Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na kikapódott a feszszabályzó.
Szerencsére nem kellett levenni a kipufit csak meglazítani pár helyen és így kifért a krómos dekli.
Ugy látom már valamikor buherálták mert a 3 fehér+piros+fekete vezetékhez hozzá van toldva vezeték ráforrasztva közvetlen a sarukra. A fesszabályzó csatlakozó puncija meg van csonkítva , gondolom így tudták forrasztani.
A fekete vezeték védő vajon milyen anyag lehet? Zsugorcsövet ismerek de ez ilyen gumiszerű .
Látok másik csatlakozó kapcsot is de ez gondolom valami egyéb kiegészítő csatlakozáshoz alkotódhatott talán gyárilag.

Akkor a javaslat az RGU-210 az m0moto.hu -ról?
Na tegnap megjött az uj aksi. VARTA YT14B. A motor pöccre indul, Landport aksi "kuka", önindító hibát kizártam.
Próbakör mielőtt még a fesszabályzót megbontanám.
Hidegen aksi 12,58 V .. pöccre indít.
Hidegen működéskor 13,70 V stabil minden fodulaton.
Multiméter combra felcsatol, sorkapoccsal aksira csatlakoz
5-7 km 13,78 V feszültség stabil (fényszórókkal)
8-15 km 16,5-17,5 V nem stabil (fényszórók nélkül még szarabb) aksi már enyhén melegszik.
Motor leállítva, nem nyírom tovább az uj aksit

Konkluzió: Fesszabályzót most már leszerelem, cserélem.. RGU-210.
Sziasztok! Eladásra kínálom Yamaha XV 1600 Wild Star motorkerékpárra az USA-ban újonnan vásárolt CORBIN típusú komfort ülést.
Ha esetleg érdekel valakit a hirdetés megjelent az apróban. Miután eladtam a motort 8 éve őrizgetem a szekrényben, de most már boldogítson mást :-D Esetleg csere ajánlat is érdekel, minden értelmes felajánlással keress nyugodtan!
Most látom, hogy mobilról válaszolva kimaradt ez-az.

"Hogy lehetne egyébként tesztelni ezt az aksit, h tud e elég töltést tárolni és bizonyossá lenni h nem az önindítóm vacakol esetleg?"
- Hát, erre van a terhelővilla, ami keveseknek van otthon, de amit te csinálsz, az kiválóan mutatja, hol a hiba. Bikázva ugyanis egy erős akksit adsz a rendszernek, azaz ha az önindító faszán indít bikakábelről, nincs az indító motorral semmi baj.

Ami az AGM kontra normál akksit illeti... Az XVS1100-be 14Ah-s akksi való, nevezetesen a GT14B-4 / YT14-BS és ezekkel azonos avagy helyettesítő típusokkal kompatibilis. A normál savas verzióban ugye a "sav" folyadék formájában veszi körül a lemezeket, azaz túltöltés hatására gőzzé változik és az akksi szellőzőjén kicsöpög.
Az AGM gondozásmentes, itt a sav üvegszálas hordozóanyagba van felitatva, azaz nem lötyög ide-oda és ezek az akksik zártak, nem jöhet ki belőlük semmi. Az üvegszálas paplanba tekert lemezekről nem vagy sokkal kevésbé tud leválni az ólomszulfát és a mindenféle fémoxidok, ami normál (elhanyagolt) akksinál leülepedik az aljára és fenékzárlatot okoz - itt ez nem áll fenn. Jellemzően nagyobb az indítóáramuk is. A túltöltés az, amit rosszul viselnek.

