Pont ez az. Amit te is ki szoktál kérni, hogy ne ítélkezzenek rólad ismeretlenül. Pillanatok alapján. De ugyan így alkotsz ilyenkor te is véleményt. Mert lehet hogy az adott motoros 70-es táblánál 150-el sokkal kevésbé veszélyes mint mondjuk hajdanán nagyapán ugyan ott 50-el a Puntóval. De a köztudat Nagyapámat megfontolt és biztonságos sofőrnek látja a motorost meg száguldó donornak. (Nagyapám ezzel a tempóval majdnem felment a pályára visszafelé, csupán a tisztánlátás végett mondom)
nehéz ez, nagyon.... én azt mondjuk nem tudom felfogni, hogy a 70-es úton vki 180-al menjen... nekem ez sok ... és negatív véleménnyel vagyok róla, ha tud, ha nem!
igen, oda mindenki ezért jár ki, szórakozni. Tudtam, hogy felhozza vki jogosan, elvégre teljesen ellentétes a nézetemmel. De általánosságban lehetőleg sztem igyekezni kellene betartani a szabályokat. Ennyi.
Én azt mondom továbbra is hogy gyorshajtás és gyorshajtás között óriási a különbség. Én magam élvezni kívánom az utazást. Ez általában a sebességhatár feletti tempót jelenti. De a tudásom határait már nem szeretem átlépni. Ebben a határmezsgyében érzem magam jól. De tudom hogy gyorsabba megyek mint szabadna tudom hogy otthon várnak, de ha minden ilyen félelmemet hagynám eluralkodni abban az esetben nem ültem volna motorra mert már maga a motor is veszélyes dolog. Én ilyen módon élem és élvezem az életem. Aztán mindent megteszek hogy ez jó sokáig gy is legyen de vannak dolgok melyekre nincs ráhatásom. Ilyen egy baleset. Mely ugyan úgy megtörténhet 30-nál meg 200-nál is. Mindent megteszek hogy elkerüljem de ettől még élvezni fogom amit teszek.
https://www.sportmotor.hu/vide... 60-as korlátozás! Mennyivel is mész itt kb a duplája Én is gyakran, nagyon gyakran a megengedett maximum felett megyek lak.teren kívül ezért nem is ítélem el egyikünket sem, mert pontosan ugyanabban a "cipőben" járunk. Persze ugye tisztelet a kivételeknek "fehér hollóknak".
"Azok akik gyorsan mennek tudatában vannak annak kockázataival."- azért ez (sztem) nem teljesen igaz, sokan nem, nem gondolkoznak. Illetve nincsennek tisztában vele, hogy ha magukat nem is, mert van olyan tudások, de másokat veszélyeztethetnek. A közút meg arra van, hogy A-ból B-be eljuss, nem versenypálya. Sajnos sokan annak nézik. Általánosan írom, nem személyeskedve senkire!
Egy kicsit álszentnek érzem a hozzászólásodat ! Simsonnal járok dolgozni , napi szinten a Házgyárnál álló audis kocsisorból valaki jobbra lecsapva az életére tör kerékpárosnak és segédmotorkerékpárosnak teljesen mindegy neki . Már több gázolásos baleset történt ott , ha épen engem fognak fellőkni ott , akkor azért mert mindíg száguldozok ?! Ember ! Gondolkodjál , és legközelebb mikor gyorshajtasz jusson eszedbe amit a pap is mond , Soha nem tudhatjuk melyikünk követi ! Persze te a szabályok maradéktalan betartója vagy , se gyorshajtás , se záróvonal átlépés lámpához előreguruláskor , se tiltott helyen motorozás se semmi ! Ehhez persze gratulálnák , de tudom hogy nem így van ! Elgondolkodtat , igen , de nem csak ő , bármelyik motoros baleset elgondolkodtat !
Hapsi meg ne sértődj. De nagyon nem szeretem amikor egy ilyen szörnyű eseményt használ bárki arra hogy bíráljon vele mást. Azok akik gyorsan mennek tudatában vannak annak kockázataival. Ezt ők vállalják és igen abban a pakliban ilyen szörnyűségek is vannak. De ezt majd mindenki eldönti saját maga anélkül hogy a döntésüket mások majd a szemükre hányják. Hidd el ha egy ilyen után változik az ember az nem azért lesz mert valaki egy fórumon erre felhívja a figyelmet. Az ilyen nem szép dolog. Főleg hogy jelenleg még egy ismerőst/barátot gyászol az ember.
