baszki fiatalabb vagy nálam 4-5 évvel. (óranézegetős) Ha gyerekkoromba én nem láttam már púpos wartburgot használatban akkor te sem(kezeit széttáró) Ekorra ezek az autók már nem voltak része a közlekedésnek hiszen a 353-as wartburg a szerintem már a 70-es évek végén legördültek a gyárból. A csóringereknek maradhatott még 1-1 példány akinek nem volt pénze lecserélni moszkvicsra, polonézre, 125-ös polszkira,zasztavára 120-as skodára 😅 A 80-as években egy púpos wartburg jelenléte a közlekedésbe az olyan volt mintha most 4 ütemű wartburgot látnál.Szóval évente 1 db. Amikor én voltam gyerek akkor már nem futottak a púpos trabantok és wartburgok. Elenyésző volt már a 100-as skoda és a moszkvics is meg az izs meg az ilyen szarok. Amik még futottak azok a zsigcsik,dácsia,trabant, wartburg később ezek kaptak + 2 ütemet a skoda 105,120, zasztava. Ezek alkották az autók döntő többségét. A 90-es évek közepétől kezdtek már bejönni a"nyugati típusú autók." Nagyszámban a sziftek, corsák, asztrák. 2000 évek közepétől a szoci csodák nagyjábólel is tűntek. Ha nektek még is volt a 80-as évek közepén púpos wartburg az tükrözte az akkori társadalmi szinteteket 😅
Amikor gyerek voltam , Győrbe mentek még Warszava kockás taxik ! A Traktoros utcába ahol laktunk volt egy Balla nevezetű taxis aki Warszavával taxizott a volánnál ! 😉
az a mi időnkben már nem igen volt használatban a szedu idejében meg már pláne nem(kezeit széttáró) Egy két vén szar mint mamlasz meg ilyesmi esetleg láthatott még ilyet napi használatban én már a 80-as években tuti nem(kezeit széttáró) Az én időmben már a 353 volt a menő 😅 a 6 voltos 601-es trabant is akkortájt cserélődött 12 voltosra (kezeit széttáró) 600-as szériát meg talán sohasem láttam(kezeit széttáró)
nem tudom mi az a kocka wartburg nekem már az "új" szériás padlóváltós változat volt 😆 Az utolsó szériás kétütemű(meghajlós) Amivel még szoptam az pont a padlóváltó kar volt. Az egészet megcsinálták egy 6-os köracélból és a csuklónál padlószinten állandóan eltört 😅
Ilyenkor mindig új menetet kellett rá metszeni a végén már dzsojsztik méretűre zsugorodott a váltó úgy kellett érte hajlongani 😂
Na ugyan ilyen volt mint a képen. ezt a példányt 650-ér vesztegetik lehet nekem is meg kellett volna tartani(szemeit körbeforgató)
wartburggal küzdöttem én is. Aztán amikor rájöttem, hogy a dodukó filceit meg kell olajozni akkor már 3 évet is kibírt a megszakító anélkül, hogy elkopott volna 😅 esős időben mindig beázott a gyújtás aztán sok szenvedés után fbs-el vízhatlanná tettem utána már nem volt baj vele többet. Az igazi megoldhatatlan problémát a kuplung bowden okozta(fejét fogó) Miután elszakadt a gyári 10 év után az itthon kapható utángyártott szarok jó ha egy évet bírtak aztán elszakadtak. szabadon futó ide szabadonfutó oda Soltvadkertről szar volt hazajönni kuplung nélkül 😅
nekünk zsiguli trafók lettek beszerelve, egyszer a 3 trafóból kihalt kettő a gyertyákat kitekerve nagy nehezen hazamentünk egy hengerrel a határból
de pl a fényváltó relé is mindig szar volt, dobozszám ment a kontakt spray mert nagyjából hetente kellett fújogatni
mondjuk ezen kívül nem sok feladat volt rajta, a gumiszőnyeg alatti filcet szárítottuk minden esős menet után mert a kuplung+fékpedálnál beázott
ja meg a kombi hátsóajtónál töredezett a vezetékelés
Wartyogóm csak 1 volt amit nem is értek hisz minden másból több is, de az igaz, hogy a gyújtása elég gáz volt, akkori anyósékéval mentünk lengyelekhez gdanskba az ndk-n keresztül és már odafelé leállt az egyik henger aminek a trafóját visszafelé egy ndk városban kicseréltem, de pár km után újra leállt így az 1 hetes utazást szinte végig 2 hengerrel tettük meg. 😅
zsigulin nekem a hátsófék munkahenger folyt néha, a kuplung munkahenger is pár évente eresztett, talpasokat kb évente kellett cserélni, néha kormányösszekötőt, meg egyszer egy fűtéscsapot
de amikor betettem egy fékrásegítőt, aztán emiatt rövid lett minden fém fékcső kicseréltem a komplett fékrendszert csövestől munkahengerestől mindenestől utána sosem folyt a hátsófék, pedig még utána sok évig megvolt
a talpasoknál valami sárga dobozos török lett a befutó, miután azt beszereltem tökéletes lett, nem kellett évente cserélni
szóval az utolsó 5+ év egész eseménytelen lett, 1x akadt szét a kormány összekötő, de az is csak a trehányság miatt mert tudtam hogy szar meg is vettem de a lustaság mindig győzött
pedig csapattuk terepen is keményen, volt hogy a teteje is sáros lett olyan tempókat mentünk vele
szóval nem volt az szar
a wartburg sokkal szervizigényesebb volt, örökké elszaródott a gyújtás, a megszakító lába kurva gyorsan elkopott és lehetett állítgatni