Sajnos a Yamaha a 63 lóerős Virago motorblokk köré épített egy Harley Fatboy méretű és súlyú vázat, ami sokkal nehezebbnek bizonyult, mint várták és utólagosan álltak neki a súlyon faragni. Pl. a tank is vékonyabb lemezből van, sok a műanyag takaróelem, a kardán csupaszon van hagyva és az akksiból is beérték egy kisebbel. Az elődmodellben 20Ah-s 260A indítóáramú akksi van, itt kicsit nehezített a pálya, mert 14Ah-s akkuval kell gazdálkodni, az AGM magasabb árama előny.
Ahogy korábban említettem, ha a töltés kafa lesz, nem lesz gond az AGM akksival sem. Egy diszkrét voltmérőt esetleg nem lenne butaság bekötni, hogy rajta tudd tartani a szemed a jövőben, akkor megelőzhető az ilyesmi.
A fesszabalyzot tisztessegesen kimerni nem nagyon lehet sajnos, maximum a diodahidjat, de az jelen esetben edeskeves.
Ha a jo testeles ellenere is tultolt, akkor nem uszod meg sajnos a cseret.

Ami az akksit illeti, a Landport, a JP Moto es a tobbi kvazi noname cuccot javasolnam hanyagolni. Sot, a Drag 1100 eseten a normal Vartat is.
Yuasa, Exide, Bosch ami jatszik, ezekbol AGM es normal savas is, Vartabol csak az AGM. Ha a szabalyzo jo lesz, az AGM-mel se lesz gond.
Szia , milyet javasolsz AGM helyett?
Ugy gondolom már ez a viszonylag uj aksi is kifingott mert 13,4 V töltöttség esetén sem forgatja meg az önindítómat..csak recseg, az autómmal kell bikázni. Valószínűleg nem tett jót neki h többször meg lett főzve.
Hogy lehetne egyébként tesztelni ezt az aksit, h tud e elég töltést tárolni és bizonyossá lenni h nem az önindítóm vacakol esetleg?

Megejtettem az első körös tisztogatást. Még nem bontottam meg a fesz szabályzó körüli részt viszont az aksi melletti, ülés alatti csatlakozókat kábeleket átnéztem, széthúztam,portalanítottam, wd 40 eztem ujra kifuvattam.

Az eredmény:
Első indításkor (bikázva) hideg állapotban: 14,02-14,8 stabil feszültség mind alapjáraton, mind fordulaton. Kezdtem örülni.
20 perc gurulás után: alapjárat 15,5-16,5 V ; fordulaton: 17-18 V között változik.
T (aksi oldalán ): 33 fok.
Ez most kevesebb, már szerintem elfogadható lenne.

Szóval amikor meleg akkor úgy tűnik, h baja van .
Asszem nem úszom meg a kipufogó leszedés/feszszabályzó ellenőrzés műveletet. Jól gondolom?

Ha leszedtem a feszszabályzót, tudok rámérni esetleg , hogy jó? Milyen értékeket kell látnom?
Hat, szegenykem elegge felfuvodott. Az AGM majdnem egyetlen hatranya, hogy lufi lesz belole, a sima savas akksi jobb esellyel eli tul az ilyet
Köszi szépen, arra gondoltam en is h először a testeket, vezetékeket nézem meg. Kipucolom, adok neki egy kis wd40 et a hétvégén. Igy nézett ki az uj aksim mikor is észleltem h valami nincs rendben.
Vettem másikat de azt már nem vártam meg h ennyire felmelegedjen.
Az akku negatív pólusán van egy fehét egypólusú műanyag csati, úgy tűnik, oda testel a komplett kábelkorbács. Ott nézelődj vacak kontakt után első körben.
Amit majd elfelejtettem: sanszosan kelleni fog egy kipufogó tömítés (tűzkarika) is, mert a fesszabályzó cseréjéhez le kell kapni az első henger kipufogóját.
Jol latod. A tultoltes tulmelegiti az akksit, forralja az elektrolitot.
A tunetnek ketto oka lehet. Hibas szabalyozo, avagy a szabalyozo elegtelen testelese.

