EL SEM OLVASTAM MÉG, MÁR AZ ELSŐ MONDATOD BETEGES, te tudsz mondatod értelmezni?
"kínosan figyelnek mindenféle szabályra mikor motorra ülnek" hol olvastad, hogy mindent be kell tartani, azt írtam? Ülj már be az általános iskolába és tanuld meg mit jelentejek a szavak tartalmai, mert úgy látom, nem megy, most elolvasom a többit is, csak hogy felbasszon...
Szerintem felesleges bármivel is vitatkozni jelen helyzetben, neked mégis sikerült
Gondolkodj el.
1. Mi a téma? -> A helyes fékezés.
2. Mik a tények? -> A nem fékezel úgy ahogy a nagykönyv AJÁNLJA.
3. Miről akarok meggyőzni másokat? -> Hogy hogy okosabb vagy az ajánlásnál.
4. Szükség van erre? -> Nem, mert csak ajánlás, el lehet térni kedved szerint, ahogy neked kényelmesebb, csak érdemes ahhoz tartani magad. FÉKEZÉSKOR nem mindig.
Nem mondom hogy én mindenható vagyok motoron. De várom a jelentkezőket akik kínosan figyelnek mindenféle szabályra mikor motorra ülnek és pl városban egy apróbb kisutcában betartják a 20-as meg 30-as táblákat. Vagy nem gázt adnak amikor az épp sárgára váltó lámpát meglátják. Vagy mondjuk ha 130-al haladnak a a 3 sávos autópáylán és a középsőben ott ketyeg a mama 110-el akkor inkább váltanak 2*2 sávot hogy balról előzzék meg nem pedig haladnak előre az üres sávban mert amúgy abban meg senki sincs. Vagy a példánál maradva A hungárián ahol nincs kint a 70-es táblá tehát csak 50 a megngedett nem továbbra is 70-el haladnak este amikor nincs rajta senki. Ne legyünk álszentek a Kresz szabályokat még a leg szabálykövetőbb sofőrők vagy motorosok is csak maximum ajánlásként tartják be és mondjuk 5 szabályzott helyzetből csak 4-et tartanak is be. ilyen pl az idex is. Én magam nem indexelk valami hú de sokszor ezt eflogadom. De pl ha jól emlékszem az Indexelés minden irányváltáskor kell, irányváltásnak mindősül mikor a szaggatottat átlépi az ember. Amikor a sorok között megy előre egy motoros akkor mire 10 atót előre jut ez idő alatt kb 10-szer lépi át a felezőt mert hol az egyik hol a másik odlalán megy a vonalnak. Én még olyat nem láttam hogy azt minden alkalommal kiindexelte volna bárki. Tehát ezt a szabálykövetés dolog persze jól hangzik de nincs az a motoros legyen akár szabálkövető vagy sem hogy 10 Km motorozás alatt ne szegjen meg legalább 3-4 szabályt. Legyen az akármilyen szabálykövető ember. Annnyi hogy én ezt el is ismerem.
lehetőleg be kellene tartani, igen.... azért mert nem autóval mész, hanem motorral, nem jelenti, hogy gyalázni kell és te mindent megtehetsz ... úgyis a motoros húzza a rövidebbet , nem kell még fokozni
Jó de én pl városban sem tartom az ujjaim állandóan a féken. Mert ha halad a forgalom mondjuk Hungárián akkor nem foglalkozom ilyennel. városban is csak akkor megyek az ajánlás szerint ha nagyon alacsony sebességgel alacsony fokozatban megyek a sorok között ahol hirtelen kellhet megállnom. Na akkor én is ott tartom az ujjaim mondjuk kettőt. De mikor tempóról kell nagyobbat fékeznem akkor én pl nem érzem elegendőnek hozzá két ujjamat akkor kell legalább 3 de ha meg azt ott tartom akkor meg a gázt nem tudom kellően stabilan húzni. És az engem zavar. Amúgy meg szakkönyv csak ajánlás szerintem. Alapnak nem rossz ezt el ismerem. De hogy az abban írtak betű szerinti betartásával motorozzak az számomra idegen. Ha minden ilyet betartanék akkor már a Kreszt is betartanám mert az is könyv de akor tuti agyon taposnának 2-3 hét alatt.
