Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jaaa, en azt hittem a betonkeverot mondod.
a horpasztott tankból indultam ki az az 50-es szimókon volt. Az 51-eken már nem volt horpadás lehet azért, hogy több benga férjen bele 😅
Én szerettem a TS125-ösömet. 25ezerért vettem azért hogy a lekotlott Honda CB750-es alkatrészei után rohangáljak 😆
A motor főleg ha a korát is nézzük nagyon megbízható. 2évenként a műszaki előtt csináltam egy nagyobb karbantartást fillérekből olcsó de jó minőségű alkatrészekkel, és az elég volt neki. Meg volt olyan év amikor egy év alatt beleraktam 40ezret akkor blokk felújítás is megállt 15ezerből, Koyo csapágyakkal, és a motor 3 literrel beérte, úgy hogy ment 100-at stabilan, hosszútávon. Baromira jó világ volt. Nem voltak olyan vacakok, ezek a németek, mint emlékszik pár ember. Aztán a hanyatlás ott indult be amikor már nem volt gyári alkatrész olcsón. Elkezdték azt drágán adni. Jöttek a lengyel meg kisipari cuccok amik még mindig használhatóak voltak, de a gyáritól elmaradtak. Végül a közelmúltban elkezdtek bejönni a tajwani, meg egyéb szutyok alkatrészek amiből mindenki csak egyszer vesz, mert semmire sem jó. Na ettől a ponttól váltak eredeti funkciójukra alkalmatlanná, és lettek drágán fenntartható oldtimerek.
Én még időben begyűjtöttem mindent hozzá, bár azért volt pár dolog amit már én is csak drágán kaptam meg. Az összes gumi, meg minden csicsamicsa részletet amire korábban nem érdekelt, vagy 100ezerből vásároltam össze még akkor amikor nem voltak 1milliós Simsonok. Értek is a gép lelkivilágához, szóval ez nekem érzelmi alapon működő hobbi (ha lesz rá időm) költeni szerencsére nem kell rá.
Aztán ha egyszer kész lesz, akkor sem azzal fogok dolgozni járni. Néha előveszem kifényezem, elmegyek valami találkozóra, vagy csak elpöfögök a fagyizóig, aztán kész. Ilyen enyhe használat mellett már nem nagyon kell rá költeni a Turtlewaxon kívül.
Írtam valahol a genetikailag fösvényről.......szóra sem érdekes. 😆
Nincs ezzel gond, ha van rá pénz, alkatrészforrás és idő.
De ahogy mondod, szakembert egyes spéci feladatokhoz találni nem egyszerű, úgyhogy vagy olyan lesz a végeredmény, amilyen, vagy félbemarad, vagy kurva sokba fog kerülni, ha pl. több komplett donor blokkot vesz össze az ember, hátha egyben talán még jó pl. a kuplungkosár. Mert fasza, hogy van hozzá utángyártott dugattyú meg szelepek 80 évvel a gyártás befejezése után is, de kicsit több darabból van a bringa.

No mindegy, itthon sokan komoly pénzekre tettek/tesznek szert, hála ezeknek a csillagszeműeknek.
Akad itthon alkatrész a Simsonok felújításához, de olyan is: Kínában vagy Tajvanon bérgyártott másolat mondjuk ferde menetekkel, gyatrább anyagból, egyes esetekben méretpontatlanul. Egy komplett karbi cirka 10 ezer Ft. Gondolhatod, milyen.
Német valóság egy darabja.
Két magyar kollegám is ezzel járkál be jó idöben az irodába. Az egyik egy fecskét hozott ki és "legalizált", majd újított fel. A másik egy enduró szerüt csinált meg "cafe racernek", miután ö elatta a fecskét. Van nekik valami cimbejük fent Berlin környékén, annak egy garázs tele van simszonokkal, ö német. Augusztus környékén felviszik hozzá motorokat és Berlinböl felmotorznak az Èszaki tenger partjára, németben -lengyelben... megnéznek pár érdekes helyet pár nap alatt, aztán 600-1000 km megtétele után vissza Berlinbe... onnan aztán visszaszállítják a simokat. Mindegyikben van pár modósítás, hogy ne kelljen szerelgetni, meg haladni lehessen vele ( elektrinikus gyújtás, plusz pár fokozat, lökettérfogat növelés...) Persze ennek ellenére valami apróság (vagy nagyobb gond) mindig van. ;-D
Az alkatrészek megbizható, jóminöségü forrásból vannak az elmondásuk szerint...
