Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"A vájt füledről annyit , hogy ekkora vasak sok sokj ezer kilométer után is villanymotor üzemben dolgoznak ha ilyen gonddossággal kezelik őket ! "

EZ általánosságban igaz is, de ha tudod, hogy a suzuki 30 éve gyárt olyan motorokat amik alul is annyira dinamikusak, hogy felhasználó hamar felrugdalja a fokozatokat és utána alacsony fordulaton halad a kis sebességgel. A baj ilyenkor , hogy a váltó fogevolvensein elnyíródik a olajfilm, és pár 10 ezer után elfogy a kéreg-edzett réteg fogaskerékről. Ilyen volt a katana 1100 blokkja, a gsxr 1100 olajos blokkja, és banditok amik ezt örökölték...Mivel nem tudod pontosan, hogy mi az a fordulat és terhelés ami már sok, inkább próbálod megelőzni a bajt, mert ha bekövetkezik, pont az ismert "típushiba" miatt nincs túl sok bontott, de még használható váltó... Van olyan eset egy 3-4-5 fokozat mind kifekszik és énekel...ezt hiszem 150 € egy fogaskerék, és ekkor 6 db kell...plusz beavatkozás költsége...Ha tudod miért néznéd "karba tett kézzel?
Azt nem értem, hogyha tudod, akkor NEKEM minek szegezel ilyen kérdéseket? ÈN tudok olvasni, és képes vagyok elhatárolni hiba, és hiba közti jelenségeket, hatásokat. Pont azért, mert nem a fórumokon szocializálódtam, hanem végigcsináltam milyen olyan dolgot aminek ma fórumon való említése az utolsó buktacukrozónál is keveri a biztosítékot...
Adalékolni az üzemanyagot, a kenőanyagot, olajjal kenni a láncot ma eretnekség, gumit füstöltetni, egy-kerekezni, versenyezni utcai széria gépekkel meg teljesen elfogadott...
Pedig pont azt kéne látni, hogy egy adalék pont akkor tud színpadra lépni, ha az erőforrás, a terhelésnek kitett felület, éppen túlterhelődik, az olajfilm vagy még , vagy már nincs jelen teljes tulajdonságaival. Ilyenek a hidegindítások, magas vagy alacsony(!!!) fordulatú túlterhelések.
Ès itt jön a lényeg, egy másik hozzászólásra reagálva, hogy a Japán(?!) mérnökök nem erre tervezik a motort...Azért mert fel van rovátkázva a teljes fordulatszám skála a műszerfalon, nem jelenti azt, hogy minden esetben az tökéletes hosszútávú üzemet biztosít a motornak minden körülmények között... nyilván ezt a hozzáértöknek nem kell ecsetelni...
Valahol láttam egy videót egy Kawa haláláról ahol nyélgázon üvöltött állva , fekve , aztán pájszerrel kibaszták a hűtőjét , aztán már olaj nélkül forgott szegény de még így is visított és a végén a raider odalépett és diadal ittasan lenyomta a stopp gombját ! A szélsőséges üzemeltetésről ennyit !
86-ban talán az első nyugati nagyvasba mikor beleraktuk a skoda csapágyat és vígan ment több ezer kilómétert ki tudja meddig még , mennyivel színesebb lenne ha azt mondanám hogy fimollal volt kezelve és ezért lett jó ! De nem , nem lett belehugyozva az olajba , hanem szerszámgépgyárban készült szerszám hozzá amivel át lett formálva a csapágy és gond nélkül üzemelt ! Ugye ez ma csak ekecselés , de a gyári alkatrész elérhetetlen volt , és a gépműhely fusiba elenyésző összeg ! Ha ma ezt a gépmunkát elszeretném végeztetni o9lyan színvonalon mint pontosan 30 évvel ezelött , inkább vennék egy új CB 400-at ! Így ma már vsenki nem ekecsel !
A fimol is molibdéndiszulfidos anyag ez mind ugyan az csak más a neve ! A 80 as években mi is tettük a jáwába meg mindenbe aminek olajbeöntője volt ! Na meg a ricinus olajat . Csak éppen semmivel nem faragtuk kevesebbet a vasakat mint aki nem rakott bele ! Aztán rájöttünk valöszínű az üzemeltetés során fellépő inger külömbségnek köszönhető hogy a csodaszer nélküliek gazdagabb kilóméterrel rendelkeznek , és kevesebb hermetic-et használnak mert nem kell a blokkot szétburogatni !
