ez sem az igazi, vettem én is a budira meg a fürdőszobára pár éve
inkább veszek zsákos meszet felhígítom majd leszűröm(nagyüzemileg darált mészkőből van oltva) aztán ülepedni hagyom pár hónapot és kész a festék
jövő évi projket ez lesz már szereztem egy 120as hordót ülepíteni
Most is csak mészfestéket használhatok (vödrös, gond nélkül hengerelhető) - amikor egyszer kifestettem diszperzittel, pár hónap után megjelent a penész mindenütt.
amúgy már én is bánom hogy hallgattam az idősebbekre hogy elég az a 38as vályogtégla fal aztán dobunk rá 5 centi hungarocellt
az a 38as vályogfal egy rakat foshalom, a vályog hőszigetelő képessége csapnivalóan szar, csak nagy tömegben ér valamit.....
így utólag inkább megdupláztam volna a falvastagságot a hungarocell helyett
Látok szalma-törekkel kevert vályogházat is az út mellett amerre járni szoktam, és emlékszem arra is , hogy a tehén-istálló is ilyenből volt Abban az időben 1920-1950 ez volt a "divat"!! Igaz ,a talajból a víz ne szivárogjon fel, hogy vizszigetelést tegyenek nem jutott eszükbe, bár nem tudom akkor ilyen szigetelési célra mit használtak . De leginkább semmit, mert falun nem volt olyan, amivel szigetelni tudtak volna.!
Pedig csináltak belőle házakat. Mondjuk valóban elég hitvány anyag.
Alapvetően hőszigetelő aljzatbetonnal jó. Pl. én a kohósalakot ilyenre akarom kicserélni a padláson, arra egy önterülő beton és járható is.
bent a szobában végigmehetsz rajta naponta is 160x akkor sem történik semmi
amúgy a kocsibejárónk is ilyen habosbabos cuccal készült, ráadásul nincs is benn rendes betonvas csak ezek a kis hajlított drót darabok
aztán amikor a szomszéd a 24 tonnással hozott földet akkor sem tört el a bejáró csak a járda
mondjuk a járda elég spórolós volt jó ha 5 centi beton, a bejáró van 15 is
Igen, mostanában nem építkeztem-betonoztam, de gondolom majd ha 160-szor átmennek rajta és még akkor is tart , akkor lehet azt mondani, hogy ez így jó lesz! Meg a guminő, a műhús a narancsízű málnaszőr ami egy gramm narancsot nem tartalmaz, meg a hozzá hasonló többi ilyesmi !! Te viszont nyugodtan kedvelheted, nem azt írtam , hogy mindenkinek tilos!
mindig megkeresed mi mire nem jó
aljzatbetonnak jók ezek a dolgok, mi valami folyadékot tettünk bele amitől habos állag lett 10x könnyebb volt elsímítani
szerintem fele meló volt mert terülni is sokkal jobban terült nem maradt egy kupacban mint a sima beton, és nem is ült le mint amikor nagyon vizes
Mekkora a szilárdsága annak a "habos" betonnak??! Mert én az ilyet pl. áthidalónak, vagy olyan helyeken nem használnám, és más olyan helyre sem ahol a szilárdság és a tartási képesség a lényeg!
1,5 m3 sóder az már bőven több, mint 2 tonna... onnan tudom, hogy kis járda betonozáshoz elmentem sóderért, kiszámoltam, kell kb. 4 mázsa. Kértem, mondja ember, nehéz lesz megsaccolni, mert nagy kanál van a gépen. Merített kicsit, rábaxta a futóra. Méri, azt mondja:
- kicsit több lett, maradhat?
- én: (ránéztem, szemre kis kupac volt) persze, mennyi?
- 900 kg nedves volt, alig látszott meg a futó alján, meg aztán épphogy elég lett
Szinte semmi. Útdij, tengelytulsuly szerintem. Arra nincs pénzük, hogy a véda képességeit kihasználják (szerencsére) illetve amire képes az utdijas kapu is, a sebességmérés és átlagsebesség mérés - de ezek is csak távlati tervek.
Hogyne lenne szabad a kicsiket is?.....csak nem teszik.....még....azt meg nem tudom, hogy mit képes kezelni a jelenlegi rendszer, akkor az volt, hogy mindent és mindig, de hogy ebből mi valósult meg?....
Értem, de a dolog célja az utak megóvása. A valós tulsuly meg mérhető, büntethető, és a kpm méri is néha az utszélén. De hogy a kisautókat nem szabad büntetni olyan biztos hogy nincs. Az meg hogy minden rendszámot elemezzenek és összevessenek egy adatbázissal, azt képtelen kezelni a jelenlegi rendszerük, pláne ha ugy működik mint a véda, hogy csak tullépés esetén készit felvételeket.
A nagyok nem mennek illetve ha igen akkor azt látják a kicsiket meg ahogy írtam 20t alatt nem büntetik az útba épített alapján, de pl. a mérőállomásokra ki kell menni 7.5t fölött ugyanúgy mint a nagyoknak és igen, a gép tudja minden adatát rendszám alapján mindnek.
Egyszerűen, összeadja és kijön az összsúly, az út szélén is így mérik, egyenként ahogy a "papucson" áthalad az ember a végén kijön az össz is. Amúgy minden autó fent van a rendszerben típusra stb., hogy mennyi lehet az össz és tengelysúlya és a típust a rendszám alapján tudja, attól, hogy sok van még egy komputer ki tudja igen gyorsan számolni.
inkább veszek zsákos meszet felhígítom majd leszűröm(nagyüzemileg darált mészkőből van oltva) aztán ülepedni hagyom pár hónapot és kész a festék
jövő évi projket ez lesz már szereztem egy 120as hordót ülepíteni
az a 38as vályogfal egy rakat foshalom, a vályog hőszigetelő képessége csapnivalóan szar, csak nagy tömegben ér valamit.....
így utólag inkább megdupláztam volna a falvastagságot a hungarocell helyett
a hegyet se kell szigetelni mégsem dől össze
Alapvetően hőszigetelő aljzatbetonnal jó. Pl. én a kohósalakot ilyenre akarom kicserélni a padláson, arra egy önterülő beton és járható is.
amúgy a kocsibejárónk is ilyen habosbabos cuccal készült, ráadásul nincs is benn rendes betonvas csak ezek a kis hajlított drót darabok
aztán amikor a szomszéd a 24 tonnással hozott földet akkor sem tört el a bejáró csak a járda
mondjuk a járda elég spórolós volt jó ha 5 centi beton, a bejáró van 15 is
aljzatbetonnak jók ezek a dolgok, mi valami folyadékot tettünk bele amitől habos állag lett 10x könnyebb volt elsímítani
szerintem fele meló volt mert terülni is sokkal jobban terült nem maradt egy kupacban mint a sima beton, és nem is ült le mint amikor nagyon vizes
Már csak azé mert petpalack helyett ilyennel szeretnék fűteni.
- kicsit több lett, maradhat?
- én: (ránéztem, szemre kis kupac volt) persze, mennyi?
- 900 kg nedves volt, alig látszott meg a futó alján, meg aztán épphogy elég lett