Nem lenne rossz 5let. De ha benne ülsz autóban és felemeled a hüvelykujjad akkor egy 10-12 m távolságra levő motorost már kitakarsz az ujjaddal. A motoros sebességét emiatt is jóval nehezebb megtippelni de ezek mind lerágott csontok ezért kell nekünk motorosfejjel gondolni ezekre is mikor látjuk az autóst egy pl. alacsonyabb rendű útról a főút felé közeledni vagy már állni a kereszteződésben.
Jól írtad! "Mindenki vigyázzon magára!" TE is! Olvasom, hogy hova mennyi idő alatt érsz/értek oda és szerintem nem normális amit csinálsz/csináltok. A barátod elvesztése talán elgondolkodtat... Az, hogy autós volt a felelőtlen nem támasztja fel. Mi lesz a gyerekeivel? Apa nélkül kell felnőniük!
Srácok ! Kint voltunk a helyszínen , elgondolkodtató az egész ! Pápa irányából ahonnan Zsolti közlekedett 3-400 m tök egyenes az út , bármennyivel közlekedett , az autósnak látni kellett őt , már ha elnézett egyáltalán balra . Se az autónak sem Zsoltinak nincs féknyom . A motort nem fektette el , nem volt ideje elkerülni sem , egyenesen fék nélkül csapódott bele . A helyszínen látottakat inkább nem részletezném . Az árokban összeszedtük az alkatrészeket amik még ott maradtak , és elbúcsúztunk barátunktól ! Ennyi maradt nekünk . A plexi egy darabját a Kawasaki felirattal el fogjuk vinni a Kékesre a motorosok emlékművéhez . Mindenki vigyázzon magára !
Meg azért a délieknél kb. mindenki motorozott valamilyen formában.
Szezon elején van pár hét amikor veszélyesen nem figyelnek ránk, de amikor már több motoros van akkor nincs ilyen gond.
Hétköznapi forgalommal nincs is nagy bajom. Aki bármilyen okból napi szinten vezet, az már csak ezért is megszerez egyfajta rutint, és figyelni fog a motorosokra, legalább is Budapesten elég jó a sorunk szerintem. Hétvégén viszont minden mazsola előveszi a kocsiját, kiszámíthatatlanok, figyelmetlenek, és bénák. Én tőlük félek a legjobban.
Meg persze az olyanoktól akik úgy csinálnak mint aki megadja az elsőbbséget, és kifordul elém, mert átnézett rajtam...ezek védhetetlenek sajnos, hiába vagyok elővigyázatos az ilyen bekötő utaknál.
Hát elképesztő, újfent másfél éve motorozik, de, hogy mennyire nem vesznek figyelembe az autósok az hihetetlen. Simán elébed fordul, szemből beelőz, ha már előzésben vagyok akkor is elébem jön mintha ott sem lennék. Pedig nem igaz hogy nem vesz észre, nagy motor, nagy termetű motoros világít is éjjel nappal. Tehát feltűnő jelenség, egyszerűen lesz...rják s motorost. Nagyon sokat vezeztek autót soha senkit nem szoktam veszélyeztetni, pedig hát minden útra jut egy aktuális idióta!!! Nem is tudom miért veszik elő az autót sokszor nem kellene. Tegnap majdnem én is arrafelé mentem ahol ekaszálta a négy motorost az a barom, azt mondják súlyosan sérültek. Kívánom minél hamarabb épüljenek fel maradéktalanul.
belegondolsz van 3-4 hónap amikor intenzívebben motorozik a nép, a többiben meg kb semmi motoros mozgás
pl az olaszoknál-spanyoloknál délebbre sokkal hosszabb a szezon itt biztos jobban rögződik a dolog
amúgy szerintem sok ok miatt ennyire szar a helyzet, pl mostanában alig van cég aki hozza-viszi a népet teli van az új egy csomó jómunkásemberrel aki kb sosem vezetne ha nem lenne muszáj
plusz vonattal-busszal közlekedni vidéken amúgy is szar, ráadásul egy csomó minden időpontra kell tenni,(doki, okmányiroda stb) emiatt mégtöbb ember megy kocsival sok olyan aki a háta közepére se kívánja a vezetést
és lehetne még sorolni a sok szart ami felhalmozódott apródonként
Persze, vinném egy kört, és elmondanám neki, hogy így motorozik az átlag motoros
Sok a topa autós, és mi motorosok is húzzuk neki rendesen. Legalábbis 10 ismerősöm közül 8 mindenképpen, a maradék 2 meg egyszer azért töri ki a nyakát, mert fakezű. Úgyhogy nem kell itt csodálkozni.