Először 93'-ban tettem IFÁba fimol-t mert délután elkezdett kopogni és másnapra ott volt egy Győri fuvar, a fuvart megjártam, de mire hazaértem mér majd ki esett a motor, hétvégén haverral (neki voltak több méretű csapágyai) megcsapágyaztuk (az egyiknél a főtengőbe nem, hogy a köröm elakadt hanem jó mély barázdák voltak) és utána tettem bele Slicket ami akkor jelent meg. Az olajnyomás ugyan csökkent viszont azzal a motorral míg eladtam még 30000-et elmentem. Azóta sokszor használok ilyesmit, a motorba 4-5 éve a liqui-moly molibdéndiszulfidosát teszem, kicsitt könnyebb a járása vele. Nem csodaszerek, de ahogy István is írja kitolhatja a szétszedés idejét.
Mivel ilyen anyagokkal kényezteted a vasat , gondolom nagyon vigyázol is rájuk , mint ahogy én is ! Ebből adódóan azt gondolod hogy a kiváló állapot a csodaszereknek köszönhető ! Ki kell hogy ábrándítsalak ! Mivel csodaszer nélkül is ugyan ilyen gondos lelkiismeretes raider lennél , a motorod is épp olyan jó állapotban lenne mint ahogy most van a csodaszerrel ! A vájt füledről annyit , hogy ekkora vasak sok sokj ezer kilométer után is villanymotor üzemben dolgoznak ha ilyen gonddossággal kezelik őket ! De szívesen megnézném elektro mikroszkóp alatt a kerámia edényedet , de ilyen még fotoshoppal sem készült , nem hogy személyesen látnál ! Mindenki higgye amit akar , tegye a kence ficét a vasba ! Én a japán mérnökökben hiszek , és ha azt mondják olajcsere , akkor olajcsere ha azt mondják szimering csere akkor szimeringcsere , vagy pl. négyévente fékcső és karmantyú csere ! Ha ezeknek eleget tesz valaki , akkor a sárkányfű árusok nehéz helyzetben lennének !
A 90-es években az első komoly "állatorvosi lovam" egy XS400 DOHC volt. A tesztek szerint 50 ekm után kikopik a motor és fúrni kell. Ez egy 27 LE-es fojtott változat volt, természetesen törötten kerülhetett az országba, mert egy évjárattal előbbi műszerfala , és Jawa lámpája volt.
Ezekben az időkén nem volt ennyi fórumról jól informált személy aki megakadályozott volna abban, hogy minden dolog amire kíváncsi vagyok arról saját magam tudjak meggyőződni, és ne más nemi szervével verjem a csalánt...Ez a motor kapta az olajba a Metabond kezelést. Az olaj Castrol GTX 3 autó-motorolaj volt amit kezelés miatt "csak" dupla intervallumonként cseréltem (kb 10 ekm). 3-szor volt szétborítva a váltó felöl, mert kettétörte a szabadonfutókat (yamaha nyavaja). Ìgy folyamatosan láttam, hogy milyenek a dolgozó felületek. A motor szinte folyamatosan nyélen volt hajtva 6. fokozatban , és minden fokozat rendesen leforgatva...A kuplungja kb 35-38 ekm ilyen nálam töltött használat után kezdett el megcsúszni egy olajcsere után...kapott pár vastag 10-es alátétet aztán ment tovább...nekem meg vannak a saját tapasztalatok, konklúziók...
Nincs. De csak azért írtam amit,hogy ne higgye senki,hogy ez egy csodaszer. A szétkopott kopott motorból nem csinál újat, és még némi javulást sem érez. Legfeljebb egy vájt fülü.
Amit írsz fentebb az biztos igaz, de ritkán tesz az ember ilyen adalékot egy újszerü, vagy felujított motorba. Ott lehet értelme hosszútávon. Opel Astra olajfogyasztás meg attól is függ mennyire pörgeted a motort, de ez igaz még a motoromra is. Hegyen fel és le a felső fordulatszám tartományban használva van már némi olajfogyasztásom. Lazán használva semmi.
Èn nyomtam xado-t a 3 motorkerépárom, és az autóm olajába is amik forgalomban vannak. Az 1400 -as gsx a dyno extra nyomatékkal sem csúsztatja meg a kuplungot...Az gsxr 1100 sem vonyít fel...
