Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A legtöbbnek van olajégőfejes kazánja.........
Nem gondolnám, de ezt csak erősen valószínűsítem. Nem így ismerem őket. De tudok olyant is.
Télen elégeti..... 🤣
Én szerelőnél cseréltetem, gondolom ő nem a lefolyóba önti.
Ezért nekem minden autómat minimum egyszer felemeltettem, cseréltettem, átnézettem.
Sok kicsi kilométert megyek a motorozós időszakon kívül, a motor terhelése ezért szerintem a duplája ha nem több, mintha autópályán mennék Párizsig. Öööö... mondjuk oda nem, mert sok a buzi, a nigger meg a faszkalap, akkor mondjuk... nem is tudom, ezek hol nincsenek?
Az olajcsere esetén - HA minden úgy történik, ahogy kell: leadja a polgár, átveszi a cég, feldolgozzák, stb. - akkor aszfalt lesz belőle és évtizedekig ott marad(hat) anélkül, hogy komolyan szennyezne bármit.
Más kérdés, hogy sajnos sokan nem adják le, csak kukába teszik, ha le is adnád a benzinkúton az alkalmazott sok esetben inkább elküld, mert nem akar veled vacakolni és innen mindegy is.
Nem félidős. X ezer vagy egy év.
Az egy év teljesül előbb.
Amúgy egyszer azt olvastam valahol, hogy az első 10% ökológiai lábnyoma hogyan viszonyul a maradékhoz, és hát elkeserítőre emlékezem.
Amúgy valami olyan volt, hogy ha csökkentenék a tehetősek a fogyasztásukat csak 10%-al, az nem tudom mennyivel több, de sokkal-sokkal több fejlődő/fejlett országbeli átlagfogyasztó fogyasztásával egyenlő.
Szóval lehet, hogy keveset járok gépjárművel, cserébe rám nem kell számolni bagót, alkoholt, pinanyaló kutya eltartást, hajfestéket, évenkénti telcsicserét, gumiégetést a kályhában, stb. Így leszek az átlag alatti környezetterhelő.
Én mondjuk autónál nem feltétlen cserélném le évente inkább a 10000 amit betartok, de 2 évnél tovább azért nem várnék ha nem menne 10000-et.
Melyik szennyez jobban, 10-20-100 ezer tehetős hobbi repülése vagy 2-3 milliárd pórnép félidős olajcseréje? Egyáltalán mi az elvárás a gyakori olajcserétől?
Így kell bulizni.....

https://www.youtube.com/shorts...
En abbahagyom, ha elobb azok a tehetosek, akik napi 1600 km-t maganrepulnek, hobbibol megkerulik a foldet,, stb. Tehat akik kb. 10-100 szorosan jobban terhelik a kornyezet.
Aztán meg megy a sírás, hogy szétb@sszuk a környezetet és az unokáknak nem marad friss levegő.
Ha valaki erre áll rá, az egy dolog.
Nekem a 4,5 ezer volt a legkevesebb amit egy évben, és olajcserétől-olajcseréig teszek meg, de most is max. 6 ezer megy bele. Autó.
Csak hallottam olyan youtube-errol, aki direkt mocskos lakasokat vallal el takaritasra, es sorban allnak az emberek, hogy az ö legmocskosabb lakasat vegye sorra kovetkezo alkalommal.

Mostansag bringakat veszek es ujitok fel. Sok esetben pont a mocskos, lelakottnak latszokra megyek ra, mert attol sokan tartanak, igy nincs versenyhelyzet, gatlastalanul lehet alkudozni… aztan ugyis vazig bonyom vissza…

Amugy engem inkabb az egy olajjal megtett futasteljesitmenyek nyugoztek le. A tobbi nem nagyon hatott meg, de ezeknel eszembe jutott, hogy evente, meg 5-10-15 ezrenkent KELL olajat cserelni… nagy a kontraszt. ;-)
Faszkalap, megeremelte.
Ja, az az elektromos cigi.
Nem annyira tapasztalt, mert nem egy autóról volt szó esetemben, hanem egy tenyérben elférő eszközről. Az izopropanol és kefe, vagy pedig az elektronika kiműtése után a csap alatt elmosás megoldotta, de ettől még belegondolni is rossz volt, hogy emberek a szájukhoz emelik az adott eszközt naponta többszáz alkalommal.
Ezen javítások zöme jótállási követelések miatt történt, így nem tudtam extra tételt adni a számlához. :D

A motorszerelő kollégám bizony kiszámlázza a mosást vagy adott esetben a munkához kellő mennyiséghez képest extraként használt tisztító vegyszert és igaza van.
Az uzemszeru mukodesbol fakado karbantartasi hianyossagokat egy mertekig elfogadom.
De az, hogy egy autonal az utaster mocskosabb mint a kukam, mert meg oda is csak szemetes zsak kerul, az nalam boven atlepi azt a hatart, amit toleralok.
egyszer hoztak egy robogót javításra rálocsoltam 3 doboz féktisztítót mire hozzá lehetett nyúlni
embernek nem tetszett a plusz költség, még mondtam is neki hogy olcsón kapta meg mert teli kartonnal veszem és úgy kicsit olcsóbb mint egyesével
nem is akartam vele foglalkozni de havernak volt valami hittársa azán basztatott csináljam már meg
de annyit szoptam avval a szarral hogy azóta senkinek nem csinálok semmit sem
Az már problémákat vet fel. Akinek ilyen az autója, az jellemzően szerintem nem azok közé tartoznak, akik megengedhetnék maguknak a céges takarítást. Biztosan van kivétel, de majd blackiex megmondja, ő mit tapasztalt velük kapcsolatban.
Mondjuk persze azt is el tudom képzelni, hogy vannak, akik egy csomó mindent megengedhetnének maguknak, de spórolósak.
Én baromi egyszerűen oldanám meg. A takarító brigád költségét is kifizeti a javításban.
Az hogy olajsaras meg nincs kitakarítva az annyira nem izgat, ha precíz munkát kell csinálni a brigéciol és a nagynyomású mosó elkerülhetetlen része a munkának. De amikor a Köjálos eret vág magán, olyan szemétdomb van a kocsiban az már nem az autószerelő munkaköri feladata.
le fotóznám=lefotóznám
Én csak azt írtam, hogy én ezt nem vállalnám. De ha nincs szégyenérzete ezeknek, akkor gondolom az sem lenne nekik baj, le lefotóznám és a világ elé tárnám, hogy a Gipsz Jakab így gondolja, hogy ezért érdemes volt lemászni a fáról (többek között).
Sajnos én továbbgondolom, és mert hát a sok ismerős életmódja alapján párhuzamost tudok vonni, hogy ki-hogyan tartja karban/rendben mondjuk az autóját, akkor az hogyan tartja karban/rendben a lakását valamint mondjuk a seggét, ha dokihoz megy?
Ezért mondtam már párszor, amikor használt járművet veszek, akkor magánszemélytől (volt már példa egyszer-kétszer neppertől is) lehetőleg, mert a környezet nagyon sok információt ad.