Jobb lett volna ha bármikor is lett volna annyi pénzem egyben, hogy működőképeset tudtam volna venni, persze ahogy feltörtem katonaság után mint a talajvíz lett zsigulim is amivel akár 2 hónapot is el tudtam menni nagyobb javítás nélkül, ezért ne feledjük az akkori autók 6 évesen jellemzően szétrohadtak és a motor-váltók is generálra szorultak és a fizetésekhez képest nem voltak olcsók. Ahogy írod eldobhatósak voltak amire épp futotta, volt trabim amit megvettem és képes volt a szédítő 80km/h-s sebességre is hosszabb egyenesekben és a vétel után 2-3 héttel megyek melóba a hungárián ami akkor még csak 1-1 sávos volt villamos nélkül és macskaköves és a thököly-egressy út között mikor dugó volt a tisztiházak (akkor katonatisztek kapták azokat) előtti széles részen ami földes volt szoktam volt előzni, na akkor is így tettem mire arra lettem figyelmes, hogy a fékevesztett akár 30-al is történő száguldás közben ahogy dobálódtam az ülésben akkor az arcomba minden zökkenésnél por csapott és az autó is kényelmesebben rugózott nem pattogott úgy mint egy trabant, na kivergődök a macskakőre mire ahogy megyek erős fémes hang is jött alulról, meló után alánézve látom, hogy a hattyúnyak eltört és a gödröknél leért a földre a kormány alatt és végigrepedt a padlólemez is és ott jött fel a por mikor földet fogott, na annak a javítása 3-4x többe került volna mint eladni fillérekért és venni másik hasonló acélos darabot amivel reményeim szerint akár 3-4 hónapot is átvészelek nagyjavítás kényszere nélkül. 😅
nekem sikerült kifogni egy 2éves tavria pickupot, ami múanyagdobozos volt és benzin/gázos, de félév után elváltunk, beszámították pár üveggyöngyért egy dízel Isuzu Midi árába, az megvolt vagy öt évig. A tavrián a gumisok még a gumit semtudták lecserélni géppel, csak szerelővassal, ment is a munka alatt a köpködés/anyázás
eldobhatós autókat vettél 😅 Ennyi kínlódás helyett nem jobb lett volna egy 1200 zsigcsit? Isten lássa lelkem volt 2- 3 zsiguli a családba sosem volt velük komolyabb baj(kezeit széttáró) A gyenge pont a gömbcsukló volt az többször is eltört a tanyai úton azt befordult a kerék az autó alá úgy nézett ki mint a bek tu de fjúcsörben a delorien amikor épen időugrásra készült 😅 Meg néha szétverte a rotorpipa a gyújtáselosztó fedelet egyébként más kín nem volt ezekkel(gondolkodós) Amikor jöttek az első"nyugati" autók ott volt baj vastagon. A legnagyobb probléma az volt, hogy azokat már gombokért nem is lehetett javítani a szoci csodákhoz képest (gondolkodós)
Leül a nehéz szennyeződés az aljára a tetejét vissza lehet használni(meghajlós)
Vagy 15 éve valószínűtlenül olcsón lehetett a teszkóba saját márkás motorolajat venni. Kartonszám hordták az emberek kíváncsiságból én is vetem egy litert(szemeit körbeforgató) Hát annak olyan fáradt olaj szaga volt mint a 7szentség 😅 Motorfűrészbe elhasználtam lánckenő olaj gyanánt tökéletes volt talán még olcsóbb is mintha lánckenő olajat vettem volna 😅
az volt az első autóm, az astra a második aztán még mindig megvan
nem mondhatni hogy sűrűn cserélem a kocsikat 🤣
A 311, amit Sedu mond az a "púpos"
Ilyenkor mindig új menetet kellett rá metszeni a végén már dzsojsztik méretűre zsugorodott a váltó úgy kellett érte hajlongani 😂
Na ugyan ilyen volt mint a képen. ezt a példányt 650-ér vesztegetik lehet nekem is meg kellett volna tartani(szemeit körbeforgató)
de pl a fényváltó relé is mindig szar volt, dobozszám ment a kontakt spray mert nagyjából hetente kellett fújogatni
mondjuk ezen kívül nem sok feladat volt rajta, a gumiszőnyeg alatti filcet szárítottuk minden esős menet után mert a kuplung+fékpedálnál beázott
ja meg a kombi hátsóajtónál töredezett a vezetékelés
de amikor betettem egy fékrásegítőt, aztán emiatt rövid lett minden fém fékcső kicseréltem a komplett fékrendszert csövestől munkahengerestől mindenestől utána sosem folyt a hátsófék, pedig még utána sok évig megvolt
a talpasoknál valami sárga dobozos török lett a befutó, miután azt beszereltem tökéletes lett, nem kellett évente cserélni
szóval az utolsó 5+ év egész eseménytelen lett, 1x akadt szét a kormány összekötő, de az is csak a trehányság miatt mert tudtam hogy szar meg is vettem de a lustaság mindig győzött
pedig csapattuk terepen is keményen, volt hogy a teteje is sáros lett olyan tempókat mentünk vele
szóval nem volt az szar
a wartburg sokkal szervizigényesebb volt, örökké elszaródott a gyújtás, a megszakító lába kurva gyorsan elkopott és lehetett állítgatni
gondolom mit kaszálhatott rajta 😅
Vagy 15 éve valószínűtlenül olcsón lehetett a teszkóba saját márkás motorolajat venni. Kartonszám hordták az emberek kíváncsiságból én is vetem egy litert(szemeit körbeforgató) Hát annak olyan fáradt olaj szaga volt mint a 7szentség 😅 Motorfűrészbe elhasználtam lánckenő olaj gyanánt tökéletes volt talán még olcsóbb is mintha lánckenő olajat vettem volna 😅