Amúgy meg, most kapcsolok. Hívd már fel a kawát hogy mi pénz a gyári betét és milyen típus. Nem tudom elhinni hogy a gyári betét organikus, biztos hogy a gyári is szinter! Ekkora tömeghez meg teljesitményhez kell a szinter. Én úgy tudom hogy van törvény is, bizonyos teljesítmény felett nem is szabad organikusat rakni bele, de ez nem fix, ha valakinek van kedve megkeresheti.
ne kavard ki:2-3 ujjas ajánlott, hogy eleve ott tartod a féken kinyújtva szakkönyvek szerint, főleg városi közeledésben; ha nem megy olvasd el újra és értelmezd, ott van hogy VÁROSI ; nem kell állandóan minden körülírni és még homályba is tenni
Terep rutinom sincs. Én csak közúti motorozásban szereztem némi tapasztalatot. Ez igaz. Nem vágyom terepre. A közúti közlekedés meg azért szerintem egy kontrolláltabb környezet mint terepen ahol néha csak akkor derül fény néhány helyzetre mikor már benne jársz a kerékkel. a laza talajban vagy a franc tudja miben.
Én meg úgy vagyok a dologgal. Hogy mivel a Dual CBS alapból elöl hátul fékez szinte minden verzióban így én inkább a sebességi fokozatokkal lassítok, Sőt egy rossz beidegződés mitt a lábféket csak akkor használom mikor tényleg nagyon de nagyon kell lassítanom. Mert a dugattyúból az első fék használatával hátul alapból működik kettő. Így ha csak hátsó keréken akarok lassítani akkor azt csak motorfékkel tudom elérni. Persze ha lenne pályarutinom akkor lehet hogy másképp használnám. De pl az hogy állandóan a féken tartom az ujjam az engem zavar. Van olyan helyzet amikor egész sokat rajta tartom de pl autópályán vagy vidéki utakon nem szoktam mert zavar a gázadásban.
Hát azért a régi 1 kulcsos MZ féket is megtuningoltam hogy ne legyen ilyen problémám.
Mikor utoljára használtam, emelte a hátulját első fékre a TS
Mondjuk az is igaz, hogy a levetett Heidenau RSW pályagumit raktam előre, azt meg tárcsával sem lehet megcsúsztatni egyenesben
ekkora hülye logikád is csak neked lehet.... ha lehet jobb akkor miért ne ?! Miért legyen szar fék a motormon? Csak azért mert 40éve is lehetett féketni? Akkor miért nem lovaskocsival jársz? Aztal is el lehet jutni bárhova csak idő kérdése.
A régi motorok dobfékei alapból ABS-sel szereltek, bárhogy állítod, némelyiket 4 ujjal sem tudod még kattogásig-döccenésig sem blokkolni, nem hogy állóra.
Tárcsás gépen nekem mániám az 1-2 ujjas fékezés, valamiért feleslegesnek érzem, hogy telibe 4 ujjal rámarjak.
Azért vezetéstechnikailag van értelme, ahogy GáboRR is mondja, de motorfüggő is.
Az ilyen egy ujjasok el sem tudják képzelni hogy lehet 30 éves motor fékeivel megállni, közben csak annyi a titok, hogy azt 4 ujjal húztuk.
Fárasztóbb, de ugyan olyan jól adagolható, sőt ezekkel elfékezni is nehezebb magad, mert sokkal toleránsabbak a durva mozdulatokra, mint a mostani hiper érzékeny fékek.
Persze az új fékeknek jobb a teljesítménye, tehát alapvetően jobbak, de alapvetően csak szokás kérdésre, hogy mindkettőt jól tudd használni.
Lehet hogy ez nálam még nem tudatos. Ha csak úgy simán megyek valamerre és látom jó előre hogy a következő kanyarhoz nagy a tempóm és csak szépen lassan akarok lassítani de motorfék nem elég. Akkor néha lassítok fékkel mondjuk 1 újjal de általában inkább visszacsapok egy sebességet aztán majd a motorfék lelassít. Ha meg tényleg azonnal fékeznem kell akkor nincs idő azon gondolkodni hogy hány újjal. Kell a fékerő. Tehát húzom amennyire csak lehet. Megcsúszni nagyon későn fog mert a Dual CBS szépen segít az ilyen helyzetben ABS nélkül is.
"kínosan figyelnek mindenféle szabályra mikor motorra ülnek" hol olvastad, hogy mindent be kell tartani, azt írtam? Ülj már be az általános iskolába és tanuld meg mit jelentejek a szavak tartalmai, mert úgy látom, nem megy, most elolvasom a többit is, csak hogy felbasszon...