Èn nem mondom, hogy megértem öket, de én sem nagyon ugrálhatok, mert én is voltam anno akkora balek, hogy "restauráltam" T5 Pannóniát, 125-ös Csepet, és ha nem figyelek oda, akkor még bevallom, hogy egy 125-ös Danuviát is több más rom mellett. Szerencsére 2 éve megjött sz eszem, és eladtam szinte kilóra felhalmazott tonnányi alkatrész ezekböl, meg MZ-kböl. Túl rövid az élet ahhoz, hogy ezekre az ember több idöt pazaroljon.
A másik magyar kollégám most vett egy trabantot, és hónap végén akarja kihozni...Ö-t sem lehet ész érvekkel meggyözni... Ö is át akar esni a tüzkeresztségen.
A Schwalbe-s haverom az betámadott, hogy jövöhéten lesz nagy vaterán börze Hockenheim vagy hol. `Menjek vele mert Ö R12-es BMW-t akar építeni...Beletelt egy hetembe, mire meggyöztem, hogy pont az ilyen elsö bálózokat várják. hogy eladjanak neki minden levélnehezéket, dupla áron amiböl bármi mást, de motort bizton nem lehet épiteni. De ezzel sem lenne semmi baj, ha lenne CNC-s szakemere, galvanilázó, és festö mühelye..., de ebböl már 20 évvel ez elött sem igen lehetett találni olyat akire rá mertük bízni az éveken át gyüjtött rozsdából kivakart "kincseiket".

Végezetül, szerintem egy ilyen projektet mindkinek végig kéne csinálni. Kevesebb lenne a szervizekben az átverés, a szerelési videók alatt a babzsákos értelmiségi, meg akik megfejtik, hogy gyárban miért így mérnökök, miért nem úgy...meg kiváncsi lennék, hányan dobnák be törcsit hisztisen mikor picit elakad projekt, mert elfogyott pl. a polirpaszta...
Ez egy "turbós" blokk. Ventilátor van a generátor oldalon, a régi Star és a Schwalbe volt ilyennel szerelve.
Az S50 ez után jött.
Én TS125-ös blokkokat és komplett TS-t is guberáltam lomtalanításkor. Akkor még semmit nem ért. Tiptopp állapotban 25ezerért vettem az enyémet. Most meg van egy rakás jó alkatrészem, csak össze kéne rakni 😁
Nézz körül a honlapon.
ránézésre ez egy SB 50. Ilyen édesapámnak volt nekem már az 51-esek voltak. Valami furi ezen mintha nem lenne minden gyári rajta(gondolkodós) Lehet, hogy felfúrták, hogy bitangabb legyen(gondolkodós)
Ha az ini tonnában mérné az 500 eurósokat szimszont valószínűleg akkor sem venne 😅
És én sem vennék(kezeit széttáró) Még akkor sem ha minden emeletre tehetnék 10 darabot a saját felhőkarcolómba(kezeit széttáró)
Mivel neki van pénze nem nekem így valamiben mindenképp okosabb, néztem anno a narcost az escobar sorozatot, annyi pénzük volt, hogy súlyra mérték (tonnában) és simán begyújtottak vele mikor hideg volt, mondjuk okos nem volt csak kegyetlen, de akkor is amíg volt nem számított, ha neked is számolatlanul lenne hiába írod most, hogy te akkor is spórolnál mert nem legalábbis amíg nem vagy abban a helyzetben addig ezt nem mondhatod biztosra, szerintem vagy 50 üzemképtelen 5 milla/db-os szimód lenne külön kastélyban mindnek külön lakosztállyal. 😁 Persze vannak genetikailag fösvények, de azok nem számítanak. 😏
attól hogy nem számít neki a pénz még nem lesz okosabb......
