Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Már azt is párszor leírtam, hogy ez ilyen autószerelők közti urban legend, hogy nagy fuvókával jobban megy.
Egészen egyszerűen azért terjesztenek ilyet, mert nem értenek hozzá ők sem, a hallgató közönséggel együtt.
Ilyen embereknek volt mindig Ladája, amiben kifúrták nagy furóval a főfuvókát és máris 190-et ment a zsiga 4 személlyel. Holott ha kipróbálta volna legalább egyszer a történetét, akkor tudná, hogy gázra jóformán leállna.

Az tény, hogy a legjobb teljesítményhez egy benzinben viszonylag dús keverék szükséges (a sztöchiometrikus 14.7:1 arányhoz képest)
De a soktól nem fog jobban menni, csak szarabbul. Persze ha atomul kevesel, akkor azt meglehet mondani kívülről is, nem kell hozzá nagy tapasztalat. De minimális keveselésnél már annyira nem egyszerű, de gyertyakép megmutatja.
Egyébként ha sokat kap és alúl jobban megy valamivel, akkor az azt jelenti, hogy alúl keveselt. Kevéssel is fullad gázra, éppen úgy mint sokkal. Persze aztán az is kérdés, hogy részterhelésen vagy full terhelésen nézed. Vagy éppen lehet az alapjáratiból átmenet zavar be.
Hát én nem tudom nem értek a lovakhoz :D

- csak haver mondta vegyek bele nagyobb fúvókát ! (mert a gyári kicsi)

- nekem tök mind1 amúgy csak szerintetek ha már nagyobbat veszek bele akkor milyet ?

valamelyiket innet :

http://robogotuning.hu/shop_se...

+ melyik való 80as DT-be ? mert itt van 5 oldalnyi....
Én csak átmérőben számolok. Van fuvókatípusolból egy 5-ös sorom ilyen 75-től 150-ig tartó méretekben álltalában, abból nagyvonalakban meghatározom mekkora kell, majd egy nyersfuviból mindig készre dörzsölöm.
Sok esetben meg sem nézem kaliberrel mekkora lesz a végleges. Úgyis akkor jó, amikor jó.
jelen esetben az átfolyás lehet 220? a második részre: köszönöm az okítást, legalább biztosítottál, hogy jól tudom még én véletlenül se raknék olyat motorba, amit sportlégszűrőnek neveznek, még betonra való gépbe se. de a barátunk gépébe rakhatott egy előző tulaj nem? mert arról volt szó.


Az általad leírt dolgok a vezérlésen múlnak, nem pedig az vas vagy aluhenger-nicasil bevonaton.
De tény, hogy utcára élesebb henger nem éppen megfelelő.
Továbbá az 1 gyűrű miatti kompresszióvesztés alacsony fordulaton nem drasztikus, az, hogy lenn gyenge, szintúgy a vezérlésnek tudható be.
1.1mm pedig nem a préstér, hanem a présmagasság.
Attól függ miben számolunk, átfolyásban vagy átmérőben, mert nem ugyanaz, van többféle számozás. Ezzel itt elég sok embernek adtam választ, de párszor már leírtam.

Továbbá drasztikus mértékben nem igényel nagyobb fuvókát a motor "sportlégszűrővel" sem. Bár biztosan én leszek a hülye, mert én nem úgy karburálom be a motorokat, hogy ha nem forog ki, akkor nagyobbat teszek bele. Mert ugye nagymértékben sokallva és keveselve sem forog ki.
Egyébként amit idehaza sportlégszűrőnek hívnak messzíről kerüld el, nem szűr lószart sem, főleg egy terepen használattal nagyon betud tenni a motornak.
Mert aztán ha sokall, akkor aztán kiszokott forogni

Megmondjam, hogy én miért nem adok tanácsot kvantumfizikából?
ha megnézted, írj mert kíváncsi vagyok rá. ja és mérd meg a karburátorod belső átmérőjét, ott ahol a membrán-házhoz csatlakozik! ,az enyém 23,5 mm-es vagy 24mm.
Hát nagyon ugy emléxem, hogy 240-es de majd megnézem pontosan.
240 -es van a tiedben? az nem rossz, szerintem még egy Zilben is kisebb van ,az enyémben 110, vagy 120 van. De inkább a 110 dereng. és nem megy rosszul. lehet ezért nem forog a tied mert sokall mint állat.
Ja és még annyi, hogy ha a főfuvit cserélem az alapjárati fúvókát is cserélni kell ?
Ha gyári a végdobod akor azt cseréld le valami nyitott dobra és azt faszán ki kell gyapotozni, nekem az sokat jelentett az enyémen
Itt van egy rakat fúvóka :

http://robogotuning.hu/shop_se...

ajánljatok már valami jót fogalmam nincs nekem milyen van benne annyit tudok, hogy gyári... :)

a lényeg : menjen mint a veszedelem, tőlem többet is ehet
A 80-ban 240 es főfúvóka? azt egy 250 cr is majdnem megírigyelné
Szerintem próbáld ki egy kisebbel, nem szokott trutyis lenni a végdobod? Mert ha az akkor nem tudja elégetni a sok anyagot.
Nincsen 110-esem.
azt nem tudom de ha raksz bele egy 110-eset kipróbálhatod melyik a jobb. Ha sportlégszűrő van benne, akkor tuti kell a 220as. Ha túl sok kaját kap akkor nem pörög ki viszont alul jobban megy valamivel, illetve gázra fullad. Persze attól függ mennyire sok.
Akkor nekem a 240-es hátrány vagy előny?
mikuni vm 20 ss karbi elvileg a gyári és 110es fúvókával
Milyen széria? LC II ? 110 körül, 105-115-ig úgy írták máskor
Ahha. És nem tod, h DT80-nak mekkora a gyárija?
ami szám bele van ütve, akkora a tied, de a 90 az egy szimó volt, a 150 az meg lehet a lefojtott állapotban van benne. Sok motornál fojtás kivételnél a főfúvókát is cserélik+lánckereket.
Akkor ezek itt mit beszélnek ilyen 90 meg 150-es főfuvikről? Vagy akk nekem 240 es van benne vagy mi?