A CDI adja neki a jelet mert olyat ráz hogy bezsarás
Már kicsit elegem lett belőle mert a power tengelyen a rombusz amire a tárcsát kell tenni letört a kurva annyát.Meg az eső is elkezdett esni
Figyi már.Vettem egy power motort ma jött meg be is raktam.Párhuzamosan vannak a bowdenek ráadom a gyújtás lemozdul a dugó felé utána vissza.Viszont ha beinditom nem csinál semmit marad végig nyitott állapotban.Ilyenkor mi van?
"A dugóban meg nem szabad a csapszegnek lógnia, sem forognia, mert zsugorkötéssel kell összerakni.Azért fontos hogy csak a felső csapszeg tűgörgője legyen terhelve mert az kemény anyag és ezért van ott, a dugattyú puhább lényegesen és ha forog benne akkor kikoptatja."
Ez nem így van.
Az anyagok kopásállóságának, csak az egyik tulajdonsága a keménység.
Attól, hogy valami kemény, még korántsem biztos, hogy kopásálló.
Továbbá, ha két kemény anyag találkozik, azok pont, hogy csinosan elkoptatják egymást.
Tehát a kopásállóság az egy dolog, a siklási tulajdonság ami a csapágyakban fontosabb, az meg a másik.
(hogy mást ne mondjak, a 4t motorok alsó hajtókarszemében úgynevezett "fehér fém" volt régebben, ez kifejezetten puha anyag, oszt mégsem kopik el, mert a siklási tulajdonságai igen jók)
Továbbá létezik hajtókar, illetve henger, ami alumínium, mindenféle egyéb anyag nélkül, és bírja.
A csapszegről:
A zsugorkötéses(tülfedéses, de sebaj:) tehát a szorulós csapszeg is forog a dugóban melegen!
Viszont, amikor megmoccan, akkor még tökéletesen kenetlenül jár, szépen ki is verődik.
Ezzel szemben, az eleve húzósra illesztett csapszeg, már kapásból kenődik, ezért nem is verődik ki.
Továbbá:
Éppen a simsonban van felül, aza perverz hézagoló(hajtórúdvezetés)
NAmost, az ugye érintkezik a dugóval, mocorog, forog.
A gyári hézagoló, úgy 50-60 rokvell keménységű, kb mint a reszelő.
Használat során viszont mi koptat mit?
Hát az a puha alu fos a 60rokveles hézagolót.
Meg is adtad magadnak a választ.
Azért nem találkoztál zsugorizé csapszeggel, mert régebben volt divat.
Az hitték, a húzós illesztésű kiverődik, pedig éppen ellenkezőleg.
A szoros verődik ki, mert melegen az is forog, csak hidegen meg nem kenődik semnnyire, csak rágódik befele.
most komolyan,ha leír valamit az ember 3x is,minek kell újra megkérdezni?
tudom,tudom énis érthetetlen vagyok,de én a 2.-nál megállok-vagy nem -
Mcdawee:Lajosmizsei MOL kutat tudod kb merre van?
Na ha narancs Dt esetleg ottlenne,okvetlen szólj,kíváncsi vagyok a gépedre élőben....elektronika ügy miatt
vagy ha netán falva felé jársz,írj már be ide 2 sor.Kösz!
Dt-be Castrol Power Racing 2T jó lenne nem? Gondolok arra, h ne forog 10 ezreket (az enyém...), hanem pl csak 4-5 ezret általában és esetleg nem lenne jó a kenése. Hallottam ilyet csak stihl olajnál.
Na most figyelj!
Megveszed a 2 kereket.
Először is keresel az első kerékbe csapágyat ami beleillik, és a tengelyhez is jó.
Na ilyen nincs.
Mert kell alá egy 1mm -es hézagoló, aminek válla van, hogy ne csússzon ki alóla.
Keresel egy 15mm-es belsővel csövet, ami a 2 csapágy közé megy, menesztésnek.
Ekkor kész az első kerék.
Beledobod, mászkál jobbra balra a tengelyen.
Maradt még a 15mm-es csőből, vágsz távtartókat, belavírozod középre.
Jah ennek teljesen más a meghajtása, a km órának....a DT 2 körmös, a TZR 3 körmös. Át kell alakítani a meghajtót is, mert nem fér el a TZR kerék mellett. Keskenyebbre kell faragni.
Nah nagy nehezen benne a kerék.
Ott a 320-as tárcsa.
Gyártasz 8mm-es anyagból egy olyan darabot amit a villára fogatsz, és egy ellendarabot amit a nyeregre.
