Ennyi. Én sem tudom hogy fogom. Mindig adott motor, adott szitu határozza meg.
Lényeg hogy a markolatot tartod, hogy a gázt stabilan fogjad fékezés közben is, és a fékkart húzod oda és nem a markolatot és a fékkart szorítod egymáshoz.
Amúgy meg tök jó idő van. Ha sikerült vagy ma vagy holnap előszedem a motort és megyek motorozni
Azért ajánlott mert fékidőben a reakció időd lényegesen rövidebb lesz és hamarabb kialakul a fékhatás. A mai motorokon meg elegendő is a két ujj által bevitt erő. Viszont némely vez.tech. tréner meg épp hogy nem ajánlja a kétujjas megoldást, egyrészt mert ha vészfékezés esetén mégis több kell akkor utban lehetnek a helyén maradt ujjak másrészt meg balesetnél a fékkar levághatja az ujjakat. Mindenesetre beidegződésre hajlamos a dolog, mert nekem már a kesztyűm is ugy áll hogy két ujja egyenes marad :) pedig hosszu egyenes utakon felesleges rajta tartani.
Egy egyszerű őskövület 350-es légkalapács is megteszi, nyáron megjavítgatod és egész télen hemzseghetsz vele a földeseken. Meg a jégen, hóban motorozás is jó móka, ha nem kényszerből csinálod, csak forgatod a vasat kedvedre.
Ne is mondd. komoly motor megvonási tüneteim kezdenek lenni. Egyre ingerlékenyebb vagyok. Ideje lenne már hogy jöjjön a tavasz. pl már megint az időjós oldalakat bújom hátha hirtelen össze kell raknom valamelyik hétvégére a malacot. Pedig tiszta ratak nincs fent a kuplung mechanika nincs fent a farok burkolat. De minden nap az időjóst bújom hátha. (lehet az udvarból nem tudom kihozni a malacot mert hátul van és a füge fa meg a cseresznye fa alatt kéne kihoznom ahol most pl az a csúszós sár van mindenhol.
Ne terelj!
Mély levegő, és gondold át hogy mit akarsz elérni amikor leírsz neki valamit.
Ha dühből írsz bárkinek, az nem fogja a kívánt hatás elérni, hiszen védekezésre kényszeríted.
Hát persze hogy meg az ellenkormányzásoso technika. Mert amúgy ez dög nagy tehén baszik nélkülie tempó esetén fordulni. Amúgy a fék készenlét esetében szerintem (Mert nem tudatos) De kb úgy van a kezem ahogy leírjátok. De ebben nem vagyok biztos. Reflex szerű mozdulat ez nálam de hogy 1 vagy két újjam van akkor azt nem tudom. Most pl a lávfék tudasoabb használatát szeretném elsajátítani. De ez most kb fingfűrészelés mert Márciusig kb úgy sem fogok motoron ülni. Ha ez a téma év közben lenne mondanám hogy megyek egy kört és jobban odafigyelek mikor hogy áll a kezem de msot ezt nem tudom megcsinálni csak a homályos emlékeimben kotorászok.
Nem ez a lényeg.
Lényeg hogy fékezz úgy ahogy kényelmes, mert ahogy legjobban uralod a gépet az a legjobb technika.
Ugyan akkor ne zárkózz el a fejlődés elöl, arra hivatkozva hogy nem vagy GP pilóta.
Minden plusz tudás segíti a túlélést, esetleg még élvezetesebbé teszi a motorozást.
Nem attól fogsz fejlődni, hogy közlöd, hogy elmész pályázni majd egyszer valamikor.
Van amit ott érdemes kipróbálni, de annak hogy a mutató és a gyűrűs ujjadat kezded használni a fékezéshez aztán nincs akkora jelentősége, hogy ezt ne kezdhesd el bármikor kipróbálni, vagy gyakorolni, és végkép nem a GP pilóták tudása ez, hanem hétköznapi apróságok. Bármikor kipróbálhatod milyen így fékezni.
Főleg hogy ha jól tudom nem dobfékes a motorod.
A rossz szokásokat meg csak úgy vetkőzheted le, ha odafigyelsz rá és folyamatosan alkalmazod. Ha hasznos akkor úgy is tudni fogod hogy ez a tudás neked kell, és pár hét alatt átszoksz, ahogy az ellenkormányzásra is...ugye az már megy?
Nekem sincsen bajom. Csak sokszor azért vagyok megszólva mert amúgy én azzal a rutinnal amim van én úgy oldok meg valamit ahogy. Ami nem feltétlenül az ajánlás. Csak azt nem értem sokszor hogy ez miért baj. Én elfogadom hogy pl hogy a kreszt megszegve teszem azt cikázok a forgalomban a sebességhatár felett mert én így érzem magam biztonságban így érzem azt hogy kontroll alatt tartom az eseményeket. Nekem ez eddig bejött. A két elcsúszásomon kívül nem volt soha balesetem pedig ha minden egy nyomsávos járművön töltött időmet összeadom akkor az kb 8 év és olyan 100-120.000 Km. Van hova fejlődnöm de ezt a fejlődést már nem hiszem hogy szakkönyvek forgatásával érem el, még akkor sem ha igen hasznosnak találtam azokat amiket olvastam.
de biztos!!! :) csak én megbeszélni is tudom, nem pedig, na hagyjuk és meg van beszélve :) ez nekem nem megy.... vagy megbeszélem és jutok vmire, vagy nem, és nem tisztázott dolog
Srácok, muszáj egymást bántani?
Ha bajotok van akkor privátban célszerűbb lenne megbeszélni, meghallgatva és elfogadva a másik nézőpontját, a felesleges vádaskodást mellőzve, "én üzeneteket" küldve a másiknak, mint teljesen független és lényegtelen témában egymásnak esni.
Amúgy igazad van szerintem nem fékezek helyesen. Nem hiszem hogy amúgy hogy okosabb vagyok a témában másoknál. Ha így hangzott elnézést. A helyesebb technika miatt amúgy szeretnék is eljutni pályára mert ott azért jobb az ilyen beidegződésektől megszabadulni mint közúton.
Lényeg hogy a markolatot tartod, hogy a gázt stabilan fogjad fékezés közben is, és a fékkart húzod oda és nem a markolatot és a fékkart szorítod egymáshoz.
Amúgy meg tök jó idő van. Ha sikerült vagy ma vagy holnap előszedem a motort és megyek motorozni