Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Autonal az ozongenerator sok minden segit, meg az autokozmetikaban ha olyan akkor belulrol is megtoljak nagynyomasuval…aztan be az olajradiagor egy estere es minden szaraz. De negyedaron bevallalt mocsokba beleferhet egy komplett karpitcsere is, ha amugy a tobbi resze az autonak atlagon feluli, es erteke nem vetekszik a raforditad extra koltsegevel. De ezek az extrem peldak mindig elviszim a tema fonalat…ha valaki ilyennel szembesul, ott eldonti a korulmenyek alapjan, hogy foglalkozik vele, vagy tovabblep.
Kíváncsi vagyok hogy észreveszed-e a hibát a gondolatmenetedben.
toyotában 39 ezer után is még tapadós volt az olaj
20 után meg szinte új az olaj
nem is cserélem 20 előtt mert felesleges
lesz nálunk még 4-5 olajcsere annyit biztos elmegy a kocsi, a következő gazdánál meg nem érdekel mit csinál benne motor
Mondjuk 6ezrenként hülyeség is cserélni egy autóban. Utoljára a 120-as skoda igényelte ezt a sűrű cserét. Ha nem megyek egy évben annyit, akkor nem cserélem. Minek? Az olaj nem romlik meg. Ilyet csak addig csináltam amíg tartott a garancia a motoron.
Bringánál mindegy ha koszos. Az MZ is olyan volt hogy vastag olajsár, aztán műszakira lecsapattam és kaptam a dícséreteket hogy milyen szép megkímélt oldtimer 😆 De azért egy autóban ha a kárpitba belefolyik a szar, meg hugy, azért az nem olyan vicces.
Amikor társasházban laktam volt egy lakó akinek a lakása olyan büdös volt, mint egy szemétfeldogozó üzem. Na ott amikor kihalt és kipucolták kénytelenek voltak a vakolatot is leverni a tégláig a szag és mocsok miatt, annyira beivódott a falakba.
Nekem elég koszos a kocsim, ,elós és lusta is vagyok, de azért mielőtt az évi 2-3 külső-belső mosásra elviszem belül kitakarítom, porszívózom, műszerfalat törlök, nem akarok égni a takarítók előtt. 😆
Hát ha nem tudja kifizetni az elvégzett munkát, akkor viszont egyszerű a képlet: Nincs üzlet, odja meg máshogy. Nekem úgy is jó. Lényeg hogy ne kelljen a szarban turkálni.
De ez szimpla igénytelenség. Ez nem az anyagiakon múlik.

Na meg az én rezsi óradíjam magasabb mint egy takarítóé.
Anno a researchgate.com-on olvastam egy ,em tul regi tanulmanyt, asszem 5w30-as olajok voltak az alanyok. A surlodascsokkento adalekcsomag hatekonysaga 5000 km kornyeken felere-harmadara csokken, 10 000 km kornyeken mar csak mutatoban van benne. En bizony elobb cserelem, mar csak azert is, mert sokat jar a kocsi rovid tavokat.
A mesebeli élőlény, de melyik fajta? 😁
Én le szoktam adni. Próbáltam de macerás az olajégetés és nem ad hozzá annyit.
Kellene olajégető fej, de annyit nem ér az hogy egy évben egyszer be tudjak gyújtani.
Azért mert az olaj mechanikus elhasználódása, kokszosodása a fejlődés ellenére ugyan úgy bekövetkezik. Különösen mostanában a túlfeszített kisturbósokkal. Az extrém hosszú olajcsere periódusokat arra tervezték, hogy az emissziós normákba beleférjenek, és még éppen a garancia lejártát kibírja az autó.
6000-enként valóban nem kell cserélni, de ha egy kifejezetten alacsony terhelésen használt Priusban, amibe már ugye a legmodernebb olaj való, 12ezer az előírás, amit ki lehetett tolni 15-ig akkor beláthatjuk hogy a 30ezres csere irracionális, főleg amikor azt hallom hogy 60ezernél olyan a hangja mint egy varrógép...egy beninesnek.

Meg amúgy mennyi egy olajcsere? Amíg volt olyan autóm 15ezer volt a legjobb oda való olaj szűrővel együtt.
