Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

En csak erről hallottam, persze régebben azért nem annyira figyeltem az ilyen híreket. http://totalbike.hu/technika/2015/03/18/gigavisszahivas_300_ezer_motor_erintett/
Bmw is rengeteg dologert visszahivta a motorjait. A yamaha viszont nem cserelte a hibas tps szenzorokat 04kornyeken...
Szinte teljesen egyet értek azzal, amit mondasz. Tényleg sokat szűkült a minőség- és tartósságbeli különbség Európa (leginkább Németország) autói és motorjai között. Annyival szimpatikusabb még a hozzáállásuk a japóknak, hogy ha vmi nem úgy sikerül, akkor nyilvánosan visszahívnak akár 10 évre visszamenőleg is motorokat vagy autókat és garanciába javítják vagy cserélnek. Legyen itt szó a suzuki főfékhengeréről, a k5 váztöréséről, az új r1 váltógondjáról, stb. A bmw-nél maradva pl vissza kellett volna hívniuk az s1000rr első pár szériáját is, mert az a szelepbeleesős probléma nem egyedi esett volt, konkrétan tuti többször előfordult, mint pl az r1 váltógondja (persze a bömösökben nem pár ezer kmnél jött a gond). Visszatérve a grafikonra amit linkeltem, azért látszik, hogy a kis k5 a fordulatszám első 2 harmadában erősebb, mint a 2010es s1000rr, 10ezertől viszont elképesztő mennyivel erősebb a bmw. Pont emiatt cseréltem le a 600ast, utcán alapjárattól szinte megold mindent (pl pályamotornak nem vettem volna ezrest, max 750est), mondjuk ezt úgy sem érti az aki még nem ment ilyen motorral.
Pontosítok.A japán motoros.
És ez egy régi fóbia valamikor a 90-es évekből gyökerezik.Amikor a japok még tényleg örökéletű masinákat gyártottak és az erópaiak meg tényleg nem voltak jók.
Ezt tetézte hogy akkoriban NDK,szovjet cuccok voltak az embereknél és elámultak mennyire masszívak a régi japok.
Csak eltelt 25-30 év.
A japok is kezdenek kinyuvadni az europaiak meg összedték magukat.
Persze még mindig tartósak a gépek,de azért csak becsúszik egy két fura dolog,K5-ösök váztörésétől a zx10-esek kihozása után rögtön visszahívott szelepbajokon át addig hogy egyszerűen nem tudnank normális generátor-fesszab párost legyártani még 2006-ban sem.Nembeszélve a vezérműlánc feszítőkről.
És azt se felejtsük el hogy léyegében vadonatúj gépekről beszélünk.Nincs 15-20 év míg minden beérkező tapasztalat és millio Km valós használat mögöttük.Talán 5-6 éves a teljes konstrukció.Mit vár az ember?Persze hogy lesznek gondok.
Azért nem mondanám rá, hogy a gixeres gondolkodása ilyen. Pl a yamahásé is ilyen lenne ha 2-3 éves BMW árban lenne az új r1. Ez ugyan az, mint pl a használt prémium, vagy az új nem prémium autó. Az s1000rr használtan is jobb motor szerintem, ha normális gazdája volt, csak ott már kicsit mások a jövőbeni különbségek (és nem kiszámíthatóak), mint egy garis új motornál. Én amúgy nem fikáznám soha a bömöst, tudom, hogy nagyon jó motor. Az meg, hogy a sok elektronika mekkora hibafaktor, az egy dolog, a gixerbe végül is ami nincs benne nem is tud elromlani Mondjuk még mindig nem mondom, hogy inkább egy új gixert választanám. Aki meg olcsón akar jelenlegi 0-kmes gixert venni, annak érdemes várni amíg megjelenik az új, sztem tuti "szaré-húgyé" söprik ki a raktáron maradtakat, az új meg úgyis egy millával drágább lesz .
Pont ezt mondom.
A gixxeres gondolkodása ilyen.
Bármilyen jó az S1000rr használtat venne de ha használt bmw akkor már új gixxer.És le is van zárva a kör.
A többi beszéd kimerül a bmw fikázásában és katalógusadatok mantrázásában meg hogy ugyis szétesik a bmw mert volt egy hahus hidetés ahol véres kardként lengettek egy megpusztult bmw-t.
Akkor jelentem én vagyok az egyike azon keveseknek, akik k5 tulajok és gerjednének egy s1000rr-re Mondjuk csak 2012 utánit vennék. Annyiért viszont szinte ki lehet hozni egy 0 km-s gixert, viszont aztán nézhetnék rá kipufogót...
Mivel ritka az S1000rr tulaj és mégkevesbb a K5 tulaj aki bmw-re gerjed szerintem nem sok érdeklődés van.
Utóbbi kettőről gondoskodtam, most ti jöttök... Mondjuk kár, hogy az k5 1000 vs s1000rr teljesítmény összehasonlító ábrám nem érdekelt senkit, pedig érdekesnek gondoltam
Se pogacsa,se kipufogo,se muszaki kikerulese anyazasa...........ciki.
De csend lett...
2016.02.24-én kigyulladt Sárkány Gábor műhelye. Már kijött a kórházból, de az események nagyon megviselték.
Barátai szerveznek neki egy adománygyűjtést, mert az elmúlt 30 év alatt sokunknak segített Gábor a szakmai tudásával és önzetlenségével....Most rajtunk a sor, hogy ezt viszonozzuk ....
Aki tud az segítsen neki , hogy meg tudja téríteni azoknak a motoros társainknak a kárát akiknek a motorjuk odaveszett a tűzben.
Gábor számlaszáma:
OTP - 11773195-00322094-00000000
Közlemény: ne add fel....!!
Kakucson Pray a profi!
Egesz nap itt porogsz,gyanus,a kotlot osszelapatoltad?
Vagy miaszösz. .
A túrakormány akkor 150/200 alatt gyorsabb, mint a csutka?
Ratyi a srác!
Nem számoltam, hogy Kakucsringen melyik hányszor ment el melletem. Volt rá precedens nyilván. Közúton még nem fordult elő, mert annyira szűk szerpentin nincs a környéken, ahol nekik komolyabb esélyük lenne.
Jók a nagy moNYstert is belevehetjük akkor.
Szűk kanyarokban hányszor alázott be supermoto? Nem a 150+tempós kanyarokról beszélek.
Nem is vitás hogy az a legjobb egészen addig mig a nakedeket el nem kezdték rendes motorszámba venni. s1000r, z1000, fz1, 990sm, Nuda, streetfighter és sorolhatnám.
Esetleg meg kéne tanulnod motorozni, nem?
Nekem semmi amíg nem én kell üljek rajta. Én nem szeretem, mert kb 200 fölött kezd izgalmas lenni, 150től kezd pár kanyar érdekes lenni, viszont egy szűk kanyaros vagy jobb-bal-jobb-bal részen a csutkással nehezebb menni(70-120as tempó környékéről beszélek itt)
Na akkor jöhet a túrakormányos spÓRmotor téma...
Miért, mi a baj a csutkakormányossal?
nagyon csúnya az a motor de szépen megy vele a srác. Utcára ilyen gépek kellenek nem csutkakormányosok :D