Eddig akárhányszor elmentem motorozni tuti arra értem haza, hogy a hírek tele voltak halálesettel. Mehetsz te reflektorral, csillárral is, a balfasz akkor is beelőz veled szemben, kikanyarodik stb... valaki meg elesik, mert jön a kanyar. Itt magyarországon a közlekedés egy rémálom.
Szombat-vasárnak is tele vannak az utak. Nem tudom hova a picsába mennek, de tömve minden.
Ausztriában sokkal jobban érzem magam az utakon. Van, hogy 100km alatt megelőzök max 5 autót.
Oké de 4 motorost nem észrevenni????
Meg max 10 méteres a féknyom.
Ez nem a sebesség helytelen megválasztása, hanem súlyos figyelmetlenség.
Nem azt akarja senki védeni amikor 200-al megy a motoros, és esélye nincs időben észlelni az autósnak, vagy olyan helyről szlalomozik be ahonnan senki nem számít közlekedőre, ez tiszta sor, a motoros a hibás ilyen esetekben.
Én sem vagyok mindig szabályos, de úgy szabálytalankodok, hogy ne a többi közlekedőn múljon a biztonságom, mert joggal nem számítanak rám.
Azt nehezményezi itt mindenki, hogy olyanokat is kiengednek az útra, aki EGYÁLTALÁN nem veszi észre a motorost.
Az hogy nehéz észrevenni tiszta sor, ezért kell figyelmesen vezetni, és ezért van az alkalmasságiban látásvizsgálat.
Igen, azt is lehet mondani hogy kihagyott, mindenkinek vannak ilyen pillanatai, de ez is a rutintalanságra vezethető vissza, amit a még fokozottabb figyelmmel kellene kompenzálni.
Az autós hibázott, és ez ember életet követelt. Nem hiszem hogy meg kell lincselni, de nem is kell a buksiját simogatni.
Repülésben ha van egy baleset, akkor elsősorban nem felelősöket keresnek, hanem okokat. Ha megvan az ok, akkor pedig úgy próbálják módosítani a rendszert, hogy többet ne fordulhasson elő, vagy csökkentsék az esélyét.
Pilóta figyelmetlensége okozta a balesetet? Jobb oktatás kell neki, tanítsuk meg hogy legyen figyelmesebb, teremtsük meg a feltételeket, hogy észrevegye amit akkor nem. Ha fáradság miatt figyelmetlen, szabályozzuk úgy a körülményeket, hogy ne legyen fáradt a pilóta, legyen ideje pihenni. Ha orvosilag alkalmatlan? Akkor ki kell szűrni az alkalmasságin.
Sajnos a közúton ez sokkal lazább van véve és minden idiótának joga van kimenni az útra, mert csak a pénzlehúzás számít, nem a valódi alkalmasság.
Sajnos az autókban ülők sok esetben elképzelni sem tudják a motorok mozgási dimenzióit. Persze haladunk. Sajnos előfordul hogy berögzűltségek miatt van a gond. Rábambul az ember az akadályra és neki is megy. Én pl minden B-s jogsi szerzőnél előírnám hogy ha máshogy nem utasként az oktatás alatt mennie kell motorral. Nem robogóval motorral. Hogy kapjon némi képet a motorok mozgásáról. Mert szerintem ez is az egyik nagy probléma. Hogy az autósok nem tudják mi módon vagyunk képesek mozogni.
Igaz nem motorral.
Egyéb részleteket lehet már esetleg tudni?
Szezon elején van pár hét amikor veszélyesen nem figyelnek ránk, de amikor már több motoros van akkor nincs ilyen gond.