Igazad van, mint írtam szervizbe hordok kamionokat, azoknál 100-120000 az intervallum amit nagyon betartanak és az egyik típusnál 150-200000-nél (tehát a második csere előtt) jellemzően megkotlik a turbo ami jó esetben nem visz maga után semmit a másiknál amíg a cégnél van 5-700000-ig van ugyan turbó is, de később inkább veztengely na meg a szokásos dpf ( az viszont mindegyiknél 250 körül) és adblue, a dpf kokszosodik, de a motorok is, maguk a motorok nem változtak az utóbbi évtizedekben jelentősen (illetve volt egy időszak mikor ccm caökkentésbe kezdtek, de pár év alatt rájöttek, hogy az tgk-nál nem megy) mégis egy 20 éve gyártottba még 30000, 15 évesben 60000 és ez így emelkedett a mostani 120-ig és nem is bírják addig, ma csoda ha bontás nélkül elmegy 6-700-at a motor a 15 évesek meg 1.5millát simán ha mindent idő előtt cseréltek. De ezért írtam, hogy nálad gondolom nem fog 150-200-at elmenni majd lecseréled, de a következő tulaj majd észreveszi.
Nem, csak nem ülök föl annak a faszságnak, hogy tízezrenként olajat kelljen cserélni... nem 1980 van, és adagolós szivodizel...
Az esetenként helyett a 100% megjelölés talán pontosabb, kisebb szervizben ahol mondjuk fűrészporkályha van rálocsolják simán, de haverom faluközpontban lévő vegyestüzelésüjére is simán rálocsolja, én olyan emberről aki leadja még mesében sem hallottam.
Gondolom eladod 150-200000km előtt mert a ritka olajcsere gondjai akkor szoktak kijönni illetve bajosabb típusoknál már akár 60000-nél is, a bömösbe épített 1.6 psa benzinesnek is nyűgje ez és ugye 30000-es az előírás, de az már késő, 10-15000 és akkor kevesebb a gond.
Te tényleg azon borulsz ki, hogy miért nem tetszik, hogy a szervizek esetleg és esetenként elégetik a fáradt olajat?
Ha pedig létezik biztonságos elégetési technika - és itt most nem is magára az olajjal van bajom, hanem amit még az olaj esetleg tartalmaz - akkor oké, csak akkor meg az a bajom, hogy remélem a számlán lévő és a fáradt olaj kezelésével kapcsolatos tétel nem kamu, mert ha kiszámlázza nekem és közben meg elégeti, akkor ugye nem probléma, ha az ilyen cégvezetők halálát kívánom családostól élve elégetéssel az olajkályhájában?
Mert nekem nem engedték meg, hogy vigyem az olajat, mert akkor nem tudnak adni kedvezményt (?), illetve ki kell számlázniuk a veszélyes hulladék kezelésével kapcsolatos költségeket, mondták akkor és ott.
Meg mindig harcoltok?
Hála isten hogy nem vagy semmilyen meghatározó pozocióban. Te tényleg szét szopatnád a népet, de legborzasztóbb hogy ebből semmilyen előnyöd, hasznod, elismerésed, jó tetted nem származik csupán a vélt elvárásaid mentén önszántadból. Ebből pont a legkevesebb kosz csapódik le, nem locsolják a tüzre hanem beporlasztva adagolja a szerkezet és igy nem ordenáré fekete füsttel ég el.
Nem csak errol van szo. Eleve nem rOngalnam a kornyezetet, plane a sajatomet nem, hiszen pont nalam csapodik le a legtobb kosz, es igen, nekem fura,hogy nem nezik, hany mannyiseget ad le, es mondjuk mennyit vesz, vagy szamlaz ki olajcserere.
Sose javítottak ilyet nálam vagy 5-öt kicseréltettem már(kezeit széttáró)
Le kell adni de gondolj már bele mekkora a fűtés kiadás pláne mostanság. Elhiszem hogy te inkább éhenhalnál csak hogy szögletesen szabályos legyél és bár semmilyen hátránnyal nem jár mert senki nem ellenőrzi szerintem, de biztosan jobban aludnál. Mindenki ott sporol ahol tud. Ez is egy lehetőség
Mert gondolom van olyan, aki megis a legalis utat valasztja, vagy az egetes is az? Nem tudom, komolyan kerdezem, nekem ezen eddig soha nem jart az agyam.
Ez nem lelkiismereti kérdés hanem gazdasági. Meg ha már ott van hülye lenne nem kihasználni. Speciális szivattyus előmelegitös égőfej kell hozzá, de egyszer kell megvenni.
A benzines bömbiben most volt a 4. olajcsere, 93 ekm-nél, most lesz 6 éves év végén. Minek cserélik gyakrabban, nem értem, biztos sok a fölös pénzük
Lehtseges. Sajnos csak azert nem fogom ritkabban cserelni az olajat - vagy barmit - mert a mester esetleg visszassagot kovet el.
Mindenki elszamol a lelkiismeretevel, ha tud. Ha nem, akkor majd a gyehennaban fog egni.