Pedig akartam! A Röppentyű utcai használtautó telepen (akkor csak 2 ilyen állami volt Bp.-n és ezeken kívül csak a hétvégi bnv melletti szabadpiac volt) hetekig nézegettem egy ilyen csodát, de közben volt pár és végül inkább egy 3 éves zapit vettem ( már nem a kopoltyúsat) 36000-ért, na az majdnem 1 évig megvolt ( bár már annyira nem tiszta mi volt közvetlen előtte-utána és pontosan mennyi ideig volt meg, de akkor időtlennek tűnt) bár lehe hogy a tavriát csak később gyártották? Már elég zavaros az a 80-as éekbeli időszakom járművek terén, de nézni néztem csak nem vettem. 🤣
Könnyen, volt olyan évem mikor vagy 8 is volt, vettem 4-6000ft-ért ami még ment és mikor megdöglött akár pár hét múlva nem javítottam hanem eladás 2-3000-ért és másik hasonló hulladék vétele bízva abban, hogy az tovább bírja, de ez semmi volt 3 zaporozsecem is sőt az első autóm is az volt 5000ft-ért egy rendőrtől aki már vagy a 4. gazdája volt aki nem íratta át, annak az elintézése is filmbe illő hazugsággal sikerült, de ezek még mind semmik mert van itt a fórumon valaki akinek volt Oltcit-e is, na azt alig lehet űberelni. 😅
Eddig azért több volt a német mint francia autóm, csak trabantból 32-ig jutottam mikor visszaemlékeztem milyen járműveim voltak igaz wv-ből csak 2 abból is a passat nem volt sikeres darab, francia sem volt sok eddig 4 szgk és abból kettő a jelenlegi a tgk-kból már több német volt, vw, man, merciből több, de orosz is újonnan, na annál nagyobb hulladék nem volt még a zuk is többet ért megbízhatóságban viszont kis tgk-ban a japók voltak verhetetlenek ezen a téren kamionban pedig a renault meglepően jó a mostaniaknál is, én amikor rajtam múlik mivel húzgálhatom a pótokat csak renault-val teszem pedig fiatalabb volvók és dafok vannak és ez nem annyira mánia szerintem hanem a kényelem és vezethetőség az én munkámban ami számít, van aki a volvókra van aki erre esküszik és kevesen a dafra pedig azok műszerfala a leginnovatívabb. 😆
Volt egy csóka vagy 14 éve aki a műhelyemet vette bérbe, de maga szerelte a motorját (gixer 600) persze volt amit én csináltam, de olajcserét stb. ő na pl. a motorolajat hozta flakonban amit a pályás haverjai leengedtek és ingyé megkapott mondván neki az jó lesz hisz talán 1000km ha van benne, pár dolgot nem sikerült kiolvasgatni a fenének sem és kérdeztem mennyi a km benne és mondta, hogy kb 95000, de nem tudja biztosan mert amikor eléri a 30000-et visszatekerteti 20 körülire akkoriban 6000ft-ért vállalta ezt neki valaki, a gyári idomok el voltak téve és valami gagyi volt rajta mert eladáskor majd 30000km-el a gyári idomokkal alig használtként alarta eladni, szerencsére azóta sem láttam a madarat és nem tudom mi lett a gépével és milyen szerencsétlenhez került. 😒
Akkor te úgy csinálod mint a románok a fáradt olajjal?
Kirakták hordóba pihentették és a következő olajcserénél mehetett vissza, mert már kipihente magát a fáradt olaj 🤣
Sok francia? Egyik sem ette eddig a kamionok sem pedig a mack motoros magnumban 1200000 volt mikor eladtam és a 30000 alatt legfeljebb a nívó max-ról minimumra fogyott ugyanez volt a premiumnál is abban 1100000km volt, de a mostani citroen sem eszi egyáltalán 400000-nél még a minimumig sem fogy le 10000 alatt, még a 87-es bx-em sem ette, egy volt a scenic 1.5 dci ami nem ette hanem zabálta és úgy adtam el, na annak lehetett azért mert mindig betarthatták a 30000-es cserét és lekokszosodhatott a lehúzógyűrűk alatt ami jó pár típusnál előfordul mint az opeleknél is, de ha cserélnék 10k-nál ráadásul kokszra kevésbé hajlamos olajra akkor még az sem lenne.
