát vettem francia gyártású ngk-t, nem gondoltam volna, hogy ilyen szart gyártanak, azóta vettem bele japán densot, de azóta is néha ezt csinálja. Már ők is szart gyártanak? :)