Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

+1
Fején a szöget, mint mindig.

Elmondom, én mit látok képről. A tárcsa gyári Yamaha, a fékcső dettó. Akár az eredeti 1999-es is lehet.
A kormánykapcsolók vezetékelésének gyári védőcsöve jellegzetes ezüstszürke, a csati a féklámpakapcsolónál gyári. A szürke védőcső elég szar minőségű és az UV-tól besárgul. Ez viszont tisztességes állapotban van. Ilyesmire utaló jeleket látok pl. a hátsó fék munkahengerénél, annak a fémspirállal védett fékcsövénél is.
Ilyen és hasonló részletek miatt az az érzésem, hogy ez vagy valós km., vagy valaki igen sokat költött arra, hogy újszerűnek hasson. Csak akkor a 2 milkás árcédulát érzem vékonynak.
pl a féktárcsák kopottsága
Mennyi gyári kopo alkatrész van rajta (fékbetét, gázbovden, kuplungbovden...ezeknek is szokott lenni DOT száma, akár csak a gumiknak.)
Gumi DOT -jából is lehet levonni következtetéseket, hacsak nem éppen most cserélték, de ha mondjuk 10 éves és alig kopott, vagy pl félig, akkor tényleg keveset használhatták...
Aztán pl ha keveset mentek vele, akkor tanksapka sem sokat volt nyitogatva. kulcsok még nem lötyöknek a zárban...
Sok nyom van rajta egy vájt fülünek, de nagyon fontos az összkép, hogy az "harmonikus" legyen, nem nagyon lógjon belöle ki semmi indokolutlanul. Persze teljes bizonyosság sose lesz..., de minél mélyebb vizsgálatot tud tenni valaki, annál pontosabb lesz.
Az én stratégiám az használt dolgok vétele esetén, hogy felmérem a kockázatokat, és olyan áron vásárolok, hogyha "véletlen" mellényúlnék, akkor se fájjon, mert az árkülönbözet fedezi a helyreállítást.
Èn nem bohockodtam soha ilyen lekérdezésekkel, a lényeg amit látsz, annak kell arányosnak lennie a kialkudott árral. Különben el kell engedni. Föleg ha ilyen laikus vagy a témában. Èn nem nagyon szoktam javasolni öreg motorok vásárlását olyanoknak, akik nem értenek hozzá, és nem tudják a legtöbb dolgot maguk szervizelni. Mert az öreg motorok javításának óradíja pont ugyan annyi mint a újabb példányoké, csak a kockázat nagyobb, hogy többet kell velük foglalkozni. Ha kevés km is van benne, akkor is lehet számítani a müanyag, gumi, és elektromos alkatrészek meghibásódására, feltéve ha ezeket nem cserélték a közelmúltban. Más részröl egyes öreg modelek, nehezen birkóznak meg a mai kutyult üzemanyagokkal.
Hadd kezdem az elején.

Már kb. 3 éve, hogy eladtam, de úgy emlékszem, hogy digitális a műszer és kiírja a hatodik számjegyet, tehát ha nem 15 hanem 115 ezret futott, az egyértelmű lesz. Visszatekergetni nem egyszerű a Yamaha szerint. (Persze ez nem zárja ki, hogy órát cseréljenek rajta.) A képek alapján amúgy valós lehet a 15 ezer km magassága, ami kap hőt, esőt szelet és nyúzást, arról már sokkal több króm és festék hiányozna henger és blokk táján - ami viszont eredetinek tűnik a HD kép alapján.

A típushibák... Hát, van pár olyan dolog, amire oda kell figyelni, mert költséges lehet. A kardánja nincs burkolva, a hátulsó szöghajtás szimeringjének és a kardántengely krómozott héjának állapota igen fontos, ellenkező esetben víz kerülhet bele.
Az önindító szabadonfutója gyenge szerkezet, szeret megdögleni. Az elülső szöghajtásnál a kardánkeresztet egy anya tartja a helyén, amit gyárilag úgy rögzítenek, hogy egy pontozóval odavernek az anya és a menet találkozására. Az az anya egyes szélsőséges esetekben szeret lelazulni, eltörni a szöghajtás kihajtótengelyét és az nem olcsó műsor, ezért időnként rá kell nézni. Minden hátsó gumicsere alkalmával ki kell venni a hátsó szöghajtást is, és ilyenkor célszerű azzal is törődni (olajcsere, bordás tengelycsatlakozások kenése). A hátulja háromszög lengővillás, központi rugóval, alul himbával. A himba csapágyazását úgy 25-30 ezer km magasságában célszerű megnézetni és kicseréltetni egy újra (sok-sok zsírral), mert amit a 2002 előttiekbe tettek az szeret elrohadni, gyárilag nem tolták agyon zsírral sajnos - a zsírral spórolásnak elég sok 650-es szöghajtás lett az áldozata, így zárójelben.