Elobbi konnyen ellenorizheto. A szabalyozo csatlakozojan 5 vezetek van. 3 egyforma, ami a generatorbol jon (sarga vagy feher), egy piros (12V) es egy fekete (test). A feketet kovetve meg fogod talalni azt a pontot, ahol testelve van. Ha ott korrodalt, koszos, rozsdas, akkor pucold meg femtisztara a csatlakozast. Ez sokszor segit, mert a legtobb fesszabalyzo a korrodalt kontaktok miatt eg le. A fesszabalyzo csatlakozojat is ellenorizd, ott is lehet oxidos.

Ezt a lepes mindenkepp javaslom meglepni, mert ha csak csuklobol szabalyozot cserelsz de a testeles nem 100%-os minosegu, az uj szabalyozo honapok mulva leeg a francba.

Ha pucolt testeles mellett is tul sok a feszultseg akkor a szabalyozo fustolt el. Erre ket megoldas van.
Az egyik az univerzalis MOSFET technologiaju szabalyozo a Solvart-tol (solvart.hu). Elonye, hogy tartos, nem melegszik annyira es modernebb szerkezet. Hatranya, hogy barkacs. neked vagy a szerelodnek kell adaptalni a cuccot a motorra, mert nem tipusazonos csatlakozoval jon.
A masik megoldas egy gyarival azonos minosegu cseredarab, semmikepp se 5-6000 Ft-os kinai. A Tourmax gyartmany gyari minoseg es modositas nelkul passzol. Ha jol emlekszem az RGU-210 valo az 1.1-es furdokadra, de nem vennem be ra a ciant. Az m0moto.hu-n a legolcsobb es ingyen van a szallitas is.
Arban ugyanott vagy, egyforman 20-22 lepedo, barmelyiket is valasztod.
Sziasztok
Dragstar 1.1 2002 esem van. Az aksim nem tul régi de nagyon melegszik. kn 20 perc után 60 fokos. Alapjáraton 15,5-16 V , fordulaton 17,5-15 V feszülséget mérek.
Fesszabályzóra gondolok, mi a véleményetek. Ha az akkor hol tudnák /menniért vásárolni
Üdv Tomi
Szia.
Xv 1600-asom van ha esetleg az érdekel.70-3179083.
udv Pali
Üdv.
Xvs1100 kilóméterórát keresek.
Ha van valakinek eladó,kérem jelezze.
Üdv.: Jocó
Először én is a plexire gondoltam. Az enyémre nagy. szélesítés, plusz még távtartó is kell hozzá. A felfogatáshoz meg olyan kellene, mint amilyet dibdi küldött a képen.
Hááát ...
Kétlem, hogy ez felmegy a Classic-ra... :(
Bocsánat, egy kicsit lassú vagyok, mostanra sikerült összehoznom.
Helló Lajos! Tudnál róla pár képet feldobni? Ami fontos a felfogatása és a méretei .Köszi Dibdi
Üdv dibdi, nekem van egy plexim, ami az én 500-as Viragomra nagy, a tiédre valószínűleg jó lenne. Nem új, és nem olyan szép krómozott a tartója mint a képen lévőnek, sőt egyáltalán nem mert nem a villaszár burkolatra, hanem a magára a villaszárra erősíthető, de a plexi az masszív, és jó állapotban van.
Helló mindenki ! 1100 A VP 16 dragstar classicra keresek a villa szárra felfogatható plexitet meg hátsó utas trepnit. Ami a képen látható azt a Bázis motortól rendeltem de amit kaptam köszönő viszonyban sincs azzal ami a képen van.
Nincs véletlenül valakinek dragstar 650-hez hátsó kerék azt keresek.
Köszönöm.
Nem tud valaki dragstar 650-re hátsó kereket?
Köszönöm
Az 535 csapagyhaza jobban "kiall" a bordas huvelybol, mint 650-ese. A komplett agy jobban kiemelkedik a raf kozepvonalabol, mint a Dragon.
A bordas csatlakozas is csak 5 csavaros, a Drage meg hat.

En szemelyszerint nem erolkodnek vele.