Cserélt már korábban a szerelőm másik XVS 1100-on szabadonfutót, és azt nem kellett erőltetni, és az azóta is jól működik. Először meg is örült, hogy f@sza lesz, de az összerakásnál kijöttek a hiányosságok. Azt is mondta, hogy a fogaskoszorú sem volt szépen letörve, mintha az utolsó munkafázist kihagyták volna, nem merte berakni, nem ilyenhez szokott. 😃 Lehet ez el lett méretezve. Van ilyen...
Kézzel, persze. Annyi, hogy az indító fogaskoszorút a lendkerék hátán csavarni kell beillesztés közben - nem esik be a helyére csak úgy, mert a szabadonfutó csapágyban a babák rendezetlenül állnak, amíg az nem megy a helyére. Finoman tekeri az ember kézzel és becsúszik a helyére.
Az egyetlen dolog, amihez szerszámot kellett használni (a lendkerék lehúzón kívül), az a vezérmű hajtása, az alsó rugós előfeszítésű vezérműlánckerék fogait egy stifttel (én pontozóval csináltam) szerelési állapotba kell tenni.
Konkretizálj. Melyik elem megy a helyére túl feszesen? Én is ilyet szereltem be, nem volt gondom vele.
Nem tudom, mi a kotta a szerelődnél, nekem úgy volt a legsimább, hogy a csapágyház és a szabadonfutó felcsavarozása után tettem be a jól megolajozott középső tűgörgős kosarat és csak utoljára az indító fogaskoszorút.
A vezérmű hajtó lánckerekét rugóstól, stiftestől zsírral betapasztva tettem fel a lendkerék hátára és ment minden a helyére.
Az mennyire életszerű, hogy simán kézzel nem lehet rátenni a helyére, mert olyan szűkre szabták? A szerelő azt mondta, hogy korábban szerelt már ilyet, de az nem szorult ennyire.
Helló! A VT-750-nél GL-4-et írt a könyv. Ettől elég hamar fekete (kopadékos) és meleg volt a kardán. Egy amerikai tulaj kipróbálta a GL-5 olajat és neki megszűnt a melegedés és a feketedés is. Mindenki lehülyézte a fórumon. Én pedig próba cseresznye alapon kipróbáltam. Bejött! Sokkal kevésbé volt meleg egy izmos veretés után és az előtte 6e. km-nél már fekete olaj 12 ezer (hivatalos intervallum) kicsit sötétebben de gyönyörű tisztán jött ki. A GL5 nagyobb nyomásra van tervezve ,izmosabb az olajfilm. Ez csak egy privát tapasztalat.
A kardannak mindegy, ha az olajarusnak nem is. Mindketto benne van az owners manualban.
Teljesen mindegy, hanyas evjarat. 10W40 ha kora tavasszal mar eloveszed es meg enyhe telben is hajtod, 20W50 ha tizenpar fok alatt ki se tolod a garazsbol. Ha meg mindent le akarsz fedni az 5 fokos teli gurulastol a 45 fokos melegrekordig, akkor 10W-50.
A blokk dizajnja oregebb, mint te, nem valogatos tipus.
Amire a jovoben szukseged lesz, az egy 'owners manual'
Egyebkent 3 liter (10W40 - 20W50 kozotti SG vagy annal jobb) motorolajat ker szurocsere nelkul, szurovel 3.2-3.3 liter, a kardant pedig a betoltolyuk eleig kell tolteni, kb. 2 deci 80W90 GL4 vagy GL5 hajtomuolajjal. A teleszkopba 10W villaolaj kell, hogy mennyi, azt nem tudom megmondani, meg nem is tetted hozza, hogy a Classic vagy a Custom-e az alany.
Tegnap elhoztam az 1100-as DragStart-t.
Első pár kilométeren tartottam kicsit tőle, fura volt a ballonos gumi. Aztán az út hátralévő részében (180 km) nagyon megbarátkoztam vele.
Mikor már itthon karikáztam vele a városba hirtelen azt vettem észre, hogy sokkal bátrabban, sokkal magabiztosabban kanyarodok vele, sokkal szebb íveken döntöm. Elképesztő! Nem gondoltam volna hogy ennyire kezes :D Úgy érzem a sportmotor, majd naked bike után végre megtaláltam az én kategóriámat. Imádom :D
Viszont van rajta pár javítani való: az első teleszkópok okádják az olajat, szinte semmi csillapítása nincs. Elképzelhető hogy a kormánycsapágyakat is megette...
Illetve az előző tulaj idén még nem cserélt olajat. Milyen olajat töltsek bele és hány litert? Illetve szeretném a kardánhajtás olajat is lecserélni, abból milyenre és mennyire lesz szükségem?
Én mindig hallásvédőt használok motoron. Robogón munkába menet nem.
Amúgy tudom, hogy igazam van, aki a kölyökkorunk óta motorozik azt látom, ki-hogy-miért csinál. Én is megbolondultam pár évtizede a sportmotrokért, ma meg... egy szép nagy harley-n bele a naplementébe...
Egyik kezem a kormányon, a másik a kiscsajon, a következő meg a farzsebemen a bankkártyán.
Ja, így igen.
Csak halkan jegyzem meg, hogy sok igazság van abban, amit mondasz 🙂
Nekem sem a gyári van fenn, és bár "nem túl hangos" de tényleg nem zavar, mert már félsüket vagyok.
Vigyázok is a hallásomra, keveset motorozok. 🙂
Nem tudom... arra?
Amúgy akár lehet jó is. A tapasztalatom azt mutatja, hogy a hangos kipu hosszú útra nem jó, mert aki megpróbálja az biztosan előbb-utóbb, de inkább előbb visszaszereli gyárira, így aki továbbra is a hangossal közlekedik az vagy süket, vagy csak az utca végére jár a segílyosztóba.
"mindenkit megajándékoznék egy olyan képességgel, hogy át tudja élni a másik fél érzéseit, szenvedését egy egy kritikus szituációban…"
Ez tetszik! Nagyon jó gondolat ...🙂
Bár valójában mindannyian rendelkezünk ezzel a képességgel, csak különbözőképpen reagálunk rá, amikor az a halk hang - ott belül - megszólal. 🙄
Mint erv, ez a leggyakoribb a hangoscsovesek reszerol. Arra gondolok, hogy ami 92-ben a Lada Samaraba vagy a Skoda Favoritba behallatszott, azt ma meg lehet sutni. Es persze van, aki erre azt mondja, hogy akkor a tok ures cso a megoldas... (szerintem meg a pszichiater)
Mindegy is, en jobbak kedvelem a kipufogoszelepeimet, a hasznalhato tartomanyban leadott nyomatekot, a normalis uzemanyag-fogyasztast, a sajat es embertarsaim dobhartyajat - ugyhogy nekem a maximum hangnyomas egy benzines fukasza szintje. Nem is emlitve a hangszint...
Szerintem régen sem, csak egy jó szöveg volt.
Én autózom is meg motorozom is, a KIA-m kifejezetten csendes, de eddig egyszer sem hallottam előbb, mint láttam volna.
Ha olyan helyen fog meg, ahol direkt erre mennek ra (pl. kiallnak meszelni egy kezi hangnyomasmerovel a Matraban), akkor elveheti a forgalmit is.
Mezei igazoltatasnal ez nem jellemzo.
Mivel a Drag Star nem az a kimondott kanyarvadasz, eselyesen nem olyan helyszineken fogod hajtani, ahol idonkent mernek is.
Ettol fuggetlenul en halkitanek azon a csovon, a sajat fulem epsege miatt, ha masert nem is.
Köszi!