Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Próbáltam, de azzal nem jó dolgozni: korongecset kell hozzá, azzal én meg baromi rondán tudok festeni. Ez meg töxép lesz mindig....
ez sem az igazi, vettem én is a budira meg a fürdőszobára pár éve
inkább veszek zsákos meszet felhígítom majd leszűröm(nagyüzemileg darált mészkőből van oltva) aztán ülepedni hagyom pár hónapot és kész a festék
jövő évi projket ez lesz már szereztem egy 120as hordót ülepíteni
Most is csak mészfestéket használhatok (vödrös, gond nélkül hengerelhető) - amikor egyszer kifestettem diszperzittel, pár hónap után megjelent a penész mindenütt.
amúgy már én is bánom hogy hallgattam az idősebbekre hogy elég az a 38as vályogtégla fal aztán dobunk rá 5 centi hungarocellt
az a 38as vályogfal egy rakat foshalom, a vályog hőszigetelő képessége csapnivalóan szar, csak nagy tömegben ér valamit.....
így utólag inkább megdupláztam volna a falvastagságot a hungarocell helyett
mésszel volt festve kint-bent és így nem állt meg a falban a víz
a hegyet se kell szigetelni mégsem dől össze
Én ilyen házban lakom: törekes sárból döngölt, "vert falú" házban (kb. 1910). Igaz, időközben 2 korszerűsítést megért az épület
Látok szalma-törekkel kevert vályogházat is az út mellett amerre járni szoktam, és emlékszem arra is , hogy a tehén-istálló is ilyenből volt Abban az időben 1920-1950 ez volt a "divat"!! Igaz ,a talajból a víz ne szivárogjon fel, hogy vizszigetelést tegyenek nem jutott eszükbe, bár nem tudom akkor ilyen szigetelési célra mit használtak . De leginkább semmit, mert falun nem volt olyan, amivel szigetelni tudtak volna.!
Pedig csináltak belőle házakat. Mondjuk valóban elég hitvány anyag.
Alapvetően hőszigetelő aljzatbetonnal jó. Pl. én a kohósalakot ilyenre akarom kicserélni a padláson, arra egy önterülő beton és járható is.
bent a szobában végigmehetsz rajta naponta is 160x akkor sem történik semmi
amúgy a kocsibejárónk is ilyen habosbabos cuccal készült, ráadásul nincs is benn rendes betonvas csak ezek a kis hajlított drót darabok
aztán amikor a szomszéd a 24 tonnással hozott földet akkor sem tört el a bejáró csak a járda
mondjuk a járda elég spórolós volt jó ha 5 centi beton, a bejáró van 15 is
Igen, mostanában nem építkeztem-betonoztam, de gondolom majd ha 160-szor átmennek rajta és még akkor is tart , akkor lehet azt mondani, hogy ez így jó lesz! Meg a guminő, a műhús a narancsízű málnaszőr ami egy gramm narancsot nem tartalmaz, meg a hozzá hasonló többi ilyesmi !! Te viszont nyugodtan kedvelheted, nem azt írtam , hogy mindenkinek tilos!
mindig megkeresed mi mire nem jó
aljzatbetonnak jók ezek a dolgok, mi valami folyadékot tettünk bele amitől habos állag lett 10x könnyebb volt elsímítani
szerintem fele meló volt mert terülni is sokkal jobban terült nem maradt egy kupacban mint a sima beton, és nem is ült le mint amikor nagyon vizes
Csekély a terhelhetősége - de nem is arra való.
És van ujrahasznosított sóder?
Már csak azé mert petpalack helyett ilyennel szeretnék fűteni.
Mekkora a szilárdsága annak a "habos" betonnak??! Mert én az ilyet pl. áthidalónak, vagy olyan helyeken nem használnám, és más olyan helyre sem ahol a szilárdság és a tartási képesség a lényeg!
Nem feltétlenül hungarocellel: a töltőanyag simán lehet levegő (habképző adalékkal és habgenerátorral előállítva), illetve lehet perlit is.
van könnyített beton pont emiatt hungarocellel keverve.
Az attól függ miből van a sóder. Mert például a műanyag sóder az nem olyan nehéz....
1m3 sóder=1,5-1,7 Tonna:
1,5 m3 sóder az már bőven több, mint 2 tonna... onnan tudom, hogy kis járda betonozáshoz elmentem sóderért, kiszámoltam, kell kb. 4 mázsa. Kértem, mondja ember, nehéz lesz megsaccolni, mert nagy kanál van a gépen. Merített kicsit, rábaxta a futóra. Méri, azt mondja:
- kicsit több lett, maradhat?
- én: (ránéztem, szemre kis kupac volt) persze, mennyi?
- 900 kg nedves volt, alig látszott meg a futó alján, meg aztán épphogy elég lett
Szinte semmi. Útdij, tengelytulsuly szerintem. Arra nincs pénzük, hogy a véda képességeit kihasználják (szerencsére) illetve amire képes az utdijas kapu is, a sebességmérés és átlagsebesség mérés - de ezek is csak távlati tervek.
Hogyne lenne szabad a kicsiket is?.....csak nem teszik.....még....azt meg nem tudom, hogy mit képes kezelni a jelenlegi rendszer, akkor az volt, hogy mindent és mindig, de hogy ebből mi valósult meg?....
Értem, de a dolog célja az utak megóvása. A valós tulsuly meg mérhető, büntethető, és a kpm méri is néha az utszélén. De hogy a kisautókat nem szabad büntetni olyan biztos hogy nincs. Az meg hogy minden rendszámot elemezzenek és összevessenek egy adatbázissal, azt képtelen kezelni a jelenlegi rendszerük, pláne ha ugy működik mint a véda, hogy csak tullépés esetén készit felvételeket.
A nagyok nem mennek illetve ha igen akkor azt látják a kicsiket meg ahogy írtam 20t alatt nem büntetik az útba épített alapján, de pl. a mérőállomásokra ki kell menni 7.5t fölött ugyanúgy mint a nagyoknak és igen, a gép tudja minden adatát rendszám alapján mindnek.
Egyszerűen, összeadja és kijön az összsúly, az út szélén is így mérik, egyenként ahogy a "papucson" áthalad az ember a végén kijön az össz is. Amúgy minden autó fent van a rendszerben típusra stb., hogy mennyi lehet az össz és tengelysúlya és a típust a rendszám alapján tudja, attól, hogy sok van még egy komputer ki tudja igen gyorsan számolni.