amúgy ez egy 2005-ös 1.8 benzin motor, örök élet
400 felé kezd a vezérműlánc megnyúlni 500 előtt mindenképp csere lesz, aztán nagyjából ennyi amit kell vele csinálni
néha az alapjárati motornál kell takarítani, de nem mindenkinek inkább olyan 40-50% akinek volt ilyen gondja
most van benne 180 ezer jövőre 20 éves, ha még megy 10 évet az 10 olajcsere ami 200 ezer km
annyit olvasztott mogyoróvajjal is elmegy
legfőképp hogy egy indítás és megy 100-250km távot utána megpihen és vissza, rövidtáv szinte semmi nincs arra van az astra
39ezer alatt ment az olajszint max-ról min-re, persze ha mindig így cserélnénk egy idő után biztos gyorsabban fogyna
20 ezer után ugyanott volt a szint ahol hagytam mindig úgy töltöm hogy a max alatt van kb 1-2mm
lehet neked a sok francia után ez szokatlan, de ezek a motorok bírják
újabb gépekkel nincs tapasztalat állítólag mind szar
Nem, pont azért mert nemrégiben szerzett tapasztalatot főleg azirányban, hogy a gyártói előírások mekkora kamuk és, hogy az olajak a töredékét sem tudják ami rájuk van írva. Főleg amit nem forgatnak, hajtana néha vagy inkább gyakran ott olyan kokszok vannak mindenhol mint állat bármilyen olajnál, már komoly szervizben eszükben sincs betartani a gyári intervallumokat ha elrugaszkodottak a valóságtóp mint a legtöbb 30000-es amit minimum megfeleznek kivéve persze ha csak nem akarnak kárt az ügyfélnek maguknak meg egy vidám motorgenerált, a bmw hírhedten kigyulladó motorjainak is (mint ahogy öcsémnek is bécs elkerülőn pár éve) az egr és a szívócsonk kokszosodása volt ami begyulladt mikor lerakódott a dpf és az egr-en keresztül kezdte a kipuffgázt benyomni a szívócspnkba ahol kigyulladt a lerakódott koksz vagy a renault koksz miatt szelepleszakadós 1.2-es turbós benzinese, ezeket többnyire meg lehet előzni a gyakoribb olajcserékkel és olyan olaj vásárlásával ami elvileg kevésbé hajlamos a kokszra ami vagy igaz vagy nem. 😁
Ok, neked az ujjaidban gyárilag van viszkozitásmérő, de nem mindenki van ezzel így vagy mi van ha lelállítódik, hol kalibráltatod újra? Van pár autószerelő haver akinek a nyomaték van csuklóban, könyökben, boka-vádli-térdben, de rendszeresen elállítódnak mert igen gyakorlottan kezelik a beleszakadt csavarokat, meneteket.
Faxt, annyit forog a motor, mint egy kamione 😃 kicsi az olaj igénybevétele. Meg ugye az olajok is jobbak, mint 20 éve. Dinamikus csereperiodus van, computer számol mindent. Ha valaki ennek ellenére lecsereli 7500ankent - mert 1972ben így tanulta - ő dolga.
Ennek ellenere a MOL kuton huzzak a szajukat es 'most nincs ra ember', ket autosbolt szettarta a karjat, hogy mi csak eladjuk, nem veszunk at. A hulladekudvarba viszem, ahogy mondod, ok atvettek.
De aki nem ilyen kitarto vagy lusta idot egyeztetni es elkocsikazni a hulladekudvarig (videken sokszor csak heti 2-3 napon vannak nyitva par orat) az bizony bevagja a fekete nejlonzsakba es megy a kommunalisba - sajnos.
🤣 nem vagy te véletlenül nő? A feleségem szokta ezt csinálni.
Jó a szemetet én is kidobom, de pont ezért viszem a takarítókhoz, mert nem én akarok vele bajlódni.