Ráteszed, beállítod megvarrod, beigazítod.
Huhh kész az első kerék.
-------------
Hátsó:
Bakker ennek 20-as a tengelye, de ha ráteszel menesztőcsövet, hozzáér a felni agyához.
Akkor 15-ös tengely kell.
Becsapágyazod, menesztőcsövet bele.
Nade fix a féknyereg.
Kiméred úgy, hogy a féknyergen is csalsz, meg a lánckerék is vonalba legyen az elsővel, hogy ne keresztbe fusson a lánc.
Mindössze 4 faramucin méretezett hézagoló kell, amit az előző tengely miatt, fel kell vinned 20mm-re.
Érted?
Bent van a kerék.
Mérheted a régi kerékátmérőt, és a nagylánckerék fogszámát.
Van új kerékátmérőd, és a lánckerék az X (az ismeretlen)
Kiszámolod mekkora lánckerék kell, hogy kb ugyanazt a konfigot kapd.
Veszel láncot is, meg első lánckereket.
És reménykedjünk, hogy olyan gumik vannak rajta, amivel még egy idényt elmész............
Most már érted?
(utállak mert ennyit kellett írnom -jössz egy Colával...)
És akkor tanítják nekünk a suliba a szakrajzot amikor a mester ember nemtud róla dolgozni
Mindegy már a méretek... Mostmár csak az a kérdésem hogy sok átalakítás kell-e ahhoz hogy belevarázsoljam a kereket? mert nem igazán tetszenne hogy meg veszem a két kereket és még 20 -30 ezer csaka távtartók meg minden ami kell hogy egyántalán a kerekek benne legyenek...
Még anyi hogy a km/h mérő ami van a keréknél, bocs nemtudom a nevét, azt hogyan tudtad megoldani?
Gi korábban azzal érvelt, hogy ezek olasz motorblokkok, Ő nemegyet szerelt, és minden alkatrészen fellelhető az olasz logó.
Vitattuk, h.csak az AM6-ban, de Ő szerinte ez is Ytalia.
Érted már?
Kekec voltam......vagyok.
A csapágyas motor általában visít, magas fordulaton hangosabban!
De lehet porrá tört a kosár, és attól ugrál, meg rág.
Fordítsd ki a szimmeringeket, mielőtt kettészeded a blokkot.
Mondom balansztengelyt is nézd meg, nem -e ott van valami gebasz...
Az is, meg milyen állapotú a gumiszilent elöl a blokkba?Nekem szar volt és nem volt semmi távtartó a blokk és a váz között így amikor gázt adtam a szilenten elcsúszott a blokk a vázig, hozzáért és rázta rendesen a tö..öm is.Először szilent vizit, meg legyen távtertó.Mi műanyagból esztergáltunk mind a 2 oldalra persze egy hajszállal kevesebbet mint ami hézag van a váz és a blokk között és tökéletes, sosem ér a vázhoz,nem ráz és nem is érhetne sose hozzá mert akkor felesleges lenne a gumiszilent.Ha ezután is ráz akkor főtengely csapágy.Bár ahogy mondtad már most is cserés.De ettől nem fogod érezni hogy ráz.Ha kicseréled azután is rázna ha valami hiányzik abból amit én mondtam.
Már kicsit elegem lett belőle mert a power tengelyen a rombusz amire a tárcsát kell tenni letört a kurva annyát.Meg az eső is elkezdett esni
Ez nem így van.
Az anyagok kopásállóságának, csak az egyik tulajdonsága a keménység.
Attól, hogy valami kemény, még korántsem biztos, hogy kopásálló.
Továbbá, ha két kemény anyag találkozik, azok pont, hogy csinosan elkoptatják egymást.
Tehát a kopásállóság az egy dolog, a siklási tulajdonság ami a csapágyakban fontosabb, az meg a másik.
(hogy mást ne mondjak, a 4t motorok alsó hajtókarszemében úgynevezett "fehér fém" volt régebben, ez kifejezetten puha anyag, oszt mégsem kopik el, mert a siklási tulajdonságai igen jók)
Továbbá létezik hajtókar, illetve henger, ami alumínium, mindenféle egyéb anyag nélkül, és bírja.
A csapszegről:
A zsugorkötéses(tülfedéses, de sebaj:) tehát a szorulós csapszeg is forog a dugóban melegen!
Viszont, amikor megmoccan, akkor még tökéletesen kenetlenül jár, szépen ki is verődik.
Ezzel szemben, az eleve húzósra illesztett csapszeg, már kapásból kenődik, ezért nem is verődik ki.