Sok gyenge pontja nincs a motornak, a blokk maga egy kiforrott, kis variákkal 30 évig gyártott szerkezet. Ha a futómű, üléspozíció, menettulajdonságok a kedvedre valók, akkor a fentiekre odafigyelve nem lehet sok baj.
Így van, azt már néztem, de az sajnos csak 2020-tól tartalmaz adatot. Így gyakorlatilag vakon vagyok. 1999 és 2020 között elég sok minden történhetett. Régebben amikor autót néztem az autoDNA-n fent volt minden előző műszakis fénykép az autóról, és a futásteljesítmény is látszott. Ez már nincs meg, vagy motorokra nincs?

Egyébként mi az amiből egyből észrevenném ha bőven 80K-t futott a mot
or?
Hümmm....
Van még a "Magyarország.hu" ha van regisztrációd. Valószínű, hogy minden adat csak a Magyarországra kerülés időpontjától van.
Közben megrendeltem a jelentést. Természetesen semmi nincs benne :(
Ennyit kaptam az alvázszámra. Itt lesz futásteljesítmény adat?
Elkértem, de se az AutoDNA-n, se a Carvertical-on nem találtam futásteljesítmény adatokat. Hol érdemes még utána néznem, mert nagyon érdekelne, hogy 21 év alatt mit ment :D
Kérd el az alváz számot. Le lehet kérdezni az előéletét.
Szerintem ennyi hiba belefér. Egyébként a 99-es évjáratúaknak volt valami típushibája? Megvehető manapság egy ilyen?

Egyébként erről van szó:

https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/xvs_1100_drag_star/yamaha_xvs_1100_drag_star-18399105#sid=83e7a2ee-faed-4209-8217-f2954ac03f6d

Nyilván túl szép hogy igaz legyen, kizártnak tartom hogy 14K legyen benne, főleg hogy 2020-ban került magyarországra. A 114K-t inkább tartom elképzelhetőnek :D Kérdés hogy ezek miatt a tuningok miatt (kormány, lámpa, kipufogó) mennyire csesztetnek a rendőrök..
A szimmering és porvédő olyan 5-6 rugó magassága plusz 2-3 munkaóra.

Az olajfolyás nem tipikus, nem Harley ez. A dekli papírtömítése lehet ludas, esetleg az üresállás-kapcsoló ereszt vagy a kuplung kinyomótengely szimeringje. Az üresjelző gomba 6-7 ezer, a szimmering 800Ft (ha méret után veszed és nem a Yamahától 3000-ért), a papírömítés 6 vagy 9 rugó (Athena v. Yamaha).

...akkor mégse annyira patika.
+ egy kérdés: az oldaltámasztó fölött, ahol a sztenderd kapcsoló van poros/olajos volt. Mivel az csak egy kapcsoló, fogalamam sincs honnan került oda a koszos olaj. Valami tipp? szokott ott valami folyni? Esetleg motorolaj töltésnél juthatott oda, vagy az nem ott van?
Szuper, akkor ez nem gáz.
Ami még szembeötlő volt: a villa teleszkópok szilikonnal voltak befújva, mármint a porvédő gumi, így nem tudom hogy a villa teleszkop ereszt-e. Ha esetleg ezeket fel kellene újítanom akkor az milyen költséggel jár. Nem vagyok fillérbaszo, csak alkupozíciot keresek :D
A Dragstar zajos, kis ciripeles uzemszeru. A kormanycsapagy zsirozva van, nem olajozva. Ha onnan olajszeru cucc folyik, lehet kapott WD40-et.

