Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Néztem én is az ablakból pogival a kezemben miközben rám jött a tojhatnék...
http://www.sportmotor.hu/album...
Fütyi Levinek! Egyenes kormányos, de nincs rajta hátsólábtartó....
Kit érdekel?!
Enyhe idő,kezd kisütni a nap de még felhős,bár a víz még nem száradt fel.
Milyen téma volt itt! Hol marad az időjárás?!
Amelyikben pedig nincs olajszűrő, abban cseréljek?
Pl a huskynál az olaj 16 órás csere volt, minden másodiknál szűrő csere
Majdnem annyi volt hozzá a rendes szűrő mint az olaj, szóval ittt számított hogy kell-e szűrő vagy sem
Néhányhoz minden 3.-hoz ír elő, de mivel nem nagy lé így mindig cserés, a kaminyonomban 3 db szűrő van abból kettő normál bár elég nagy, azt minden cserekopr cserélem, de a centrifugálszűrőt (ami nem is túl olcsó) azt volt, hogy két cserét is benne hagytam, igaz elég gyakran cserélem mert én 30000-nél ledobom az olajat (ami viccesen pont az előírás) míg a többség 60-90000-et is elmegy mondván az új olajak bírnak annyit.
Ha már a folyadékoknál tartunk... Volt néhány olyan motorom,amelyekhez a gyári kézikönyv csak minden második olajcseréhez írt elő olajszűrő cserét.... Hozzáteszem,hogy ennek ellenére mindig cseréltem szűrőt,mert nem nagy összeg...de akkor gondolom nem poénból írtak ilyet a gyártók....erről mi a vélemény,szakik
Nincs mérési eredményem, csak feltételezem, hogy jobb adalékok, vagy kevesebb etanol és egyéb olcsóbb folyékony gáz jelenléte adja a pluszt...de nem maga a jobb kompressziótűrés. Vagyis a kiírt merőszámnak megfelelő kompressziót biztos elviselik az egyes üzemanyagok, de belekotyvasztott (ugye sok esetben eu előírás miatti kényszerböl) adalékok és etanol miatt nincs akkora fajlagos energiája egy -egy liter alacsonyabb merőszámú üzemanyagnak, mint esetleg a nagyobbnak, ahol lehet egy kicsit bőkezűbben bánni a magasabb ár miatt...
Ugye már lassan 10% lesz (5-9.99%) etanol tartalom az üzemanyagban (benzin)...ha valaki próbálta csak egy picit is buta fejjel az E85-öt átalakitás nélkü benzines autón akkor tudja, hogy milyen fos lett töle, mivel az etanolnak teljesen mások a fizikai és kémiai jellemzői..., de még 50-50-ben is szarabb volt...szerintem itt van a eb elhatolva...
én is mert 10-20 ezer alatt megunok bármilyen motort, mind1 mi lesz vele utána
Nem ebbe az irányba akartam indulni, de igen én használom. Az nem placebo, hogy a motor a 100-as benzinnel egy fokozattal feljebb is egykerekezik, mint a 95-tel. Azt nem akarom elmagyarázni (mivel nem tudom), hogy ez mért van, de, hogy így van az biztos. Akkora különbség a két benzin között, mint a halk és a hangos dobjaim között, amiket szintén váltogatok (mindkettőhöz van térkép írva, ugyanazon a padon). Nincs olyan alkalom, hogy ott van a V-Power 100 és nem azt töltöm bele. A kocsiba nyilván nem.
A 3. akarok lenni....
Régebbi egyetemi anyagokban kerek perec leírták az előírtnál magasabb oktánszám hatását. Vagyis hiába teszek egy alacsonyabb kompresszióviszonyú erőforrásba jobb kompressziótűrésű üzemanyagot, nem lesz tőle jobb a teljesítményleadás, nyomaték, sót emlékeim szerint ,még rosszabb is lesz... de ott van két dolog... az egyik a placebo, többet fizetek, biztos többet is kapok, a másik meg a friss jogsis esti diszkójárat, vagy ki tudja hova járnak már a mai ratyik...
De nem akarok negatívan nyilatkozni a 100 -as cuccról, mert nem volt még olyan járművem ami csak azzal ment volna jól, így lehetőségem lett volna kipróbálni...Az 1400-es elmegy 91-essel is, de mivel olyan rossz a kapaszkodási támasztási lehetőség, így böszme nagy súlya ellenére is, érzem a dinamikát minden ízületemben a vézna 120 LE ellenére...ha gyenge lenne, térfogatot növelnék, vagy akasztanék rá feltöltött..12 voltos számitógépház ventillátorból....;-DDD
Ok persze. A piac sok mindent megmagyaráz. De pl. kétséges, hogy mért árulnak V-Power 100-at, mikor a kocsik 2/3-ada dízel, a maradék benzinesbe is inkább gázt szerelnek, ha meg egy autó eszik 9 litert már a falnak mennek az emberek, hogy tankolhatatlan. Vesz itt bárki 100-ast? Oszt mégis árulják.
Háromféle ember van:
1. Aki próbál, tapasztal, gondolkodik. Ha valamit nem ismer azon gondolkodik, hogy az hogy lehet.
2. Aki tanul, másol, alkalmaz. Ha valamit nem ismer, akkor az vagy hülyeség, vagy nem lehet, mert az okosak még nem írták le (vagy ő még nem találta meg).
3. Aki egyiket sem. Ha valamit nem ismer, az nem zavarja.
"Az persze érdekes kérdés, hogy ha léteznek olyan egyértelműen működő vegyületek, amik biztosítanak bizonyos kedvező tulajdonságokat, akkor ezeket miért nem keverik a gyártók eleve bele az olajba, vagy a benzinbe."