egy 10+ alkalommal szétszedett lerűgott fosdhalom kicsicsázva pár kínai/indiai kritikán aluli alkatrésszel még nem teszi jobb motorrá a szimót, jó esélyel a használhatóság határát foja súrolni
itt a keleti blokkban csak azért gondol rá ábrándos nosztalgiával az ember mert az egyetlen 50es berregő volt ami láthatóan kiemelkedett a fostengerből, de ettől még nem volt jó motor, csak a többitől volt jobb
Vagy csak van pénze, dolgoztam 1-2 kőgazdag félének és olyan marhaságokat vettek aminek semmi értelmét nem láttam, de igazából nem is kell, hogy értelme legyen, egy nigériainak a mi költésünk értelmetlen, nekünk a nyugatiaké mindenkinek meg a kőgazdagoké, nekem párezres cucc kidobása nem gond másnak párszázezer, pármilla vagy akár százmillák is, megteheti hát megveszi és nem hülye sőt, több esze van mint akinek nem fussa 10 millás szimóra. 😆
egy szimó ami üzemképes az ér 50-100 ezret
aki ettől többet ad érte az hülye
persze ami full gyárias meg minden eleme hibátlan lehet ettől több de ezeket meg úgysem használják csak dísznek van
Jó, hát aki megveszi, az másként élte meg.
Nézd meg mondjuk a Zsigulikat, ugyanez a sztori. Egy normál állapotban fent maradt 40+ éves Zsiga árán két darab klímás, jó értelemben vett igénytelen, kevesebbet fogyasztó Ignist kapsz. Aztán mégis veszik a Ladát. Sőt, egy műszakis Trabant is többe kerül időnként, mint a fent említett Ignis.
mert mire kész lesz az is millióért akarja árulni(kezeit széttáró) Ha meg magának kell akkor meg jóhülye ez az én személyes véleményem 😅
Én ezt akkor sem értem(kezeit széttáró) Volt romet pónim, több szimszonom, etz-m. Próbálok csak a szépre emlékezni 😅
De akkor is ezek a kacatok állandó törődést igényeltek(kezeit széttáró) A teljesítményük elég meg csekély volt(kezeit széttáró)
Nem azért volt nekünk annó ez a "motorozás" mert ilyenekkel szerettünk volna motorozni, hanem azért mert nem volt másra lehetőség(kezeit széttáró) Keleti blokk országaiként nem is kaphattunk mást. Tetszett nem tetszett ez volt és az akkori fizetésekhez mérten nem is túl olcsón ha a keravilból akarta kitolni az ember(kezeit széttáró) Azt nem tudom, hogy a régi nyugatnémet régió is veszi e ezeket ők ezekre a hulladékokra nem voltak rákényszerítve(kezeit széttáró) Arányaiban a fizetésükhöz mérten kevesebbért sokkal jobbat vehettek. Nekem az emlékeim inkább megmaradnak a papírfényképekből amik akkor készültek ezekről. Most eszembe se jutna ilyen bánatot hozni az udvaromba főleg ennyi pénzért 😆 Lomból van elég épen szerintem minden háztartásban minek azt még gyűjteni is? 😅
Nincs vita, Pipi. Volt kuncsaft a haver műhelyében, aki a nagypapa Schwalbéját akarta helyrerakatni. Ott hagyott majd negyedmilliót és a külsejéhez hozzá se lett nyúlva, csak a full villany, karbi, gumik, futómű, láncszett lett megcsinálva, hogy mindene működjön. De biztos lehetsz benne, hogy használati érték szempontjából jobban jártak volna egy százezres japán robogóval.
Mert most "érett be" az a generáció, akinek tinédzser korában ez volt "a motorozás" és most 50 évesen van lóvéja kifizetni a nosztalgia árát.
A németeknél még a fiatalok is eszméletlen munkát és lóvét ölnek bele, mert apának is volt ilyen.
A helyzet az, hogy a szar frissen festve is csak szar marad 😅
De én mindig mondom nem az a hülye aki árulja...(kezeit széttáró)
Csak blokk most is akad nem túl sok pénzért. Csak mire összerakják frissen festve, sok "fasza" kínai utángyártott alkatrésszel, addigra lesz relatíve nagyon drága.