Ha jo a csapagy lehet elegendo ujrazsirozni. Ha cserelni kell, az kb. 15 ezer egy szett es kb. 3-4 munkaora.
Sziasztok!

Tervezek venni egy Yamaha Dragstar 1100-ast.
A motor 1999-es évjáratú, nagyon szép, patika állapotú blokkal.

Ami viszont feltűnt:
- Kormánycsapágy aljánál olajos. Az magából a kormánycsapágyból jött ki, vagy ott nincs olaj/kenőanyag? Illetve ennek a javítása mi pénz lehet kb?
- hidegidításnál, illetve lehet hogy melegen is alapjáraton hallatszódik, hogy az első hengernél apró ciripelés van. Mintha két pici villáskulcsot ütögetnénk ütemre össze. Ez utalhat nagy problémára is, vagy nyugodtan megvehetem? :D

Köszönöm!
Sziasztok. Eladóvá vált motorom. Sajnos befejezem a motorozást, így meg kell válnom tőle. Ha érdekelne valakit itt van a link:https://www.kepesmotor.hu/yama... Széles utat srácok.
Helósztok, nálam a fesszabalyzo csere megtörtént . 14,6 V stabilan , 200 km után is hideg az aksim.
Remelem így is marad . Köszi blackiex a tippeket.
Köszönöm agyors választ. A karbit már szétszedtem, bár lehet hogy trehány munkát végeztem. Még megpróbálok benzint sprickolni közvetlen a karbiba, hátha így megmutatja magát.
Meg kene nezni stroboszkoppal esetleg. Elofordulhat, hogy van szikra, de nem jokor. Mivel az elso hengerrol van szo, nem egyszeru, mert az elso henger gyujtasi idopontja nincs feltuntetve a lendkereken, tehat egy ilyen vizsgalathoz neked kell megfesteni a lendkerek "I" jeletol 10 foknyira a lendkerek peremet, ha meg akarod nezni az alapelogyujtas helyesseget.

Ketlem, hogy ott lesz a baj, de nem kizart, hogy a TCI kapott egy maflast a tultolteskor. Ha az idozitessel van valami, elofordulhat, hogy az alapelogyujtas nem stimmel, de magasabb fordulaton (3000 kornyeken van egy konyokpont a gorben) megjon idoben a szikra.

Aztan persze azt se zard ki, hogy ha pl. emiatt a hiba miatt sokat allt, akkor a karburatorral lehet valami, pl. az alapjarati kor dugulasa.
Sziasztok!
Ugyan így jártam én is mint ptomi. Azóta nem akar menni az első henger. Úgy tűnik magasabb fordulaton bekapcsolódik de nem az igazi.
Fesszabályzót cseréltem, a töltés 14.2, trafót is cseréltem szikra van messziről áthúz.Mi mehet tönkre még, egy ilyen eset következtében.
Elég ha van zsugorcsöved meg egy kerek reszelőd (ha esetleg a csavarlyukakon igazítani kell).
3 fázisú, 5 vezetékes, sima MOSFET szabályozó kell az XVS-re.
Köszi akkor mosfet lesz.
Tudsz esetleg valami típus számot vagy csak elég annyi h az 5 vezetékes ?

A gumifütyit hol lehet venni , vagy elég ha zsugorcsovezem?
Sziasztok!
2002 Dragstar 650 Custom.
Keresek hátsó leömlő csövet, amivel a gyári rendszert megtartva is fel tudok dobni egy nyitott dobot. Szeretném elkerülni a gyári flexelgetését, heggesztgetését.
Van valakinél esetleg? Vagy egy teljes gyári dob páros a hozzá hegesztett hátsó leömlővel is megfelelne.
Igen, vagyis hat az a gyarival azonos. Mondanam, hogy plug-and-play, de szemmel lathatoan valaki ezt mar szetbarkacsolta es a gyari csatlakozonak se hire, se hamva.

Ezesetben viszont a Solvart-fele univerzalis MOSFET szabalyozo is jatszik, hiszen arban azonos, technoligiajat tekintve modernebb es mivel mindenkepp barkacsolni kell a bekotest, akkor mar lehet azzal jarsz jobban.

Valami mezei gumicsonek nezem azokat a zoknikat.