Azon a piactéren ahol nincs konkurens, mert a háttérben konszernek és kartelekbe tömörülve uralják a piacot, akkor mi értelme még jobbat adni a beszédülő vevőnek, ha sikeres marketing által már így is a rabszolgád...Továbbá mi értelme meghosszabbítani a használati tárgyak élettartamát, ha az pont szembe megy a a mai világ működésének egyetlen életben tartó folyamatával a minél magasabb fogyasztással. Az érted az, hogy minél több termék fogyjon, minél költségesebb karbantartással, minél nagyobb amortizációval...lehetőleg olyan "magas" szinten, hogy halandó ember már ne legyen képes semmilyen beavatkozásra a rendszerben, csak már majdnem diplomás szerelők tudjanak megfelelő méregdrága javítást eszközölni...
Egyszerűbb lenne, ha belinkelnéd mindet, de remélem már nincs sok belőle... Saját véleményed tapasztalatod is van, vagy csak a semmihez nem értek, így akkor szakújságíró leszek emberek gondolatait vezeted mint villanypásztor az áramot???

Nekem a cikk: utálom, soha nem próbáltam, csak az lobbis olajgyártóknak hiszek, akik szarukat is megennék, ha lecsúszna a torkukon, nem , tudom mi van a kotyvalékukba, de az szent az ö reklámjuk finanszírozza, hogy én bármekkora baromságot leírhatok, amit aztán minden olvasó kéz-pénznek is vesz, megóvva őket a gondolkodás és a megtapasztalás minden "káros" hatásától.
Nem is ezért kérdeztem, az enyémbe már kár bármit tölteni. Eddig sem használtam adalékokat ebbe a motorba. Csak érdekelt, hogy vajon mi a titok nyitja. Az persze érdekes kérdés, hogy ha léteznek olyan egyértelműen működő vegyületek, amik biztosítanak bizonyos kedvező tulajdonságokat, akkor ezeket miért nem keverik a gyártók eleve bele az olajba, vagy a benzinbe.

A felújítási és csere intervallumok megadása meg szerintem nagyon sokszor hasra ütéssel megy a gyárakban hiszen ezeket előzetes tapasztalatok alapján próbálják megadni, meg számítások és konvenciók alapján fogadják el. Aztán a gyakorlatban az lesz, hogy egyik limit vagy ajánlás beválik, a másik meg nem. Pl. az én kivénhedt, kopott GSX-R-emben is van olyan érték, ami még ma is gyári, míg egy másik szerintem már az első 20ezer km. után sem volt benne a limitben és nincs benne azóta sem (és tuti hogy másnak sincs benne) és a motor mégis működik.

Nagyon képlékeny téma a minek mikor van vége c. fejezet. Azt vettem észre, hogy Magyarországon csak akkor mondják azt, hogy a motornak vége, amikor a hajtókar átlyukasztja a hűtőt és mindenki nagyban dicsérgeti a motorját, hogy 80e km. és semmi baja. A minap mértem le egy ilyen 88ezret futott "semmi baja" GSX-R1000 főtengelyét. A hajtókarcsapok mért átmérője és a megengedett legvékonyabb érték közötti különbség több mint a duplája volt a megengedett tartományon belül osztályozás lépcsőjének. Magyarán semmi baja nem volt tényleg, csak az utolsó 40ezret már a limiten kívül tette meg. Én erre azt mondanám, hogy halott, mások azt, hogy én hülye vagyok és nem értek hozzá.
Ez a cikk az igazi parasztvakítás...