Hétköznapi forgalommal nincs is nagy bajom. Aki bármilyen okból napi szinten vezet, az már csak ezért is megszerez egyfajta rutint, és figyelni fog a motorosokra, legalább is Budapesten elég jó a sorunk szerintem. Hétvégén viszont minden mazsola előveszi a kocsiját, kiszámíthatatlanok, figyelmetlenek, és bénák. Én tőlük félek a legjobban.
Meg persze az olyanoktól akik úgy csinálnak mint aki megadja az elsőbbséget, és kifordul elém, mert átnézett rajtam...ezek védhetetlenek sajnos, hiába vagyok elővigyázatos az ilyen bekötő utaknál.
pl az olaszoknál-spanyoloknál délebbre sokkal hosszabb a szezon itt biztos jobban rögződik a dolog
amúgy szerintem sok ok miatt ennyire szar a helyzet, pl mostanában alig van cég aki hozza-viszi a népet teli van az új egy csomó jómunkásemberrel aki kb sosem vezetne ha nem lenne muszáj
plusz vonattal-busszal közlekedni vidéken amúgy is szar, ráadásul egy csomó minden időpontra kell tenni,(doki, okmányiroda stb) emiatt mégtöbb ember megy kocsival sok olyan aki a háta közepére se kívánja a vezetést
és lehetne még sorolni a sok szart ami felhalmozódott apródonként
Sok a topa autós, és mi motorosok is húzzuk neki rendesen. Legalábbis 10 ismerősöm közül 8 mindenképpen, a maradék 2 meg egyszer azért töri ki a nyakát, mert fakezű. Úgyhogy nem kell itt csodálkozni.
Eddig akárhányszor elmentem motorozni tuti arra értem haza, hogy a hírek tele voltak halálesettel. Mehetsz te reflektorral, csillárral is, a balfasz akkor is beelőz veled szemben, kikanyarodik stb... valaki meg elesik, mert jön a kanyar. Itt magyarországon a közlekedés egy rémálom.
Szombat-vasárnak is tele vannak az utak. Nem tudom hova a picsába mennek, de tömve minden.
Ausztriában sokkal jobban érzem magam az utakon. Van, hogy 100km alatt megelőzök max 5 autót.
Meg max 10 méteres a féknyom.
Ez nem a sebesség helytelen megválasztása, hanem súlyos figyelmetlenség.
Nem azt akarja senki védeni amikor 200-al megy a motoros, és esélye nincs időben észlelni az autósnak, vagy olyan helyről szlalomozik be ahonnan senki nem számít közlekedőre, ez tiszta sor, a motoros a hibás ilyen esetekben.
Én sem vagyok mindig szabályos, de úgy szabálytalankodok, hogy ne a többi közlekedőn múljon a biztonságom, mert joggal nem számítanak rám.
Azt nehezményezi itt mindenki, hogy olyanokat is kiengednek az útra, aki EGYÁLTALÁN nem veszi észre a motorost.
Az hogy nehéz észrevenni tiszta sor, ezért kell figyelmesen vezetni, és ezért van az alkalmasságiban látásvizsgálat.
Igen, azt is lehet mondani hogy kihagyott, mindenkinek vannak ilyen pillanatai, de ez is a rutintalanságra vezethető vissza, amit a még fokozottabb figyelmmel kellene kompenzálni.
Az autós hibázott, és ez ember életet követelt. Nem hiszem hogy meg kell lincselni, de nem is kell a buksiját simogatni.
Repülésben ha van egy baleset, akkor elsősorban nem felelősöket keresnek, hanem okokat. Ha megvan az ok, akkor pedig úgy próbálják módosítani a rendszert, hogy többet ne fordulhasson elő, vagy csökkentsék az esélyét.
Pilóta figyelmetlensége okozta a balesetet? Jobb oktatás kell neki, tanítsuk meg hogy legyen figyelmesebb, teremtsük meg a feltételeket, hogy észrevegye amit akkor nem. Ha fáradság miatt figyelmetlen, szabályozzuk úgy a körülményeket, hogy ne legyen fáradt a pilóta, legyen ideje pihenni. Ha orvosilag alkalmatlan? Akkor ki kell szűrni az alkalmasságin.
Sajnos a közúton ez sokkal lazább van véve és minden idiótának joga van kimenni az útra, mert csak a pénzlehúzás számít, nem a valódi alkalmasság.