A leírás szerint a kerámia réteg csak a fémmel alkot kémiai kötést hö és nyomás hatására.ha kialakul a felületen a kerámia réteg, akkor már nem nö tovább, mert a fémhez köt csak , a kerámiához nem. Ìgy nem fog több száz mikronos réteg felrakodni sehova. Ebből szerintem már le lehet vezetni a várható beavatkozás hatását, eredményét.
A kopott motor felfúrását nem lehet elkerülni, de lehetőséget ad élettartam kitolására. Nyilván nem várható általánosan megállapítható futásteljesítmény növekedés. Elég csak arra gondolni, hogy ugyanazon járművet, egy fakezű- falábú akár pár 10 ezer (vagy kevesebb) alatt kifektet másik felhasználó 100 ezereket elmegy vele. Ennek ellenére akinek vájt füle van hozzá észlelheti a különbségeket.
Szó van ilyenről a cikkben, vagy termék leírásánál?
Szét égett szelepszár szimmmeringet is újjávarázsolja? A nagy olaj fogyik egyik legfőbb okozoi a szelepszár szimmeringek.
Ezek a csodaszerek mindent tudnak , surlódást csökkent beépül felrakódik stb pl egy sima motortérben még jót is tehet /kivéve dpf/ . Na de riderek nekünk váltó meg a kuplung is fürcsizik az olajban . A kuplung acéllamellái között ráadásul fényévekkel nagyobb a rés még a rugók ellenében is mint a 10 000 rel forgó főtengő csapágyazásánál vagy akár a hengerfalon. Ott mi lesz a felrakódással egyszer csak kinövik a kosarat ? Dukisok nem röhögni !
Azért írtam , hogy akinek tetszik használja! ha van rá pénze és szereti a motorját akkor tegye! Kárt remélhetőleg nem tesz benne!
Én nem tanutam. Az oxidáció is egy sima reakció a felületen. Más kötés lehetetlen? A forrasztás pl. milyen kötés? A festék mitől tapad a fémre? Azt, hogy egy anyag reakcióba lép egy fémmel én kapásból nem vetném el. Hogy nem ismerek ilyen anyagot, abból nem következik, hogy nem létezhet ilyen.
Tanultam anyagismeretet , és kémiát is de ezt a -reakciót- nem tudom elképzelni.
Senki nem állította, hogy így működik, sőt. Az írják, hogy nem. Reakcióba lép a fémmel.
Elképzelhető, hogy a felület mikrorepedéseibe lerakódva surlódás csökkentő hatása van, de ha a mikropórusokat eltömi akkor a kenőolaj hova kenődik?? Csak kíváncsiság -képpen?
Én is inkább kíváncsi vagyok, mint sem ezt vagy azt hívő. Molibdéb-disszulfidot pl. használtam és annál tényleg lehetett látni, hogy feltükrösödött a hengerfal - most attól tekintsünk el, hogy ez sem feltétlenül előnyös. Tehát valamit igenis csinált. Sajnos nem vagyok elég jó kémiából, hogy ezeknek a dolgoknak azonnal hinni tudjak, vagy azonnal vissza tudjam utasítani. Az említett Metabondot se tudom tényleg, hogy mi a francra jó, de mindenki tölti a láncfűrészbe, mintha muszáj lenne. És ott vannak olyan példák, hogy soha nem gondoltam, volna, hogy létezhet olyan vegyszer, ami a rozsdából újra vasat (vagy legalábbis szilárd fémet) csinál, és lám, mégis van olyan.
Még nem ittam annyit! Sajnos!
De komolyra: Nemrégen szedtem széjjel egy ilyen csodaszert is látott blokkot, mindenhol szép fényes belül, de sehol egy század mm kerámia felrakódás! Akinek ez az ingere , hogy ilyet tegyen bele hadd tegye. Azt viszont nem tudom hova rakódhat le mert olyan finom por, hogy lebegve marad az olajban. Azt viszont el nem tudom képzelni, hogy abból "kopó réteg" rakódhatna bárhová!
Kevesbb szurlodas tobb dzsuz ezt igeri.
Nem hiszem, hogy javítana rajta! De hogy nem ront, az tuti!
Kotloba biztos jo.