Az a titka hogy én nem szervizes vagyok. Évente 8 liter olajra meg nem éri meg beruházni, magában meg nem ég olyan jól.
Olyat csináltam hogy rálocsoltam, hogy könnyebben begyulladjon, de ahhoz elég egy deci is, meg valamiért az olaj is képtelen volt meggyújtani a fát, szóval nem jó módszer. Sima újságpapír, meg vékony gyújtóssal a legkönnyebb.
Mondjuk az olajos fűrészpor az tényleg durva, de fűrészporom meg még kevesebb keletkezik. Egyszer volt hogy olyan hevesen égett, hogy a kéményem egy repülügép hajtóműhőz hasonló hangot adott....igaz utána a kéményseprő megdicsért, hogy milyen szépen ki van égetve a kémény 🤣 nem mondtam neki hogy tudom, mert a tetején kicsapott 🤣
De nem érdemes vacakolni ezekkel a vegyestüzelésben. Gyorsan ellobban, alig ad meleget. Csak a vastagabb fadarabokat érdemes meggyújtani, azokkal is megvan 4-5nap fűtése, sokkal kevesebb melóval. Minden másra meg ott a hőszivattyús klíma, napelem meg a gázkazán.
nem is tervezek több kocsit venni
amúgy hogy a faszba lehet 32 trabantot venni? a 2. után se tudatosult hogy az összes egy szarkupac?
https://www.youtube.com/shorts...
Kirakták hordóba pihentették és a következő olajcserénél mehetett vissza, mert már kipihente magát a fáradt olaj 🤣
400 felé kezd a vezérműlánc megnyúlni 500 előtt mindenképp csere lesz, aztán nagyjából ennyi amit kell vele csinálni
néha az alapjárati motornál kell takarítani, de nem mindenkinek inkább olyan 40-50% akinek volt ilyen gondja
most van benne 180 ezer jövőre 20 éves, ha még megy 10 évet az 10 olajcsere ami 200 ezer km
annyit olvasztott mogyoróvajjal is elmegy
legfőképp hogy egy indítás és megy 100-250km távot utána megpihen és vissza, rövidtáv szinte semmi nincs arra van az astra
39ezer alatt ment az olajszint max-ról min-re, persze ha mindig így cserélnénk egy idő után biztos gyorsabban fogyna
20 ezer után ugyanott volt a szint ahol hagytam mindig úgy töltöm hogy a max alatt van kb 1-2mm
lehet neked a sok francia után ez szokatlan, de ezek a motorok bírják
újabb gépekkel nincs tapasztalat állítólag mind szar
De aki nem ilyen kitarto vagy lusta idot egyeztetni es elkocsikazni a hulladekudvarig (videken sokszor csak heti 2-3 napon vannak nyitva par orat) az bizony bevagja a fekete nejlonzsakba es megy a kommunalisba - sajnos.
Jó a szemetet én is kidobom, de pont ezért viszem a takarítókhoz, mert nem én akarok vele bajlódni.
Olyat csináltam hogy rálocsoltam, hogy könnyebben begyulladjon, de ahhoz elég egy deci is, meg valamiért az olaj is képtelen volt meggyújtani a fát, szóval nem jó módszer. Sima újságpapír, meg vékony gyújtóssal a legkönnyebb.
Mondjuk az olajos fűrészpor az tényleg durva, de fűrészporom meg még kevesebb keletkezik. Egyszer volt hogy olyan hevesen égett, hogy a kéményem egy repülügép hajtóműhőz hasonló hangot adott....igaz utána a kéményseprő megdicsért, hogy milyen szépen ki van égetve a kémény 🤣 nem mondtam neki hogy tudom, mert a tetején kicsapott 🤣
De nem érdemes vacakolni ezekkel a vegyestüzelésben. Gyorsan ellobban, alig ad meleget. Csak a vastagabb fadarabokat érdemes meggyújtani, azokkal is megvan 4-5nap fűtése, sokkal kevesebb melóval. Minden másra meg ott a hőszivattyús klíma, napelem meg a gázkazán.