De fuvókadörzsárazás, szakértelem nélkül NE álljon neki akkor az ittlévő karbihoz pucoláson kívül hozzányúlni. Mert ebből csak tragédiák lesznek.
A segítőszándékoddal az ég világon semmi gond nincs. Csupán a konklúzióid rosszak.
Pl akár az aluhengeres téma. Ami csak annyiról szól, hogy jobban űl és a bevonat kopásállóbb, jobbak a siklási tulajdonságai. Az, hogy alúl nem megy az attól totálisan független. Persze aluhengereket általában jobban kidolgozott, nagyobb teljesítményű hengereknél tapasztalhatunk, amik tény és való, hogy alúl szarabbak. De az aluhenger meg a nicasil nem erről szól.
Üdv! Szerintetek dt 50 mx-re érdemes e nagyobb lánckereket venni? És mekkorát? Most 11 / 48 van rajta és gps-el mérve megy csutkán 63km/h-t. sík úton elég hamar fennt van. Még gyenge emelkedőn is viszonylag normális iramban felgyorsul.
előre is köszi!
Csak akkor tegyél bele nagyobb főfúvókát, ha 6.-ban nem forog ki 10.000-ig egyenes úton. Ha kicsi a főfuvóka, akkor elfogy felső tartományban, és fennáll a ragadás veszélye.
---------------------------------
Gecsei: ezt írtam, ha nem tudnál olvasni, vagy értelmezni.
Én sem írtam konkrét méreteket, mert ismerem régóta az itt lévő emberek többségét, és nem fognak otthon nekiállni fúvókát dörzsárazni. Annyit írtam, hogy nagyobb kell, ha nem forog ki direktben, mert akkor valszeg kevés felső tartományban, és az csak fúvókanagyobbítással orvosolható. Nem írtam, hogy a legnagyobb kell bele! És hogy attól aztán nagyon jól fog menni.
Tudom hogy be fog darálni, mikor már nagy neki.
Amúgy meg tök mindegy miket írkálsz, írsz egy-két okos dolgot amiről nem hallottak, máris isten vagy a szemükben.
Az enyémben nem! Soha nem írsz konkrét adatot, méreteket.
Nem attól nagy egy ember, hogy beugrik minden fórumba, nekiáll mindenkit lefikázni utána meg fél évig nem is látják velős hsz-eit, magyarul szarik mindenkire. Pedig van itt konkrét kérdés bőven, amire lehetne adni konkrét válasz, válaszokat is.
Pl. mihez nyúljon, mit kezdjen vele, vagy vigye el hozzád, és te megjavítod...
Ez csak az én véleményem.
Asszem én is szarok mindenkire, és inkább a saját dolgommal foglalkozok a jövőben.
Isten áldjon mindenkit............
Már nincs meg az mtx...visszaraktam még annó bele a 108asat...azzal szép őszbarna volt! Bár a gyergyaképet én mindíg ügy néztem,hogy mentem több km et "nagy" fordulaton 8-9000,ezután kuplung beh,gyujsát le,elvileg így pontos a gyertyakép...
Pedig keveselve nyúlósan szokott gyorsulni. Próbálj meg dörzsölni rajta egy kicsit, 103 környékére. Bár karburálni fentről lefele célszerű, pont amiatt hogy ne legyen baj :)
Am van fúvókszettem....dellorto 24ésbe ami olasz mtx en van gyárilag 108as van próbáltam nagyobbal nem forgott ki,csak 8000ig 125öset raktam bele....aztán dobtam bele egy 100asata amivel jobban is ment! De gyertykép alapján nem mertem benne hagyni,eléggé fehéres volt!
Próbáltam utána járni,mikor haverom dt jét javítottam....mert pl 250kdx be van gyárliag 160vhogyas már pontosan ne tudom---és akk érdekes lenne egy 28as síktollattyús karbiba ha 25ös motornál 240es lenne...ezért tök 1szerűan dörcsárasszal megnéztük 1,2 mm...
bezony, ott lenn csak folyadék van, de ugye az sem jófejségből sétál be abba a büdös ,meleg ,zajos forg.házba. tehát a karburátoron átszaladó levegő szívja ki a főfuvin keresztül a benyát az úszóházból, és én erre céloztam. Mivel az ilyen elven működő dolgoknál nagy mértékben fögg a folyadék szállítás mennyisége a levegő áramlási sebességéből. /,hogy baromi okosnak tűnjek, asszem ez Ventouri-törvénye/
Figy, én végigjártam egy utat amit sokan mások. Először nekem sem volt fingom a dolgokról, mert senki sem úgy születik, de azt hidd el, hogy mókerászni akkor állj neki egy motort, amikor ha álmodból hajnali 4kor felriasztanak, akkor is élből betudj állítani egy totálisan szanaszétállított széria motort.
Különben sok lesz a tanulópénz.
Vagy legalább ismerj olyan embert, aki közel áll hozzád, napi szinten és mindenben segíteni tud.
Őszinte leszek ,sosem jártam utána. Ennek a miértje valahogy nem érdekelt, hogy a 210-es az valójában mekkora.
De abban az egyben biztos vagyok, hogy van konverziós táblázat.
Vidd el egy tényleg hozzáértő emberhez, de ne holmi autószerelő legyen, mert abból csak baj lesz. Ha ért a karburátorokhoz, képes beállítani, akkor tutira dörzsára és kalibere is van. Ő megtudja mondani neked, hogy kevesel-e. És ha igen, akkor fuvókavétel nélkül tud dörzsölni nagyobbat belőle.
De kisebbet is lehet belőle csinálni. Szükségtelen így látatlanban új fuvókát vásárolni.
Egyébként ha aprólékosan nézzük a dolgot akkor két ugyanolyan dt80-hoz tutira nem ugyanaz a fuvóka fog passzolni.
Nomeg nem mintha a fuvókáknál ne lenne 1-2 századnyi méretbeli szórás. Ez nem így működik.
Sajnos sokan élnek a korábban említett urban legend miatt ebben a tévhitben.
az átfolyási mennyiséget ,milyen módon határozzák meg? mert gondolom az egységnyi idő alatt átfolyó benzin mennyisége nagyban függ a fúvóka felett áthaladó levegő sebességétől....? mert ezt nem értem
A segítőszándékoddal az ég világon semmi gond nincs. Csupán a konklúzióid rosszak.
Pl akár az aluhengeres téma. Ami csak annyiról szól, hogy jobban űl és a bevonat kopásállóbb, jobbak a siklási tulajdonságai. Az, hogy alúl nem megy az attól totálisan független. Persze aluhengereket általában jobban kidolgozott, nagyobb teljesítményű hengereknél tapasztalhatunk, amik tény és való, hogy alúl szarabbak. De az aluhenger meg a nicasil nem erről szól.