Èn kérdezek. Nagyjából mindenki megtalálja motorjánál azt a 3 különböző adatot olaj mennyiségre, ha szőrűvel, ha szőrű nélkül, és ha csont száraz blokkot kell feltölteni...ha csak azt veszem, hogy az én 1400 gsx -be 5.5 liter kell száraz blokk esetén, és 4.5 liter kell sima olajszűrős csere estén, és még 12 óra kivéreztetés után sem jött le a felső nívótól annyi hogy után a 4 literes flakon megteljen a kicsöpögtetett olajszűrővel együtt...szóval kb 20% nyi használt, és esetenként teljesen más gyártó más teljesítményű ( pl Castrol R1 szintetikus után motul fél-szintetikus) megy bele...vagy ki kel venni mindig a blokkot és szétszerelni, elmosni ultrahangossal , és összeszerelni minden olajcserekor... Ilyenkor hogy van a hablaty a különböző gyártók eltérő adalékozása, és annak egyensúlyának felborulásáról...az nem káros azt bírja, azt mindenki elhiszi, hogy bezzeg azt tesztelték, vagyis inkább soha senkinek meg sem fordult a fejében, de bezzeg egy adalék az ...
Annak nem tudom/ nem emlékszem már a "kémiai magyarázatára", mert 15 éve volt... Az én tapasztalatom meggyözödésem, hogy kitolta a motor futásteljesítményét, még úgy is, hogy autó olajat használtam a viszkozitás sem stimmelt, és dupla periódus után cseréltem csak. A motor nem volt kopott, nem ette az olajat terhelésen sem. A benzinbe keverve, tudtam különbséget tenni...mértem fogyasztásokban... a dinamikáról egy 27 LE-nél nagyon nem lehet beszélni.
Mint olvashattad, "köszönhetően" a autóba való olajnak, és a metabond adaléknak az olajban, pár 10 ezer után megcsúszott, de mivel nem méricskéltem a lamella vastagságot internet, és szervizmanuál hiányában, nem mondhatom biztosan, hogy a "kezelés" ´és a nem kuplung-kompatibilis olaj miatt lett volna.
Ma nem már létezik tudtommal olajfürdőshöz passzoló adalék, azt kipróbálnám, de anno is elég horribilis volt az áruk...de a xado cuccokkal teljesen jól el vagyok...
Az én meglátásom az, hogy egy motor akkor van rendeltetésszerűén használva és karbantartva, ha minden porcikája kb egy időben igényelné a gépműhelyes beavatkozást...
Pont a régebben a metabondnak szavazott bizalom váltotta ki belőlem a xado kipróbálását is. Èn pl már azzal elégedett vagyok, ha pl a ford fókuszban nem kell napokra szétborítani a szelepvezérlést a lapkák cserélgetése miatt, annak tudatában, hogy keveset vagyok otthon, és csak ott tudom megcsinálni. Nem gond neki, ha megküldöm a autópályán, nem melegszik a kánikulában araszolva a autópályán, és nyugodtsággal tölt el, ha csont nélkül átmegy a emisszió vizsgálaton, nem csak az autó, hanem a 92-es gsxr 1100 -es is...
Meg merem kozkáztatni, hogy normális utcai körülmények között használt erőforrásoknál segít a nem tervezett túlterhelések káros hatásának csökkentésében. Azt nem tudom megerősíteni, hogy pl a te estedben egy kihegyezett sporteszköznél tudna még segíteni a tulajdonságaival.
Rosszul írtam, finish-t tettem bele, a "mézet", a fimol tényleg grafitos és annak az utódja a német holmi. Nyilván a tuti az, hogy mindent jól felújítunk csakhogy ez néha (mindig) anyagi problémákat vonz ezért a júzer próbál eleinte valami olcsóbb megoldást találni. A kollégáknak és nekem is nem fiatal a járműve (itt erre nincs lé) így egy igazi motorgenerál még többe is kerülhet mint amennyit maga a jármű és üzemképesen ezért addig húzzuk amíg megy.
Akkor Tőled kérdezem meg. Végül is a Metabond mire jó? Elvileg mit csinál? Így 20 év után ezt ideje megtudom.