Továbbá:
Éppen a simsonban van felül, aza perverz hézagoló(hajtórúdvezetés)
NAmost, az ugye érintkezik a dugóval, mocorog, forog.
A gyári hézagoló, úgy 50-60 rokvell keménységű, kb mint a reszelő.
Használat során viszont mi koptat mit?
Hát az a puha alu fos a 60rokveles hézagolót.
Azért nem találkoztál zsugorizé csapszeggel, mert régebben volt divat.
Az hitték, a húzós illesztésű kiverődik, pedig éppen ellenkezőleg.
A szoros verődik ki, mert melegen az is forog, csak hidegen meg nem kenődik semnnyire, csak rágódik befele.
remélem nem hf a gép...
tudom,tudom énis érthetetlen vagyok,de én a 2.-nál megállok-vagy nem -
Mcdawee:Lajosmizsei MOL kutat tudod kb merre van?
Na ha narancs Dt esetleg ottlenne,okvetlen szólj,kíváncsi vagyok a gépedre élőben....elektronika ügy miatt
vagy ha netán falva felé jársz,írj már be ide 2 sor.Kösz!
Az meg egyáltalán nem 125-ös.....
Vegyél bele Ilyesmit........:D
Pepsi, coca, teszkós? melyiket szereted? vagy esetleg amiben van egy kis Jim Beam ?
Megveszed a 2 kereket.
Először is keresel az első kerékbe csapágyat ami beleillik, és a tengelyhez is jó.
Na ilyen nincs.
Mert kell alá egy 1mm -es hézagoló, aminek válla van, hogy ne csússzon ki alóla.
Keresel egy 15mm-es belsővel csövet, ami a 2 csapágy közé megy, menesztésnek.
Ekkor kész az első kerék.
Beledobod, mászkál jobbra balra a tengelyen.
Maradt még a 15mm-es csőből, vágsz távtartókat, belavírozod középre.
Jah ennek teljesen más a meghajtása, a km órának....a DT 2 körmös, a TZR 3 körmös. Át kell alakítani a meghajtót is, mert nem fér el a TZR kerék mellett. Keskenyebbre kell faragni.
Nah nagy nehezen benne a kerék.
Ott a 320-as tárcsa.
Gyártasz 8mm-es anyagból egy olyan darabot amit a villára fogatsz, és egy ellendarabot amit a nyeregre.
Ráteszed, beállítod megvarrod, beigazítod.
Huhh kész az első kerék.
-------------
Hátsó:
Bakker ennek 20-as a tengelye, de ha ráteszel menesztőcsövet, hozzáér a felni agyához.
Akkor 15-ös tengely kell.
Becsapágyazod, menesztőcsövet bele.
Nade fix a féknyereg.
Kiméred úgy, hogy a féknyergen is csalsz, meg a lánckerék is vonalba legyen az elsővel, hogy ne keresztbe fusson a lánc.
Mindössze 4 faramucin méretezett hézagoló kell, amit az előző tengely miatt, fel kell vinned 20mm-re.
Érted?
Bent van a kerék.
Mérheted a régi kerékátmérőt, és a nagylánckerék fogszámát.
Van új kerékátmérőd, és a lánckerék az X (az ismeretlen)
Kiszámolod mekkora lánckerék kell, hogy kb ugyanazt a konfigot kapd.
Veszel láncot is, meg első lánckereket.
És reménykedjünk, hogy olyan gumik vannak rajta, amivel még egy idényt elmész............
Most már érted?
(utállak mert ennyit kellett írnom -jössz egy Colával...)
Mindegy már a méretek... Mostmár csak az a kérdésem hogy sok átalakítás kell-e ahhoz hogy belevarázsoljam a kereket? mert nem igazán tetszenne hogy meg veszem a két kereket és még 20 -30 ezer csaka távtartók meg minden ami kell hogy egyántalán a kerekek benne legyenek...
Még anyi hogy a km/h mérő ami van a keréknél, bocs nemtudom a nevét, azt hogyan tudtad megoldani?
Vitattuk, h.csak az AM6-ban, de Ő szerinte ez is Ytalia.
Érted már?
Kekec voltam......vagyok.
De lehet porrá tört a kosár, és attól ugrál, meg rág.
Fordítsd ki a szimmeringeket, mielőtt kettészeded a blokkot.
Mondom balansztengelyt is nézd meg, nem -e ott van valami gebasz...
1.mik a főtengely csapágyas motor tünetei?
2.minek a jelei ezek a tünetek: -fordulaton recsegés, darálás, -rászkódik a váz