Az 50kW-os ezres Yaris nagyon észrevette, a 81kW-os Kia Ceed legalább ennyire, vagy még jobban (de az legalább hűtött mint állat...), a 74kW-os Clioban alig-alig venni észre.
Amúgy mekkorák lehetnek ezek a mai autó klímák? 2-3 kW? Azt nem kéne észrevenni egy 80 kW autón... ja, a klijó még annyi sincs.. 😁 én a 135-el elvagyok pillanatnyilag 😁 nem veszem észre a klímát 😁
A Clio-ban picike a kompresszor, így közel sem hűt úgy, mint előtte a CEED-é. Cserébe nem egy litert emel a fogyasztáson hanem kb. 3 decit, és alig lehet észre venni a motorteljesítményen előzéskor. A Ceed az szabályosan "megdermedt", ha klímával akartál előzni, ki kellett nyomni - pedig az 109 lovas motor volt, nem csak 100 mint ez.
Azt azautód kompresszora és elpárologtatója is.erősen.meghatározza.
A hűtőközegeket ugy variáljákhogy az elődhöz képest ne romoljon a képessége lehetőleg kevesebb kelljen és ugyanakkora vagy kisebb kompresszor. A hardver a meghatározó nem a közeg.
Itt is van több, de a felhasználás meghatározza mit tudsz használni. Odakint is a komfort berendezések ugyanazokkal a közegekkel mennek, evoluciójuk szerint.
A mindenféle hűtők, fagyasztók megint mással mennek, ott is van jónéhány.
Nem ellenőrzi senki. Klimát tudsz venni emagon, külföldről meg sok helyről.
Mondjuk én nem találkoztam előírással ezzel kapcsolatban meg rengeteg feketéző is van Fgáz szám nélkül meg minden nélkül is 😀
Azok is megoldják 🙂
Van egy komám, klímákat telepít - az usákoknál... 😁 Pár éve itthon él, a cégét viszik kint a droidok, innen irányítja. De a lényeg: azt mondta, kint kb. 20 féle gázt használnak még ma is (ott kint a nagyobb rendszerek mennek persze)
idén ültem benne kb 5x